Okos kos

Átfogó módon korszerűsítette a Ram Trucks a fokozott igénybevétellel járó alkalmazásokra kínált, azaz Heavy Duty (HD) modellcsaládját. A végeredmény sikeresnek tűnik, ugyanis a Ram HD pickupok azóta az értékesítési rangsorban átvették a második helyet a Chevrolet Silveradótól a Ford F-sorozat mögött.

Közzétéve:

Pontosan tudják a Ram Trucks tervezői is, hogy nem elég számos ponton továbbfejleszteni egy típust, a megújulást jól láthatóvá is kell tenni. Ezért a HD modellek külső megjelenését is frissítették, mégpedig a légellenállás javítása mellett az egyedi stíluselemek hangsúlyozásának jegyében. Így az egyes kiviteleken külön egységet alkotva tér el a hűtőrács, a motortérfedél és az első sárvédők. Sőt, az ügyfelek hatféle hűtőrács- és háromféle fényszóró-kialakítás közül válogathatnak. Továbbá az új első lökhárítók megnövelt légbeömlőnyílásán még több levegő áramolhat a minden eddiginél nagyobb töltőlevegő-hűtőhöz, míg a levehető alsó légterelő az aerodinamikát javítja. Így az új HD modellek kategóriájuk legkedvezőbb légellenállási együtthatójával büszkélkedhetnek, amelynek értéke 0,409.

Igényesebb és intelligensebb

A hatalmas fülkék belsőterének kialakítását még jobban a luxusautókéhoz vitték közelebb, persze a műszerfal stílusa a felszereltségi szinttől függően kellően eltér. Új elem a teljes mértékben testre szabható Uconnect 4C NAV rendszer, amelynek 12 colos kijelzője osztott nézetben két alkalmazást is megjeleníthet egyszerre. Ezenkívül a méretes középkonzolt vezeték nélküli mobileszköztöltővel és három USB-C töltőcsatlakozóval látták el, míg az italtartó eltávolítása után akár egy 15 colos laptop is elfér a középső kartámasz előtt.

Fő a biztonság

A fejlesztők a passzív és az aktív biztonság fokozására is nagy figyelmet fordítottak. Így az új Ram HD modellek számos részén nagyszilárdságú acélt alkalmaznak az alvázkerettől a váznyúlványokon, valamint az A, B és C oszlopokon át az ajtók oldalmerevítőjéig. Legalább ennyire fontos, hogy már automatikus vészfékrendszer, 360 fokos felülnézeti képet nyújtó kamerák és abroncsnyomás-állító funkció is elérhető ezekhez a behemótokhoz, míg az abroncsnyomás-ellenőrző rendszer hat helyett immár akár tizenkét kerék keménységét is figyeli, a tolatássegítő kamera társa pedig a rakományra tekint.

Még erősebb motorok

Megújultak persze a motorok is. A 6,4 literes, V8-as HEMI benzinmotor immár 410 lóerő teljesítményt és 582 newtonméter nyomatékot szolgáltat, míg a kétféle változatban kínált, soros, hathengeres, 6,7 literes Cummins dízelmotor erősebb kivitele 400 lóerő legnagyobb teljesítményt és egy középkategóriás tehergépkocsinak is a becsületére váló 1356 newtonméter maximális nyomatékot nyújt. Persze a gyengébbiknek sem kell szégyent vallania 370 lóerő teljesítményével. Ezt többek között az alkatrészek tömegének csökkentésével, valamint továbbfejlesztett, változó geometriájú turbófeltöltővel érték el.

Egyre több fokozat

A V8-as, benzines motorhoz most először társul a ZF nyolcfokozatú automatikus sebességváltója. A TorqueFlite 8HP75 típusjelű váltó már számos prémium-személyautóban megtalálható, különlegessége a teljesen elektronikus, vagyis mechanikai kapcsolat nélküli működtetés. A dízelmotorokhoz pedig hatfokozatú Aisin automatikus váltó tartozik. Az összkerékhajtású modellek BorgWarner részlegesen önzáró differenciálművei elektromos vagy manuális kapcsolásúak is lehetnek. A dízelmotoros példányok vadonatúj osztóműve pedig akár 16 tonnás vontatmányhoz is megfelel.

Könnyebbek, de masszívabbak

A megújult Ram HD pickupok alvázai teljesen új, 98,5 százalékos nagyszilárdságú acélból készülnek, amelyek a hat kereszttartó révén optimális merevséget és tömeget biztosítanak. Így a 2500-as és 3500-as modellek annak ellenére, hogy jóval erősebb felépítésűek, mégis 65 kilogrammal kisebb a saját tömegük elődjeikhez képest. Ez egyébként a hajtásláncban alkalmazott könnyű anyagoknak, valamint az alumíniumból készülő motortérfedélnek is köszönhető. Így a Ram HD pickupok erősebbek, masszívabbak, ugyanakkor kifinomultabb stílusúak és intelligensebbek, mint valaha.





Megosztom másokkal

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.

A név kötelez

Főként az alumínium billencsek mestereként ismerhetjük a Benalu márkát. Az alapítók – Hubert Pora és Dominique Bonduelle urak – már a cég nevével is erre utaltak, amikor a francia bennes (billencs) és az alumínium szavak összetételével jegyezték be cégüket 1967-ben.

Gördülékeny elemcsere

Habár nem nevezhető új koncepciónak, mindeddig senkinek sem sikerült széles körben megvalósítania az elektromos haszonjárművek akkumulátorcserélő rendszerét. Eddig, ugyanis az Isuzu egy olyan koncepciót mutatott be, ami akár működőképes is lehet!