Hűtősök forró innovációkkal – A Lamberet újdonságai

Helyileg nulla károsanyag-kibocsátás, ésszerűsítés és hatékonyság – e három kulcsszó jegyében összesen hét világpremierrel, köztük áttörő újításokkal rukkolt elő a francia Lamberet.

Közzétéve:

Elérte a felépítménygyártókat is az európai haszonjárműipar villamosítási hulláma. Így a Lamberet már egytől száz köbméter raktérfogatig kínál tisztán elektromosan működő aggregátokkal hűtött termékeket.

Az SR2 Fresh2 hűtős félpótkocsi elektromos hűtőaggregátjának áramellátásáról hidrogénnel működő üzemanyagcella gondoskodik

A gyártó egyik világújdonságaként az SR2 Fresh2 többkamrás félpótkocsi villamos hűtőaggregátjának áramellátásáról hidrogénnel működő üzemanyagcellás rendszer gondoskodik, ami kiváltja a nehéz akkumulátorcsomagot. Ezt a Bosch beszállítóval, valamint a Carrier Transicold és az STEF fuvarozóvállalatokkal közösen mutatta be a hűtős pótkocsik és felépítmények francia specialistája. Az SR2-e is egy elektromos hűtőaggregáttal felszerelt többkamrás félpótkocsi, azonban ez akkumulátorokról kapja az energiát. Ezeket pedig az SAF generátorával ellátott pótkocsitengelye rekuperációval vagy generátorüzemmel tölti, illetve külső forrásról is táplálhatók.

A Frigoline HD elektromos hűtőaggregátja a tetőn elhelyezett napelemektől kapja az energiát

Míg a Renault Trucks D Z.E. elektromos hajtású, a 26 tonna megengedett össztömegű fülke-alvázra került Frigoline HD hűtőfelépítmény aggregátját a tetőre szerelt napelemek működtetik. A Peugeot e-Expert elektromos furgon különlegessége, hogy a Lamberet hőszigetelési megoldását az eCoolJet 106 aggregáttal ötvözi. Ez a párosítás olyan hatékony, hogy külön akkumulátorcsomagra sincs szükség.

Mindemellett a Lamberet kiállította a fülke-alvázas járművekhez kínált hűtőfelépítményeinek új generációját is. A Frigolight termékek legfontosabb újdonsága, hogy tömegük 25, légellenállási együtthatójuk pedig 20 százalékkal csökkent elődjeikhez képest, ugyanis az új eCooljet 206 hűtőaggregátot a tetőpanelbe integrálták.

Az automatikus rakodási indításgátló befékezve tartja a járművet, amíg a rakodógép nem fejezte be a munkáját

A francia gyártó szintén fontos újdonsága a világ első hangvezérlésű felépítményirányító rendszere, amelynél egy alkalmazáson keresztül vezényszóval irányítható az emelőhátfal, a biztonsági világítás és több más funkció is. Szintén világújdonságnak számít az RFID-technikát használó automatikus rakodási indításgátló. Ennek ötletét az adta, hogy a járművek gyakran azelőtt elhajtanak a rámpától, hogy a rakodógép befejezte volna a munkáját. Az automatikus és karbantartásmentes rendszer utólag is egyszerűen és olcsón beépíthető a járművekbe.

A hangvezérlésű felépítményirányító rendszer esetében a járművezető egy alkalmazáson keresztül vezényszóval irányíthat számos funkciót

A Lamberet további újdonsága a rendkívül könnyű és törésálló Ergowall válaszfal a többkamrás modellekhez, a nulla Celsius-fok alatti hőmérsékletekhez kifejlesztett, teljesen pneumatikus és automatikus Distri+ hátsó függöny, valamint a Safelight törésbiztos forgólámpa. Ezenkívül a francia márka szakemberei áttervezték az SR2 hűtős félpótkocsi hátsó részét, hogy hatásosabb védelmet nyújtson aláfutásos balesetek során, valamint javuljon az aerodinamikája. A Lamberet tehát ismét megmutatta, hogy nem ismer tréfát a hűtős félpótkocsik és felépítmények innovációi kapcsán.

Az SR2-e félpótkocsi elektromos hűtőaggregátja akkumulátorokról kapja az energiát, amelyeket az SAF generátorral ellátott pótkocsitengelye rekuperációval vagy generátorüzemmel tölt

Chilkó Szabolcs

Forrás: www.rollingtons.hu





Megosztom másokkal

Innováció minden téren

Zajlik az élet az Isuzu háza táján – a Delta-Truck Kft. által forgalmazott, illetve a VIARENT bérautó-kínálatában is népszerű márka vezetői, tervezői és gyártástechnológusai jól láthatóan nem vesztegették az időt az elmúlt hónapok során. Innovatív fejlesztőmunkájuk meghozta gyümölcsét, legyen szó fenntartható alapanyagok használatáról, korszerű technikák átvételéről vagy éppen a márka nemzetközi jelenlétének további bővítéséről.

Generációváltás

GEN2 – félreérthetetlenül adta a Ford Trucks a szakma és a nagyközönség tudtára, hogy új nemzedékében mutatkozik be népszerű F-MAX sorozata. A Magyarországon a Delta Truck Kft. által forgalmazott járműcsalád mind hajtásrendszerében, mind pedig megjelenésében és kényelmében megújulva, illetve számos újdonsággal gazdagodva érkezik a piacra.

Delta-Truck ismét a MagyarBrands díjazottjai között

A Delta-Truck cégcsoport 2025-ben ismét elnyerte a MagyarBrands „Kiváló Üzleti Márka” díjat. A független szakmai zsűri döntése alapján a Delta-Truck azon magyar vállalatok közé tartozik, amelyek hosszú távon is kiemelkedő teljesítményt nyújtanak, és meghatározó szereplői a hazai üzleti életnek.

Innovációval és bővüléssel a jövő útján

Csupa jó hír érkezett a Broshuis háza tájáról! Ezzel pedig a Delta-Truck Kft. ügyfeleinek is, hiszen immár több mint másfél évtizede kínáljuk partnereinknek a nehézvontatás és a konténerszállítás speciális igényekre készülő félpótkocsijait – mégpedig az egyik legnagyobb múltra visszatekintő gyártó magyarországi importőreként!

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik négyes szintű önvezetési rendszereinek vizsgálatára. A nagyszabású projekthez járműgyártói oldalról negyedmagával társult a VIARENT kínálatában is népszerű Isuzu.