Hitelesített hatékonyság

Amikor a DAF 2017 tavaszán bemutatta az átfogóan továbbfejlesztett XF típust, akkor a gyártó a módosítások eredményeként hét százalékkal kisebb átlagos üzemanyag-fogyasztást ígért. Nos, azóta számos teszt igazolta az új XF kiemelkedő takarékosságát, például egy Hollandia és Magyarország között végzett összehasonlító teszt, illetve egy hazánkban valós fuvarfeladatok teljesítése közben végrehajtott belföldi méréssorozat is.

Közzétéve:

Kezdjük a nemzetközi teszttel! A DAF tapasztalt szakemberei úgy választották ki a kifutó és az új generációjú XF vontatót, hogy a specifikációjukban csak a 2017-es újdonságok jelentsék a különbséget. Tehát az alaposan továbbfejlesztett, 460 helyett 480 lóerős és kedvezőbb nyomatékleadási jellegű MX-13 motor, az eddigi ZF AS Tronic helyett a ZF TraXon automatizált sebességváltó, a 2,53 helyett 2,21 áttételű hátsó tengely és az új hajtásláncvezérlő szoftver, hogy csak a legfontosabbakat említsük.

A két szerelvény azonos abroncsnyomás- és légterelő-beállításokkal, egyformán közel teljes terheléssel és egymás mögött legalább ötszáz méteres követési távolsággal haladt a normál közúti forgalomban végzett teszt során, a félpótkocsikat pedig félúton megcserélték. Mindkét szerelvényt egy-egy tapasztalt, profi gyári tesztpilóta vezette, azonos beállításokkal. Az üzemanyag-fogyasztást az FMS és a CAN adatait használó elektronikus rendszerrel, valamint hőmérsékletméréssel korrigált teletankolásos módszerrel is regisztrálták. A nagyon gondosan és szakszerűen végrehajtott összehasonlító teszt eredményeként az XF új generációját képviselő szerelvény Hollandia és Magyarország között Csehországon, Szlovákián át 7,2, míg visszafelé Ausztrián keresztül 7,4 százalékkal kisebb átlagfogyasztást ért el, mint a kifutó, 2015-ös generációjú referenciajármű.

Nem sokkal később az új XF egy belföldi üzemeltetői teszten is bizonyított. A 480 lóerős, Super Space Cab fülkéjű, mega kivitelű modellt sok rakodással járó valós fuvarfeladatok teljesítése közben figyelték meg három hétig. A szerelvény ez alatt 6316 kilométert tett meg Budapest, Győr, Nagykanizsa, Miskolc, Csenger és Békéscsaba érintésével, autópályákon és főútvonalakon egyaránt, átlagosan 36 tonna összgördülőtömeggel. Az üzemeltetési körülmények meghatározásához jó támpontokat ad, hogy a gépkocsivezető 78,3 százalékban használta a sebességtartó automatikát, az átlagsebesség 63,9 kilométer/óra volt, az alapjárati üzemelés aránya meghaladta a 7,5 százalékot és mindvégig működött a légkondicionáló. Mindezek tükrében az új XF 480 Super Space Cab modell 25,4 liter/100 kilométeres átlagfogyasztása kiválónak mondható.





Megosztom másokkal

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.

Az idő pénz!

Jelen esetben szó szerint igaz ez a mondás, hiszen aktuális akciónk keretében most a teljes 2024-as lízingdíjat átvállaljuk Öntől! Érdemes tehát gyorsan dönteni, ugyanis valóban minden nap számít. Minél korábban gazdagítja flottáját egy Ford Trucks nyerges vontatóval, annál többet takaríthat meg szilveszterig!

Újabb premier a Ford Otosantól Törökországban: Autópályára szánt 4. szintű vezetésautomatizáló rendszer

Abdulkadir Uraloğlu közlekedési és infrastrukturális miniszter a teszt idejére egy a forgalom elől elzárt autópályaszakaszon, az ICA által épített Yavuz Sultan Selim (Vitéz Szelim szultán) hídon és az Északi körgyűrűn tette próbára a 4. szintű autonóm vezetési technológiával felszerelt teherautót, amelyet elsőként Törökországban fejlesztett ki a Ford Otosan, az autóipar átalakításában élenjáró Ford Trucks nehézhaszonjármű … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 3. rész

A Lamberet hannoveri megjelenéséről beszámoló cikksorozatunk harmadik részéhez érkeztünk. Ezúttal a hűtőfelépítmények specialistájának a belső égésű motorral felszerelt, illetve tisztán elektromos kisáruszállítók és furgonok számára kínált hűtős átalakítások, illetve hűtőfelépítmények választékát mutatjuk be. Innovatív 2024-es újdonságai révén a Lamberet számos járműgyártó standján képviseltethette magát.

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 2. rész

A Lamberet hannoveri palettáját bemutató sorozatunk második részének témája az SR2e félpótkocsik elektromossá alakítására, valamint az utólagos elektromos átalakításokra összeállított Lamberet Energy koncepció. A program a szabályozott hőmérsékletű szállítás környezetvédelmi kihívásaira reagálva konkrét és gazdaságilag is megvalósítható megoldásokat kínál az ágazat számára. Fejlett műszaki megoldásokat sorakoztat fel az elektromos energia tárolására, átalakítására és kezelésére. Ezzel … Continued