Megalomániás pickuposoknak

Nem kisebb célt tűztek ki a General Motorsnál a Chevrolet Silverado Heavy Duty és ikertestvére, a GMC Sierra Heavy Duty pickup új generációjának megalkotásakor, mint azt, hogy visszaszerezzék a piaci rangsorban a Ford F-sorozat mögötti második helyet a Ram Trucks platós, terepes kisteherautóitól. Ehhez pedig mindent beleadtak a fejlesztésbe, íme, a végeredmény!

Közzétéve:


Mi más lehetne a siker egyik kulcsa a megalomániás amerikai ügyfelek piacán, mint a méretek, a robusztusság és a teljesítmény fokozása. Ezért a 2020-as Silverado/Sierra HD jócskán terebélyesedett az elődökhöz képest, így a duplafülkés, alapkivitelű platós változat 26,4 centiméterrel hosszabb, 3,4 centiméterrel szélesebb és 4,0 centiméterrel magasabb. Tengelytávolsága 13,3 centiméterrel 403,7 centiméterre gyarapodott, ami 8,0 centiméterrel növelte meg a hátsó lábteret. Ezzel együtt a tekintélyes pickupok hasznos teherbírása is nőtt.

Bivalyerős pickup

A hatalmas testet pedig tisztességes ménes repíti. A teljesen új fejlesztésű, közvetlen befecskendezésű, 6,6 literes, V8-as, 401 lóerős benzinmotor 629 newtonméter legnagyobb forgatónyomatékát hatfokozatú automatikus váltó továbbítja a méretes kerekekhez. Ugyanekkora összlökettérfogatú a V8-as, 445 lóerős, 1234 newtonméter maximális nyomatékú Duramax dízelmotor is, amelyhez viszont tízfokozatú Allison automatikus váltóval társul. Szintén lényeges újdonság a hajtásláncban a terepáttétellel ellátott Autotrac osztómű is, amely az elektronikusan vezérelt automatikus üzemmódjában észrevétlenül vált a hátsó- és az összkerékhajtás között, ha a tapadási viszonyok úgy kívánják.

Vontatásból csillagos ötös

A Duramax dízelmotorral szinte egy hegyet is elhúz az új Silverado/Sierra HD pickup. A rövidfülkés, hátsókerék-hajtású, ikerabroncsos Duramax pickup platóra szerelt nyereggel akár 16,1 tonnát is vontathat, elődjénél több mint másfélszer többet. A HD-modellek üzemeltetőinek különösen fontos vontatást pedig az új, akár tizenöt különböző kameranézetet kínáló rendszer is segíti. Az egyes kamerák képe ráadásul a középkonzol képernyőjén kívül a myChevrolet okostelefonos alkalmazáson keresztül is megfigyelhető. A rendszer egyik innovatív különlegessége az átlátszó pótkocsi nevű funkció, amely a plató elején és az utánfutó legvégén elhelyezett egy-egy kamera, illetve egy szoftveres trükk segítségével eltünteti a vontatmányt a képernyőről. Ezáltal pontosan láthatóvá válik a szerelvény mögötti terület.

Innovatív segédek

Természetesen a platós, terepes kishaszonjárművek vezetéstámogató rendszereinek kínálata más tekintetben is szépen kibővült. Rendelkezésre áll első és hátsó parkolószenzor, sávelhagyásra figyelmeztetés oldalsó holttérfigyelővel, hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztetés és automatikus vészfékrendszer. Ezenkívül adaptív sebességtartó automatika, vontatmánystabilizáló, visszagurulás-gátló és borulásgátló funkcióval kiegészített elektronikus menetstabilizáló is szerepel a palettán. Ráadásul a szándékolatlan sávelhagyásra, sávváltáskor az oldalsó holttérben tartózkodó másik járműre és a ráfutásos ütközés veszélyére az ülőlap megfelelő oldalának rezgetésével figyelmezteti a jármű a vezetőt. A Tire Fill Alert rendszer pedig a gumiabroncsok felfújása közben villogással és hangjelekkel segíti az ideális nyomás beállítását. A Chevrolet Silverado HD és a GMC Sierra HD tehát a hardver és a szoftver terén is jelentősen előrébb lépve igyekszik visszahódítani előkelő piaci pozícióját.





Megosztom másokkal

A VIARENT újabb lépést tett Szlovákiában: felvásárolta az MHC Mobility nehézjármű flottáját

A VIARENT – Közép-Európa meghatározó haszonjármű-bérbeadó vállalata – tovább erősíti jelenlétét Szlovákiában: sikeresen felvásárolta az MHC Mobility Slovakia nehézgépjármű flottáját. Az akvizíció stratégiai jelentőségű mérföldkő a vállalat régiós terjeszkedésében, és új szintre emeli szolgáltatási kapacitását a szlovák piacon, ahol a VIARENT már több mint egy évtizede, 2013 óta van jelen, a Delta-Truck s.r.o. márkanév alatt.

Könnyű eszköz nehéz munkára

Aligha vitatná bárki, nehéz kenyér a konténerezés. Embert, vontatót és pótkocsit is igencsak próbára tesz a kikötői daruk és a vágányrengetegek közepén sürgölődő átrakók világa. A Delta-Truck Kft. kínálatában immár két évtizede szereplő Kögel márka konténerszállító félpótkocsicsaládjának új tagja, a Port 20 azonban a szó szoros értelmében is „könnyedén” abszolválja a húszlábas konténerek szállításának feladatát.

Globális játékos

Kőkemény pickup, elnyűhetetlen terepjáró, masszív és megbízható teherautók. Ennyi? Korántsem! Noha a Delta-Truck Kft. palettájára tekintve is egyből látható, hogy az Isuzu márka Európában közismert kínálata sem éppen szűkös – a több mint kilencven esztendős márka palettáján ennél jóval több közúti jármű szerepel. Most nemcsak a cégcsoport egész világra kiterjedő tevékenységét, hanem a jövőre szóló … Continued

Különleges feladatok mesterei

Harmincméteres betongerendát, lánctalpas rakodógépet vagy egy teljes gépsort kellene elszállítani? Esetleg óriási kábeldobot? Netán egy egész házat? Itt már csak a Broshuis segíthet! A Delta-Truck Kft. több mint másfél évtizede várja ügyfeleit a speciális igényekre készülő, illetve konténerszállító félpótkocsik egyik legrégebbi gyártójának magyarországi importőreként.