Óriási kishaszongépjármű a Volkswagentől

Amerika legnépszerűbb járműfajtája a pickup. Nemcsak a kishaszongépjárművek között, hanem a személyautókat is beleértve. Ebből a tortából a Volkswagen is megkívánt egy szeletet, csakhogy a nálunk ismert Amarok odaát túl kicsi lenne az igényekhez. Ezért megszületett az Atlas Tanoak tanulmányjármű a piac visszajelzéseinek szondázására, de hamarosan a sorozatgyártás is elkezdődhet.

Közzétéve:

Nem üres lapról indult az Atlas Tanoak tervezése, hanem a Volkswagen amerikai piacra gyártott, a Touaregnél is sokkal nagyobb szabadidő-autója, az Atlas jelentette a kiindulási alapot. Ezáltal a Kaliforniában és Oregonban honos, negyven méter magasra is megnövő örökzöld tölgyféléről elnevezett Atlas Tanoak az első pickup, amely a Volkswagen MQB, azaz moduláris keresztmotoros platformjára épül.

Önálló dizájn

A szoros rokonság ellenére az Atlas Tanoak teljesen önálló formatervezéssel készült el. Látványos show-eleme, hogy ajtónyitásra animált fényjátékba kezdenek a LED-es első, illetve hátsó lámpái. Persze a funkcionalitást sem hagyták figyelmen kívül a tervezők, így a platós kishaszongépjárművet alulról masszív lemezek védik, valamint csörlőt is beépítettek a pickup orrába.

Más a mérce

Az Atlas Tanoak csak nekünk, európaiaknak tűnik értelmetlenül behemótnak, az Egyesült Államokban felső-középkategóriájúnak számít 5,44 méter hosszúságával, 2,03 méter szélességével, 1,84 méter magasságával és 3,26 méter tengelytávolságával. Terepjáró-képességéről annyit közölt a gyártó, hogy a szabad hasmagassága 249 milliméter, ami igen jónak számít. Hátul 1,63 méter hosszú és 1,45 méter széles plató kapott helyet, amely alig nagyobb az Amarokénál. Ám a hátfalajtó lenyitásával közel 2,3 méter hosszú rakfelület alakul ki, amelyen quadok vagy krosszmotorkerékpárok is elférnek. A fülke mögötti tartókeret pedig hátracsúsztatható a plató közepéhez, így hosszabb tárgyak, például csövek vagy létrák is könnyedén szállíthatók az Atlas Tanoakkal.

Kényelmes kishaszongépjármű

A méretes duplafülke igen tágas teret nyújt öt személynek is, akiket határozott oldaltartású ülések fogadnak. A műszerfalat és a multifunkciós kormánykereket is alaposan áttervezték az Atlashoz képest, a legtöbb funkció pedig digitálisan vezérelhető, sőt, a műszerpanel is teljesen digitális. A műszerfal és a tető hangulatvilágítása sárga vagy kék fényt áraszt attól függően, hogy éppen terepes vagy városi üzemmódban használják a kishaszongépjárművet. Az automatikus váltó karja melletti menetmódválasztót úgy tervezték, hogy akár vastag munkavédelmi kesztyűben is jól használható legyen. Tehát nemcsak a szabadidő-autós felhasználói igényeket vették figyelembe, hanem a munkaautót keresők elvárásait is.

Egy óriás erejével

Persze nemcsak a méretek utalnak arra, hogy az új pickup első számú célpiaca az Egyesült Államok, hanem az is, hogy egyelőre csak benzinmotorral tervezik a gyártását. Ez pedig egy 3,6 literes, V6-os FSI 276 lóerő legnagyobb teljesítménnyel és 360 newtonméter maximális nyomatékkal, amelyet nyolcfokozatú automatikus váltó továbbít a 4MOTION összkerékhajtásnak. Az Active Control nevű rendszerrel a vezető választhat az útviszonyoknak megfelelően száraz, vizes, síkos és terep üzemmódot. Ezenkívül terepáttétel is segíti a nehéz körülmények legyőzését a 275/55 R 20-as abroncsokon. Mindezek alapján a Volkswagen Atlas Tanoak igen jó eséllyel elnyeri majd a széles célközönség tetszését annyira, hogy sorozatgyártásba kerülhessen. Európába nem szállítják majd, hiszen mifelénk a kistestvére, az Amarok is meglehetősen nagynak számít.





Megosztom másokkal

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról kérdeztük Gőgh Ferenc cégvezetőt.

Ideális választás

Munkába állt az első magyarországi Ford Trucks F-Line nyerges vontató. A hajdúböszörményi ifj. Nagy-Timpanon Bt. pontosan olyan alkalmazási profillal üzemelteti majd a járművet, amilyenre ezt a vadonatúj típust tervezték. A narancssárga vontató ugyanis egy nyitott platós, illetve egy billenőteknős félpótkocsival felváltva belföldi rövid távú építőipari fuvarozást végez majd.

A Ford Trucks újabb mérföldkőhöz érkezett

Fokozatosan közelítve egyik fő célkítűzése, a karbonsemlegesség felé, a Ford Trucks újabb jelentős projektet írt alá a fenntartható szállítmányozási technológiák terén. Miután tavaly működésbe hozta az egyhengeres hidrogénhajtású motorját, a Ford Trucks most először sikerrel beindította a többhengeres hidrogénhajtású H2-Ecotorq motort is.

A Ford Trucks folytatja az erőteljes terjeszkedést Európában

A holland piacra való belépéssel a Ford Trucks teljessé teszi Benelux-államok-beli terjeszkedését Globális terjeszkedése következő állomásaként a Ford Trucks belépett Hollandiába, meghódítva ezzel Európa egyik kulcsfontosságú piacát. A csatlakoztathatósági technológiának köszönhetően megkülönböztetett helyet elfoglaló F-MAX és az új F-LINE sorozat járműveivel a Ford Trucks hatékony és vadonatúj technológiákra épülő megoldásokat kínál a kiterjedt holland vevőkör … Continued

Három évtizednyi siker

Idén ünnepli harmincéves jubileumát a haszonjárműbérlési piac élenjáró szereplője, a VIARENT Kft. A cég úttörőként teremtette meg ezt a szolgáltatást hazánkban, és folyamatos innovációival azóta is meghatározó ezen a területen, immár nemzetközi szinten is. Ebből a jeles alkalomból beszélgettünk Stefkó Péterrel, a Delta-Truck cégcsoport vezetőjével a VIARENT szolgáltatásairól, múltjáról, jelenéről és jövőjéről.