Megalomániás pickuposoknak
Nem kisebb célt tűztek ki a General Motorsnál a Chevrolet Silverado Heavy Duty és ikertestvére, a GMC Sierra Heavy Duty pickup új generációjának megalkotásakor, mint azt, hogy visszaszerezzék a piaci rangsorban a Ford F-sorozat mögötti második helyet a Ram Trucks platós, terepes kisteherautóitól. Ehhez pedig mindent beleadtak a fejlesztésbe, íme, a végeredmény!
Mi más lehetne a siker egyik kulcsa a megalomániás amerikai ügyfelek piacán, mint a méretek, a robusztusság és a teljesítmény fokozása. Ezért a 2020-as Silverado/Sierra HD jócskán terebélyesedett az elődökhöz képest, így a duplafülkés, alapkivitelű platós változat 26,4 centiméterrel hosszabb, 3,4 centiméterrel szélesebb és 4,0 centiméterrel magasabb. Tengelytávolsága 13,3 centiméterrel 403,7 centiméterre gyarapodott, ami 8,0 centiméterrel növelte meg a hátsó lábteret. Ezzel együtt a tekintélyes pickupok hasznos teherbírása is nőtt.
Bivalyerős pickup
A hatalmas testet pedig tisztességes ménes repíti. A teljesen új fejlesztésű, közvetlen befecskendezésű, 6,6 literes, V8-as, 401 lóerős benzinmotor 629 newtonméter legnagyobb forgatónyomatékát hatfokozatú automatikus váltó továbbítja a méretes kerekekhez. Ugyanekkora összlökettérfogatú a V8-as, 445 lóerős, 1234 newtonméter maximális nyomatékú Duramax dízelmotor is, amelyhez viszont tízfokozatú Allison automatikus váltóval társul. Szintén lényeges újdonság a hajtásláncban a terepáttétellel ellátott Autotrac osztómű is, amely az elektronikusan vezérelt automatikus üzemmódjában észrevétlenül vált a hátsó- és az összkerékhajtás között, ha a tapadási viszonyok úgy kívánják.
Vontatásból csillagos ötös
A Duramax dízelmotorral szinte egy hegyet is elhúz az új Silverado/Sierra HD pickup. A rövidfülkés, hátsókerék-hajtású, ikerabroncsos Duramax pickup platóra szerelt nyereggel akár 16,1 tonnát is vontathat, elődjénél több mint másfélszer többet. A HD-modellek üzemeltetőinek különösen fontos vontatást pedig az új, akár tizenöt különböző kameranézetet kínáló rendszer is segíti. Az egyes kamerák képe ráadásul a középkonzol képernyőjén kívül a myChevrolet okostelefonos alkalmazáson keresztül is megfigyelhető. A rendszer egyik innovatív különlegessége az átlátszó pótkocsi nevű funkció, amely a plató elején és az utánfutó legvégén elhelyezett egy-egy kamera, illetve egy szoftveres trükk segítségével eltünteti a vontatmányt a képernyőről. Ezáltal pontosan láthatóvá válik a szerelvény mögötti terület.
Innovatív segédek
Természetesen a platós, terepes kishaszonjárművek vezetéstámogató rendszereinek kínálata más tekintetben is szépen kibővült. Rendelkezésre áll első és hátsó parkolószenzor, sávelhagyásra figyelmeztetés oldalsó holttérfigyelővel, hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztetés és automatikus vészfékrendszer. Ezenkívül adaptív sebességtartó automatika, vontatmánystabilizáló, visszagurulás-gátló és borulásgátló funkcióval kiegészített elektronikus menetstabilizáló is szerepel a palettán. Ráadásul a szándékolatlan sávelhagyásra, sávváltáskor az oldalsó holttérben tartózkodó másik járműre és a ráfutásos ütközés veszélyére az ülőlap megfelelő oldalának rezgetésével figyelmezteti a jármű a vezetőt. A Tire Fill Alert rendszer pedig a gumiabroncsok felfújása közben villogással és hangjelekkel segíti az ideális nyomás beállítását. A Chevrolet Silverado HD és a GMC Sierra HD tehát a hardver és a szoftver terén is jelentősen előrébb lépve igyekszik visszahódítani előkelő piaci pozícióját.