Mindenkinek többet nyújtanak

Tavasz végén a Volvo Buses az utóbbi két évtized legnagyobb fejlesztési projektjének eredményeként bemutatta a 9700-as és a 9900-as távolsági busz vadonatúj generációját. De mi a helyzet az ezekkel egy családba tartozó 9500-assal? Cikkünkből ez is kiderül.

Közzétéve:

Kezdjük mindjárt a fenti kérdés megválaszolásával. A modellmegmaradási törvény értelmében a 9500-as sem veszett el, csak átalakult. Ugyanis a 9700-as mostantól két változatot kínál. A 9700 Select az egyszerűbb kivitelezésű, olcsóbb vonaljárati modell a 9500-as helyettesítésére, a 9700 Superior pedig az igényesebb, drágább különjárati turistabusz az eddigi 9700-as leváltására. A kínálat csúcsán továbbra is a prémium-turistabusznak számító 9900-as áll az egyedülálló színházpadlós felépítésével.

Új forma, új tartalom

Első pillantásra látszik, hogy az új, 12,4, 13,1 és 14,0 méteres változatban készülő páros alapjaiban megújult. Orruk egyértelműen a Volvo FH tehergépkocsik formavilágához igazodik, erősítve az egységes márkaarculatot. Látványos újítás, hogy a 9900-as oldalán középen hullámmal megtört, emelkedő övvonal hangsúlyozza ki a színházpadlós konstrukciót. A sarkok erőteljesebb lekerekítésének és a hátsó légterelő éleknek köszönhetően számottevően javult a légellenállás, nyolcvan kilométer/óra sebesség felett pedig húsz milliméterrel leereszkedik a karosszéria. Csupán ez fél százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást. A saját tömeget pedig 350 kilogrammal sikerült mérsékelni az acél helyett kompozitból készülő tető és az alvázas helyett önhordó (integrál) vázszerkezet révén.

A kedvezőbb aerodinamika és tömeg összesen négy százalékkal csökkentette az üzemanyag-fogyasztást, amit a gyáriak közúti tesztekkel igazoltak.

A vadonatúj vázszerkezet révén a 120 milliméterrel nagyobb magasság ellenére is alacsonyabbra került a járművek tömegközéppontja, tovább javítva a menetstabilitást. Ráadásul a megnövelt magasság eredményeként tágasabb a csomagtér és nagyobb az utastérben a belmagasság. Továbbá megerősítették az első ütközésvédő szerkezetet (Front Impact Protection – FIP).

Nagyobb kényelemben és biztonságban

A biztonság mellett a kényelem fokozására is nagy figyelmet fordítottak a Volvo Buses fejlesztői. Hatékonyabb hőszigeteléssel és új légkondicionálóval biztosították, hogy szélsőséges hőmérsékleti viszonyok mellett is kellemesen érezzék magukat az utasok. A négy komfortszinttel rendelkezésre álló utasülések újdonsága az állítható magasságú fejtámla, valamint a háttámlán az USB-csatlakozó, mint opció. A tetőn és a padlón pedig kék LED-es fénycsíkok gondoskodnak a hangulatvilágításról. Egyedülálló és tipikusan svéd innovációként elindulás után a belsőtér első három méterén minden világítás lekapcsolódik, hogy a vezetőt ne zavarja tükröződés a szélvédőn. További biztonsági újításként említhető az első ajtó alsó ablaka és az éberségfigyelő. A 9700-as 49-61, míg a 9900-as 49-57 utasüléssel rendelhető.

Ergonomikusabb vezetőállás

A járművezetőt is megújult, ergonomikusabb környezet fogadja. A műszerfalon még könnyebben elérhetők a Volvo FH-ból származó kapcsolók, és még több, illetve praktikusabb tárolóhely áll rendelkezésére. Megmaradtak azonban a padlóra erősített, vagyis nem függesztett pedálok, a nem multifunkciós kormánykerék és az elavult műszerpanel. A 9900-as esetében igényes díszítőbetétekkel és bőrbevonatokkal lehet prémiumhatást kelteni a vezető számára. Az új buszok hajtáslánca viszont nem változott. A 11 literes, közös nyomócsöves befecskendezésű dízelmotor a 9700-asba 380, 430 és 460, míg a 9900-asba 430 és 460 lóerő legnagyobb teljesítménnyel kerülhet be, amelyhez a 12 fokozatú I-Shift automatizált sebességváltó kapcsolódik. Természetesen az elektrohidraulikus rásegítésű kormánymű (Volvo Dinamikus Kormányzás – VDS) is megmaradt az új generációban. Az új 9700-as és 9900-as tehát az utasoknak stílusosabb megjelenést, valamint nagyobb kényelmet és biztonságot, a vezetőknek ergonomikusabb munkahelyet, míg az üzemeltetőknek gazdaságosabb működést kínál.

 

 

 





Megosztom másokkal

Innováció minden téren

Zajlik az élet az Isuzu háza táján – a Delta-Truck Kft. által forgalmazott, illetve a VIARENT bérautó-kínálatában is népszerű márka vezetői, tervezői és gyártástechnológusai jól láthatóan nem vesztegették az időt az elmúlt hónapok során. Innovatív fejlesztőmunkájuk meghozta gyümölcsét, legyen szó fenntartható alapanyagok használatáról, korszerű technikák átvételéről vagy éppen a márka nemzetközi jelenlétének további bővítéséről.

Generációváltás

GEN2 – félreérthetetlenül adta a Ford Trucks a szakma és a nagyközönség tudtára, hogy új nemzedékében mutatkozik be népszerű F-MAX sorozata. A Magyarországon a Delta Truck Kft. által forgalmazott járműcsalád mind hajtásrendszerében, mind pedig megjelenésében és kényelmében megújulva, illetve számos újdonsággal gazdagodva érkezik a piacra.

Delta-Truck ismét a MagyarBrands díjazottjai között

A Delta-Truck cégcsoport 2025-ben ismét elnyerte a MagyarBrands „Kiváló Üzleti Márka” díjat. A független szakmai zsűri döntése alapján a Delta-Truck azon magyar vállalatok közé tartozik, amelyek hosszú távon is kiemelkedő teljesítményt nyújtanak, és meghatározó szereplői a hazai üzleti életnek.

Innovációval és bővüléssel a jövő útján

Csupa jó hír érkezett a Broshuis háza tájáról! Ezzel pedig a Delta-Truck Kft. ügyfeleinek is, hiszen immár több mint másfél évtizede kínáljuk partnereinknek a nehézvontatás és a konténerszállítás speciális igényekre készülő félpótkocsijait – mégpedig az egyik legnagyobb múltra visszatekintő gyártó magyarországi importőreként!

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik négyes szintű önvezetési rendszereinek vizsgálatára. A nagyszabású projekthez járműgyártói oldalról negyedmagával társult a VIARENT kínálatában is népszerű Isuzu.