Nem engednek a V8-ból
Egy korszerű, V8-as, 6,6 literes benzinmotorral és néhány további módosítással újultak meg a Chevrolet igen változatos haszonjárművei a 2021-es modellévre, amelyek között egy igazi matuzsálem és egy magyarországi kapcsolattal rendelkező típus is szerepel.
Habár az Amerikai Egyesült Államokban is számottevően nőtt az üzemanyagok ára az elmúlt években, és egyre nagyobb hangsúlyt kap a környezetvédelem, a piac nem hajlandó elengedni a hatalmas V8-as benzinmotorokat. Például a furgonként és minibuszként is népszerű Chevrolet Express kishaszonjárművet az ügyfelek hetven százaléka ilyen erőforrással kéri, holott a kínálatban egy V6-os benzines és egy 2,8 literes, négyhengeres dízelmotor is sorakozik. Ezért a Chevrolet az eredetileg a Silverado 2500 HD és 3500 HD modellben bemutatott 6,6 literes, V8-as, közvetlen befecskendezésű benzinest a 2021-es modellévű Chevrolet Express és Low Cab Forward (LCF) típusba is beleteszi, nemcsak a Silverado 4500 HD, 5500 HD és 6500 HD változatokba. A csokornyakkendős gyártó ezzel a korábbi 6,0 literes, V8-as motort váltja le, tehát itt szó sincs az Európában divatos méretcsökkentésről (angolul downsizing), éppen ellenkezőleg.
Pickupból teherautó
Igaz, hogy a Silverado alapvetően egy pickup, ám a 4500 HD, az 5500 HD és a 6500 HD modellek a 6,3–11,8 tonna megengedett legnagyobb össztömegükkel az európai középkategóriás tehergépkocsiknak felelnek meg. Ezeknek a fülke-alvázaknak az egyik legfontosabb módosítása a 2021-es modellévre az új V8-as mellett a vontatási kapacitás megnövelése, így a legnagyobb Silverado már akár 16,8 tonnát is húzhat maga mögött. További újdonságuk a mechanikus önzáró hátsó differenciálmű, ezenkívül a rugalmasabb felhasználhatóság érdekében az ügyfelek a bal oldalra kivezetve is kérhetik a mellékhajtást, valamint hosszabb hátsó túlnyúlást is választhatnak a két legrövidebb tengelytávolság esetében. A fülkében pedig a tetőkonzolba hat kapcsoló került a különféle utólagos funkciók kényelmes irányításához. Mindemellett a tükörszárakat is meghosszabbították, hogy szélesebb felépítményekkel is kellően biztonságos lehessen a manőverezés.
Távoli rokon
Amíg a Silverado egy ízig-vérig amerikai jármű, addig a 2016-ban bemutatott Low Cab Forward (alacsony, előretolt fülke) nem más, mint a hazánkban is egyre népszerűbb Isuzu N-sorozat ikertestvére. Csakhogy nálunk össztömegtől függően 3,0 vagy 5,2 literes, négyhengeres dízelmotor dolgozik ezekben a járművekben, a tengeren túl viszont immár az új, 6,6 literes, V8-as, benzines egység. Az LCF esetében ez 261 kilowatt, azaz 350 lóerő legnagyobb teljesítményt és 576 newtonméter maximális nyomatékot szolgáltat.
Lassan veterán lesz
Korántsem ennyire fiatal típus a Chevrolet Express, sőt, lassan veterán korba ér, hiszen kisebb ráncfelvarrásokkal immár 25 éve gazdagítja a csokornyakkendős gyártó palettáját. Ettől függetlenül vagy esetleg éppen ezért nem szűnik a népszerűsége az amerikai piacon, hiszen ikertestvérével, a GMC Savanna típussal együtt még tavaly is több mint hatvanezer példányban tudták értékesíteni. A klasszikus felépítésű, kétszárnyú oldalajtóval is készülő kishaszonjármű legfőbb újdonsága a következő modellévre a már említett V8-as motor, amely 299 kilowatt, vagyis 401 lóerő legnagyobb teljesítményt és 629 newtonméter maximális forgatónyomatékot biztosít az Express számára.
Az elődjénél mintegy 18 százalékkal erősebb új V8-as aggregát pedig minden bizonnyal hozzájárul majd a Chevrolet haszonjárművek értékesítésének erősítéséhez is, amelynek volumene az elmúlt hét évben a kétharmadával gyarapodott.