Multimodális ötletroham

Tengeristenről nevezték el, egy legendás vonat ihlette a formavilágát, ám a közúti áruszállítás lehetséges jövőbeli megoldásainak tanulmányozására született meg a Hyundai HDC-6 Neptune nyerges vontatóból és HT Nitro ThermoTech® hűtős félpótkocsiból álló szerelvény. Így a dél-koreai tanulmányjármű műszaki tartalma is legalább annyira izgalmas, mint a megjelenése.

Közzétéve:

Egy igazán ikonikus jármű, a New York Central Railroad vasúttársaság által 1936 és 1959 között üzemeltetett, Henry Dreyfuss által megálmodott Mercury vasúti szerelvény formatervét vették elő a Hyundai szakemberei, és ültették át közúti nyerges szerelvényükre. A különleges formához igazították a funkciókat is, így születtek meg a jármű oldalával párhuzamosan nyíló lengőajtók és a hűtőrács oldalsó folytatásából motorosan előbújó fellépők, a visszapillantó tükröket pedig kamerák helyettesítik. A tágas, hálóhelyes fülke belsőtere is hemzseg az ínyencségektől, ilyenek például a beforgatható kagylóülések, az egyküllős kormánykerék, a szélvédőre teljes szélességben vetíthető információk, az egyetlen széles kijelzőből álló műszerfal és a luxusszínvonalú anyagok.

Üzemanyagcellával a jövőbe

A gömbölyű fülke alatt pedig hidrogénnel működő üzemanyagcellás elektromos hajtáslánc dolgozik. Pontosabban nem teljes egészében alatta, ugyanis a négy hidrogéntartályt a fülke mögött, egymás fölött helyezték el. Sajnos konkrét műszaki adatokat nem tett közzé a gyártó, azt viszont kihangsúlyozta, hogy a távolsági nehézsúlyú áruszállításban egyértelműen az üzemanyagcellát tartja az optimális megoldásnak. Ugyanis ez lényegesen nagyobb hasznos teherbírást és hatótávolságot, valamint gyorsabb feltölthetőséget kínál, mint az akkumulátoros elektromos hajtásláncok.

A félpótkocsi is megér egy misét

A Hyundai HDC-6 Neptune vontatóra akasztott hűtős félpótkocsi pedig nemcsak formailag alkot szerves egységet a gépessel, hanem műszaki megoldásait tekintve is, hiszen a maga nemében ez is egy tanulmányjármű. A HT Nitro ThermoTech® elnevezésű félpótkocsi folyékony nitrogénnel működő hűtőrendszert alkalmaz, amely a hagyományos hűtőaggregátoknál gyorsabban tudja lehűteni a rakteret, kilencven százalékkal kisebb a szén-dioxid-lábnyoma, valamint teljesen csendben üzemel, ami nagy előny az éjszaka végzett városi kiszállításoknál. A hűtőrendszer védett helyre, az alváz alá került. Továbbá a fokozottan hőszigetelt felépítmény szerkezeti konstrukciója is említésre méltó. Az oldalfalak, a homlokfal és a tető is egyetlen szendvicsszerkezetű habpanelből áll, amelyeket oszlopok és gerendák alkalmazása nélkül, ragasztással rögzítenek a vázkeretekhez. Ez csökkenti a hőhidak keletkezését és kiküszöböli a szivárgások lehetőségét. A paneleket pedig szálerősítéses polimerből készült burkolatok fedik, amelyek a saját tömeg mérséklése mellett hatékonyabb hőszigetelést eredményeznek. Közös technológiai kapocs a vontató és a félpótkocsi között, hogy a folyékony hidrogént és a folyékony nitrogént egyaránt rendkívül nagy nyomáson és jóval nulla Celsius-fok alatti hőmérsékleten kell tárolni.

Hosszú távú stratégia része

Persze a dél-koreai gyártónak nem ez az első szárnypróbálgatása az üzemanyagcellás elektromos hajtás terén. Éppen a Hyundai jelent meg a piacon az első nagy sorozatban gyártott, kereskedelmi forgalomban elérhető üzemanyagcellás személyautóval, a Tucson FCEV modellel még 2013-ban. A következő öt évben pedig 1600 üzemanyagcellás Xcient nehéz-tehergépkocsit szállít majd Svájcba. Ezzel párhuzamosan a Hyundai elkötelezte magát az iránt, hogy 2030-ra széles körben elterjessze az üzemanyagcellás járműveket és kiépüljön az ezek üzemeltetéséhez szükséges infrastruktúra. Ebben képvisel fontos mérföldkövet a most bemutatott Neptune nyerges vontató is.





Megosztom másokkal

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.

Az idő pénz!

Jelen esetben szó szerint igaz ez a mondás, hiszen aktuális akciónk keretében most a teljes 2024-as lízingdíjat átvállaljuk Öntől! Érdemes tehát gyorsan dönteni, ugyanis valóban minden nap számít. Minél korábban gazdagítja flottáját egy Ford Trucks nyerges vontatóval, annál többet takaríthat meg szilveszterig!

Újabb premier a Ford Otosantól Törökországban: Autópályára szánt 4. szintű vezetésautomatizáló rendszer

Abdulkadir Uraloğlu közlekedési és infrastrukturális miniszter a teszt idejére egy a forgalom elől elzárt autópályaszakaszon, az ICA által épített Yavuz Sultan Selim (Vitéz Szelim szultán) hídon és az Északi körgyűrűn tette próbára a 4. szintű autonóm vezetési technológiával felszerelt teherautót, amelyet elsőként Törökországban fejlesztett ki a Ford Otosan, az autóipar átalakításában élenjáró Ford Trucks nehézhaszonjármű … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 3. rész

A Lamberet hannoveri megjelenéséről beszámoló cikksorozatunk harmadik részéhez érkeztünk. Ezúttal a hűtőfelépítmények specialistájának a belső égésű motorral felszerelt, illetve tisztán elektromos kisáruszállítók és furgonok számára kínált hűtős átalakítások, illetve hűtőfelépítmények választékát mutatjuk be. Innovatív 2024-es újdonságai révén a Lamberet számos járműgyártó standján képviseltethette magát.

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 2. rész

A Lamberet hannoveri palettáját bemutató sorozatunk második részének témája az SR2e félpótkocsik elektromossá alakítására, valamint az utólagos elektromos átalakításokra összeállított Lamberet Energy koncepció. A program a szabályozott hőmérsékletű szállítás környezetvédelmi kihívásaira reagálva konkrét és gazdaságilag is megvalósítható megoldásokat kínál az ágazat számára. Fejlett műszaki megoldásokat sorakoztat fel az elektromos energia tárolására, átalakítására és kezelésére. Ezzel … Continued