Magyar csillag

Teljesen új magyar autóbusz jelent meg a piacon egy olyan gyártótól, amely eddig csak buszok üzemeltetésével foglalkozott. Ám a vállalat zöldmezős beruházás keretében egy korszerű üzemet is felépített Debrecenben, stratégiai partnere a Mercedes-Benz, tervei között pedig egy komplett járműcsalád gyártásba állítása is szerepel. Íme, a Mercedes-Benz REFORM 500 LE.

Közzétéve:

Tavaly év végén az ITK Holding Zrt. és leányvállalata, az Inter Traction Electrics Kft. bemutatta új autóbuszának első példányát. A magyar buszipar igen neves és tapasztalt szakembereinek közreműködésével kifejlesztett jármű, illetve gyártója mindenben megfelelt a Daimler szigorú előírásainak, így megkapta a jogot a Mercedes-Benz nevének, illetve emblémájának használatára, ami később jó belépőt jelenthet a nemzetközi piacokra is. Holott a 12 méter hosszú, háromajtós, alacsonybelépésű REFORM 500 LE városi típushoz csak a járóképes alvázat szállítja a csillagos gyártó. Ez Euro VI-os, 299 lóerős dízelmotort foglal magában, a légrugós futóművek pedig hetven milliméteres térdeplést tesznek lehetővé.

A magyar tervezésű és gyártású felépítmény burkolata kompozit és alumínium elemekből készül. Az ajtók elektromos működtetésűek, a városi modell ajtóképlete 2-2-1, az elővárosi változaté 1-2-0, míg a helyközi kivitelé 1-1-0. A most bemutatott városi modell korszerű, légkondicionált, akadálymentesített utasterében összesen 91 fő utazhat, 35-en ülve és 56-an állva. Az utastájékoztatásról 29 colos képernyő gondoskodik, amely a megállóhelyek kijelzésén kívül online reklámfelületként is használható. Ezenkívül kihangosítórendszerrel, biztonsági kamerarendszerrel, USB-töltőkkel és WiFi internetkapcsolattal is felszerelhető az utastér, sőt, elektronikus jegyrendszerrel is kompatibilissé tehető. A gépkocsivezető kényelmét többek között légrugós, kifordítható és szellőztethető vezetőülés, illetve külön vezérelhető légkondicionálás szolgálja. A távdiagnosztikai és járműellenőrző rendszer pedig számos korszerű funkcióval segíti a hatékony üzemeltetést.

Debrecenben a Mercedes-Benz REFORM 500 LE bemutatásával karöltve felavatták az újonnan épített gyárat is, amely egy oktatási-fejlesztési központnak és kísérleti üzemnek is helyet ad. A sorozatgyártás a tervek szerint idén tavasszal kezdődik el, első fázisban 250–300 új munkahelyet teremtve, évi háromszáz busz legyártását biztosító kapacitással. Később egy újabb fejlesztési és beruházási fázis eredményeként már 800 új munkahely jönne létre 150 ezer négyzetméteres területen, ami évente akár ezer jármű előállítását is lehetővé tenné.

Az ambiciózus gyártó célja egy tizenkét típusból álló termékcsalád kialakítása, amelyben nagy szerepet kapnának az elektromos hajtású autóbuszok is. A most bemutatott városi modell mellett elővárosi és helyközi változat, közepes padlómagasságú, két-, illetve háromtengelyes városközi típus, háromtengelyes turistabusz, 8–12 méteres elektromos városi autóbusz, 9–21 személyes, Mercedes-Benz Sprinteren alapuló minibusz, kilencszemélyes, Viano alapú mikrobusz, iskolabusz, valamint más elektromos járművek is szerepelnek a hosszabb távú tervekben. Mindezek alapján úgy tűnik, hogy valóban egy új csillag jelent meg a magyar buszgyártók körében, amelynek fénye akár a nemzetközi színtérre is elérhet.

forrás: rollingtons.hu





Megosztom másokkal

Szállító szamuráj

Megbízható japán technika Nippon karakteres stílusában? Korántsem egzotikum, hazai útjainkon sem. Hivatalos márkakereskedőként a Delta-Truck Kft. már 2015 óta forgalmaz Isuzu tehergépjárműveket. Az öt modellsorozat alkotta hazai kínálat legnagyobb tagja az F-széria, amely szülőhazájában Forward néven szerepel a palettán. Jól érzékeltetik a márka sokoldalúságát a szigetország piacán bemutatott, az ott eddig kínált 15 tonnát jelentősen … Continued

Lefogyasztott fagyasztós

Igencsak jelentős fogyókúrára fogták a Kögel mérnökei a hűtőfélpótkocsijukat. Az eredmény egy teljesen új paneltechnológia, amely minden érintettnek előnyére válik! Az üzemeltető mérlegét kisebb fogyasztással és nagyobb terhelhetőséggel védi, a környezetet a vontató és az aggregát kisebb károsanyag-kibocsátásával kíméli. Az már csak hab a tortán, hogy a szállított árut hőmérsékletét is hatékonyabban megőrzi.

Fenntartható innovációk

Megérkezett a Ford Truck F-MAX második generációja, ami finomított külsővel, új erőforrással, valamint számos műszaki innovációval igyekszik elnyerni a fuvarozóvállalatok, valamint járművezetők szívét.

Mi fán terem a félpótkocsicentrum?

Mindegy, hogy mezőgazdasági terményt fuvaroz a feldolgozóüzembe, homokot az építkezésekre, távolról idehajózott konténert a kikötőből, esetleg hőmérsékletre érzékeny árut a szűk belvárosokba, a Delta-Truck félpótkocsicentrumban talál megoldást szállítási kihívásaira. Termékpalettánk gazdaságát csak munkatársaink szakértelme múlja felül. Eláruljuk, hogy mi a csuda a félpótkocsicentrum.