Száguldó tanárnő

Igen szokatlan eredménnyel zárult az idei Africa Eco Race tereprali. Persze nem azért, mert egy MAN győzött, hanem azért, mert a termetes, bivalyerős kamiont egy karcsú hölgy vezette. Méghozzá olyan kemény sivatagi körülmények között, hogy az a legtöbb férfi pilótának is a becsületére válna.

Közzétéve:

Néhány évtizeddel ezelőtt még szinte elképzelhetetlen volt, hogy nők is rajthoz álljanak az autóversenyeken. Majd egyre több szakágban jelentek meg a gyengébb nem képviselői, méghozzá egyre nagyobb sikereket aratva. Sőt, jó ideje kifejezetten női kupákat is rendeznek. Ráadásul ma már nemcsak kisautókkal versenyeznek hölgyek, hanem kamionnal is, például Steffi Halm a Kamion Európa-bajnokságban. Ám a tereprali a mai napig a férfiak szakterülete, főként a kamionok kategóriájában. Nem csoda, ugyanis egy ekkora, tíztonnás monstrummal akár 160 kilométer/óra sebességgel száguldozni terepen, több méteres ugratások után talajt fogni, és akár napi 15-20 órát rázkódni a fülkében olykor közel ötven Celsius-fokos hőségben nem éppen egy leányálom. Márpedig az Africa Eco Race ma már az egykori afrikai Dakar-rali utódjának tekinthető, hiszen ugyanolyan hosszú és embert, illetve gépet próbáló verseny ez is, évről évre népesebb mezőnnyel. Idén Nador és Dakar között 12 szakaszon több mint hatezer kilométert tettek meg a csapatok.

 

 

 

 

 

 

Valóra vált álom

A portugál Elisabete Jacinto pedig nemcsak derekasan végigküzdötte a 2019-es Africa Eco Race versenyt az MAN TGS 18.480 4×4 kamionjával, hanem meg is nyerte. Ezzel pedig történelmet írt, hiszen ő az első nő, aki tehergépkocsival győzelmet aratott egy hosszú távú terepraliversenyen. Ez ahhoz fogható siker, mint amikor 2001-ben a német Jutta Kleinschmidt győzött a Dakar-ralin. Elisabete Jacinto persze rutinos terepversenyzőként állt rajthoz az Africa Eco Race versenyen. A portugál földrajztanárnő 1993 óta motokrosszozik, 2000-ben és 2001-ben motorkerékpárral megnyerte a Dakar-Kairó-rali női kupáját, majd később a Marokkó-ralin, illetve a Tunézia-ralin is jeleskedett. 2003-ban már kamionnal sikeresen célba ért a Dakar-ralin. A portugál Bio-Ritmo csapattal pedig már tízszer indult az Africa Eco Race versenyen, amelyből hatszor dobogós eredménnyel végzett. Idén végre egyik legnagyobb álma is valóra vált, elsőként robogott be az Africa Eco Race céljába. Elisabete Jacinto pilóta, José Marques navigátor és Marco Cochinho szerelő egyébként végig egyenletesen jó teljesítményt nyújtott, és már az első pillanattól az élvonalban haladtak.

 

Terepre felkészítve

A győzelemhez persze a tapasztalt csapat mellett egy jól felkészített versenykamionra is szükség volt. Az eredetileg építőipari kivitelű, 18 tonna össztömegű, 480 lóerős, 4×4-es TGS modell motorjának teljesítményét 550 lóerőre piszkálták fel. Ezenkívül módosították a felfüggesztéseit, a fülkéből kezelhető abroncsnyomás-szabályzó rendszerrel szerelték fel, alaposan megnövelték a hűtőjét, de például a ZF gyártmányú, 16 fokozatú, kézi kapcsolású sebességváltójához nem nyúltak. A kamion két gázolajtartálya egyenként 420 literes, 2015-ben pedig egy új, a korábbinál merevebb, ám könnyebb felépítménnyel látták el. Tehát nem egy tipikus női autó, de Elisabete Jacinto teljesítménye sem mindennapos!

 





Megosztom másokkal

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.

Az idő pénz!

Jelen esetben szó szerint igaz ez a mondás, hiszen aktuális akciónk keretében most a teljes 2024-as lízingdíjat átvállaljuk Öntől! Érdemes tehát gyorsan dönteni, ugyanis valóban minden nap számít. Minél korábban gazdagítja flottáját egy Ford Trucks nyerges vontatóval, annál többet takaríthat meg szilveszterig!

Újabb premier a Ford Otosantól Törökországban: Autópályára szánt 4. szintű vezetésautomatizáló rendszer

Abdulkadir Uraloğlu közlekedési és infrastrukturális miniszter a teszt idejére egy a forgalom elől elzárt autópályaszakaszon, az ICA által épített Yavuz Sultan Selim (Vitéz Szelim szultán) hídon és az Északi körgyűrűn tette próbára a 4. szintű autonóm vezetési technológiával felszerelt teherautót, amelyet elsőként Törökországban fejlesztett ki a Ford Otosan, az autóipar átalakításában élenjáró Ford Trucks nehézhaszonjármű … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 3. rész

A Lamberet hannoveri megjelenéséről beszámoló cikksorozatunk harmadik részéhez érkeztünk. Ezúttal a hűtőfelépítmények specialistájának a belső égésű motorral felszerelt, illetve tisztán elektromos kisáruszállítók és furgonok számára kínált hűtős átalakítások, illetve hűtőfelépítmények választékát mutatjuk be. Innovatív 2024-es újdonságai révén a Lamberet számos járműgyártó standján képviseltethette magát.

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 2. rész

A Lamberet hannoveri palettáját bemutató sorozatunk második részének témája az SR2e félpótkocsik elektromossá alakítására, valamint az utólagos elektromos átalakításokra összeállított Lamberet Energy koncepció. A program a szabályozott hőmérsékletű szállítás környezetvédelmi kihívásaira reagálva konkrét és gazdaságilag is megvalósítható megoldásokat kínál az ágazat számára. Fejlett műszaki megoldásokat sorakoztat fel az elektromos energia tárolására, átalakítására és kezelésére. Ezzel … Continued