Nem csak farmereknek

Tipikusan amerikai műfaj a pickup, hiszen ott született meg ez a járműfajta és a mai napig rendkívül sikeres. Az Egyesült Államok legnagyobb darabszámban értékesített gépkocsija szinte minden évben a Ford F-150. Hasonlóan népszerű az odaát közepes méretűnek számító Ranger is, amely most teljesen megújult. Íme!

Közzétéve:

Igen időszerű volt a Ford Ranger átfogó megújítása, hiszen az Egyesült Államokban 2014 óta 83 százalékkal nőtt az ott középméretűnek számító pickupok értékesítése, és ezt a hullámot egy vadonatúj, korszerű típussal lehet a legeredményesebben meglovagolni.

A LED-es első fényszórókkal és hátsó lámpákkal készülő Ranger rövid SuperCab és hosszú SuperCrew fülkét kínál, külső megjelenése pedig krómozott elemeket vagy sportos motívumokat tartalmazó csomaggal szabható a megrendelő stílusára. Természetesen továbbra is végig zártszelvényű létraalvázra épül, míg első és hátsó lökhárítója acélból készül. Gyárilag kialakítják a levehető vonóhorog fészkét is, hiszen Amerikában gyakran lakókocsit, quadot vagy jet skit húznak a pickupok. Elöl kettős keresztlengőkaros futómű gondoskodik a jó menetstabilitásról és a kényelmes rugózásról, ám hátul merevtengely, illetve félelliptikus laprugók szolgálják a nagy terhelhetőséget. A Ranger egyébként ugyanolyan kemény teszteken esett át, mint a legendás F-150 legfrissebb generációja.

A fülkék belsőterében bőséges helykínálat és praktikus, ugyanakkor kényelmes kialakítás vár legfeljebb öt személyt. Az új műszerfal műszerpaneljén már csak a központi sebességmérő analóg, minden mást folyadékkristályos kijelzők mutatnak. A középkonzolra nyolccolos érintőképernyőt alkalmazó, Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis SYNC® 3 szórakoztató és információs berendezés is választható, amelyhez Ford+Alexa személyi asszisztens és navigációs rendszer is kérhető. Míg a FordPass™ Connect 4G LTE modemhez akár tíz készülék is csatlakozhat Wi-Fi segítségével. Az elektronikus készülékek töltését váltakozó áramú aljzatok és USB-csatlakozók teszik lehetővé az utastérben. Minderre a Ranger utasterére hangolt B&O PLAY prémium-audioberendezéssel lehet feltenni a koronát.

Lássuk hát, mit tud a hajtáslánc terén az új amerikai Ranger! Nagy V8-asra ne számítson senki, de V6-osra sem! Ehelyett egy soros, négyhengeres, 2,3 literes, kettős megfúvású turbófeltöltővel táplált, közvetlen befecskendezésű benzinmotor rejlik a jármű orrában. A gyártó szerint ennek a motornak a nyomatéka a V6-osokéhoz mérhető, míg üzemanyag-hatékonysága a négyhengeresekéhez. Ehhez pedig akár tízfokozatú automatikus sebességváltó is társítható, amely egyedülálló ebben a kategóriában.

A terepezést a nagy terepszögek és a tisztességes szabad hasmagasság mellett az innovatív Terrain Management System™ segíti, amely hasonló az F-150 Raptor rendszeréhez. Négyféle menetmód kiválasztását teszi lehetővé: gyep, murva és hó, sár és keréknyom vagy homok, majd ennek megfelelően hangolja be a gázreakciót, a fokozatválasztást és a Ford teljesen új Trail Control™ kipörgésgátlóját. Ez utóbbi nehéz terepen kerekenként külön szabályozza a hajtónyomatékot és a fékerőt. Ezenkívül elektromos működtetésű hátsó differenciálzár is rendelhető, az összkerékhajtású változatok pedig terepáttételt is kínálnak.

Haladva a korral az amerikai Rangerhez is rendelkezésre áll automatikus vészfékrendszer, sávtartó asszisztens, sávelhagyásra figyelmeztetés, tolatássegítő, holttérfigyelő, gyalogosérzékelő és adaptív sebességszabályozó automatika. Extrafelszerelései között kiszállófény, platóvilágítás és az utánfutó lámpáinak hibájára figyelmeztető Smart Trailer Tow aljzat is szerepel. A 2019-es modellévre készített Ford Ranger (USA) tehát mit sem veszített masszívságából és terepes képességeiből, miközben nagyobb kényelmet, biztonságot és hatékonyságot nyújt használójának. Így minden bizonnyal tovább öregbíti a Ford pickupok hírnevét.





Megosztom másokkal

A VIARENT újabb lépést tett Szlovákiában: felvásárolta az MHC Mobility nehézjármű flottáját

A VIARENT – Közép-Európa meghatározó haszonjármű-bérbeadó vállalata – tovább erősíti jelenlétét Szlovákiában: sikeresen felvásárolta az MHC Mobility Slovakia nehézgépjármű flottáját. Az akvizíció stratégiai jelentőségű mérföldkő a vállalat régiós terjeszkedésében, és új szintre emeli szolgáltatási kapacitását a szlovák piacon, ahol a VIARENT már több mint egy évtizede, 2013 óta van jelen, a Delta-Truck s.r.o. márkanév alatt.

Könnyű eszköz nehéz munkára

Aligha vitatná bárki, nehéz kenyér a konténerezés. Embert, vontatót és pótkocsit is igencsak próbára tesz a kikötői daruk és a vágányrengetegek közepén sürgölődő átrakók világa. A Delta-Truck Kft. kínálatában immár két évtizede szereplő Kögel márka konténerszállító félpótkocsicsaládjának új tagja, a Port 20 azonban a szó szoros értelmében is „könnyedén” abszolválja a húszlábas konténerek szállításának feladatát.

Globális játékos

Kőkemény pickup, elnyűhetetlen terepjáró, masszív és megbízható teherautók. Ennyi? Korántsem! Noha a Delta-Truck Kft. palettájára tekintve is egyből látható, hogy az Isuzu márka Európában közismert kínálata sem éppen szűkös – a több mint kilencven esztendős márka palettáján ennél jóval több közúti jármű szerepel. Most nemcsak a cégcsoport egész világra kiterjedő tevékenységét, hanem a jövőre szóló … Continued

Különleges feladatok mesterei

Harmincméteres betongerendát, lánctalpas rakodógépet vagy egy teljes gépsort kellene elszállítani? Esetleg óriási kábeldobot? Netán egy egész házat? Itt már csak a Broshuis segíthet! A Delta-Truck Kft. több mint másfél évtizede várja ügyfeleit a speciális igényekre készülő, illetve konténerszállító félpótkocsik egyik legrégebbi gyártójának magyarországi importőreként.