Ismét a csúcson

Mivel a nehéz-tehergépkocsikat a kereskedelem és ezáltal a gazdaság motorjának tartják, ezeknek a gépjárműveknek a piaci adatai egyúttal igen pontos gazdasági mutatók is. Nagyon jól példázzák ezt az elmúlt tíz év európai, illetve magyarországi teherautó-piaci számai is.

Közzétéve:

Európában és hazánkban egyaránt csúcsfordulatszámon pörgött a nehézkategóriás, azaz 16 tonna össztömeg feletti tehergépkocsik piaca 2007-ben. A maximális kapacitással üzemelő gyárak alig győzték teljesíteni a megrendeléseket, nem ritkán nyolc-kilenc hónapot kellett várni egy új tehergépkocsi kiszállítására.

Majd a 2008 őszén kezdődött gazdasági válság ezt az iparágat is erősen megrázta, így drasztikusan visszaesett az újonnan forgalomba helyezett tehergépkocsik mennyisége. Magyarországon még 1500 nehéz-teherautót sem értékesítettek 2009-ben a korábbi közel 4500 helyett.

Nyugat-Európa gazdasága azonban néhány év alatt újra növekedési pályára állt, ami a haszongépjárművek eladási adatain is azonnal tükröződött. Nem sokkal később a nehéz-tehergépkocsik magyarországi piaca is új erőre kapott, hiszen nálunk a nemzetközi fuvarozásban alkalmazott nyerges vontatók adják az eladások gerincét, ezt a szegmenset pedig jól húzta a nyugat-európai fellendülés. Nem beszélve arról, hogy az újabb és újabb környezetvédelmi normák bevezetése, illetve az ezzel együtt járó útdíjkedvezmények, illetve gazdaságosabb üzemelés is flottacserékre ösztönözte a fuvarozókat.

Mindezek következtében 2015 új rekordévet jelentett a piacon. Európában több mint 260 ezer, ezen belül hazánkban 5229 új nehéz-tehergépkocsit helyeztek forgalomba, vagyis többet, mint a válság előtti csúcsidőszakban.

Tavaly európai szinten továbbra is kitartott a növekedés lendülete, így 292 ezer új nehéz-teherautó állt munkába a kontinens útjain. Hazánkban viszont kicsit megtorpant a piac, éppen csak az ötezres darabszám felett maradt az értékesítési mutató. Ez azonban még mindig nagyon szép eredmény, hiszen a válságot megelőző évek kiváló számait így is túlszárnyalja.

A szakértők előrejelzései idénre az európai piac stagnálását jósolják, míg várakozásaik szerint a magyar piac egy kicsit erősödhet a nehézkategória tekintetében.





Megosztom másokkal

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.

Az idő pénz!

Jelen esetben szó szerint igaz ez a mondás, hiszen aktuális akciónk keretében most a teljes 2024-as lízingdíjat átvállaljuk Öntől! Érdemes tehát gyorsan dönteni, ugyanis valóban minden nap számít. Minél korábban gazdagítja flottáját egy Ford Trucks nyerges vontatóval, annál többet takaríthat meg szilveszterig!

Újabb premier a Ford Otosantól Törökországban: Autópályára szánt 4. szintű vezetésautomatizáló rendszer

Abdulkadir Uraloğlu közlekedési és infrastrukturális miniszter a teszt idejére egy a forgalom elől elzárt autópályaszakaszon, az ICA által épített Yavuz Sultan Selim (Vitéz Szelim szultán) hídon és az Északi körgyűrűn tette próbára a 4. szintű autonóm vezetési technológiával felszerelt teherautót, amelyet elsőként Törökországban fejlesztett ki a Ford Otosan, az autóipar átalakításában élenjáró Ford Trucks nehézhaszonjármű … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 3. rész

A Lamberet hannoveri megjelenéséről beszámoló cikksorozatunk harmadik részéhez érkeztünk. Ezúttal a hűtőfelépítmények specialistájának a belső égésű motorral felszerelt, illetve tisztán elektromos kisáruszállítók és furgonok számára kínált hűtős átalakítások, illetve hűtőfelépítmények választékát mutatjuk be. Innovatív 2024-es újdonságai révén a Lamberet számos járműgyártó standján képviseltethette magát.