Önvezető konvoj közlekedett hazánkban (forrás: RollingTons)

Szeptember 15-én hazai közlekedéstörténelmi jelentőségű esemény zajlott Lébény környékén az M1 autópályán és az M86 gyorsforgalmi úton. Először teszteltek ugyanis Magyarországon élesben, valós közúti forgalomban önvezető járműkonvojt. A Volvo Hungária Kft. és a Waberer’s International Nyrt. közös tesztje kiváló eredménnyel, teljesen problémamentesen zárult.

Közzétéve:

Európában az elmúlt egy-két évben már végeztek közúti teszteket a tehergépkocsi-gyártók az önvezető konvojozás technológiájával, azonban Magyarországon most először. A konvojozás lényeges, hogy az egymással vezeték nélküli összeköttetésben álló, önvezetésre képes teherautók rendkívül kis követési távolsággal haladnak egymás mögött, és így a légellenállás csökkentésével számottevően mérsékelhető az üzemanyag-fogyasztás, valamint a károsanyag-kibocsátás. Nem utolsósorban a közlekedésbiztonság is javul az emberi hibák kiküszöbölésével, valamint a vezetési és pihenőidők jobb kihasználásával növelhető a termelékenység.

Nem véletlen, hogy sok más fuvarozóvállalat mellett a Waberer’s International Nyrt. is élénken érdeklődik a technológia iránt, ezért stratégia megállapodást kötött a Volvo Hungária Kft.-vel ennek közúti tesztelésére. A kísérleti konvojozás megvalósításában e két partner mellett a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium is részt vett, amely többek között a közúti teszt engedélyeztetésében is közreműködött.
Így szeptember 15-én délelőtt a Volvo Hungária Kft. lébényi márkaszervizének telephelyéről kigördülhetett a három gyári Volvo FH 500 tesztszerelvény. Mindhárom vontató volánja mögött a Volvo Trucks egy-egy megfelelően kiképzett járművezető-oktatója ült, a kísérőülésben pedig a Waberer’s International Nyrt. egy-egy szakembere. Az önvezető technológiát csak a gyorsforgalmi utakon használták, az olyan manővereket, mint például a telephelyről kikanyarodás vagy az autópályáról lehajtás, biztonsági okokból a tesztpilóták végezték, habár technikailag ez is kivitelezhető lenne.

A három jármű Wi-Fi segítségével vezeték nélküli összeköttetésben állt egymással, így a két követő jármű képes volt azonnal és automatikusan végrehajtani minden manővert, amelyet az első gépkocsiban ülő vezető tett. Egyszerre fékeztek, gyorsítottak, sőt, aktív kormányzással egymás nyomvonalát is pontosan követték. A követési távolság fél másodperc volt a szerelvények között, ami nyolcvan kilométer/óra sebességnél csupán 11 métert jelent! A kísérlet során semmilyen váratlan vagy balesetveszélyes helyzet sem alakult ki, igazolva, hogy műszakilag már nagyon közel áll a technológia a széles körű alkalmazhatósághoz. A piaci bevezetést egyelőre a jogszabályi háttér megteremtése és a társadalmi elfogadtatás hátráltatja, így akár még hosszú évekbe is telhet, mire megjelenhetnek az önvezető tehergépkocsi-konvojok az utakon.

 

Forrás: Rolling Tons magazin, www.rollingtons.hu





Megosztom másokkal

A VIARENT újabb lépést tett Szlovákiában: felvásárolta az MHC Mobility nehézjármű flottáját

A VIARENT – Közép-Európa meghatározó haszonjármű-bérbeadó vállalata – tovább erősíti jelenlétét Szlovákiában: sikeresen felvásárolta az MHC Mobility Slovakia nehézgépjármű flottáját. Az akvizíció stratégiai jelentőségű mérföldkő a vállalat régiós terjeszkedésében, és új szintre emeli szolgáltatási kapacitását a szlovák piacon, ahol a VIARENT már több mint egy évtizede, 2013 óta van jelen, a Delta-Truck s.r.o. márkanév alatt.

Könnyű eszköz nehéz munkára

Aligha vitatná bárki, nehéz kenyér a konténerezés. Embert, vontatót és pótkocsit is igencsak próbára tesz a kikötői daruk és a vágányrengetegek közepén sürgölődő átrakók világa. A Delta-Truck Kft. kínálatában immár két évtizede szereplő Kögel márka konténerszállító félpótkocsicsaládjának új tagja, a Port 20 azonban a szó szoros értelmében is „könnyedén” abszolválja a húszlábas konténerek szállításának feladatát.

Globális játékos

Kőkemény pickup, elnyűhetetlen terepjáró, masszív és megbízható teherautók. Ennyi? Korántsem! Noha a Delta-Truck Kft. palettájára tekintve is egyből látható, hogy az Isuzu márka Európában közismert kínálata sem éppen szűkös – a több mint kilencven esztendős márka palettáján ennél jóval több közúti jármű szerepel. Most nemcsak a cégcsoport egész világra kiterjedő tevékenységét, hanem a jövőre szóló … Continued

Különleges feladatok mesterei

Harmincméteres betongerendát, lánctalpas rakodógépet vagy egy teljes gépsort kellene elszállítani? Esetleg óriási kábeldobot? Netán egy egész házat? Itt már csak a Broshuis segíthet! A Delta-Truck Kft. több mint másfél évtizede várja ügyfeleit a speciális igényekre készülő, illetve konténerszállító félpótkocsik egyik legrégebbi gyártójának magyarországi importőreként.