IAA 2018 Hannover – díjátadások
A 2019-es év díjazott kis- és nagyhaszon-gépjárművei az IAA (Internationale Automobil-Ausstellung) 2018-as haszongépjármű-kiállításon Hannoverben
Az idei év is tartogatott meglepetéseket, most nyert először egy Európán kívüli gyártó, a Ford Trucks, egy kimondottan az európai piacra szánt F-Max modelljével, míg az európaiak alternatív meghajtással – elektromos, folyékony- és sűrített földgáz – igyekeztek győzelmet elérni. Hosszú idő után először nyílt egy újabb, immáron negyedik kategória, amelyben a tehergépkocsigyártók legújabb fejlesztéseit díjazták.
A kishaszonjárműveknél két nagy esélyes volt: a PSA-Opel teljesen új minivan-családja és a legtöbb újítást tartalmazó Mercedes-Benz Sprinter 3. generációja. A több ismert modell, kisebb-nagyobb mértékben továbbfejlesztett változatát indította versenybe. • Az idén, a városi buszok mérkőztek meg a trófeáért.
A minimum három darabos mezőnyben ezúttal két tisztán elektromos és egy úgynevezett mild hibrid, azaz minimális rásegítéssel dolgozó hajtáslánccal szerelt busz szerepelt.
International Truck of the Year 2019
Ford Trucks F-Max
Amíg az európai gyártók már meglévő modelljeik alternatív meghajtású változatait vonultatták fel a megmérettetésre, addig a török Ford Trucks egy teljesen új nyergesvontató-szériával állt elő, kimondottan az európai piaci igényekre szabva.
A nyár végi, nagyszabású törökországi teszt meggyőzte a zsűritagokat, akik ezúttal is minden szempontot figyelembe vettek, melyek sora egyre csak szigorodik. A dizájn, minőség, ergonómia és takarékosság mellett, ma már ott sorakozik a szállítási hatékonyság, a környezetvédelmi lábnyom, a teljes birtoklási költség (TCO) és a minél magasabb szintű aktív biztonsági megoldások sora.
Lisa King, Haydar Yenigün, Gianenrico Griffini, Burak Gökçelik és Serhan Turfan a díjjal
Az F-Max gépkocsivezetőit is nagyban segíti az adaptív és előretekintő, GPS-es tempomat. A 12,7 literes, 500 lóerős motor és a 12 fokozatú ZF TraXon váltómű kiváló és takarékos vezethetőséget kínál, ekoroll funkcióval is kiegészítve.
A gépkocsivezető komfortját egy kívül-belül teljesen új, síkpadlós, nagy méretű vezetőfülke szolgálja, 2,5 méteres szélességgel és 2,16 méteres belmagassággal. A vontató, az európai piac új, meghatározó szereplőjévé válhat, a hosszú távú áruszállításban.
A Ford Trucks az elmúlt évek során nagy léptekkel fejlődik, amit jól mutat, hogy 2015-ben már elértek egy 3. helyezést, ráadásul egy építőipari járművel, amely szintén erősíti a márka pozitív tulajdonságait.