Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.

Közzétéve:

Könnyebbé, mégis erősebbé váltak a megújult lesüllyesztett rakfelületű Broshuis trélerek. Vagyis csökkent a saját tömegük, egyúttal növekedett a hasznos teherbírásuk. Mindez mégsem ment a tartósság és robusztusság kárára. Hiszen a legmodernebb technológiáknak köszönhetően a Broshuis szakemberei mindig találnak olyan alkatrészt, amiben maradt még potenciál a tömegcsökkentésre. Persze ez is kétélű fegyver, hiszen így egyúttal azokat a részeket is észreveszik, ahol jól jön egy kis erősítés.

Tömegpusztító intézkedések

Alcímünk csupán játék a szavakkal, de akár szó szerint is vehetjük, hiszen a hollandoknak sikerült a lesüllyesztett rakfelületű pótkocsik saját tömegét az elődmodellhez képest 15 százalékkal csökkentetni! Ezzel párhuzamosan úgy módosították a tengelytávokat, hogy maximálisan kiaknázhassák az előírásoknak megfelelően legfeljebb kilenc tonnás tengelyterhelést. Sőt, megfelelő útengedély birtokában 27 helyett, akár harminc tonnás terheléssel is vígan tovagördül a tengelycsoport.

Ennek megfelelően egy háromtengelyes, lesüllyesztett rakfelületű trélernél három-, a négytengelyeseknél pedig négy tonnával növekedett a tréler hasznos teherbírása. Feltéve, hogy 245/70 R 17,5 gumiabroncsokkal szerelték őket. A 205/65 R 17,5 méretűeknél engedély birtokában sem növekedhet 8,24 tonna fölé a tengelyterhelés. Érdekesség, de jelentősen megkönnyíti a gyártás folyamatát, hogy tengelyszámtól és abroncsmérettől függetlenül minden esetben légrugózással felvértezett, 10,5 tonnás műszaki terhelhetőségű Gigant tengelyeket találunk a lesüllyesztett rakfelületű Broshuis félpótkocsik alatt. Itt is tetten érhető a gyártó minőségre és tartósságra való törekvése.

Nehézfiúk

Ezeket a pozitív változásokat a teljes három-, illetve négytengelyes, rámpával felvértezett vagy azt nélkülöző lesüllyesztett rakfelületű palettára kiterjesztették. A háromtengelyes pótkocsik saját tömege 8,6-tól 9,9 tonnáig, a négytengelyeseknél pedig 9,7-től 11 tonnáig terjed – az említett rámpa megléte vagy hiánya függvényében. Ez alapján egységesen elmondható, hogy a négy méter hosszú rámpák 1,3 tonnával növelik a saját tömeget. A terhelhetőség a háromtengelyeseknél 32 820–39 400 kilogramm, a négytengelyeseknél pedig legfeljebb 39 960–48 300 kilogramm lehet. A nyeregterhelés kiviteltől függetlenül mindegyik félpótkocsinál 18 tonna.

A pótkocsik 500 milliméteres szakaszokban széthúzhatók és pneumatikusan reteszelhetők. A legnagyobb hosszúságuk 19 350, rámpával 19 665 milliméter – függetlenül attól, hogy három- vagy négytengelyesek. Sőt, igény esetén egy negyvenlábas konténer rögzítésére is lehetőséget biztosít a holland járműgyártó. Függetlenül attól, hogy három- vagy négytengelyes, normál vagy 205-ös abroncsozású, illetve rámpás vagy anélkül szerelt pótkocsit szeretnénk. A speciális fuvareszközök nagy múltú holland gyártóját Magyarországon a Delta-Truck Kft. képviseli, forduljon kollégáinkhoz bizalommal, amennyiben kihasználná a megújult süllyesztett rakfelületű félpótkocsik által kínált több mint egytonnás előnyt!





Megosztom másokkal

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.

A név kötelez

Főként az alumínium billencsek mestereként ismerhetjük a Benalu márkát. Az alapítók – Hubert Pora és Dominique Bonduelle urak – már a cég nevével is erre utaltak, amikor a francia bennes (billencs) és az alumínium szavak összetételével jegyezték be cégüket 1967-ben.

Gördülékeny elemcsere

Habár nem nevezhető új koncepciónak, mindeddig senkinek sem sikerült széles körben megvalósítania az elektromos haszonjárművek akkumulátorcserélő rendszerét. Eddig, ugyanis az Isuzu egy olyan koncepciót mutatott be, ami akár működőképes is lehet!