Száguldó tanárnő

Igen szokatlan eredménnyel zárult az idei Africa Eco Race tereprali. Persze nem azért, mert egy MAN győzött, hanem azért, mert a termetes, bivalyerős kamiont egy karcsú hölgy vezette. Méghozzá olyan kemény sivatagi körülmények között, hogy az a legtöbb férfi pilótának is a becsületére válna.

Közzétéve:

Néhány évtizeddel ezelőtt még szinte elképzelhetetlen volt, hogy nők is rajthoz álljanak az autóversenyeken. Majd egyre több szakágban jelentek meg a gyengébb nem képviselői, méghozzá egyre nagyobb sikereket aratva. Sőt, jó ideje kifejezetten női kupákat is rendeznek. Ráadásul ma már nemcsak kisautókkal versenyeznek hölgyek, hanem kamionnal is, például Steffi Halm a Kamion Európa-bajnokságban. Ám a tereprali a mai napig a férfiak szakterülete, főként a kamionok kategóriájában. Nem csoda, ugyanis egy ekkora, tíztonnás monstrummal akár 160 kilométer/óra sebességgel száguldozni terepen, több méteres ugratások után talajt fogni, és akár napi 15-20 órát rázkódni a fülkében olykor közel ötven Celsius-fokos hőségben nem éppen egy leányálom. Márpedig az Africa Eco Race ma már az egykori afrikai Dakar-rali utódjának tekinthető, hiszen ugyanolyan hosszú és embert, illetve gépet próbáló verseny ez is, évről évre népesebb mezőnnyel. Idén Nador és Dakar között 12 szakaszon több mint hatezer kilométert tettek meg a csapatok.

 

 

 

 

 

 

Valóra vált álom

A portugál Elisabete Jacinto pedig nemcsak derekasan végigküzdötte a 2019-es Africa Eco Race versenyt az MAN TGS 18.480 4×4 kamionjával, hanem meg is nyerte. Ezzel pedig történelmet írt, hiszen ő az első nő, aki tehergépkocsival győzelmet aratott egy hosszú távú terepraliversenyen. Ez ahhoz fogható siker, mint amikor 2001-ben a német Jutta Kleinschmidt győzött a Dakar-ralin. Elisabete Jacinto persze rutinos terepversenyzőként állt rajthoz az Africa Eco Race versenyen. A portugál földrajztanárnő 1993 óta motokrosszozik, 2000-ben és 2001-ben motorkerékpárral megnyerte a Dakar-Kairó-rali női kupáját, majd később a Marokkó-ralin, illetve a Tunézia-ralin is jeleskedett. 2003-ban már kamionnal sikeresen célba ért a Dakar-ralin. A portugál Bio-Ritmo csapattal pedig már tízszer indult az Africa Eco Race versenyen, amelyből hatszor dobogós eredménnyel végzett. Idén végre egyik legnagyobb álma is valóra vált, elsőként robogott be az Africa Eco Race céljába. Elisabete Jacinto pilóta, José Marques navigátor és Marco Cochinho szerelő egyébként végig egyenletesen jó teljesítményt nyújtott, és már az első pillanattól az élvonalban haladtak.

 

Terepre felkészítve

A győzelemhez persze a tapasztalt csapat mellett egy jól felkészített versenykamionra is szükség volt. Az eredetileg építőipari kivitelű, 18 tonna össztömegű, 480 lóerős, 4×4-es TGS modell motorjának teljesítményét 550 lóerőre piszkálták fel. Ezenkívül módosították a felfüggesztéseit, a fülkéből kezelhető abroncsnyomás-szabályzó rendszerrel szerelték fel, alaposan megnövelték a hűtőjét, de például a ZF gyártmányú, 16 fokozatú, kézi kapcsolású sebességváltójához nem nyúltak. A kamion két gázolajtartálya egyenként 420 literes, 2015-ben pedig egy új, a korábbinál merevebb, ám könnyebb felépítménnyel látták el. Tehát nem egy tipikus női autó, de Elisabete Jacinto teljesítménye sem mindennapos!

 





Megosztom másokkal

Szállító szamuráj

Megbízható japán technika Nippon karakteres stílusában? Korántsem egzotikum, hazai útjainkon sem. Hivatalos márkakereskedőként a Delta-Truck Kft. már 2015 óta forgalmaz Isuzu tehergépjárműveket. Az öt modellsorozat alkotta hazai kínálat legnagyobb tagja az F-széria, amely szülőhazájában Forward néven szerepel a palettán. Jól érzékeltetik a márka sokoldalúságát a szigetország piacán bemutatott, az ott eddig kínált 15 tonnát jelentősen … Continued

Lefogyasztott fagyasztós

Igencsak jelentős fogyókúrára fogták a Kögel mérnökei a hűtőfélpótkocsijukat. Az eredmény egy teljesen új paneltechnológia, amely minden érintettnek előnyére válik! Az üzemeltető mérlegét kisebb fogyasztással és nagyobb terhelhetőséggel védi, a környezetet a vontató és az aggregát kisebb károsanyag-kibocsátásával kíméli. Az már csak hab a tortán, hogy a szállított árut hőmérsékletét is hatékonyabban megőrzi.

Fenntartható innovációk

Megérkezett a Ford Truck F-MAX második generációja, ami finomított külsővel, új erőforrással, valamint számos műszaki innovációval igyekszik elnyerni a fuvarozóvállalatok, valamint járművezetők szívét.

Mi fán terem a félpótkocsicentrum?

Mindegy, hogy mezőgazdasági terményt fuvaroz a feldolgozóüzembe, homokot az építkezésekre, távolról idehajózott konténert a kikötőből, esetleg hőmérsékletre érzékeny árut a szűk belvárosokba, a Delta-Truck félpótkocsicentrumban talál megoldást szállítási kihívásaira. Termékpalettánk gazdaságát csak munkatársaink szakértelme múlja felül. Eláruljuk, hogy mi a csuda a félpótkocsicentrum.