Szabad a pálya

Aligha kérdés, a „gyorsítósávba” váltott az Isuzu, és újabb grandiózus fejlesztéséről
adott hírt. A jokohamai konszern termékei a Delta-Truck Kft. széles palettáján is
megtalálhatók, de a VIARENT bérautó-kínálatában is népszerű márkának számítanak.
Az Isuzu legújabb „dobása” pedig nem kisebb, mint egy teherautók és autóbuszok
önvezető technikáinak fejlesztésére létesülő speciális tesztpálya.

Közzétéve:

Kapkodjuk a fejünket – csak úgy záporoznak a beszámolók mostanság:

  • A középtávú ISUZU Transformation üzleti terv célja 2030-ra mobilitási megoldások
    globális szállítójává alakítani a vállalatot.
  • A fudzsiszavai gyárban a tervek szerint jövőre kezdi meg működését az EARTH labor. Ez
    a létesítmény az Isuzu elektromos járműveinek akkumulátorait, motorjait,
    szabályzórendszereit és hőmenedzsmentjét hivatott fejleszteni és tesztelni, de az
    üzemanyagcella jövőjén is dolgoznak majd.
  • Nehézkategóriájú teherautók 4-es szintű önvezetésére indított minisztériumi támogatással
    közúti teszteket négy japán vállalat. A nagyszabású projekthez járműgyártói oldalról
    „természetesen” az Isuzu is társult.
  • Most pedig Hokkaidón létesül a konszern csúcstechnikájú önvezetés-tesztközpontja.

Semmi kétség, nagyon is komolyan veszik a Tokiói-öböl partján, vagyis az Isuzu otthonában
a jövő kihívásait. Akárcsak mi, hiszen az Isuzu immár egy évtizede számos modelljével
képviselteti magát a Delta-Truck Kft. kínálatában. Emellett többféle méretben és
felépítménnyel tűnik fel Közép-Európa egyik legjelentősebb haszonjármű-bérbeadója, a
VIARENT választékában is.

Pályatársak

Japán legészakibb szigetén, Hokkaidón ad otthont Mukava tengerparti városa az Isuzu
tesztpályájának. Itt létesül az az új tesztközpont, amely kifejezetten az automatizált vezetés
fejlesztését hivatott kiszolgálni. A mintegy 190 ezer négyzetméteren létrejövő beruházás
Japán első olyan önvezető tesztpályája, amelyet egy haszonjárműgyártó kimondottan a
nehézkategória nagy járműszerelvényei és csuklós autóbuszai számára létesít. Célja, hogy
tovább gyorsítsa a 4-es szintű önvezető teherautók és buszok fejlesztését. Ennek
szolgálatában az Isuzu külső gyártók, szervezetek, startupcégek és autóipari beszállítók,
illetve a közlekedési infrastruktúra szakterületének képviselői előtt is megnyitja majd új
tesztközpontját.

Átfogó lehetőségek

Az új centrum számos teszthelyszínt tartalmaz majd, köztük a belvárosi utcák, az autópályák
fel- és lehajtói, az emelkedők, az elővárosi szakaszok és országutak, valamint a parkolók
szimulációival. Ezeket többféle közlekedési infrastruktúrával is felszerelik, például
közlekedési lámpák, elektronikus sebességkorlátozó jelzések, kerékpársávok és

buszmegállók, illetve útdíjkapuk és vasúti átjárók formájában. Nem hiányozhatnak
természetesen a jármű-kommunikáció (Vehicle-to-Everything communication, V2X)
megoldások sem. Ezek révén a járművek akár teljes környezetükkel is kommunikálhatnak, a
többi járművet (V2V), a közlekedés különösen sérülékeny résztvevőit – például
gyalogosokat, kerékpárosokat – (V2P) és az út menti infrastruktúrát (V2I) is beleértve.
Mindezzel a közutakon nehezen vagy akár egyáltalán nem kivitelezhető, komplex
menethelyezetek is biztonságosan reprodukálhatók, ilyen körülmények között is tesztelve és
validálva az önvezető technikákat. A nagy sebességű informatikai hálózatok a bel- és külföldi
létesítmények felé is lehetővé teszik a tesztadatok valós idejű megosztását. A vizsgálati
helyszínek mellett épülő új teszt- és kutatóközpont az önvezető járművek karbantartásának
és – nyílt innovációs központ lévén – az együttműködő partnerek tevékenységének is helyet
biztosít. A pálya részlegesen már 2026 nyarától üzembe állhat, teljes körű működése pedig
2027 szeptemberre szerepel a tervekben.

