Nem engednek a V8-ból

Egy korszerű, V8-as, 6,6 literes benzinmotorral és néhány további módosítással újultak meg a Chevrolet igen változatos haszonjárművei a 2021-es modellévre, amelyek között egy igazi matuzsálem és egy magyarországi kapcsolattal rendelkező típus is szerepel.

Közzétéve:

Habár az Amerikai Egyesült Államokban is számottevően nőtt az üzemanyagok ára az elmúlt években, és egyre nagyobb hangsúlyt kap a környezetvédelem, a piac nem hajlandó elengedni a hatalmas V8-as benzinmotorokat. Például a furgonként és minibuszként is népszerű Chevrolet Express kishaszonjárművet az ügyfelek hetven százaléka ilyen erőforrással kéri, holott a kínálatban egy V6-os benzines és egy 2,8 literes, négyhengeres dízelmotor is sorakozik. Ezért a Chevrolet az eredetileg a Silverado 2500 HD és 3500 HD modellben bemutatott 6,6 literes, V8-as, közvetlen befecskendezésű benzinest a 2021-es modellévű Chevrolet Express és Low Cab Forward (LCF) típusba is beleteszi, nemcsak a Silverado 4500 HD, 5500 HD és 6500 HD változatokba. A csokornyakkendős gyártó ezzel a korábbi 6,0 literes, V8-as motort váltja le, tehát itt szó sincs az Európában divatos méretcsökkentésről (angolul downsizing), éppen ellenkezőleg.

Pickupból teherautó

Igaz, hogy a Silverado alapvetően egy pickup, ám a 4500 HD, az 5500 HD és a 6500 HD modellek a 6,3–11,8 tonna megengedett legnagyobb össztömegükkel az európai középkategóriás tehergépkocsiknak felelnek meg. Ezeknek a fülke-alvázaknak az egyik legfontosabb módosítása a 2021-es modellévre az új V8-as mellett a vontatási kapacitás megnövelése, így a legnagyobb Silverado már akár 16,8 tonnát is húzhat maga mögött. További újdonságuk a mechanikus önzáró hátsó differenciálmű, ezenkívül a rugalmasabb felhasználhatóság érdekében az ügyfelek a bal oldalra kivezetve is kérhetik a mellékhajtást, valamint hosszabb hátsó túlnyúlást is választhatnak a két legrövidebb tengelytávolság esetében. A fülkében pedig a tetőkonzolba hat kapcsoló került a különféle utólagos funkciók kényelmes irányításához. Mindemellett a tükörszárakat is meghosszabbították, hogy szélesebb felépítményekkel is kellően biztonságos lehessen a manőverezés.

Távoli rokon

Amíg a Silverado egy ízig-vérig amerikai jármű, addig a 2016-ban bemutatott Low Cab Forward (alacsony, előretolt fülke) nem más, mint a hazánkban is egyre népszerűbb Isuzu N-sorozat ikertestvére. Csakhogy nálunk össztömegtől függően 3,0 vagy 5,2 literes, négyhengeres dízelmotor dolgozik ezekben a járművekben, a tengeren túl viszont immár az új, 6,6 literes, V8-as, benzines egység. Az LCF esetében ez 261 kilowatt, azaz 350 lóerő legnagyobb teljesítményt és 576 newtonméter maximális nyomatékot szolgáltat.

Lassan veterán lesz

Korántsem ennyire fiatal típus a Chevrolet Express, sőt, lassan veterán korba ér, hiszen kisebb ráncfelvarrásokkal immár 25 éve gazdagítja a csokornyakkendős gyártó palettáját. Ettől függetlenül vagy esetleg éppen ezért nem szűnik a népszerűsége az amerikai piacon, hiszen ikertestvérével, a GMC Savanna típussal együtt még tavaly is több mint hatvanezer példányban tudták értékesíteni. A klasszikus felépítésű, kétszárnyú oldalajtóval is készülő kishaszonjármű legfőbb újdonsága a következő modellévre a már említett V8-as motor, amely 299 kilowatt, vagyis 401 lóerő legnagyobb teljesítményt és 629 newtonméter maximális forgatónyomatékot biztosít az Express számára.

Az elődjénél mintegy 18 százalékkal erősebb új V8-as aggregát pedig minden bizonnyal hozzájárul majd a Chevrolet haszonjárművek értékesítésének erősítéséhez is, amelynek volumene az elmúlt hét évben a kétharmadával gyarapodott.





Megosztom másokkal

Innováció minden téren

Zajlik az élet az Isuzu háza táján – a Delta-Truck Kft. által forgalmazott, illetve a VIARENT bérautó-kínálatában is népszerű márka vezetői, tervezői és gyártástechnológusai jól láthatóan nem vesztegették az időt az elmúlt hónapok során. Innovatív fejlesztőmunkájuk meghozta gyümölcsét, legyen szó fenntartható alapanyagok használatáról, korszerű technikák átvételéről vagy éppen a márka nemzetközi jelenlétének további bővítéséről.

Generációváltás

GEN2 – félreérthetetlenül adta a Ford Trucks a szakma és a nagyközönség tudtára, hogy új nemzedékében mutatkozik be népszerű F-MAX sorozata. A Magyarországon a Delta Truck Kft. által forgalmazott járműcsalád mind hajtásrendszerében, mind pedig megjelenésében és kényelmében megújulva, illetve számos újdonsággal gazdagodva érkezik a piacra.

Delta-Truck ismét a MagyarBrands díjazottjai között

A Delta-Truck cégcsoport 2025-ben ismét elnyerte a MagyarBrands „Kiváló Üzleti Márka” díjat. A független szakmai zsűri döntése alapján a Delta-Truck azon magyar vállalatok közé tartozik, amelyek hosszú távon is kiemelkedő teljesítményt nyújtanak, és meghatározó szereplői a hazai üzleti életnek.

Innovációval és bővüléssel a jövő útján

Csupa jó hír érkezett a Broshuis háza tájáról! Ezzel pedig a Delta-Truck Kft. ügyfeleinek is, hiszen immár több mint másfél évtizede kínáljuk partnereinknek a nehézvontatás és a konténerszállítás speciális igényekre készülő félpótkocsijait – mégpedig az egyik legnagyobb múltra visszatekintő gyártó magyarországi importőreként!

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik négyes szintű önvezetési rendszereinek vizsgálatára. A nagyszabású projekthez járműgyártói oldalról negyedmagával társult a VIARENT kínálatában is népszerű Isuzu.