Különleges feladatok mesterei

Harmincméteres betongerendát, lánctalpas rakodógépet vagy egy teljes gépsort kellene elszállítani? Esetleg óriási kábeldobot? Netán egy egész házat? Itt már csak a Broshuis segíthet! A Delta-Truck Kft. több mint másfél évtizede várja ügyfeleit a speciális igényekre készülő, illetve konténerszállító félpótkocsik egyik legrégebbi gyártójának magyarországi importőreként.

Közzétéve:

Mintegy 140 esztendős múltra tekinthet vissza a holland Broshuis pótkocsigyártó, a legkülönfélébb alkalmazásokra kialakított járművek széles palettájával. Sík és süllyesztett rakfelületű, mélyágyas és színpados, kihúzható és túlméretes pótkocsik, illetve multifunkciós konténerszállítók – a Broshuis valóban az egyedi szállítási feladatok mestere. Kiválogattunk a márka közelmúltban átadott pótkocsijai közül néhányat, amelyek legalább annyira látványos, mint különleges megoldásokat sorakoztatnak fel.

A Bolk Transport almelói székhelye ugyanabban a tartományban található, mint a Broshuis kampeni központja. A fuvarvállalat több süllyesztett rakfelületű félpótkocsit vehetett át, a nagyobb megrendelés első példánya egy háromtengelyes SL2 modell. Ez kifejezetten a hosszú, ám viszonylag könnyű silók szállítására készült. A legnagyobb kihívást a váztartók megfelelő előfeszítése jelentette a mérnökök számára. Egyaránt figyelembe kellett venniük, hogy a rakfelület ne legyen túl magas, de ne is hajoljon meg túlságosan, miközben a siló sem érhet hozzá. A rakfelület összesen 28 méterig duplán meghosszabbítható.

Az első ütemben átvett rövidebb, ugyancsak háromtengelyes és süllyesztett rakfelületű félpótkocsi szintén egyedi megoldás a kampeni tervezőktől, amely kimondottan a Bolk fülke mögötti önrakodó daruval felszerelt vontatójához terveztek. Az ultravékony, mindössze 120 milliméteres hattyúnyakkal kialakított félpótkocsi ugyancsak kétszeresen kihúzható. A Bolk saját fejlesztésű kábeldobrögzítő rendszerével is felszerelt pótkocsikat speciális közdarabok használatával a cég más vontatói is húzhatják.

Ez a félpótkocsi nem egy mostani átadás – sőt, egy 25 éve szolgáló példányról van szó. A holland Pultrum Rijssen B.V. már hosszú ideje használja a Broshuis pótkocsijait, köztük ezzel a 2000-ben vásárolt, háromtengelyes, háromszorosan meghosszabbítható, sík rakfelületű modellel. A 2000-es IAA szakmai vásár egykori kiállítási példányaként az elsők között kínált triplán kihúzható sík rakfelületet a piacon. Mai fontos feladata, hogy akár 36 méteres fa-, acél- és betongerendákat juttasson el biztonságban az építkezésekre. Cserébe aligha nevezhető nagy igényűnek. A normál karbantartáson túl csupán néhány féknagyjavításon esett át, 2017-ben pedig újrafényezték – és várhatóan még jó néhány évig a Pultrum flottájában szorgoskodik majd.

A belga VKing három lengőtengellyel szerelt, mélyágyas Broshuis pótkocsit választott legújabb fuvarfeladatához vadonatúj, négytengelyes – és nem kevésbé látványos – vontatója mögé. A tengelyek 600 milliméteren mozgó felfüggesztései és 70 fok bekormányzási szöge tekintélyes hossza ellenére is pontos manőverezést tesznek lehetővé a nem kevesebb mint 51 tonna teherbírású szerelvénnyel. A kivitel itt is egyedi: mivel a teherautót nem csak nyergesként, hanem platós ponyvás felépítménnyel pótkocsis szerelvény gépeseként vontatóként is használják, a vonófejnek megfelelő helyet hagyva extrahosszú hattyúnyakra volt szükség. Természetesen a kényelem is fontos szempont, ezért vezeték nélküli távirányítóval kezelhetők a hidraulikus funkciók – köztük a kormányzással, a felfüggesztésekkel és a hattyúnyak lekapcsolásával.

