IAA 2018 Hannover – díjátadások

A 2019-es év díjazott kis- és nagyhaszon-gépjárművei az IAA (Internationale Automobil-Ausstellung) 2018-as haszongépjármű-kiállításon Hannoverben

Közzétéve:

Az idei év is tartogatott meglepetéseket, most nyert először egy Európán kívüli gyártó, a Ford Trucks, egy kimondottan az európai piacra szánt F-Max modelljével, míg az európaiak alternatív meghajtással – elektromos, folyékony- és sűrített földgáz – igyekeztek győzelmet elérni. Hosszú idő után először nyílt egy újabb, immáron negyedik kategória, amelyben a tehergépkocsigyártók legújabb fejlesztéseit díjazták.

A kishaszonjárműveknél két nagy esélyes volt: a PSA-Opel teljesen új minivan-családja és a legtöbb újítást tartalmazó Mercedes-Benz Sprinter 3. generációja. A több ismert modell, kisebb-nagyobb mértékben továbbfejlesztett változatát indította versenybe. • Az idén, a városi buszok mérkőztek meg a trófeáért.

A minimum három darabos mezőnyben ezúttal két tisztán elektromos és egy úgynevezett mild hibrid, azaz minimális rásegítéssel dolgozó hajtáslánccal szerelt busz szerepelt.

International Truck of the Year 2019

Ford Trucks F-Max

Amíg az európai gyártók már meglévő modelljeik alternatív meghajtású változatait vonultatták fel a megmérettetésre, addig a török Ford Trucks egy teljesen új nyergesvontató-szériával állt elő, kimondottan az európai piaci igényekre szabva.

A nyár végi, nagyszabású törökországi teszt meggyőzte a zsűritagokat, akik ezúttal is minden szempontot figyelembe vettek, melyek sora egyre csak szigorodik. A dizájn, minőség, ergonómia és takarékosság mellett, ma már ott sorakozik a szállítási hatékonyság, a környezetvédelmi lábnyom, a teljes birtoklási költség (TCO) és a minél magasabb szintű aktív biztonsági megoldások sora.

Lisa King, Haydar Yenigün, Gianenrico Griffini, Burak Gökçelik és Serhan Turfan a díjjal

Az F-Max gépkocsivezetőit is nagyban segíti az adaptív és előretekintő, GPS-es tempomat. A 12,7 literes, 500 lóerős motor és a 12 fokozatú ZF TraXon váltómű kiváló és takarékos vezethetőséget kínál, ekoroll funkcióval is kiegészítve.

A gépkocsivezető komfortját egy kívül-belül teljesen új, síkpadlós, nagy méretű vezetőfülke szolgálja, 2,5 méteres szélességgel és 2,16 méteres belmagassággal. A vontató, az európai piac új, meghatározó szereplőjévé válhat, a hosszú távú áruszállításban.

A Ford Trucks az elmúlt évek során nagy léptekkel fejlődik, amit jól mutat, hogy 2015-ben már elértek egy 3. helyezést, ráadásul egy építőipari járművel, amely szintén erősíti a márka pozitív tulajdonságait.





Megosztom másokkal

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.

A név kötelez

Főként az alumínium billencsek mestereként ismerhetjük a Benalu márkát. Az alapítók – Hubert Pora és Dominique Bonduelle urak – már a cég nevével is erre utaltak, amikor a francia bennes (billencs) és az alumínium szavak összetételével jegyezték be cégüket 1967-ben.

Gördülékeny elemcsere

Habár nem nevezhető új koncepciónak, mindeddig senkinek sem sikerült széles körben megvalósítania az elektromos haszonjárművek akkumulátorcserélő rendszerét. Eddig, ugyanis az Isuzu egy olyan koncepciót mutatott be, ami akár működőképes is lehet!