Kishaszongépjárművek modern cowboyoknak

Első pillantásra nem látszik, de a Chevrolet Silverado és a GMC Sierra valójában ikrek, ugyanis azonos műszaki alapokra épülnek. Szinte egyszerre mutatkozott be nemrég vadonatúj generációjuk a 2019-es modellévre, tele különleges megoldásokkal.

Közzétéve:

Habár mostanság már sokan szabadidő-autóként használják a pickupokat, ezek továbbra is strapabíró kishaszongépjárművek, amelyek kemény munkára is jól megfelelnek. Pontosan ilyen az új Chevrolet Silverado is, sőt, tovább tökéletesítették a platóját. Mindegyik méretváltozata esetén nagyobb a rakfelülete a vetélytársakénál, a különbség eléri a húsz százalékot is. Platója közel húsz centiméterrel szélesebb, és nagyobb szilárdságú acélból készül a padlója, 12 voltos csatlakozó található itt, valamint zárható, 198 literes tárolódobozzal is kiegészíthető. Az immár 12 rögzítőgyűrű egyenként több mint 220 kilogramm súlyának megfelelő erővel terhelhető. A motoros hátfalajtó távirányítóval és az utastérből gombnyomással is mozgatható. Az acél lökhárító sarkai fellépőként szolgálnak.

Nagyobb, mégis könnyebb  

Miközben a Chevrolet pickup tengelytávja 100, hossza pedig 41 milliméterrel nőtt, 204 kilogrammal csökkent a saját tömege a duplafülkés, V8-as modell esetében például annak köszönhetően, hogy az ajtók és a fedelek alumíniumból készülnek. Továbbá az alváz tömegéből is faragtak, mégis nőtt a csavarási merevsége, elöl a felső lengőkar könnyűfém öntvény, a hátsó merevtengely másodlagos rugója pedig kompozit.

Hatékonyabb kishaszongépjármű

Az új pickup üzemanyag-fogyasztása is csökkent, a kisebb tömeg mellett például az 5,3, illetve 6,2 literes, V8-as benzinmotor hengerlekapcsolási funkciója révén. Ezenkívül egy vadonatúj, háromliteres, soros, hathengeres dízelmotor is választható. Ehhez és a 6,2 literes benzineshez stop-start rendszer és új, tízfokozatú automatikus sebességváltó tartozik. Sőt, a tervezőknek a karosszéria légellenállását is sikerült hét százalékkal csökkenteniük.

Az utastér szolgáltatásait illetően a Silverado 4G LTE Wi-Fi csatlakoztathatóságot, Apple Car Play és Android Auto kompatibilitást, vezeték nélküli telefontöltést, valamint OnStar szolgáltatást is kínál.

Okos megoldások

Miben más a GMC Sierra? Ennek a típusnak a kiváltsága a kishaszongépjárművek körében iparági újdonságnak számító, többfunkciós MultiPro hátfalajtó, amely lehajtva nagy fellépőként szolgál, biztosítja a rakományt, 170 kilogramm teherbírású munkaállásként és ülőhelyként használható, külön lehajtható felső részén át pedig könnyebb a kisebb holmikat feltenni a platóra, illetve levenni onnan. A különleges, karcálló és strapabíró szénszálas plató pedig 28 kilogrammal könnyebb az acélnál.

Szintén újdonság a ProGrade vontatástámogató rendszer, amely az ehhez való okostelefonos alkalmazással megkönnyíti a lámpák működésének kipróbálását, a guminyomás ellenőrzését és a karbantartási időpontok nyilvántartását. Ha illetéktelenül leakasztják az utánfutót a járműről, akkor riasztást kap a tulajdonos. A plató sarkain elhelyezett kamerák pedig gyerekjátékká teszik a tolatást és a pontos ráállást a vonórúdra.

Kimagasló biztonság és luxus

A GMC pickupja a kategóriájában elsőként kínál szélvédőre vetített kijelzőt, madártávlati nézetet adó kamerarendszert, holttérfigyelőt, gyalogosérzékelőt és automatikus vészfékezést. A szórakoztató és információs berendezés képernyőjének átlója nyolc col. A Sierra Denali csúcsmodellt pedig adaptív lengéscsillapítás-szabályzással is felszerelik. Persze a 22 colos könnyűfém keréktárcsák sem mindennaposak, míg az utastérbe díszvarrásos bőrkárpitozás, valódi fa és alumínium díszítőelemek kerülnek.

Mindezekkel pedig a modern cowboyok kifinomult igényeinek is megfelel a két új pickup.

Forrás: RollingTons





Megosztom másokkal

A VIARENT újabb lépést tett Szlovákiában: felvásárolta az MHC Mobility nehézjármű flottáját

A VIARENT – Közép-Európa meghatározó haszonjármű-bérbeadó vállalata – tovább erősíti jelenlétét Szlovákiában: sikeresen felvásárolta az MHC Mobility Slovakia nehézgépjármű flottáját. Az akvizíció stratégiai jelentőségű mérföldkő a vállalat régiós terjeszkedésében, és új szintre emeli szolgáltatási kapacitását a szlovák piacon, ahol a VIARENT már több mint egy évtizede, 2013 óta van jelen, a Delta-Truck s.r.o. márkanév alatt.

Könnyű eszköz nehéz munkára

Aligha vitatná bárki, nehéz kenyér a konténerezés. Embert, vontatót és pótkocsit is igencsak próbára tesz a kikötői daruk és a vágányrengetegek közepén sürgölődő átrakók világa. A Delta-Truck Kft. kínálatában immár két évtizede szereplő Kögel márka konténerszállító félpótkocsicsaládjának új tagja, a Port 20 azonban a szó szoros értelmében is „könnyedén” abszolválja a húszlábas konténerek szállításának feladatát.

Globális játékos

Kőkemény pickup, elnyűhetetlen terepjáró, masszív és megbízható teherautók. Ennyi? Korántsem! Noha a Delta-Truck Kft. palettájára tekintve is egyből látható, hogy az Isuzu márka Európában közismert kínálata sem éppen szűkös – a több mint kilencven esztendős márka palettáján ennél jóval több közúti jármű szerepel. Most nemcsak a cégcsoport egész világra kiterjedő tevékenységét, hanem a jövőre szóló … Continued

Különleges feladatok mesterei

Harmincméteres betongerendát, lánctalpas rakodógépet vagy egy teljes gépsort kellene elszállítani? Esetleg óriási kábeldobot? Netán egy egész házat? Itt már csak a Broshuis segíthet! A Delta-Truck Kft. több mint másfél évtizede várja ügyfeleit a speciális igényekre készülő, illetve konténerszállító félpótkocsik egyik legrégebbi gyártójának magyarországi importőreként.