Okos kos
Átfogó módon korszerűsítette a Ram Trucks a fokozott igénybevétellel járó alkalmazásokra kínált, azaz Heavy Duty (HD) modellcsaládját. A végeredmény sikeresnek tűnik, ugyanis a Ram HD pickupok azóta az értékesítési rangsorban átvették a második helyet a Chevrolet Silveradótól a Ford F-sorozat mögött.
Pontosan tudják a Ram Trucks tervezői is, hogy nem elég számos ponton továbbfejleszteni egy típust, a megújulást jól láthatóvá is kell tenni. Ezért a HD modellek külső megjelenését is frissítették, mégpedig a légellenállás javítása mellett az egyedi stíluselemek hangsúlyozásának jegyében. Így az egyes kiviteleken külön egységet alkotva tér el a hűtőrács, a motortérfedél és az első sárvédők. Sőt, az ügyfelek hatféle hűtőrács- és háromféle fényszóró-kialakítás közül válogathatnak. Továbbá az új első lökhárítók megnövelt légbeömlőnyílásán még több levegő áramolhat a minden eddiginél nagyobb töltőlevegő-hűtőhöz, míg a levehető alsó légterelő az aerodinamikát javítja. Így az új HD modellek kategóriájuk legkedvezőbb légellenállási együtthatójával büszkélkedhetnek, amelynek értéke 0,409.
Igényesebb és intelligensebb
A hatalmas fülkék belsőterének kialakítását még jobban a luxusautókéhoz vitték közelebb, persze a műszerfal stílusa a felszereltségi szinttől függően kellően eltér. Új elem a teljes mértékben testre szabható Uconnect 4C NAV rendszer, amelynek 12 colos kijelzője osztott nézetben két alkalmazást is megjeleníthet egyszerre. Ezenkívül a méretes középkonzolt vezeték nélküli mobileszköztöltővel és három USB-C töltőcsatlakozóval látták el, míg az italtartó eltávolítása után akár egy 15 colos laptop is elfér a középső kartámasz előtt.
Fő a biztonság
A fejlesztők a passzív és az aktív biztonság fokozására is nagy figyelmet fordítottak. Így az új Ram HD modellek számos részén nagyszilárdságú acélt alkalmaznak az alvázkerettől a váznyúlványokon, valamint az A, B és C oszlopokon át az ajtók oldalmerevítőjéig. Legalább ennyire fontos, hogy már automatikus vészfékrendszer, 360 fokos felülnézeti képet nyújtó kamerák és abroncsnyomás-állító funkció is elérhető ezekhez a behemótokhoz, míg az abroncsnyomás-ellenőrző rendszer hat helyett immár akár tizenkét kerék keménységét is figyeli, a tolatássegítő kamera társa pedig a rakományra tekint.
Még erősebb motorok
Megújultak persze a motorok is. A 6,4 literes, V8-as HEMI benzinmotor immár 410 lóerő teljesítményt és 582 newtonméter nyomatékot szolgáltat, míg a kétféle változatban kínált, soros, hathengeres, 6,7 literes Cummins dízelmotor erősebb kivitele 400 lóerő legnagyobb teljesítményt és egy középkategóriás tehergépkocsinak is a becsületére váló 1356 newtonméter maximális nyomatékot nyújt. Persze a gyengébbiknek sem kell szégyent vallania 370 lóerő teljesítményével. Ezt többek között az alkatrészek tömegének csökkentésével, valamint továbbfejlesztett, változó geometriájú turbófeltöltővel érték el.
Egyre több fokozat
A V8-as, benzines motorhoz most először társul a ZF nyolcfokozatú automatikus sebességváltója. A TorqueFlite 8HP75 típusjelű váltó már számos prémium-személyautóban megtalálható, különlegessége a teljesen elektronikus, vagyis mechanikai kapcsolat nélküli működtetés. A dízelmotorokhoz pedig hatfokozatú Aisin automatikus váltó tartozik. Az összkerékhajtású modellek BorgWarner részlegesen önzáró differenciálművei elektromos vagy manuális kapcsolásúak is lehetnek. A dízelmotoros példányok vadonatúj osztóműve pedig akár 16 tonnás vontatmányhoz is megfelel.
Könnyebbek, de masszívabbak
A megújult Ram HD pickupok alvázai teljesen új, 98,5 százalékos nagyszilárdságú acélból készülnek, amelyek a hat kereszttartó révén optimális merevséget és tömeget biztosítanak. Így a 2500-as és 3500-as modellek annak ellenére, hogy jóval erősebb felépítésűek, mégis 65 kilogrammal kisebb a saját tömegük elődjeikhez képest. Ez egyébként a hajtásláncban alkalmazott könnyű anyagoknak, valamint az alumíniumból készülő motortérfedélnek is köszönhető. Így a Ram HD pickupok erősebbek, masszívabbak, ugyanakkor kifinomultabb stílusúak és intelligensebbek, mint valaha.