Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság
Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.
Könnyebbé, mégis erősebbé váltak a megújult lesüllyesztett rakfelületű Broshuis trélerek. Vagyis csökkent a saját tömegük, egyúttal növekedett a hasznos teherbírásuk. Mindez mégsem ment a tartósság és robusztusság kárára. Hiszen a legmodernebb technológiáknak köszönhetően a Broshuis szakemberei mindig találnak olyan alkatrészt, amiben maradt még potenciál a tömegcsökkentésre. Persze ez is kétélű fegyver, hiszen így egyúttal azokat a részeket is észreveszik, ahol jól jön egy kis erősítés.
Tömegpusztító intézkedések
Alcímünk csupán játék a szavakkal, de akár szó szerint is vehetjük, hiszen a hollandoknak sikerült a lesüllyesztett rakfelületű pótkocsik saját tömegét az elődmodellhez képest 15 százalékkal csökkentetni! Ezzel párhuzamosan úgy módosították a tengelytávokat, hogy maximálisan kiaknázhassák az előírásoknak megfelelően legfeljebb kilenc tonnás tengelyterhelést. Sőt, megfelelő útengedély birtokában 27 helyett, akár harminc tonnás terheléssel is vígan tovagördül a tengelycsoport.
Ennek megfelelően egy háromtengelyes, lesüllyesztett rakfelületű trélernél három-, a négytengelyeseknél pedig négy tonnával növekedett a tréler hasznos teherbírása. Feltéve, hogy 245/70 R 17,5 gumiabroncsokkal szerelték őket. A 205/65 R 17,5 méretűeknél engedély birtokában sem növekedhet 8,24 tonna fölé a tengelyterhelés. Érdekesség, de jelentősen megkönnyíti a gyártás folyamatát, hogy tengelyszámtól és abroncsmérettől függetlenül minden esetben légrugózással felvértezett, 10,5 tonnás műszaki terhelhetőségű Gigant tengelyeket találunk a lesüllyesztett rakfelületű Broshuis félpótkocsik alatt. Itt is tetten érhető a gyártó minőségre és tartósságra való törekvése.
Nehézfiúk
Ezeket a pozitív változásokat a teljes három-, illetve négytengelyes, rámpával felvértezett vagy azt nélkülöző lesüllyesztett rakfelületű palettára kiterjesztették. A háromtengelyes pótkocsik saját tömege 8,6-tól 9,9 tonnáig, a négytengelyeseknél pedig 9,7-től 11 tonnáig terjed – az említett rámpa megléte vagy hiánya függvényében. Ez alapján egységesen elmondható, hogy a négy méter hosszú rámpák 1,3 tonnával növelik a saját tömeget. A terhelhetőség a háromtengelyeseknél 32 820–39 400 kilogramm, a négytengelyeseknél pedig legfeljebb 39 960–48 300 kilogramm lehet. A nyeregterhelés kiviteltől függetlenül mindegyik félpótkocsinál 18 tonna.
A pótkocsik 500 milliméteres szakaszokban széthúzhatók és pneumatikusan reteszelhetők. A legnagyobb hosszúságuk 19 350, rámpával 19 665 milliméter – függetlenül attól, hogy három- vagy négytengelyesek. Sőt, igény esetén egy negyvenlábas konténer rögzítésére is lehetőséget biztosít a holland járműgyártó. Függetlenül attól, hogy három- vagy négytengelyes, normál vagy 205-ös abroncsozású, illetve rámpás vagy anélkül szerelt pótkocsit szeretnénk. A speciális fuvareszközök nagy múltú holland gyártóját Magyarországon a Delta-Truck Kft. képviseli, forduljon kollégáinkhoz bizalommal, amennyiben kihasználná a megújult süllyesztett rakfelületű félpótkocsik által kínált több mint egytonnás előnyt!