Nem csak farmereknek

Tipikusan amerikai műfaj a pickup, hiszen ott született meg ez a járműfajta és a mai napig rendkívül sikeres. Az Egyesült Államok legnagyobb darabszámban értékesített gépkocsija szinte minden évben a Ford F-150. Hasonlóan népszerű az odaát közepes méretűnek számító Ranger is, amely most teljesen megújult. Íme!

Közzétéve:

Igen időszerű volt a Ford Ranger átfogó megújítása, hiszen az Egyesült Államokban 2014 óta 83 százalékkal nőtt az ott középméretűnek számító pickupok értékesítése, és ezt a hullámot egy vadonatúj, korszerű típussal lehet a legeredményesebben meglovagolni.

A LED-es első fényszórókkal és hátsó lámpákkal készülő Ranger rövid SuperCab és hosszú SuperCrew fülkét kínál, külső megjelenése pedig krómozott elemeket vagy sportos motívumokat tartalmazó csomaggal szabható a megrendelő stílusára. Természetesen továbbra is végig zártszelvényű létraalvázra épül, míg első és hátsó lökhárítója acélból készül. Gyárilag kialakítják a levehető vonóhorog fészkét is, hiszen Amerikában gyakran lakókocsit, quadot vagy jet skit húznak a pickupok. Elöl kettős keresztlengőkaros futómű gondoskodik a jó menetstabilitásról és a kényelmes rugózásról, ám hátul merevtengely, illetve félelliptikus laprugók szolgálják a nagy terhelhetőséget. A Ranger egyébként ugyanolyan kemény teszteken esett át, mint a legendás F-150 legfrissebb generációja.

A fülkék belsőterében bőséges helykínálat és praktikus, ugyanakkor kényelmes kialakítás vár legfeljebb öt személyt. Az új műszerfal műszerpaneljén már csak a központi sebességmérő analóg, minden mást folyadékkristályos kijelzők mutatnak. A középkonzolra nyolccolos érintőképernyőt alkalmazó, Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis SYNC® 3 szórakoztató és információs berendezés is választható, amelyhez Ford+Alexa személyi asszisztens és navigációs rendszer is kérhető. Míg a FordPass™ Connect 4G LTE modemhez akár tíz készülék is csatlakozhat Wi-Fi segítségével. Az elektronikus készülékek töltését váltakozó áramú aljzatok és USB-csatlakozók teszik lehetővé az utastérben. Minderre a Ranger utasterére hangolt B&O PLAY prémium-audioberendezéssel lehet feltenni a koronát.

Lássuk hát, mit tud a hajtáslánc terén az új amerikai Ranger! Nagy V8-asra ne számítson senki, de V6-osra sem! Ehelyett egy soros, négyhengeres, 2,3 literes, kettős megfúvású turbófeltöltővel táplált, közvetlen befecskendezésű benzinmotor rejlik a jármű orrában. A gyártó szerint ennek a motornak a nyomatéka a V6-osokéhoz mérhető, míg üzemanyag-hatékonysága a négyhengeresekéhez. Ehhez pedig akár tízfokozatú automatikus sebességváltó is társítható, amely egyedülálló ebben a kategóriában.

A terepezést a nagy terepszögek és a tisztességes szabad hasmagasság mellett az innovatív Terrain Management System™ segíti, amely hasonló az F-150 Raptor rendszeréhez. Négyféle menetmód kiválasztását teszi lehetővé: gyep, murva és hó, sár és keréknyom vagy homok, majd ennek megfelelően hangolja be a gázreakciót, a fokozatválasztást és a Ford teljesen új Trail Control™ kipörgésgátlóját. Ez utóbbi nehéz terepen kerekenként külön szabályozza a hajtónyomatékot és a fékerőt. Ezenkívül elektromos működtetésű hátsó differenciálzár is rendelhető, az összkerékhajtású változatok pedig terepáttételt is kínálnak.

Haladva a korral az amerikai Rangerhez is rendelkezésre áll automatikus vészfékrendszer, sávtartó asszisztens, sávelhagyásra figyelmeztetés, tolatássegítő, holttérfigyelő, gyalogosérzékelő és adaptív sebességszabályozó automatika. Extrafelszerelései között kiszállófény, platóvilágítás és az utánfutó lámpáinak hibájára figyelmeztető Smart Trailer Tow aljzat is szerepel. A 2019-es modellévre készített Ford Ranger (USA) tehát mit sem veszített masszívságából és terepes képességeiből, miközben nagyobb kényelmet, biztonságot és hatékonyságot nyújt használójának. Így minden bizonnyal tovább öregbíti a Ford pickupok hírnevét.





Megosztom másokkal

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.

Az idő pénz!

Jelen esetben szó szerint igaz ez a mondás, hiszen aktuális akciónk keretében most a teljes 2024-as lízingdíjat átvállaljuk Öntől! Érdemes tehát gyorsan dönteni, ugyanis valóban minden nap számít. Minél korábban gazdagítja flottáját egy Ford Trucks nyerges vontatóval, annál többet takaríthat meg szilveszterig!

Újabb premier a Ford Otosantól Törökországban: Autópályára szánt 4. szintű vezetésautomatizáló rendszer

Abdulkadir Uraloğlu közlekedési és infrastrukturális miniszter a teszt idejére egy a forgalom elől elzárt autópályaszakaszon, az ICA által épített Yavuz Sultan Selim (Vitéz Szelim szultán) hídon és az Északi körgyűrűn tette próbára a 4. szintű autonóm vezetési technológiával felszerelt teherautót, amelyet elsőként Törökországban fejlesztett ki a Ford Otosan, az autóipar átalakításában élenjáró Ford Trucks nehézhaszonjármű … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 3. rész

A Lamberet hannoveri megjelenéséről beszámoló cikksorozatunk harmadik részéhez érkeztünk. Ezúttal a hűtőfelépítmények specialistájának a belső égésű motorral felszerelt, illetve tisztán elektromos kisáruszállítók és furgonok számára kínált hűtős átalakítások, illetve hűtőfelépítmények választékát mutatjuk be. Innovatív 2024-es újdonságai révén a Lamberet számos járműgyártó standján képviseltethette magát.