Több ügyfél körében – köztük a holland M. van Zanten és a belga Verhoeks Overslag – is népszerűnek bizonyult a kerékrögzítő mélyedésekkel és rakodókar-nyílással kialakított, illetve hidraulikus rámpákkal felszerelt, hattengelyes, süllyesztett rakfelületű félpótkocsi. Az akár 65 tonna teherbírású, multifunkciós szállítóeszköz három méter széles rakfelületével szélesítő faidomok nélkül teszi lehetővé teszik a nagy méretű építőipari és földmunkagépek gyors és biztonságos rakodását. A távirányítással is mozgatható, hidraulikus rámpák szélessége állítható és duplacsuklós kialakításuknak köszönhetően a hosszú gémekkel szerelt gépekkel is kis szögben közelíthető meg a rakfelület. A csúszásgátló felülettel kiegészített két pár kerékrögzítő mélyedés nagy tengelytávú, nagy gumikerekes gépekhez is jó szolgálatot tesz, akár 40 centiméterrel süllyesztve alacsonyabbra a rakományt.

Olykor könnyebb fuvarok is adódnak – ez az aprítógép csupán 40 tonna. Az igazi kihívás itt a pótkocsi megfelelő stabilitása és manőverezhetősége ezzel a 20 méter hosszú, 3 méter széles és 3,5 méter magas rakománnyal a hátán. A hamburgi Riedel Transport sokrétű szállítási feladataira egy lengőtengelyekkel és hidraulikus rámpákkal felszerelt, darukarnyílást is kínáló, hattengelyes, süllyesztett rakfelületű pótkocsi bizonyult ideális választásnak. Robusztus felfelépítésével akár bő 70 tonnás rakományok szállítására is alkalmas. Különlegessége, hogy kifejezetten könnyű konstrukciójának köszönhetően – sok engedélyeztetési munkát megtakarítva – akár 65 tonnát is vihet a 100 tonnás össztömeghatáron belül.

Bivalyerős Volvo FH16 vontatója mögé az egyesült királyságbeli David Watson Transport szerint hasonló képességekkel rendelkező pótkocsi illik. Ennek szellemében egy hattengelyes, duplán kihúzható, süllyesztett rakfelületű Broshuis SL2 félpótkocsit bérelt a doncasteri John Hudson Trailers flottájából. Független, hidraulikus kerékfelfüggesztéseinek köszönhetően e modell a legalacsonyabb rakfelületet kínálja kategóriájában, miközben mindvégig kiemelkedő stabiltás is jellemzi. Az első közös küldetésük egy 80 tonnás „ekó”, azaz füstgázzal működtetett tápvíz-előmelegítő berendezés elszállítása Liverpool kikötőjéből.

Egy fontos gondolat a bérelt speciális tréler kapcsán: az angol cég azért választja már hosszú évek óta a bérlést, mert a fuvarfeladataik rendkívül változatosak, így mindig a megfelelő eszközzel állhatnak ki. Cégcsoportunk bérjárműves ága, a VIARENT ugyanilyen rugalmasságot kínál ügyfeleinknek. Akár egy átmeneti kapacitáshiányt kell lefedni, akár tartós megoldást igényel, forduljon bizalommal munkatársainkhoz személyre szabott ajánlatért!

Régi motoros: három évtizede vette első Broshuis pótkocsiját a lisburni Mar-Train. Most az egyesült királyságbeli vállalat mindjárt két különleges technikát is vásárolt csúcstechnikájú flottájába, és máris kezdődhetett a „legózás”. A hat és a tíz (3+7) lengőtengellyel szerelt, egyaránt süllyesztett rakfelületű félpótkocsikkal ugyanis különböző kombinációk sokasága állítható elő. Az eredeti konfiguráción túl utóbbit használhatják például a háromtengelyes dolly nélkül, azaz héttengelyes félpótkocsiként is. A dollyt a hattengelyes trélerrel kombinálva kilenctengelyes kombináció is előállítható – mindenkor pontosan a fuvarfeladatnak megfelelően. A rendszer a jövőben további opciókkal, például kéttengelyes dollyval is bővíthető. Esetleg a Broshuis új FLEX tengelyével is, ahol a dolly és a pótkocsi lengőtengelye közé integrált kiegészítő tengellyel csökkenthető az egy tengelyre eső terhelés. A pótkocsik további előnyei között említhetők a 80 tonnás teherbírású hidraulikus rámpák, a hidraulikus kitámasztólábak, a padlózat gumibevonata, a tág intervallumon mozgó lengő-felfüggesztések és a különösen alacsony rakodómagasság.

