Szabványosított igények

Kereken húsz FlexiUse felépítménnyel felvértezett Kögel Cargo félpótkocsival bővítette flottáját az észak-spanyolországi Isatir fuvarozóvállalat.

Közzétéve:

Habár első alkalommal választottak a burtenbachi járműgyártó palettájáról, a most beszerzett húsz pótkocsival gyarapodott járműparkjukban immár minden ötödik járművet Kögel embléma díszíti. Az Isatir számára a járművek kiemelkedő minőségén túlmenően az is fontos, hogy a lehető legsokoldalúbban bevethetők legyenek. Hiszen kizárólag így tudnak megfelelni a különböző ágazatokban szorgoskodó ügyfeleik elvárásainak.

Határtalan stabilitás

Döntésükhöz jelentősen hozzájárult, hogy a FlexiUse felépítményű félpótkocsik a spanyol piacon egyedüliként, kiegészítő alumíniumlécek nélkül is teljesítik az EN 12642-XL szabvány előírásait. Utóbbi nem más, mint a közúti járművek rakománybiztonsági tanúsítványa, ami L, illetve XL kóddal jelöli a járművek falszerkezeti szilárdságát. Értelemszerűen azok tanúsítanak nagyobb ellenállást a rakomány elmozdulásával szemben, amelyek kiérdemelték az XL jelölést.

A szabvány pontosan előírja, hogy a homlokfalnak, valamint raktérfalaknak a rakomány mekkora nyomóerejének kell, akár extrém helyzetekben is, ellenállniuk. Általában ezeknek a feltételeknek úgy tudnak megfelelni a gyártók, hogy alumíniumlécekkel megerősítik az oldalfalakat. Azonban erre a Kögel FlexiUse felépítmény esetén nincs szükség. Az Isatir kérésére az erősített szerkezetű oldalsó függönyponyva sűrű szövésű anyagból készült és a ponyvafeszítőket a külső vázkeretre rögzítették. Az igény esetén mindkét irányba eltolható rolótető pedig jelentősen megkönnyíti a darus rakodást.

 

Minőségi sokoldalúság

A robusztus Kögel Cargo FlexiUse félpótkocsik speciális, két- vagy háromtengelyes futóműve lehetővé teszi, hogy különböző nyeregmagasságú vontatókkal is kapcsolatot teremthessenek. Egyúttal a tető magassága 200 milliméteres tartományban állítható, ezzel segít kiegyenlíteni a különböző kapcsolási magasságokat, hogy a félpótkocsi még véltelen se lépje túl a közúton megengedett legnagyobb méreteket.

A Cargo FlexiUse stabil, nagy torziós merevségű, hegesztett létraváza a pontszerű terheléseknek is ellenáll. Emellett a Kögel közismerten a korrózió elleni küzdelem éllovasa. A német gyártó munkatársai addig nem tudnak nyugodt szívvel hátradőlni avítt karosszékükben, forró kakaót szürcsölve és Bach kantátákat hallgatva, amíg nem tettek meg minden tőlük telhetőt a rettegett rozsda ellen. Így nem meglepő, hogy a FlexiUse felépítményű Cargo félpótkocsik is kataforetikus merítő felületkezeléssel (KTL) védekeznek a barna pestis ellen. Azonban a Kögel biztosra akart menni, ezért mindezt kiegészítették nanokerámiás felületkezeléssel.

Így sikerült annyira ellenállóvá varázsolniuk a pótkocsik alvázát, mint tűzihorganyzással, azonban annál jóval környezetkímélőbben. Ennek megfelelően tíz év garanciát vállalnak az alváz átrozsdásodása ellen. A Kögel Cargo FlexiUse ezenkívül további opciókkal tehető még sokoldalúbbá, hiszen a kombinált közúti-vasúti szállításra alkalmas változatot is kínál. Sőt, az ágazatspecifikus alkalmazásoknak is nagymestere, többek között acél-, papír- vagy italszállításra kihegyezett variánsokban is megrendelhetik a magyarországi képviselet, a Delta-Truck ügyfelei.





Megosztom másokkal

Az Interstate királya

Tengerentúli márkájával sem kevésbé sikeres a Daimler Truck, mint a VIARENT kínálatában is nagy népszerűségnek örvendő Mercedes-Benz Actros sorozatával. A két óceán között ívelő, soksávos aszfaltcsíkok szolgálnak az amerikai freewayvilág egyik csúcsragadozója, a Freightliner Cascadia fő vadászterületéül.

Minden, ami vontatható

Egészen egyedi igények szerinti szállítóeszközre lenne szükség? Személyautó mögé, esetleg teherautó-felépítményként, netán nehézvontatós járműszerelvény formájában? Széles palettával, mondjuk 750 kilogrammtól egészen 50 tonna össztömegig? Nos, a megoldás csakis a Delta-Truck kínálatának egyik legsokoldalúbb tagja, a Humbaur lehet!

Újabb mesterek újabb különleges feladatokra

Néhány hete már gyűjtöttünk egy csokorra valót a Broshuis ügyfeleinek kiszállított, speciális pótkocsik és alkalmazások közül. Ezúttal legalább annyira különleges és a tekinteteket sem kevésbé vonzó megoldásokat mutatunk be. A szerte Európában, üzemelő pótkocsik – és szállítmányaik – aligha számítanak mindennaposnak.

A VIARENT újabb lépést tett Szlovákiában: felvásárolta az MHC Mobility nehézjármű flottáját

A VIARENT – Közép-Európa meghatározó haszonjármű-bérbeadó vállalata – tovább erősíti jelenlétét Szlovákiában: sikeresen felvásárolta az MHC Mobility Slovakia nehézgépjármű flottáját. Az akvizíció stratégiai jelentőségű mérföldkő a vállalat régiós terjeszkedésében, és új szintre emeli szolgáltatási kapacitását a szlovák piacon, ahol a VIARENT már több mint egy évtizede, 2013 óta van jelen, a Delta-Truck s.r.o. márkanév alatt.

Könnyű eszköz nehéz munkára

Aligha vitatná bárki, nehéz kenyér a konténerezés. Embert, vontatót és pótkocsit is igencsak próbára tesz a kikötői daruk és a vágányrengetegek közepén sürgölődő átrakók világa. A Delta-Truck Kft. kínálatában immár két évtizede szereplő Kögel márka konténerszállító félpótkocsicsaládjának új tagja, a Port 20 azonban a szó szoros értelmében is „könnyedén” abszolválja a húszlábas konténerek szállításának feladatát.

Sajtóközlemény

2025. április 17. A Ford Trucks az Egyesült Királyságra és Írországra is kiterjeszti nemzetközi hivatalos szervizhálózatát: Támogatás az ügyfeleknek minden útvonalon