Nyomós okok

Új tesztpályája révén az Isuzu a kormányzattal, kutató- és tudományos intézetekkel, illetve
helyi önkormányzatokkal is együtt kíván működni a biztonsági szabványok, tesztprotokollok
és egyéb működési irányelvek kidolgozásában. Az önvezetés-tesztközpont a 4-es szintű
önvezetés tanúsítványaihoz szükséges adatok begyűjtésére és ellenőrzésére is szolgál
majd, így segítve elő az ember és az automatizált közlekedés együttélését. A háttérben
pedig igencsak nyomós indokok húzódnak meg. A japán társadalom alapvető változásai
mind sürgetőbb problémává válnak, legyen éppen szó az alacsony születésszámokról, a
rohamosan öregedő népességről és a nagyvárosokba összpontosuló lakosságról.
Középtávú, 2030-ig szóló ISUZU Transformation üzleti tervében a vállalat már
kulcsfontosságú szakterületként jelölte meg az önvezetést az olyan társadalmi problémák
kezelésében, mint a járművezetői szakma elöregedése, illetve a szállítmányozási és
logisztikai ágazatot sújtó általános munkaerőhiány. A vállalatcsoport konkrétan már 2027-re
4-es szintű önvezető teherautók és autóbuszok forgalomba állítását tervezi. Ennek
érdekében intenzíven dolgozik ezek mielőbbi kereskedelmi forgalmazásán, ám nemcsak
önállóan, hanem a kormányzattal, a haszonjárműgyártókkal, a technológiai startup-cégekkel
és a helyi közösségekkel is együttműködve.

Nagyratörő célok

Szép dolog az önvezetés, ám a megfelelő mennyiségű és minőségű adat nélkül aligha
fejleszthető egy szinten túl, gyakorlati alkalmazásáról nem is beszélve. E hatalmas
adatmennyiséget a mesterségesintelligencia-modellek betanítására felhasználva nagyban
növelhető az önállóan közlekedő járművek helyeztfelismerésének és döntéshozatalának
pontossága. Ennek természetesen elengedhetetlen forrásai a közutakon, valós körülmények
között végzett gyakorlati tesztek. Talán meglepő, de épp ezen a ponton válik különösen is
fontossá a megfelelő tesztpálya is. A biztonsági szempontból kritikus menethelyzetekben
végzett adatgyűjtés veszélyei ugyanis éppen egy olyan tesztpályával minimalizálhatók,
amely hűen reprodukálja a valós közúti környezetet. Ennek birtokában az Isuzu immár
vezetései szcenáriók széles skáláját tesztelheti – a majdani „éles” önvezetés biztonsága és
megbízhatósága szolgálatában.





Megosztom másokkal

Szabad a pálya

Aligha kérdés, a „gyorsítósávba” váltott az Isuzu, és újabb grandiózus fejlesztéséről adott hírt. A jokohamai konszern termékei a Delta-Truck Kft. széles palettáján is megtalálhatók, de a VIARENT bérautó-kínálatában is népszerű márkának számítanak. Az Isuzu legújabb „dobása” pedig nem kisebb, mint egy teherautók és autóbuszok önvezető technikáinak fejlesztésére létesülő speciális tesztpálya. Kapkodjuk a fejünket – csak … Continued

Innováció minden téren

Zajlik az élet az Isuzu háza táján – a Delta-Truck Kft. által forgalmazott, illetve a VIARENT bérautó-kínálatában is népszerű márka vezetői, tervezői és gyártástechnológusai jól láthatóan nem vesztegették az időt az elmúlt hónapok során. Innovatív fejlesztőmunkájuk meghozta gyümölcsét, legyen szó fenntartható alapanyagok használatáról, korszerű technikák átvételéről vagy éppen a márka nemzetközi jelenlétének további bővítéséről.

Generációváltás

GEN2 – félreérthetetlenül adta a Ford Trucks a szakma és a nagyközönség tudtára, hogy új nemzedékében mutatkozik be népszerű F-MAX sorozata. A Magyarországon a Delta Truck Kft. által forgalmazott járműcsalád mind hajtásrendszerében, mind pedig megjelenésében és kényelmében megújulva, illetve számos újdonsággal gazdagodva érkezik a piacra.

Delta-Truck ismét a MagyarBrands díjazottjai között

A Delta-Truck cégcsoport 2025-ben ismét elnyerte a MagyarBrands „Kiváló Üzleti Márka” díjat. A független szakmai zsűri döntése alapján a Delta-Truck azon magyar vállalatok közé tartozik, amelyek hosszú távon is kiemelkedő teljesítményt nyújtanak, és meghatározó szereplői a hazai üzleti életnek.