Speciális pótkocsik specialistája

Hazánkban éppúgy jól cseng a Broshuis neve a speciális pótkocsik piacán, mint szerte a világban, amely a biztonság, a minőség és az innováció szinonimája. Ezek a trélerek a megbízható, robusztus szerkezeti elemeket innovatív megoldásokkal társítják kiváló kivitelezési minőségben. Mindemögött több mint 130 éves szakmai tapasztalat áll. Érdemes hát megismerkedni a márka gazdag múltjának főbb mérföldköveivel.

Közzétéve:

Hollandiában, Muiden városában családi vállalkozásként indult útjára a Broshuis cég 1885-ben, amely eleinte többek között járóképes alvázakat készített. A gyártó 1929-ben mutatta be első pótkocsiját, 1932-ben pedig már egyedi ügyféligények alapján gyártott speciális pótkocsikat és félpótkocsikat, amivel úttörőnek számított a piacon. Majd 1958-ban megszületett a Broshuis első mélyágyas trélere, amellyel magasabb rakományokat lehetett szállítani, mint a hagyományos pótkocsikkal. Ugyanebben az évben hagyta el a gyárkaput az első síkágyas, széthúzható tréler is, amellyel az amszterdami Hilton Hotel hosszú építőelemeit szállították.

Világújdonságok a speciális pótkocsik terén

A Broshuis 1965-ben bemutatta a világ első széthúzható, mélyágyas félpótkocsiját. Ezt 1983-ban újabb meghatározó innováció követte, a széthúzható konténerszállító félpótkocsi, amellyel bármilyen méretű és rendszerű konténert lehetett szállítani, így nagyon rugalmas alkalmazhatóságot biztosított.

Később a hadiiparban is sikereket ért el a márka, 1992-ben szerződést írt alá a holland hadsereggel 137 mélyágyas, háromtengelyes félpótkocsi átadásáról harckocsik szállításához. Majd az ezredfordulón a Broshuis a piacon elsőként kínált a saját hosszának háromszorosára széthúzható trélert, ez a levédett Triple Trailer nevet kapta. Három évvel később újabb szabadalmazott megoldással rukkolt ki a holland családi vállalkozás: a 2CONnect Split Container Chassis lényege, hogy két húszlábas konténeralvázas egységből áll, amelyek gyorsan és egyszerűen szétkapcsolhatók egymástól, így a rendszer rugalmasabb felhasználást tesz lehetővé.

Folyamatos fejlődéssel a speciális pótkocsik élvonalában

Jelentős beruházást hajtott végre a holland gyártó 2008-ban, amikor felavatta új, 250 méter hosszú fényezőüzemét, amelynek hat munkaállomásán felfüggesztve haladnak végig az alvázak. A mélyágyas pótkocsik és félpótkocsik vadonatúj generációja 2011-ben mutatkozott be, független kerékfelfüggesztéssel. Ez tengelysoronként 12 tonna teherbírást biztosít, míg a rakfelület magassága a talajtól 79 centiméter. Ezek a járművek még hidraulikus felfüggesztéssel készültek, ám 2014-ben megjelent a légrugós változat is. Majd 2016-ban érkezett az SL trélerek továbbfejlesztett módozata, amely a piacon a legalacsonyabb rakfelületet a legnagyobb szabad hasmagassággal társítja. Ugyanebben az évben debütált az SL-AIR 5 is, amely a világon elsőként kombinálja a hidraulikus kormányzást a független, légrugós felfüggesztéssel az optimális kormányzási szög és az optimális teherbírás érdekében. Mindeközben a Broshuis folyamatosan fejleszti értékesítési és szervizhálózatát is, hogy innovatív termékeivel még közelebb kerülhessen az ügyfelekhez.





Megosztom másokkal

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.

A név kötelez

Főként az alumínium billencsek mestereként ismerhetjük a Benalu márkát. Az alapítók – Hubert Pora és Dominique Bonduelle urak – már a cég nevével is erre utaltak, amikor a francia bennes (billencs) és az alumínium szavak összetételével jegyezték be cégüket 1967-ben.

Gördülékeny elemcsere

Habár nem nevezhető új koncepciónak, mindeddig senkinek sem sikerült széles körben megvalósítania az elektromos haszonjárművek akkumulátorcserélő rendszerét. Eddig, ugyanis az Isuzu egy olyan koncepciót mutatott be, ami akár működőképes is lehet!