Óriási kishaszongépjármű a Volkswagentől

Amerika legnépszerűbb járműfajtája a pickup. Nemcsak a kishaszongépjárművek között, hanem a személyautókat is beleértve. Ebből a tortából a Volkswagen is megkívánt egy szeletet, csakhogy a nálunk ismert Amarok odaát túl kicsi lenne az igényekhez. Ezért megszületett az Atlas Tanoak tanulmányjármű a piac visszajelzéseinek szondázására, de hamarosan a sorozatgyártás is elkezdődhet.

Közzétéve:

Nem üres lapról indult az Atlas Tanoak tervezése, hanem a Volkswagen amerikai piacra gyártott, a Touaregnél is sokkal nagyobb szabadidő-autója, az Atlas jelentette a kiindulási alapot. Ezáltal a Kaliforniában és Oregonban honos, negyven méter magasra is megnövő örökzöld tölgyféléről elnevezett Atlas Tanoak az első pickup, amely a Volkswagen MQB, azaz moduláris keresztmotoros platformjára épül.

Önálló dizájn

A szoros rokonság ellenére az Atlas Tanoak teljesen önálló formatervezéssel készült el. Látványos show-eleme, hogy ajtónyitásra animált fényjátékba kezdenek a LED-es első, illetve hátsó lámpái. Persze a funkcionalitást sem hagyták figyelmen kívül a tervezők, így a platós kishaszongépjárművet alulról masszív lemezek védik, valamint csörlőt is beépítettek a pickup orrába.

Más a mérce

Az Atlas Tanoak csak nekünk, európaiaknak tűnik értelmetlenül behemótnak, az Egyesült Államokban felső-középkategóriájúnak számít 5,44 méter hosszúságával, 2,03 méter szélességével, 1,84 méter magasságával és 3,26 méter tengelytávolságával. Terepjáró-képességéről annyit közölt a gyártó, hogy a szabad hasmagassága 249 milliméter, ami igen jónak számít. Hátul 1,63 méter hosszú és 1,45 méter széles plató kapott helyet, amely alig nagyobb az Amarokénál. Ám a hátfalajtó lenyitásával közel 2,3 méter hosszú rakfelület alakul ki, amelyen quadok vagy krosszmotorkerékpárok is elférnek. A fülke mögötti tartókeret pedig hátracsúsztatható a plató közepéhez, így hosszabb tárgyak, például csövek vagy létrák is könnyedén szállíthatók az Atlas Tanoakkal.

Kényelmes kishaszongépjármű

A méretes duplafülke igen tágas teret nyújt öt személynek is, akiket határozott oldaltartású ülések fogadnak. A műszerfalat és a multifunkciós kormánykereket is alaposan áttervezték az Atlashoz képest, a legtöbb funkció pedig digitálisan vezérelhető, sőt, a műszerpanel is teljesen digitális. A műszerfal és a tető hangulatvilágítása sárga vagy kék fényt áraszt attól függően, hogy éppen terepes vagy városi üzemmódban használják a kishaszongépjárművet. Az automatikus váltó karja melletti menetmódválasztót úgy tervezték, hogy akár vastag munkavédelmi kesztyűben is jól használható legyen. Tehát nemcsak a szabadidő-autós felhasználói igényeket vették figyelembe, hanem a munkaautót keresők elvárásait is.

Egy óriás erejével

Persze nemcsak a méretek utalnak arra, hogy az új pickup első számú célpiaca az Egyesült Államok, hanem az is, hogy egyelőre csak benzinmotorral tervezik a gyártását. Ez pedig egy 3,6 literes, V6-os FSI 276 lóerő legnagyobb teljesítménnyel és 360 newtonméter maximális nyomatékkal, amelyet nyolcfokozatú automatikus váltó továbbít a 4MOTION összkerékhajtásnak. Az Active Control nevű rendszerrel a vezető választhat az útviszonyoknak megfelelően száraz, vizes, síkos és terep üzemmódot. Ezenkívül terepáttétel is segíti a nehéz körülmények legyőzését a 275/55 R 20-as abroncsokon. Mindezek alapján a Volkswagen Atlas Tanoak igen jó eséllyel elnyeri majd a széles célközönség tetszését annyira, hogy sorozatgyártásba kerülhessen. Európába nem szállítják majd, hiszen mifelénk a kistestvére, az Amarok is meglehetősen nagynak számít.





Megosztom másokkal

Innováció minden téren

Zajlik az élet az Isuzu háza táján – a Delta-Truck Kft. által forgalmazott, illetve a VIARENT bérautó-kínálatában is népszerű márka vezetői, tervezői és gyártástechnológusai jól láthatóan nem vesztegették az időt az elmúlt hónapok során. Innovatív fejlesztőmunkájuk meghozta gyümölcsét, legyen szó fenntartható alapanyagok használatáról, korszerű technikák átvételéről vagy éppen a márka nemzetközi jelenlétének további bővítéséről.

Generációváltás

GEN2 – félreérthetetlenül adta a Ford Trucks a szakma és a nagyközönség tudtára, hogy új nemzedékében mutatkozik be népszerű F-MAX sorozata. A Magyarországon a Delta Truck Kft. által forgalmazott járműcsalád mind hajtásrendszerében, mind pedig megjelenésében és kényelmében megújulva, illetve számos újdonsággal gazdagodva érkezik a piacra.

Delta-Truck ismét a MagyarBrands díjazottjai között

A Delta-Truck cégcsoport 2025-ben ismét elnyerte a MagyarBrands „Kiváló Üzleti Márka” díjat. A független szakmai zsűri döntése alapján a Delta-Truck azon magyar vállalatok közé tartozik, amelyek hosszú távon is kiemelkedő teljesítményt nyújtanak, és meghatározó szereplői a hazai üzleti életnek.

Innovációval és bővüléssel a jövő útján

Csupa jó hír érkezett a Broshuis háza tájáról! Ezzel pedig a Delta-Truck Kft. ügyfeleinek is, hiszen immár több mint másfél évtizede kínáljuk partnereinknek a nehézvontatás és a konténerszállítás speciális igényekre készülő félpótkocsijait – mégpedig az egyik legnagyobb múltra visszatekintő gyártó magyarországi importőreként!

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik négyes szintű önvezetési rendszereinek vizsgálatára. A nagyszabású projekthez járműgyártói oldalról negyedmagával társult a VIARENT kínálatában is népszerű Isuzu.