Isuzu eladások dinamikus növekedése
Sikerszéria a P75-ös n Az Isuzu tehergépkocsik japán gyártmányok…
2015 tavaszán jelent meg új márkaként a magyarországi haszonjárműpiacon az Isuzu tehergépkocsi. A Delta-Truck Kft. és a VIA Bérautó Kft. mint márkaképviselet és szakszerviz ajánlja szolgáltatásait a 3,5–14 tonna össztömegű szegmensben. A kezdeti kínálat időközben bővült, az eladott modellek részarányai a hazai igényeknek, keresletnek megfelelően alakulnak.
Az Isuzu tehergépkocsik értékesítése folyamatosan növekszik, azonban a kereslet összetétele számottevő változást mutat a 2015/16-os üzleti évhez képest. Kezdetben a 3,5 tonnás modellek vezettek, de érdeklődés mutatkozott a 7,5 és 11-12 tonna összömegű típusok iránt is. Jelenleg, a hazai TSM kiépülése és tesztüzeme óta megnövekedett a kereslet a 7,5 tonna össztömegű tehergépkocsik vásárlása és bérleti szerződései terén, igaz, sokaknak eleve 7,5-12 tonnás tehergépkocsira van szükségük fuvarfeladataikhoz. A kínálatban megtalálhatók
az 5,5, és 6,5 tonna össztömegű típusok is, de jellemzően helyettük is a 7,5 tonnásokat keresik, nem számottevő az árkülönbség. A P75-ös típusok hasznos teherbírása – önsúlytól és felépítménytől függően valamivel 4 tonna fölött is alakulhat, amely kategóriájában egyedülálló, de ponyvás, emelőhátfalas vagy hűtős felépítmény esetén szintén kedvező a hasznos teherbírás, a gazdaságos fuvarozás javára. A masszív alvázakra, a hazai felépítményezők visszajelzései alapján könnyű dolgozni, nem kell semmit sem áthelyezni. A vezetőfülkék
szériában 3 személyesek, a 4 ajtós, duplafülkés kivitel 7 személyes. Az Isuzu tehergépkocsik teljes egészében japán gyártmányok.
A P75-ös, 7,5 tonna össztömegű fülkés alvázakba 3 literes, 150 lóerős és 5,2 literes 190 lóerős motorok kerülnek beépítésre, 6 fokozatú kézi vagy opcióban automatizált váltóval. Az erősebb motorral maximum 3,5 tonna össztömegű pótkocsi vontatható. A felépítmény minimum 3, maximum 7,2 méter hosszúságú
lehet és 5 féle tengelytáv áll rendelkezésre. 8 euroraklap alapterületű hűtős felépítménnyel és emelőhátfallal, még legalább 3,5 tonna terhet tud szállítani. A normál fuvarok mellett építőipari alkalmazásokhoz is kiváló.
A komfortot gazdag alapfelszereltség növeli, extraként a felépítménytől függő hosszított tükörszár.
A hazai eladások illetve bérletek terén összességében egyértelmű a növekedés, de az öszszesített eladási darabszámon beül jelentősen növekedett a P75-ös, 7,5 tonna össztömegűek részaránya, jelenleg ez megközelíti a 90 százalékot.
Sokan európai márkákról tértek át az Isuzura, de néhány korábbi konkurens típus megszűnése és a duplafülke hiánya szintén az Isuzu javára billentette a mérleget. Országon belül sikerült a márka piaci pozícióját jelentősen megerősíteni, például Fejér megyében több új ügyfélnél Isuzu teherautóértékesítés-, bérbeadás történt. Ezzel párhuzamosan a hazai országos szervizhálózat-fejlesztés is folytatódik. Meg kell említeni még a folyamatos kínálatbővítést, amely a 3,5 tonna össztömegű, M21 Ground verziót érinti: hamarosan speciális kivitelben
is lehet komplett járművet rendelni, például emelőkosaras felépítménnyel.
Az M21, L35, N35 és P75 típusokból folyamatos a raktárkészlet, minimális az átfutási idő az új járművek átvételéig.
A Delta-Truck Kft. és a VIA Bérautó Kft. megbízható, költséghatékony fuvareszközöket, szállítási megoldásokat kínál az Isuzu tehergépkocsikkal.
Forrás: Camion Truck&Bus • 2017/11 • Reflektor
Szerző: Kiss Bertalan