Új koncepcióhoz új név

Bemutatkozott a Nissan NV200 kompakt kishaszonjármű utódja, a Townstar. Nyomós okkal kapott új nevet, ugyanis teljesen más koncepció mentén született meg, mint kissé fura arányú elődje. Egyrészt nem a Nissan saját terméke, hanem az új generációs Renault Kangoo ikertestvére, másrészt csak benzines vagy tisztán elektromos hajtással készül, dízelmotor nem szerepel a kínálatában.

Közzétéve:

Kívül-belül egyértelmű a rokonság a Townstar és a Kangoo között, egyedül szemből nézve mutat sajátos karaktert a Nissan új kompakt kishaszonjárműve. Áruszállítási kapacitása sem tér el francia rokonáétól. A befordítható válaszfal megrendelésével akár 3,9 köbméteresre is bővíthető a raktere, amelyben két Euro-raklap és akár 800 kilogramm áru is elhelyezhető. Ha ez nem lenne elegendő, akkor a Townstar 1,5 tonnás utánfutót is vontathat.

Dízelmotor nélkül

A benzinmotorról nem tesz túl sok említést a gyártó a kommunikációjában, csupán annyit, hogy 1,3 literes, Euro 6d minősítésű, 130 lóerő a legnagyobb teljesítménye és legfeljebb 240 newtonméter nyomatékot tud kifejteni. Ellenben a villanyos hajtást már lelkesebben ismerteti, összhangban a járműipari trendekkel. A Townstar 44 kilowattórás akkumulátorcsomagját intelligens energiagazdálkodás és hatékony hűtőrendszer segíti a hatékony működésben, ennek köszönhetően a jármű akár 285 kilométert is megtehet egyetlen feltöltéssel. Váltakozó árammal 11 vagy opcióként 22, míg egyenárammal 75 kilowatt teljesítménnyel is tölthető az energiatárolója, amely így már 42 perc alatt is „feltankolható” nyolcvanszázalékosra. A Townstar villanymotorját 90 kilowatt, azaz 122 lóerő legnagyobb teljesítmény, illetve 245 newtonméter maximális nyomaték jellemzi.

Új asszisztensek garmadája    

Persze nemcsak elektromos hajtásával készül a jövő kihívásaira a Nissan legfrissebb üdvöskéje, hanem új vezetéstámogató rendszereivel is. Kínálatában oldalszélsegéd, vontatmánystabilizáló, gyalogosokat és kerékpárosokat is érzékelő automatikus vészfékrendszer, útkereszteződésben segítséget nyújtó rendszer, automatikus parkolássegéd, intelligens sebességtartó automatika és a járműről madártávlati képet szolgáltató kamerarendszer is szerepel. Az elektromos változathoz elérhető ProPILOT pedig részleges önvezetést biztosít, ugyanis autópályán az előtte haladó forgalomhoz igazodva automatikusan akár állóra fékezi és újból felgyorsítja a járművet, valamint a sáv közepét tartva irányítja a gépkocsit még enyhe ívű kanyarokban is.

Korszerű megoldások

Továbbá számos hálózatba kapcsolhatósági szolgáltatás és vezeték nélküli telefontöltés is segíti a járművezetők, illetve az üzemeltetők mindennapos munkáját, az elektromos modellek esetében további digitális szolgáltatásokkal kiegészítve. Ezek használatát pedig egy nyolccolos érintőképernyő segíti, a villanymotoros változatok emellé egy tízcolos digitális műszerpanelt is kapnak. A Nissan öt évre vagy 160 ezer kilométerre kiterjedő teljes körű garanciát vállal új kompakt kishaszonjárművére, míg az elektromos hajtás akkumulátorcsomagjára nyolc évre vagy 160 ezer kilométerre szóló garancia érvényesíthető. Mindezek alapján a Townstar jó esélyekkel folytathatja a viszonylag hosszú életű NV200 sikereit, különösen az elektromos hajtású kivitele.





Megosztom másokkal

Az idő pénz!

Jelen esetben szó szerint igaz ez a mondás, hiszen aktuális akciónk keretében most a teljes 2024-as lízingdíjat átvállaljuk Öntől! Érdemes tehát gyorsan dönteni, ugyanis valóban minden nap számít. Minél korábban gazdagítja flottáját egy Ford Trucks nyerges vontatóval, annál többet takaríthat meg szilveszterig!

Újabb premier a Ford Otosantól Törökországban: Autópályára szánt 4. szintű vezetésautomatizáló rendszer

Abdulkadir Uraloğlu közlekedési és infrastrukturális miniszter a teszt idejére egy a forgalom elől elzárt autópályaszakaszon, az ICA által épített Yavuz Sultan Selim (Vitéz Szelim szultán) hídon és az Északi körgyűrűn tette próbára a 4. szintű autonóm vezetési technológiával felszerelt teherautót, amelyet elsőként Törökországban fejlesztett ki a Ford Otosan, az autóipar átalakításában élenjáró Ford Trucks nehézhaszonjármű … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 3. rész

A Lamberet hannoveri megjelenéséről beszámoló cikksorozatunk harmadik részéhez érkeztünk. Ezúttal a hűtőfelépítmények specialistájának a belső égésű motorral felszerelt, illetve tisztán elektromos kisáruszállítók és furgonok számára kínált hűtős átalakítások, illetve hűtőfelépítmények választékát mutatjuk be. Innovatív 2024-es újdonságai révén a Lamberet számos járműgyártó standján képviseltethette magát.

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 2. rész

A Lamberet hannoveri palettáját bemutató sorozatunk második részének témája az SR2e félpótkocsik elektromossá alakítására, valamint az utólagos elektromos átalakításokra összeállított Lamberet Energy koncepció. A program a szabályozott hőmérsékletű szállítás környezetvédelmi kihívásaira reagálva konkrét és gazdaságilag is megvalósítható megoldásokat kínál az ágazat számára. Fejlett műszaki megoldásokat sorakoztat fel az elektromos energia tárolására, átalakítására és kezelésére. Ezzel … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 1. rész

Széles palettával érkezett a 2024. szeptember 17. és 22. között rendezett hannoveri IAA Transportation kiállításra a Lamberet. A hűtőpótkocsik és hűtött felépítmények európai specialistája összesen tizenkét innovatív járművet mutatott be, ismét igazolva a hűtési megoldások terén rendelkezésére álló kiemelkedő szakértelmét és bőséges tapasztalatát. A francia gyártó immár hatvan esztendeje tölt be meghatározó szerepet az európai … Continued

Velünk könnyű megfelelni

Hamarosan jóformán minden haszonjárműbe kötelező lesz az okostachográfok legújabb nemzedékét beépíteni. Ennek apropóján a Ford Trucks kényelmes és átlátható csomagajánlatokkal segíti a törvényi megfelelést. Az ezzel megtakarított időt egy kis történelmi visszapillantásra használhatjuk fel.