Óriási kishaszongépjármű a Volkswagentől

Amerika legnépszerűbb járműfajtája a pickup. Nemcsak a kishaszongépjárművek között, hanem a személyautókat is beleértve. Ebből a tortából a Volkswagen is megkívánt egy szeletet, csakhogy a nálunk ismert Amarok odaát túl kicsi lenne az igényekhez. Ezért megszületett az Atlas Tanoak tanulmányjármű a piac visszajelzéseinek szondázására, de hamarosan a sorozatgyártás is elkezdődhet.

Közzétéve:

Nem üres lapról indult az Atlas Tanoak tervezése, hanem a Volkswagen amerikai piacra gyártott, a Touaregnél is sokkal nagyobb szabadidő-autója, az Atlas jelentette a kiindulási alapot. Ezáltal a Kaliforniában és Oregonban honos, negyven méter magasra is megnövő örökzöld tölgyféléről elnevezett Atlas Tanoak az első pickup, amely a Volkswagen MQB, azaz moduláris keresztmotoros platformjára épül.

Önálló dizájn

A szoros rokonság ellenére az Atlas Tanoak teljesen önálló formatervezéssel készült el. Látványos show-eleme, hogy ajtónyitásra animált fényjátékba kezdenek a LED-es első, illetve hátsó lámpái. Persze a funkcionalitást sem hagyták figyelmen kívül a tervezők, így a platós kishaszongépjárművet alulról masszív lemezek védik, valamint csörlőt is beépítettek a pickup orrába.

Más a mérce

Az Atlas Tanoak csak nekünk, európaiaknak tűnik értelmetlenül behemótnak, az Egyesült Államokban felső-középkategóriájúnak számít 5,44 méter hosszúságával, 2,03 méter szélességével, 1,84 méter magasságával és 3,26 méter tengelytávolságával. Terepjáró-képességéről annyit közölt a gyártó, hogy a szabad hasmagassága 249 milliméter, ami igen jónak számít. Hátul 1,63 méter hosszú és 1,45 méter széles plató kapott helyet, amely alig nagyobb az Amarokénál. Ám a hátfalajtó lenyitásával közel 2,3 méter hosszú rakfelület alakul ki, amelyen quadok vagy krosszmotorkerékpárok is elférnek. A fülke mögötti tartókeret pedig hátracsúsztatható a plató közepéhez, így hosszabb tárgyak, például csövek vagy létrák is könnyedén szállíthatók az Atlas Tanoakkal.

Kényelmes kishaszongépjármű

A méretes duplafülke igen tágas teret nyújt öt személynek is, akiket határozott oldaltartású ülések fogadnak. A műszerfalat és a multifunkciós kormánykereket is alaposan áttervezték az Atlashoz képest, a legtöbb funkció pedig digitálisan vezérelhető, sőt, a műszerpanel is teljesen digitális. A műszerfal és a tető hangulatvilágítása sárga vagy kék fényt áraszt attól függően, hogy éppen terepes vagy városi üzemmódban használják a kishaszongépjárművet. Az automatikus váltó karja melletti menetmódválasztót úgy tervezték, hogy akár vastag munkavédelmi kesztyűben is jól használható legyen. Tehát nemcsak a szabadidő-autós felhasználói igényeket vették figyelembe, hanem a munkaautót keresők elvárásait is.

Egy óriás erejével

Persze nemcsak a méretek utalnak arra, hogy az új pickup első számú célpiaca az Egyesült Államok, hanem az is, hogy egyelőre csak benzinmotorral tervezik a gyártását. Ez pedig egy 3,6 literes, V6-os FSI 276 lóerő legnagyobb teljesítménnyel és 360 newtonméter maximális nyomatékkal, amelyet nyolcfokozatú automatikus váltó továbbít a 4MOTION összkerékhajtásnak. Az Active Control nevű rendszerrel a vezető választhat az útviszonyoknak megfelelően száraz, vizes, síkos és terep üzemmódot. Ezenkívül terepáttétel is segíti a nehéz körülmények legyőzését a 275/55 R 20-as abroncsokon. Mindezek alapján a Volkswagen Atlas Tanoak igen jó eséllyel elnyeri majd a széles célközönség tetszését annyira, hogy sorozatgyártásba kerülhessen. Európába nem szállítják majd, hiszen mifelénk a kistestvére, az Amarok is meglehetősen nagynak számít.





Megosztom másokkal

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.

Az idő pénz!

Jelen esetben szó szerint igaz ez a mondás, hiszen aktuális akciónk keretében most a teljes 2024-as lízingdíjat átvállaljuk Öntől! Érdemes tehát gyorsan dönteni, ugyanis valóban minden nap számít. Minél korábban gazdagítja flottáját egy Ford Trucks nyerges vontatóval, annál többet takaríthat meg szilveszterig!

Újabb premier a Ford Otosantól Törökországban: Autópályára szánt 4. szintű vezetésautomatizáló rendszer

Abdulkadir Uraloğlu közlekedési és infrastrukturális miniszter a teszt idejére egy a forgalom elől elzárt autópályaszakaszon, az ICA által épített Yavuz Sultan Selim (Vitéz Szelim szultán) hídon és az Északi körgyűrűn tette próbára a 4. szintű autonóm vezetési technológiával felszerelt teherautót, amelyet elsőként Törökországban fejlesztett ki a Ford Otosan, az autóipar átalakításában élenjáró Ford Trucks nehézhaszonjármű … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 3. rész

A Lamberet hannoveri megjelenéséről beszámoló cikksorozatunk harmadik részéhez érkeztünk. Ezúttal a hűtőfelépítmények specialistájának a belső égésű motorral felszerelt, illetve tisztán elektromos kisáruszállítók és furgonok számára kínált hűtős átalakítások, illetve hűtőfelépítmények választékát mutatjuk be. Innovatív 2024-es újdonságai révén a Lamberet számos járműgyártó standján képviseltethette magát.

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 2. rész

A Lamberet hannoveri palettáját bemutató sorozatunk második részének témája az SR2e félpótkocsik elektromossá alakítására, valamint az utólagos elektromos átalakításokra összeállított Lamberet Energy koncepció. A program a szabályozott hőmérsékletű szállítás környezetvédelmi kihívásaira reagálva konkrét és gazdaságilag is megvalósítható megoldásokat kínál az ágazat számára. Fejlett műszaki megoldásokat sorakoztat fel az elektromos energia tárolására, átalakítására és kezelésére. Ezzel … Continued