Magyar csillag

Teljesen új magyar autóbusz jelent meg a piacon egy olyan gyártótól, amely eddig csak buszok üzemeltetésével foglalkozott. Ám a vállalat zöldmezős beruházás keretében egy korszerű üzemet is felépített Debrecenben, stratégiai partnere a Mercedes-Benz, tervei között pedig egy komplett járműcsalád gyártásba állítása is szerepel. Íme, a Mercedes-Benz REFORM 500 LE.

Közzétéve:

Tavaly év végén az ITK Holding Zrt. és leányvállalata, az Inter Traction Electrics Kft. bemutatta új autóbuszának első példányát. A magyar buszipar igen neves és tapasztalt szakembereinek közreműködésével kifejlesztett jármű, illetve gyártója mindenben megfelelt a Daimler szigorú előírásainak, így megkapta a jogot a Mercedes-Benz nevének, illetve emblémájának használatára, ami később jó belépőt jelenthet a nemzetközi piacokra is. Holott a 12 méter hosszú, háromajtós, alacsonybelépésű REFORM 500 LE városi típushoz csak a járóképes alvázat szállítja a csillagos gyártó. Ez Euro VI-os, 299 lóerős dízelmotort foglal magában, a légrugós futóművek pedig hetven milliméteres térdeplést tesznek lehetővé.

A magyar tervezésű és gyártású felépítmény burkolata kompozit és alumínium elemekből készül. Az ajtók elektromos működtetésűek, a városi modell ajtóképlete 2-2-1, az elővárosi változaté 1-2-0, míg a helyközi kivitelé 1-1-0. A most bemutatott városi modell korszerű, légkondicionált, akadálymentesített utasterében összesen 91 fő utazhat, 35-en ülve és 56-an állva. Az utastájékoztatásról 29 colos képernyő gondoskodik, amely a megállóhelyek kijelzésén kívül online reklámfelületként is használható. Ezenkívül kihangosítórendszerrel, biztonsági kamerarendszerrel, USB-töltőkkel és WiFi internetkapcsolattal is felszerelhető az utastér, sőt, elektronikus jegyrendszerrel is kompatibilissé tehető. A gépkocsivezető kényelmét többek között légrugós, kifordítható és szellőztethető vezetőülés, illetve külön vezérelhető légkondicionálás szolgálja. A távdiagnosztikai és járműellenőrző rendszer pedig számos korszerű funkcióval segíti a hatékony üzemeltetést.

Debrecenben a Mercedes-Benz REFORM 500 LE bemutatásával karöltve felavatták az újonnan épített gyárat is, amely egy oktatási-fejlesztési központnak és kísérleti üzemnek is helyet ad. A sorozatgyártás a tervek szerint idén tavasszal kezdődik el, első fázisban 250–300 új munkahelyet teremtve, évi háromszáz busz legyártását biztosító kapacitással. Később egy újabb fejlesztési és beruházási fázis eredményeként már 800 új munkahely jönne létre 150 ezer négyzetméteres területen, ami évente akár ezer jármű előállítását is lehetővé tenné.

Az ambiciózus gyártó célja egy tizenkét típusból álló termékcsalád kialakítása, amelyben nagy szerepet kapnának az elektromos hajtású autóbuszok is. A most bemutatott városi modell mellett elővárosi és helyközi változat, közepes padlómagasságú, két-, illetve háromtengelyes városközi típus, háromtengelyes turistabusz, 8–12 méteres elektromos városi autóbusz, 9–21 személyes, Mercedes-Benz Sprinteren alapuló minibusz, kilencszemélyes, Viano alapú mikrobusz, iskolabusz, valamint más elektromos járművek is szerepelnek a hosszabb távú tervekben. Mindezek alapján úgy tűnik, hogy valóban egy új csillag jelent meg a magyar buszgyártók körében, amelynek fénye akár a nemzetközi színtérre is elérhet.

forrás: rollingtons.hu





Megosztom másokkal

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.

Az idő pénz!

Jelen esetben szó szerint igaz ez a mondás, hiszen aktuális akciónk keretében most a teljes 2024-as lízingdíjat átvállaljuk Öntől! Érdemes tehát gyorsan dönteni, ugyanis valóban minden nap számít. Minél korábban gazdagítja flottáját egy Ford Trucks nyerges vontatóval, annál többet takaríthat meg szilveszterig!

Újabb premier a Ford Otosantól Törökországban: Autópályára szánt 4. szintű vezetésautomatizáló rendszer

Abdulkadir Uraloğlu közlekedési és infrastrukturális miniszter a teszt idejére egy a forgalom elől elzárt autópályaszakaszon, az ICA által épített Yavuz Sultan Selim (Vitéz Szelim szultán) hídon és az Északi körgyűrűn tette próbára a 4. szintű autonóm vezetési technológiával felszerelt teherautót, amelyet elsőként Törökországban fejlesztett ki a Ford Otosan, az autóipar átalakításában élenjáró Ford Trucks nehézhaszonjármű … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 3. rész

A Lamberet hannoveri megjelenéséről beszámoló cikksorozatunk harmadik részéhez érkeztünk. Ezúttal a hűtőfelépítmények specialistájának a belső égésű motorral felszerelt, illetve tisztán elektromos kisáruszállítók és furgonok számára kínált hűtős átalakítások, illetve hűtőfelépítmények választékát mutatjuk be. Innovatív 2024-es újdonságai révén a Lamberet számos járműgyártó standján képviseltethette magát.

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 2. rész

A Lamberet hannoveri palettáját bemutató sorozatunk második részének témája az SR2e félpótkocsik elektromossá alakítására, valamint az utólagos elektromos átalakításokra összeállított Lamberet Energy koncepció. A program a szabályozott hőmérsékletű szállítás környezetvédelmi kihívásaira reagálva konkrét és gazdaságilag is megvalósítható megoldásokat kínál az ágazat számára. Fejlett műszaki megoldásokat sorakoztat fel az elektromos energia tárolására, átalakítására és kezelésére. Ezzel … Continued