A mezőny élén a Ford Trucks F-Max tehergépkocsi

Olyannyira lenyűgözte a kamion-Európa-bajnokság vezetőségét a 2019-es Év Tehergépkocsija címmel kitüntetett Ford Trucks F-Max, hogy az idei szezon hivatalos teherautójának választották. Ez azt jelenti, hogy minden futam előtt egy F-Max fut körbe a pályán, és a közönség számára szabadon látogatható szervizutcában is állandó helye van.

Közzétéve:

Így volt ez a hungaroringi versenyhétvégén is június 22-23-án, ahol az izgalmas futamok mellett számos látványos, illetve szórakoztató program várta a kamionrajongókat.

Amióta mintegy negyedévszázados szünet után visszatért a mogyoródi pályára a kamion-Európa-bajnokság, sorban az ötödik versenyhétvégét rendezték meg idén júniusban a Hungaroringen. A lelátókról 25 ezren követték figyelemmel, ahogyan ezek a több mint ezer lóerős, 5,5 tonnás, korlátozással is 160 kilométer/óra sebességgel száguldó, dübörgő monstrumok viaskodnak egymással a számukra igencsak szűk versenypályán. Ebben a műfajban teljesen normális, hogy az első körök kanyarjaiban nagy a tülekedés, lökdösődés, a szó szerint test a test elleni küzdelem. Ilyenkor gyakran füstölnek a gumik, törnek a műanyagok, kicsúsznak a kamionok, ettől is annyira látványosak és izgalmasak ezek a versenyek. A Hungaroringi hétvégén a legtöbben persze az egyetlen magyar pilótának, Kiss Norbinak szurkoltak, aki egy dobogós helyezéssel viszonozta a lelkesítést.

 

Taroltak az IVECO kamionok 

Szombaton a kamion-Európa-bajnokság legendás alakja, a német Jochen Hahn futotta a leggyorsabb kört az időmérőn az IVECO kamionjával, ezért ő állhatott fel az első rajtkockába, mögötte pedig Antonio Albacete MAN-nel és André Kursim IVECO-val sorakozott fel. Kiss Norbi Mercedes-Benz kamionjának a kormányművéből egy hibás tömítés miatt olaj folyt a bal első féktárcsájára, emiatt a magyar pilóta csak a kilencedik helyről indulhatott. Jochen Hahn színtiszta rajt-cél győzelmet aratott, míg a második helyen Antonio Albacete, a harmadikon pedig Jose Rodrigues végzett. Kiss Norbi csak a hatodik helyre tudta felküzdeni magát. A második futamon a fordított rajtsorrendnek megfelelően az MAN kamionnal versenyző Sascha Lenz a második helyről indult, ám a rajt után megelőzte az IVECO-t terelgető René Reinertet, és ezt a sorrendet meg is őrizték a verseny leintéséig. A dobogó harmadik fokára a szintén IVECO-s Steffi Halm állhatott fel. Kiss Norbi az első körben visszaesett az ötödik helyre, amit meg is tartott a célig. Vasárnap az időmérőn ismét Jochen Hahn szerezte meg a pole pozíciót, majd következett a sorban Steffi Halm, Sascha Lenz és Kiss Norbi. A tapasztalt német pilótát megint nem tudták utolérni, így második rajt-cél győzelmét zsebelhette be a hétvégén, a második helyen pedig a mezőny egyetlen hölgypilótája ért célba. Sascha Lenz kormányhiba miatt kiesett, így Kiss Norbi állhatott fel a dobogó harmadik helyére. A második futamon Jamie Anderson rajtolt az első kockából az MAN kamionjával, mögötte André Kursimmal és a csőrös Freightlinert terelgető Adam Lackóval. André Kursim már a verseny elején megelőzte Jamie Andersont, és ezt a pozícióját végig megtartva győzelmet aratott. Őt követte a célban René Reinert és Antonio Albacete. Kiss Norbi a rajt után kicsit lemaradt, így hatodikként futott be a célba.

 

További látványosságok kamionrajongóknak

A fordulatos futamokon kívül sok más érdekesség is várta a tehergépkocsik rajongóit. Több hazai importőr saját kiállítói standdal vett részt a rendezvényen, így az érdeklődők testközelből is megismerhették a megújult Mercedes-Benz Actrost és IVECO Dailyt, míg a tíz éve piacvezető DAF-nál többek között egy XF fülke-alvázra épített luxus-lakóautóval, különleges építőipari modellekkel és egy tereprali-versenykamionnal találkozhattak. A Schmitz Cargobull standján megtekinthettek egy saját hűtőaggregáttal ellátott hűtős félpótkocsit, míg a Total kiállítói területén a Qualisport Racing csőrös Scania tereprali-versenykamionját csodálhatták meg. A szervizutcában szinte mindig sor állt a Ford Trucks F-Max nyerges vontató ajtaja előtt is. A Kamionparádén pedig mintegy nyolcvan gyönyörű, illetve különleges tehergépkocsi korzózott a Hungaroring legendás pályáján mindkét nap. A betétfutamokon a Swift Cup Europe kis méregzsákjai szórakoztatták a közönséget, és persze a pálya mellett sok egyéb program kínálkozott a családok minden tagjának. Így idén is felejthetetlen élményekkel térhetett haza, aki kilátogatott a Hungaroringre a kamion-Európa-bajnokságra.





Megosztom másokkal

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.

A név kötelez

Főként az alumínium billencsek mestereként ismerhetjük a Benalu márkát. Az alapítók – Hubert Pora és Dominique Bonduelle urak – már a cég nevével is erre utaltak, amikor a francia bennes (billencs) és az alumínium szavak összetételével jegyezték be cégüket 1967-ben.

Gördülékeny elemcsere

Habár nem nevezhető új koncepciónak, mindeddig senkinek sem sikerült széles körben megvalósítania az elektromos haszonjárművek akkumulátorcserélő rendszerét. Eddig, ugyanis az Isuzu egy olyan koncepciót mutatott be, ami akár működőképes is lehet!