Új koncepcióhoz új név

Bemutatkozott a Nissan NV200 kompakt kishaszonjármű utódja, a Townstar. Nyomós okkal kapott új nevet, ugyanis teljesen más koncepció mentén született meg, mint kissé fura arányú elődje. Egyrészt nem a Nissan saját terméke, hanem az új generációs Renault Kangoo ikertestvére, másrészt csak benzines vagy tisztán elektromos hajtással készül, dízelmotor nem szerepel a kínálatában.

Közzétéve:

Kívül-belül egyértelmű a rokonság a Townstar és a Kangoo között, egyedül szemből nézve mutat sajátos karaktert a Nissan új kompakt kishaszonjárműve. Áruszállítási kapacitása sem tér el francia rokonáétól. A befordítható válaszfal megrendelésével akár 3,9 köbméteresre is bővíthető a raktere, amelyben két Euro-raklap és akár 800 kilogramm áru is elhelyezhető. Ha ez nem lenne elegendő, akkor a Townstar 1,5 tonnás utánfutót is vontathat.

Dízelmotor nélkül

A benzinmotorról nem tesz túl sok említést a gyártó a kommunikációjában, csupán annyit, hogy 1,3 literes, Euro 6d minősítésű, 130 lóerő a legnagyobb teljesítménye és legfeljebb 240 newtonméter nyomatékot tud kifejteni. Ellenben a villanyos hajtást már lelkesebben ismerteti, összhangban a járműipari trendekkel. A Townstar 44 kilowattórás akkumulátorcsomagját intelligens energiagazdálkodás és hatékony hűtőrendszer segíti a hatékony működésben, ennek köszönhetően a jármű akár 285 kilométert is megtehet egyetlen feltöltéssel. Váltakozó árammal 11 vagy opcióként 22, míg egyenárammal 75 kilowatt teljesítménnyel is tölthető az energiatárolója, amely így már 42 perc alatt is „feltankolható” nyolcvanszázalékosra. A Townstar villanymotorját 90 kilowatt, azaz 122 lóerő legnagyobb teljesítmény, illetve 245 newtonméter maximális nyomaték jellemzi.

Új asszisztensek garmadája    

Persze nemcsak elektromos hajtásával készül a jövő kihívásaira a Nissan legfrissebb üdvöskéje, hanem új vezetéstámogató rendszereivel is. Kínálatában oldalszélsegéd, vontatmánystabilizáló, gyalogosokat és kerékpárosokat is érzékelő automatikus vészfékrendszer, útkereszteződésben segítséget nyújtó rendszer, automatikus parkolássegéd, intelligens sebességtartó automatika és a járműről madártávlati képet szolgáltató kamerarendszer is szerepel. Az elektromos változathoz elérhető ProPILOT pedig részleges önvezetést biztosít, ugyanis autópályán az előtte haladó forgalomhoz igazodva automatikusan akár állóra fékezi és újból felgyorsítja a járművet, valamint a sáv közepét tartva irányítja a gépkocsit még enyhe ívű kanyarokban is.

Korszerű megoldások

Továbbá számos hálózatba kapcsolhatósági szolgáltatás és vezeték nélküli telefontöltés is segíti a járművezetők, illetve az üzemeltetők mindennapos munkáját, az elektromos modellek esetében további digitális szolgáltatásokkal kiegészítve. Ezek használatát pedig egy nyolccolos érintőképernyő segíti, a villanymotoros változatok emellé egy tízcolos digitális műszerpanelt is kapnak. A Nissan öt évre vagy 160 ezer kilométerre kiterjedő teljes körű garanciát vállal új kompakt kishaszonjárművére, míg az elektromos hajtás akkumulátorcsomagjára nyolc évre vagy 160 ezer kilométerre szóló garancia érvényesíthető. Mindezek alapján a Townstar jó esélyekkel folytathatja a viszonylag hosszú életű NV200 sikereit, különösen az elektromos hajtású kivitele.





Megosztom másokkal

PRAKTIKUS MEGOLDÁS AZ ASZFALTOZÁSHOZ ÉS AZ ÖMLESZTETTÁRU-SZÁLLÍTÁSHOZ: A TELJESEN ÁTDOLGOZOTT KÖGEL BILLENŐPLATÓS FÉLPÓTKOCSI

Robusztusabb, rugalmasabb és egyedibb: a Kögel billenő félpótkocsi egy olyan, teljesen átdolgozott kivitelben mutatkozik be a 2022-es Baumán, amely az ügyfelek legfontosabb igényeit tartja szem előtt. Két változat lesz megtekinthető: egy hőszigetelt vályús felépítmény aszfaltburkoláshoz, és egy ömlesztett szállításra alkalmas, hengeres, teljes egészében acél test.

A SOKOLDALÚ MEGOLDÁS ÉPÍTŐANYAG-SZÁLLÍTMÁNYOZÁSHOZ: A KÖGEL ALAKÍTHATÓ PLATÓS FÉLPÓTKOCSI SOKFÉLE MEGOLDÁST KÍNÁL

A Kögel Multi az építőanyagok és időjárásálló rakományok szállítására szolgáló platóspótkocsi-sorozat bevált, sokoldalúan használható felépítményváltozata. Leszerelhető felépítményelemeinek köszönhetően a Multi túlméretes, azaz túl széles vagy túl hosszú rakományok szállítására is alkalmas. A Kögel a világ első számú építőipari szakkiállításán, a 2022. október 24. és 30. között Münchenben megrendezésre kerülő Baumán mutatta be, mit tud a … Continued

Új kazahsztáni forgalmazójával a Ford Trucks előtt megnyílik Eurázsia „központi folyosója”

Újonnan alapított forgalmazója, a kazahsztáni székhelyű Turbo Trucks Kazakhstan által a Ford Trucks, a nehéz haszongépjárművek iparágának globális márkája kiterjeszti nemzetközi szolgáltatásait Eurázsia fontos közúti fuvarozási átjáróján keresztül. A Ford Trucks célja megbízható, magas színvonalú szolgáltatásokat nyújtani a modern Selyemútként is emlegetett „Középső közlekedési folyosó” piacain, a nemzetközi kereskedelem egyik kulcsfontosságú útvonala mentén.

A Ford Trucks bejelentette az első üzemanyagcellás F-MAX modelljének fejlesztését

A nulla károsanyag-kibocsátás elérése érdekében tett erőfeszítéseit megsokszorozva a Ford Trucks felvette stratégiai partnerei közé az üzemanyagcella-szállító és -fejlesztő Ballard Power Systems vállalatot. Az együttműködés az Európai Unió által kezdeményezett Horizon Europe ZEFES projekt egyik meghatározó eleme. A Ford Trucks célja az első üzemanyagcellás elektromos (FCEV) F-MAX megalkotása az innovatív együttműködés keretében.

Billencsfélpótkocsik nagymestere

Közel húsz éve gyárt billenőfelépítményes és rakoncás pótkocsikat, illetve mezőgazdasági dollykat a lengyelországi Nysa városában működő MEGA, amely 2017 óta a méltán elismert Benalu cégcsoport tagja. A MEGA termékek magyarországi importőre pedig a Delta-Truck Kft., amelynek széles haszonjármű-kínálatát immár három éve gazdagítják ezek a kiváló minőségű pótkocsik.