Száguldó tanárnő

Igen szokatlan eredménnyel zárult az idei Africa Eco Race tereprali. Persze nem azért, mert egy MAN győzött, hanem azért, mert a termetes, bivalyerős kamiont egy karcsú hölgy vezette. Méghozzá olyan kemény sivatagi körülmények között, hogy az a legtöbb férfi pilótának is a becsületére válna.

Közzétéve:

Néhány évtizeddel ezelőtt még szinte elképzelhetetlen volt, hogy nők is rajthoz álljanak az autóversenyeken. Majd egyre több szakágban jelentek meg a gyengébb nem képviselői, méghozzá egyre nagyobb sikereket aratva. Sőt, jó ideje kifejezetten női kupákat is rendeznek. Ráadásul ma már nemcsak kisautókkal versenyeznek hölgyek, hanem kamionnal is, például Steffi Halm a Kamion Európa-bajnokságban. Ám a tereprali a mai napig a férfiak szakterülete, főként a kamionok kategóriájában. Nem csoda, ugyanis egy ekkora, tíztonnás monstrummal akár 160 kilométer/óra sebességgel száguldozni terepen, több méteres ugratások után talajt fogni, és akár napi 15-20 órát rázkódni a fülkében olykor közel ötven Celsius-fokos hőségben nem éppen egy leányálom. Márpedig az Africa Eco Race ma már az egykori afrikai Dakar-rali utódjának tekinthető, hiszen ugyanolyan hosszú és embert, illetve gépet próbáló verseny ez is, évről évre népesebb mezőnnyel. Idén Nador és Dakar között 12 szakaszon több mint hatezer kilométert tettek meg a csapatok.

 

 

 

 

 

 

Valóra vált álom

A portugál Elisabete Jacinto pedig nemcsak derekasan végigküzdötte a 2019-es Africa Eco Race versenyt az MAN TGS 18.480 4×4 kamionjával, hanem meg is nyerte. Ezzel pedig történelmet írt, hiszen ő az első nő, aki tehergépkocsival győzelmet aratott egy hosszú távú terepraliversenyen. Ez ahhoz fogható siker, mint amikor 2001-ben a német Jutta Kleinschmidt győzött a Dakar-ralin. Elisabete Jacinto persze rutinos terepversenyzőként állt rajthoz az Africa Eco Race versenyen. A portugál földrajztanárnő 1993 óta motokrosszozik, 2000-ben és 2001-ben motorkerékpárral megnyerte a Dakar-Kairó-rali női kupáját, majd később a Marokkó-ralin, illetve a Tunézia-ralin is jeleskedett. 2003-ban már kamionnal sikeresen célba ért a Dakar-ralin. A portugál Bio-Ritmo csapattal pedig már tízszer indult az Africa Eco Race versenyen, amelyből hatszor dobogós eredménnyel végzett. Idén végre egyik legnagyobb álma is valóra vált, elsőként robogott be az Africa Eco Race céljába. Elisabete Jacinto pilóta, José Marques navigátor és Marco Cochinho szerelő egyébként végig egyenletesen jó teljesítményt nyújtott, és már az első pillanattól az élvonalban haladtak.

 

Terepre felkészítve

A győzelemhez persze a tapasztalt csapat mellett egy jól felkészített versenykamionra is szükség volt. Az eredetileg építőipari kivitelű, 18 tonna össztömegű, 480 lóerős, 4×4-es TGS modell motorjának teljesítményét 550 lóerőre piszkálták fel. Ezenkívül módosították a felfüggesztéseit, a fülkéből kezelhető abroncsnyomás-szabályzó rendszerrel szerelték fel, alaposan megnövelték a hűtőjét, de például a ZF gyártmányú, 16 fokozatú, kézi kapcsolású sebességváltójához nem nyúltak. A kamion két gázolajtartálya egyenként 420 literes, 2015-ben pedig egy új, a korábbinál merevebb, ám könnyebb felépítménnyel látták el. Tehát nem egy tipikus női autó, de Elisabete Jacinto teljesítménye sem mindennapos!

 





Megosztom másokkal

A VIARENT újabb lépést tett Szlovákiában: felvásárolta az MHC Mobility nehézjármű flottáját

A VIARENT – Közép-Európa meghatározó haszonjármű-bérbeadó vállalata – tovább erősíti jelenlétét Szlovákiában: sikeresen felvásárolta az MHC Mobility Slovakia nehézgépjármű flottáját. Az akvizíció stratégiai jelentőségű mérföldkő a vállalat régiós terjeszkedésében, és új szintre emeli szolgáltatási kapacitását a szlovák piacon, ahol a VIARENT már több mint egy évtizede, 2013 óta van jelen, a Delta-Truck s.r.o. márkanév alatt.

Könnyű eszköz nehéz munkára

Aligha vitatná bárki, nehéz kenyér a konténerezés. Embert, vontatót és pótkocsit is igencsak próbára tesz a kikötői daruk és a vágányrengetegek közepén sürgölődő átrakók világa. A Delta-Truck Kft. kínálatában immár két évtizede szereplő Kögel márka konténerszállító félpótkocsicsaládjának új tagja, a Port 20 azonban a szó szoros értelmében is „könnyedén” abszolválja a húszlábas konténerek szállításának feladatát.

Globális játékos

Kőkemény pickup, elnyűhetetlen terepjáró, masszív és megbízható teherautók. Ennyi? Korántsem! Noha a Delta-Truck Kft. palettájára tekintve is egyből látható, hogy az Isuzu márka Európában közismert kínálata sem éppen szűkös – a több mint kilencven esztendős márka palettáján ennél jóval több közúti jármű szerepel. Most nemcsak a cégcsoport egész világra kiterjedő tevékenységét, hanem a jövőre szóló … Continued

Különleges feladatok mesterei

Harmincméteres betongerendát, lánctalpas rakodógépet vagy egy teljes gépsort kellene elszállítani? Esetleg óriási kábeldobot? Netán egy egész házat? Itt már csak a Broshuis segíthet! A Delta-Truck Kft. több mint másfél évtizede várja ügyfeleit a speciális igényekre készülő, illetve konténerszállító félpótkocsik egyik legrégebbi gyártójának magyarországi importőreként.