Sokszor az olcsóbb a drágább, bízzon a márkaszervizében!

Ön is csak a rezsióradíjat nézi, amikor szervizműhelyt választ gépjárműve karbantartásához, illetve javításához? Nem biztos, hogy így jár a legjobban, hiszen a végösszeget a rezsióradíj és a javítási norma szerinti munkaórák szorzata határozza meg, ez utóbbi pedig nem mindenhol áll összhangban a tényleges időráfordítással. A beépített alkatrészek minőségéről, tartósságáról még nem is ejtettünk szót.

Közzétéve:

 

Alapvetően kétféle számlázási módszerrel dolgoznak a tehergépjármű-szervizek. Az első esetben megállapítanak egy olyan rezsióradíjat, amely alkalmas egy minden előírásnak megfelelő szerviz működési költségeinek fedezésére, a járműgyártók által az egyes műveletekre meghatározott hivatalos normaidők alkalmazása mellett. Továbbá ezek a szervizek többnyire gyári, pontosabban eredeti alkatrészeket építenek be a járművekbe, amelyek beszerzésénél nem kínálkozik jelentős mozgástér az elérhető kedvezményekben.

Trükkös elszámolások tükrében

A másik esetet az a felismerés hívta életre a piacon, hogy az üzemeltetők jó része csak a rezsióradíjakat veszi figyelembe a szerviz kiválasztásánál, tehát egyedül ezt a mutatót hasonlítja össze. Őket igyekeznek elcsábítani azok a szervizek, amelyek valószerűtlenül olcsó rezsióradíjakkal hirdetik magukat, majd „rajzolják a munkalapot”, vagyis a ténylegesnél jóval több munkaórát tüntetnek fel a számlán. Így a tapasztalatok azt mutatják, hogy ezeknél a szervizeknél nem ritkán még 15-20%-kal nagyobb is a számla végösszege, mint a hivatalos, gyári szakszerviz  rezsióradíjain dolgozó helyeken adott művelet esetén. Ráadásul ezek nem áttekinthető és nem következetes rendszerek szerint dolgozó szolgáltatók. Ezek a műhelyek előszeretettel ajánlják az ügyfeleknek a különbségek nagyvonalú kezelésével az utángyártott alkatrész beépítését, amelyek beszerzésekor lényegesen nagyobb kedvezményekben részesülnek a forgalmazóktól, ami szintén segíti a vonzónak tűnő rezsióradíjak kigazdálkodását. Természetesen ezek tartóssága, megbízhatósága, illetve illeszkedési pontossága általában elmarad az eredeti alkatrészekétől.

Így működnek a profik

A nagyobb flottával rendelkező, illetve professzionálisabban működő és gondolkodó üzemeltetők ezért nem csupán a rezsióradíjakat hasonlítják össze, hanem adott szervizprogramokat is. Teljesk körű ajánlatokat kérnek be, amelyek a rezsióradíjon kívül a normaidőket és az alkatrészárakat is tartalmazzák. Míg a professzionálisan működő és gondolkodó szervizeknél, mint például a Delta-Truck Kft., nincs is lehetőség a feljebb említett „trükkös” esetre. Ugyanis a belső szervizirányítási informatikai rendszerük nem is engedi meg a gyári normaidőktől eltérő munkaóra-mennyiségek rögzítését az adott műveletekhez, tehát egy-egy munkatárs még „tévedésből” sem írhat be több munkaórát a járműgyártó által megadottnál. Továbbá ezek a műhelyek alapvetően eredeti alkatrészeket építenek be a maximális megbízhatóság és hatékony üzemelés, nem utolsósorban pedig a pontos illeszkedés révén a valóban gyors, gyári normaidőn belüli beszerelhetőség érdekében. Mindezek mellett a partnerek együttműködési szerződést is köthetnek például a Delta-Truck Kft.-vel, és ilyenkor a flotta méretétől függően munkadíj-, illetve alkatrészkedvezmény is rögzíthető gyári és utángyártott alkatrészek beszerelésére. Ezek a lehető legnagyobb mértékben kiszámíthatóvá, átláthatóvá és később is könnyedén ellenőrizhetővé teszik a szervizeléseket, sok esetben már rövid távon is a leggazdaságosabb megoldást biztosítva.

 





Megosztom másokkal

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.

A név kötelez

Főként az alumínium billencsek mestereként ismerhetjük a Benalu márkát. Az alapítók – Hubert Pora és Dominique Bonduelle urak – már a cég nevével is erre utaltak, amikor a francia bennes (billencs) és az alumínium szavak összetételével jegyezték be cégüket 1967-ben.

Gördülékeny elemcsere

Habár nem nevezhető új koncepciónak, mindeddig senkinek sem sikerült széles körben megvalósítania az elektromos haszonjárművek akkumulátorcserélő rendszerét. Eddig, ugyanis az Isuzu egy olyan koncepciót mutatott be, ami akár működőképes is lehet!