Ők aztán tudnának a márka minőségéről mesélni: Jos Hermans, a hollandiai Venlo városában jegyzett Jozef Hermans ügyvezetőjének nagyapja nagyjából hét évtizeddel (!) ezelőtt vásárolta a cég első Broshuis pótkocsiját. Mindenesetre az unoka sem rest, ő például tizennégy éve vett használtan egy 2006-os gyártású, hattengelyes, hidraulikus kormányzású, süllyesztett rakfelületű Broshuis félpótkocsit. A speciális fuvarokra és ipari üzemek költöztetésekre specializálódott cég a gyártóberendezések szállítása iránti növekvő kereslet teljesítésére vette meg a jó áron kínált járművet. A fő szempont a megbízhatóság, a robusztus technika és a minőség volt. Számításaik szerint már mintegy hat hónapon belül megtérült a beruházás. A pótkocsit továbbra is naponta használják, például egy beltéri ipari daru mozgatására. Az elmúlt közel másfél évtized alatt éves szervizei keretében jelentősebb probléma nélkül, csekély karbantartást igényelt csupán.

A családban marad: 1995 óta a Broshuis visszatérő ügyfele az 1927-ben alapított, ipari tartályok és nehézgépek szállítására, illetve környezetvédelmi projektek kiszolgálására szakosodott dán J. Ødum’s. A családi vállalkozás már huszonötödik pótkocsiját vásárolja a kampeniektől. Legújabb szerzeményük egy négytengelyes, hidraulikus kormányzású, süllyesztett rakfelületű Broshuis félpótkocsi. Az akár 26 méter hosszúságig duplán kihúzható modell különlegessége első emelhető tengelye, amely mögött hidraulikus kormányzású másik három biztosít még a szűk helyeken is kiváló manőverezhetőséget. A rakfelület különlegessége, hogy minden szabványos konténermérettel kompatibilis konténerrögzítőket tartalmaz, valamint függőleges rakoncatartókat is.

Már ebből a rövid válogatásból is látszik, valóban végtelen a Broshuis trélerek nyújtotta lehetőségek sora. Amennyiben valamelyik megoldás felkeltette érdeklődését, keresse fel félpótkocsicentrumunk munkatársait, akik szakértő tanácsokkal segítenek megtalálni a furvarfeladatokhoz legmegfelelőbb eszközt!





Megosztom másokkal

Különleges feladatok mesterei

Harmincméteres betongerendát, lánctalpas rakodógépet vagy egy teljes gépsort kellene elszállítani? Esetleg óriási kábeldobot? Netán egy egész házat? Itt már csak a Broshuis segíthet! A Delta-Truck Kft. több mint másfél évtizede várja ügyfeleit a speciális igényekre készülő, illetve konténerszállító félpótkocsik egyik legrégebbi gyártójának magyarországi importőreként. Mintegy 140 esztendős múltra tekinthet vissza a holland Broshuis pótkocsigyártó, a … Continued

Szállító szamuráj

Megbízható japán technika Nippon karakteres stílusában? Korántsem egzotikum, hazai útjainkon sem. Hivatalos márkakereskedőként a Delta-Truck Kft. már 2015 óta forgalmaz Isuzu tehergépjárműveket. Az öt modellsorozat alkotta hazai kínálat legnagyobb tagja az F-széria, amely szülőhazájában Forward néven szerepel a palettán. Jól érzékeltetik a márka sokoldalúságát a szigetország piacán bemutatott, az ott eddig kínált 15 tonnát jelentősen … Continued

Lefogyasztott fagyasztós

Igencsak jelentős fogyókúrára fogták a Kögel mérnökei a hűtőfélpótkocsijukat. Az eredmény egy teljesen új paneltechnológia, amely minden érintettnek előnyére válik! Az üzemeltető mérlegét kisebb fogyasztással és nagyobb terhelhetőséggel védi, a környezetet a vontató és az aggregát kisebb károsanyag-kibocsátásával kíméli. Az már csak hab a tortán, hogy a szállított árut hőmérsékletét is hatékonyabban megőrzi.

Fenntartható innovációk

Megérkezett a Ford Truck F-MAX második generációja, ami finomított külsővel, új erőforrással, valamint számos műszaki innovációval igyekszik elnyerni a fuvarozóvállalatok, valamint járművezetők szívét.