
Könnyű eszköz nehéz munkára
Aligha vitatná bárki, nehéz kenyér a konténerezés. Embert, vontatót és pótkocsit is igencsak próbára tesz a kikötői daruk és a vágányrengetegek közepén sürgölődő átrakók világa. A Delta-Truck Kft. kínálatában immár két évtizede szereplő Kögel márka konténerszállító félpótkocsicsaládjának új tagja, a Port 20 azonban a szó szoros értelmében is „könnyedén” abszolválja a húszlábas konténerek szállításának feladatát.
Dinamikus és folyamatosan bővül a kombinált intermodális szállítás piaca, vetélytárs pedig akad bőven. Nem tétováztak azonban a Kögel konstruktőrei, és korszerű megoldással álltak elő a minden egyes eurócentet megtakarító, ugyanakkor maximális rugalmasságra törekvő konténerszállító flották számára. Ennek nyomán új taggal bővült a márka népszerű egyrészes, valamint hátul (Simplex), elöl és hátul (Duplex) vagy elöl, hátul és középen is kihúzható (Triplex) alvázkialakításokat is kínáló Port termékcsaládja. Az akár mindössze 2900 kilogramm saját tömegű Kögel Port 20 az egész szakmában mércéül szolgálhat.
Optimális tömegeloszlás, fokozott stabilitás
A robusztus, egyrészes vázkonstrukció jellemezte Port 20 a nehéz húszlábas konténerek szállítására tervezett, háromtengelyes modell. A viszonylag hátra pozícionált tengelycsoport nagyobb nyeregterheléssel javítja a menetstabilitást. A határon átnyúló fuvarokhoz opcióként egy második rakodási pozícióval is rendelhető a félpótkocsialváz, amellyel jelentősen megnövelhető a nyeregterhelés. Ezzel a megoldással a C715 és C745 típusú cserefelépítmények is biztonságosan szállíthatók.
Innovatív megoldások a hatékonyság jegyében
Rámpához tolatva a konténer hátulról egyszerűen be- és kirakodható. A mindenfajta áruhoz, köztük tartálykonténerek alá is kiválóan alkalmas Kögel Port 20 korántsem csupán pehelysúlyával kínál újdonságot. Tervezői kívánságra rendelhető innovatív és praktikus megoldások egész sorával egészítették ki korszerű alapkonstrukcióját. Ilyen például az igencsak hasznos hátsó létra, amely a konténerekhez kínál egyszerűbb és természetesen biztonságosabb hozzáférést. A könnyebb konténerek és rakományhordozók épségét az ennek megfelelően átgondolt hátsó kialakítás hivatott megóvni. Ugyancsak a kényelmes használatot szolgáló igényes részlet a hátulra beépített szerszámosláda.
Fenntarthatóság és bevizsgált minőség
Természetesen a környezettudatosság sem szorulhat háttérbe. Könnyűszerkezetes komponensekkel konfigurálva akár három tonna alatti saját tömegével a Kögel Port 20 hatékonyan segít mérsékelni az üzemanyag-fogyasztást és ezzel a szén-dioxid-kibocsátást. Mindemellett kiemelkedő minősége és megbízhatósága tekintetében nagyon is „konzervatív” maradt a burtenbachiak bevált alvázkonstrukcióira épülő újdonság. A konstruktőrök azonban még e kétségkívül jól végzett munka után sem ülnek a babérjaikon. A hírek szerint már egy újabb, ugyancsak a Port 20 műszaki alapjaira épülő, ám még könnyebb, kéttengelyes félpótkocsi rajzai is a tervezőasztalra kerültek. A szintén a húszlábas konténerekhez fejlesztett modell a tervek szerint még az idén bemutatkozhat. A konténerszállító félpótkocsik teljes kínálata kapcsán tanácsadásért forduljon bizalommal félpótkocsicentrumunk munkatársaihoz!
A Port 20 viszonylag hátra pozícionált tengelycsoportjával nagyobb nyeregterhelést eredményez, ami nagyban hozzájárul a szerelvény fokozott menetstabilitásához
Akár mindössze 2900 kilogramm saját tömegével a Kögel Port 20 élen jár a konténerszakma intenzív piaci versenyében, miközben hatékonyan segít mérsékelni az üzemanyag-fogyasztást és a szén-dioxid-kibocsátást
A háromtengelyes Port 20 egyrészes vázkonstrukcióján extraként egy második rakodási pozíció is specifikálható, amellyel jelentősen tovább növelhető a nyeregterhelés