Megalomániás pickuposoknak

Nem kisebb célt tűztek ki a General Motorsnál a Chevrolet Silverado Heavy Duty és ikertestvére, a GMC Sierra Heavy Duty pickup új generációjának megalkotásakor, mint azt, hogy visszaszerezzék a piaci rangsorban a Ford F-sorozat mögötti második helyet a Ram Trucks platós, terepes kisteherautóitól. Ehhez pedig mindent beleadtak a fejlesztésbe, íme, a végeredmény!

Közzétéve:


Mi más lehetne a siker egyik kulcsa a megalomániás amerikai ügyfelek piacán, mint a méretek, a robusztusság és a teljesítmény fokozása. Ezért a 2020-as Silverado/Sierra HD jócskán terebélyesedett az elődökhöz képest, így a duplafülkés, alapkivitelű platós változat 26,4 centiméterrel hosszabb, 3,4 centiméterrel szélesebb és 4,0 centiméterrel magasabb. Tengelytávolsága 13,3 centiméterrel 403,7 centiméterre gyarapodott, ami 8,0 centiméterrel növelte meg a hátsó lábteret. Ezzel együtt a tekintélyes pickupok hasznos teherbírása is nőtt.

Bivalyerős pickup

A hatalmas testet pedig tisztességes ménes repíti. A teljesen új fejlesztésű, közvetlen befecskendezésű, 6,6 literes, V8-as, 401 lóerős benzinmotor 629 newtonméter legnagyobb forgatónyomatékát hatfokozatú automatikus váltó továbbítja a méretes kerekekhez. Ugyanekkora összlökettérfogatú a V8-as, 445 lóerős, 1234 newtonméter maximális nyomatékú Duramax dízelmotor is, amelyhez viszont tízfokozatú Allison automatikus váltóval társul. Szintén lényeges újdonság a hajtásláncban a terepáttétellel ellátott Autotrac osztómű is, amely az elektronikusan vezérelt automatikus üzemmódjában észrevétlenül vált a hátsó- és az összkerékhajtás között, ha a tapadási viszonyok úgy kívánják.

Vontatásból csillagos ötös

A Duramax dízelmotorral szinte egy hegyet is elhúz az új Silverado/Sierra HD pickup. A rövidfülkés, hátsókerék-hajtású, ikerabroncsos Duramax pickup platóra szerelt nyereggel akár 16,1 tonnát is vontathat, elődjénél több mint másfélszer többet. A HD-modellek üzemeltetőinek különösen fontos vontatást pedig az új, akár tizenöt különböző kameranézetet kínáló rendszer is segíti. Az egyes kamerák képe ráadásul a középkonzol képernyőjén kívül a myChevrolet okostelefonos alkalmazáson keresztül is megfigyelhető. A rendszer egyik innovatív különlegessége az átlátszó pótkocsi nevű funkció, amely a plató elején és az utánfutó legvégén elhelyezett egy-egy kamera, illetve egy szoftveres trükk segítségével eltünteti a vontatmányt a képernyőről. Ezáltal pontosan láthatóvá válik a szerelvény mögötti terület.

Innovatív segédek

Természetesen a platós, terepes kishaszonjárművek vezetéstámogató rendszereinek kínálata más tekintetben is szépen kibővült. Rendelkezésre áll első és hátsó parkolószenzor, sávelhagyásra figyelmeztetés oldalsó holttérfigyelővel, hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztetés és automatikus vészfékrendszer. Ezenkívül adaptív sebességtartó automatika, vontatmánystabilizáló, visszagurulás-gátló és borulásgátló funkcióval kiegészített elektronikus menetstabilizáló is szerepel a palettán. Ráadásul a szándékolatlan sávelhagyásra, sávváltáskor az oldalsó holttérben tartózkodó másik járműre és a ráfutásos ütközés veszélyére az ülőlap megfelelő oldalának rezgetésével figyelmezteti a jármű a vezetőt. A Tire Fill Alert rendszer pedig a gumiabroncsok felfújása közben villogással és hangjelekkel segíti az ideális nyomás beállítását. A Chevrolet Silverado HD és a GMC Sierra HD tehát a hardver és a szoftver terén is jelentősen előrébb lépve igyekszik visszahódítani előkelő piaci pozícióját.





Megosztom másokkal

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.

Az idő pénz!

Jelen esetben szó szerint igaz ez a mondás, hiszen aktuális akciónk keretében most a teljes 2024-as lízingdíjat átvállaljuk Öntől! Érdemes tehát gyorsan dönteni, ugyanis valóban minden nap számít. Minél korábban gazdagítja flottáját egy Ford Trucks nyerges vontatóval, annál többet takaríthat meg szilveszterig!

Újabb premier a Ford Otosantól Törökországban: Autópályára szánt 4. szintű vezetésautomatizáló rendszer

Abdulkadir Uraloğlu közlekedési és infrastrukturális miniszter a teszt idejére egy a forgalom elől elzárt autópályaszakaszon, az ICA által épített Yavuz Sultan Selim (Vitéz Szelim szultán) hídon és az Északi körgyűrűn tette próbára a 4. szintű autonóm vezetési technológiával felszerelt teherautót, amelyet elsőként Törökországban fejlesztett ki a Ford Otosan, az autóipar átalakításában élenjáró Ford Trucks nehézhaszonjármű … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 3. rész

A Lamberet hannoveri megjelenéséről beszámoló cikksorozatunk harmadik részéhez érkeztünk. Ezúttal a hűtőfelépítmények specialistájának a belső égésű motorral felszerelt, illetve tisztán elektromos kisáruszállítók és furgonok számára kínált hűtős átalakítások, illetve hűtőfelépítmények választékát mutatjuk be. Innovatív 2024-es újdonságai révén a Lamberet számos járműgyártó standján képviseltethette magát.

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 2. rész

A Lamberet hannoveri palettáját bemutató sorozatunk második részének témája az SR2e félpótkocsik elektromossá alakítására, valamint az utólagos elektromos átalakításokra összeállított Lamberet Energy koncepció. A program a szabályozott hőmérsékletű szállítás környezetvédelmi kihívásaira reagálva konkrét és gazdaságilag is megvalósítható megoldásokat kínál az ágazat számára. Fejlett műszaki megoldásokat sorakoztat fel az elektromos energia tárolására, átalakítására és kezelésére. Ezzel … Continued