Kishaszongépjárművek modern cowboyoknak

Első pillantásra nem látszik, de a Chevrolet Silverado és a GMC Sierra valójában ikrek, ugyanis azonos műszaki alapokra épülnek. Szinte egyszerre mutatkozott be nemrég vadonatúj generációjuk a 2019-es modellévre, tele különleges megoldásokkal.

Közzétéve:

Habár mostanság már sokan szabadidő-autóként használják a pickupokat, ezek továbbra is strapabíró kishaszongépjárművek, amelyek kemény munkára is jól megfelelnek. Pontosan ilyen az új Chevrolet Silverado is, sőt, tovább tökéletesítették a platóját. Mindegyik méretváltozata esetén nagyobb a rakfelülete a vetélytársakénál, a különbség eléri a húsz százalékot is. Platója közel húsz centiméterrel szélesebb, és nagyobb szilárdságú acélból készül a padlója, 12 voltos csatlakozó található itt, valamint zárható, 198 literes tárolódobozzal is kiegészíthető. Az immár 12 rögzítőgyűrű egyenként több mint 220 kilogramm súlyának megfelelő erővel terhelhető. A motoros hátfalajtó távirányítóval és az utastérből gombnyomással is mozgatható. Az acél lökhárító sarkai fellépőként szolgálnak.

Nagyobb, mégis könnyebb  

Miközben a Chevrolet pickup tengelytávja 100, hossza pedig 41 milliméterrel nőtt, 204 kilogrammal csökkent a saját tömege a duplafülkés, V8-as modell esetében például annak köszönhetően, hogy az ajtók és a fedelek alumíniumból készülnek. Továbbá az alváz tömegéből is faragtak, mégis nőtt a csavarási merevsége, elöl a felső lengőkar könnyűfém öntvény, a hátsó merevtengely másodlagos rugója pedig kompozit.

Hatékonyabb kishaszongépjármű

Az új pickup üzemanyag-fogyasztása is csökkent, a kisebb tömeg mellett például az 5,3, illetve 6,2 literes, V8-as benzinmotor hengerlekapcsolási funkciója révén. Ezenkívül egy vadonatúj, háromliteres, soros, hathengeres dízelmotor is választható. Ehhez és a 6,2 literes benzineshez stop-start rendszer és új, tízfokozatú automatikus sebességváltó tartozik. Sőt, a tervezőknek a karosszéria légellenállását is sikerült hét százalékkal csökkenteniük.

Az utastér szolgáltatásait illetően a Silverado 4G LTE Wi-Fi csatlakoztathatóságot, Apple Car Play és Android Auto kompatibilitást, vezeték nélküli telefontöltést, valamint OnStar szolgáltatást is kínál.

Okos megoldások

Miben más a GMC Sierra? Ennek a típusnak a kiváltsága a kishaszongépjárművek körében iparági újdonságnak számító, többfunkciós MultiPro hátfalajtó, amely lehajtva nagy fellépőként szolgál, biztosítja a rakományt, 170 kilogramm teherbírású munkaállásként és ülőhelyként használható, külön lehajtható felső részén át pedig könnyebb a kisebb holmikat feltenni a platóra, illetve levenni onnan. A különleges, karcálló és strapabíró szénszálas plató pedig 28 kilogrammal könnyebb az acélnál.

Szintén újdonság a ProGrade vontatástámogató rendszer, amely az ehhez való okostelefonos alkalmazással megkönnyíti a lámpák működésének kipróbálását, a guminyomás ellenőrzését és a karbantartási időpontok nyilvántartását. Ha illetéktelenül leakasztják az utánfutót a járműről, akkor riasztást kap a tulajdonos. A plató sarkain elhelyezett kamerák pedig gyerekjátékká teszik a tolatást és a pontos ráállást a vonórúdra.

Kimagasló biztonság és luxus

A GMC pickupja a kategóriájában elsőként kínál szélvédőre vetített kijelzőt, madártávlati nézetet adó kamerarendszert, holttérfigyelőt, gyalogosérzékelőt és automatikus vészfékezést. A szórakoztató és információs berendezés képernyőjének átlója nyolc col. A Sierra Denali csúcsmodellt pedig adaptív lengéscsillapítás-szabályzással is felszerelik. Persze a 22 colos könnyűfém keréktárcsák sem mindennaposak, míg az utastérbe díszvarrásos bőrkárpitozás, valódi fa és alumínium díszítőelemek kerülnek.

Mindezekkel pedig a modern cowboyok kifinomult igényeinek is megfelel a két új pickup.

Forrás: RollingTons





Megosztom másokkal

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.

Az idő pénz!

Jelen esetben szó szerint igaz ez a mondás, hiszen aktuális akciónk keretében most a teljes 2024-as lízingdíjat átvállaljuk Öntől! Érdemes tehát gyorsan dönteni, ugyanis valóban minden nap számít. Minél korábban gazdagítja flottáját egy Ford Trucks nyerges vontatóval, annál többet takaríthat meg szilveszterig!

Újabb premier a Ford Otosantól Törökországban: Autópályára szánt 4. szintű vezetésautomatizáló rendszer

Abdulkadir Uraloğlu közlekedési és infrastrukturális miniszter a teszt idejére egy a forgalom elől elzárt autópályaszakaszon, az ICA által épített Yavuz Sultan Selim (Vitéz Szelim szultán) hídon és az Északi körgyűrűn tette próbára a 4. szintű autonóm vezetési technológiával felszerelt teherautót, amelyet elsőként Törökországban fejlesztett ki a Ford Otosan, az autóipar átalakításában élenjáró Ford Trucks nehézhaszonjármű … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 3. rész

A Lamberet hannoveri megjelenéséről beszámoló cikksorozatunk harmadik részéhez érkeztünk. Ezúttal a hűtőfelépítmények specialistájának a belső égésű motorral felszerelt, illetve tisztán elektromos kisáruszállítók és furgonok számára kínált hűtős átalakítások, illetve hűtőfelépítmények választékát mutatjuk be. Innovatív 2024-es újdonságai révén a Lamberet számos járműgyártó standján képviseltethette magát.

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 2. rész

A Lamberet hannoveri palettáját bemutató sorozatunk második részének témája az SR2e félpótkocsik elektromossá alakítására, valamint az utólagos elektromos átalakításokra összeállított Lamberet Energy koncepció. A program a szabályozott hőmérsékletű szállítás környezetvédelmi kihívásaira reagálva konkrét és gazdaságilag is megvalósítható megoldásokat kínál az ágazat számára. Fejlett műszaki megoldásokat sorakoztat fel az elektromos energia tárolására, átalakítására és kezelésére. Ezzel … Continued