Speciális pótkocsik specialistája

Hazánkban éppúgy jól cseng a Broshuis neve a speciális pótkocsik piacán, mint szerte a világban, amely a biztonság, a minőség és az innováció szinonimája. Ezek a trélerek a megbízható, robusztus szerkezeti elemeket innovatív megoldásokkal társítják kiváló kivitelezési minőségben. Mindemögött több mint 130 éves szakmai tapasztalat áll. Érdemes hát megismerkedni a márka gazdag múltjának főbb mérföldköveivel.

Közzétéve:

Hollandiában, Muiden városában családi vállalkozásként indult útjára a Broshuis cég 1885-ben, amely eleinte többek között járóképes alvázakat készített. A gyártó 1929-ben mutatta be első pótkocsiját, 1932-ben pedig már egyedi ügyféligények alapján gyártott speciális pótkocsikat és félpótkocsikat, amivel úttörőnek számított a piacon. Majd 1958-ban megszületett a Broshuis első mélyágyas trélere, amellyel magasabb rakományokat lehetett szállítani, mint a hagyományos pótkocsikkal. Ugyanebben az évben hagyta el a gyárkaput az első síkágyas, széthúzható tréler is, amellyel az amszterdami Hilton Hotel hosszú építőelemeit szállították.

Világújdonságok a speciális pótkocsik terén

A Broshuis 1965-ben bemutatta a világ első széthúzható, mélyágyas félpótkocsiját. Ezt 1983-ban újabb meghatározó innováció követte, a széthúzható konténerszállító félpótkocsi, amellyel bármilyen méretű és rendszerű konténert lehetett szállítani, így nagyon rugalmas alkalmazhatóságot biztosított.

Később a hadiiparban is sikereket ért el a márka, 1992-ben szerződést írt alá a holland hadsereggel 137 mélyágyas, háromtengelyes félpótkocsi átadásáról harckocsik szállításához. Majd az ezredfordulón a Broshuis a piacon elsőként kínált a saját hosszának háromszorosára széthúzható trélert, ez a levédett Triple Trailer nevet kapta. Három évvel később újabb szabadalmazott megoldással rukkolt ki a holland családi vállalkozás: a 2CONnect Split Container Chassis lényege, hogy két húszlábas konténeralvázas egységből áll, amelyek gyorsan és egyszerűen szétkapcsolhatók egymástól, így a rendszer rugalmasabb felhasználást tesz lehetővé.

Folyamatos fejlődéssel a speciális pótkocsik élvonalában

Jelentős beruházást hajtott végre a holland gyártó 2008-ban, amikor felavatta új, 250 méter hosszú fényezőüzemét, amelynek hat munkaállomásán felfüggesztve haladnak végig az alvázak. A mélyágyas pótkocsik és félpótkocsik vadonatúj generációja 2011-ben mutatkozott be, független kerékfelfüggesztéssel. Ez tengelysoronként 12 tonna teherbírást biztosít, míg a rakfelület magassága a talajtól 79 centiméter. Ezek a járművek még hidraulikus felfüggesztéssel készültek, ám 2014-ben megjelent a légrugós változat is. Majd 2016-ban érkezett az SL trélerek továbbfejlesztett módozata, amely a piacon a legalacsonyabb rakfelületet a legnagyobb szabad hasmagassággal társítja. Ugyanebben az évben debütált az SL-AIR 5 is, amely a világon elsőként kombinálja a hidraulikus kormányzást a független, légrugós felfüggesztéssel az optimális kormányzási szög és az optimális teherbírás érdekében. Mindeközben a Broshuis folyamatosan fejleszti értékesítési és szervizhálózatát is, hogy innovatív termékeivel még közelebb kerülhessen az ügyfelekhez.





Megosztom másokkal

Minden, ami vontatható

Egészen egyedi igények szerinti szállítóeszközre lenne szükség? Személyautó mögé, esetleg teherautó-felépítményként, netán nehézvontatós járműszerelvény formájában? Széles palettával, mondjuk 750 kilogrammtól egészen 50 tonna össztömegig? Nos, a megoldás csakis a Delta-Truck kínálatának egyik legsokoldalúbb tagja, a Humbaur lehet!

Újabb mesterek újabb különleges feladatokra

Néhány hete már gyűjtöttünk egy csokorra valót a Broshuis ügyfeleinek kiszállított, speciális pótkocsik és alkalmazások közül. Ezúttal legalább annyira különleges és a tekinteteket sem kevésbé vonzó megoldásokat mutatunk be. A szerte Európában, üzemelő pótkocsik – és szállítmányaik – aligha számítanak mindennaposnak.

A VIARENT újabb lépést tett Szlovákiában: felvásárolta az MHC Mobility nehézjármű flottáját

A VIARENT – Közép-Európa meghatározó haszonjármű-bérbeadó vállalata – tovább erősíti jelenlétét Szlovákiában: sikeresen felvásárolta az MHC Mobility Slovakia nehézgépjármű flottáját. Az akvizíció stratégiai jelentőségű mérföldkő a vállalat régiós terjeszkedésében, és új szintre emeli szolgáltatási kapacitását a szlovák piacon, ahol a VIARENT már több mint egy évtizede, 2013 óta van jelen, a Delta-Truck s.r.o. márkanév alatt.

Könnyű eszköz nehéz munkára

Aligha vitatná bárki, nehéz kenyér a konténerezés. Embert, vontatót és pótkocsit is igencsak próbára tesz a kikötői daruk és a vágányrengetegek közepén sürgölődő átrakók világa. A Delta-Truck Kft. kínálatában immár két évtizede szereplő Kögel márka konténerszállító félpótkocsicsaládjának új tagja, a Port 20 azonban a szó szoros értelmében is „könnyedén” abszolválja a húszlábas konténerek szállításának feladatát.

Sajtóközlemény

2025. április 17. A Ford Trucks az Egyesült Királyságra és Írországra is kiterjeszti nemzetközi hivatalos szervizhálózatát: Támogatás az ügyfeleknek minden útvonalon