Kamionnal teljesítve a világ legnehezebb raliversenye

2017. január 2. és január 14. között tartották a világ legnehezebb raliversenyének, a Dakar-ralinak a 39. szériáját. A közel két hét alatt a kamionnal induló versenyzők látványos csatákat vívtak a dobogós helyekért.

Közzétéve:

Idén sem a névadó város kontinensén rendezték meg a versenyt, ezúttal is Dél-Amerika adott otthont a viadalnak. A mezőny a paraguayi Asunciónból indult, a versenyzők a kilencezer kilométeres versenytáv során keresztülhajtottak Bolívián és végül Argentínában, Buenos Airesben haladhattak át a célkapun. A Dakar számai méltán varázsolnak el mindenkit: 316 járműben 491 versenyző 59 országból vágott neki a távnak, köztük 50 kamion is indult. A nézők és a versenyzők biztonságáról 22 ezer fős stáb gondoskodott. 190 ország 70 tévéállomása közvetítette a versenyt. Összesen 1 460 újságíró vett rész a rali tudósításában.

És, hogy miért vonz több millió nézőt évről évre a verseny? A válasz nagyon egyszerű: extrém körülmények között, nehéz terepen kell helytállniuk az indulóknak, ami kitartást és koncentrációt követel mindenkitől. Egészen az utolsó pillanatig, a célba történő megérkezésig semmi nincs eldöntve.

A leglátványosabb küzdelmet idén is a legnagyobb járművek, azaz a kamionok versenyének köszönhették a nézők. Ezek a több tonnás monstrumok teljesen máshogy viselkednek a terepen, homokdűnék között, mint a kisebb személyautók, vezetésükhöz komoly tudás, de ugyanakkor fizikai erőnlét is szükséges. A speciálisan megépített és az extrém terhelésnek ellenállóan átépített tehergépkocsik között szinte minden márkát megtalálhattunk. A 2017-es verseny végén a tavalyi győztes, az IVECO csapat nem tudta megvédeni bajnoki címét, így a dobogó harmadik helyére állhatott fel az orosz vetélytársak két KAMAZ kamionja mögé. A verseny szorosságát, a járművek és a versenyzők teljesítőképességének hasonlóságát mutatja, hogy az első és a harmadik helyezett versenyző között mindössze 39 perc időkülönbség volt az embert és gépet egyaránt próbára tevő kilencezer kilométer után.

Mi várható majd 2018 januárjában? Ugyanez: izgalom, látvány, por, dűnék, sziklák és hatalmas küzdelmek.





Megosztom másokkal

Minden, ami vontatható

Egészen egyedi igények szerinti szállítóeszközre lenne szükség? Személyautó mögé, esetleg teherautó-felépítményként, netán nehézvontatós járműszerelvény formájában? Széles palettával, mondjuk 750 kilogrammtól egészen 50 tonna össztömegig? Nos, a megoldás csakis a Delta-Truck kínálatának egyik legsokoldalúbb tagja, a Humbaur lehet!

Újabb mesterek újabb különleges feladatokra

Néhány hete már gyűjtöttünk egy csokorra valót a Broshuis ügyfeleinek kiszállított, speciális pótkocsik és alkalmazások közül. Ezúttal legalább annyira különleges és a tekinteteket sem kevésbé vonzó megoldásokat mutatunk be. A szerte Európában, üzemelő pótkocsik – és szállítmányaik – aligha számítanak mindennaposnak.

A VIARENT újabb lépést tett Szlovákiában: felvásárolta az MHC Mobility nehézjármű flottáját

A VIARENT – Közép-Európa meghatározó haszonjármű-bérbeadó vállalata – tovább erősíti jelenlétét Szlovákiában: sikeresen felvásárolta az MHC Mobility Slovakia nehézgépjármű flottáját. Az akvizíció stratégiai jelentőségű mérföldkő a vállalat régiós terjeszkedésében, és új szintre emeli szolgáltatási kapacitását a szlovák piacon, ahol a VIARENT már több mint egy évtizede, 2013 óta van jelen, a Delta-Truck s.r.o. márkanév alatt.

Könnyű eszköz nehéz munkára

Aligha vitatná bárki, nehéz kenyér a konténerezés. Embert, vontatót és pótkocsit is igencsak próbára tesz a kikötői daruk és a vágányrengetegek közepén sürgölődő átrakók világa. A Delta-Truck Kft. kínálatában immár két évtizede szereplő Kögel márka konténerszállító félpótkocsicsaládjának új tagja, a Port 20 azonban a szó szoros értelmében is „könnyedén” abszolválja a húszlábas konténerek szállításának feladatát.

Sajtóközlemény

2025. április 17. A Ford Trucks az Egyesült Királyságra és Írországra is kiterjeszti nemzetközi hivatalos szervizhálózatát: Támogatás az ügyfeleknek minden útvonalon