Himnusz a legendás csőrösökhöz
Egy igazi költemény a maga nemében a Mack új generációs, csőrös nyerges vontatója, amelynek a bulldogos gyártó az Anthem, azaz magyarul a Himnusz nevet adta. Habár a látványos jármű az amerikai csőrösök legendáját írja tovább, már a jövő technológiáját vonultatja fel.
Teljesen új alapokra helyezett vontatót alkottak a Mack tervezői az Anthem típussal, amelynek fejlesztésekor nagy figyelmet fordítottak a légellenállás csökkentésére a minél kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás érdekében. Végre ez már a tengeren túl is kiemelt szemponttá vált. Így a tetőlégterelőt egy állítható lappal látták el, hogy pontosan a félpótkocsi magasságához lehessen belőni, az alsó terelőlemez feladata pedig a jármű alatti légörvények mérséklése. Ezenkívül a motorházfedél és a lökhárító között is elhelyeztek egy terelőlapot, hogy kedvezőbb legyen a légáramlás, sőt, a vonószemet is leburkolták. További újdonság, hogy a motorházfedél és a lökhárító három-három részből áll, így sérülés esetén olcsóbb a javítás. A külső visszapillantó tükrök rögzítési pontjaihoz pedig rugókat építettek be, így ezek ütközéskor csak behajlanak ahelyett, hogy letörnének. Mindemellett az utolsó csavarig odafigyeltek arra, hogy az Anthem nagyon tartós anyagokból készüljön. A típus korszerűségét jól mutatja, hogy LED-es fényszórókkal is rendelhető.
A kisebb lakásnak is beillő fülke 35 százalékkal tágasabb az elődjénél, és már 216 centiméter a belmagassága. Sokkal több tárolóhellyel látták el, a vezetőülés mögötti gardróbszekrényből pedig asztalka húzható ki például étkezéshez vagy munkavégzéskor a laptop elhelyezéséhez. A fülkébe gyári hűtőszekrény is kerülhet, valamint elektromos előkészítés rendelhető mikrohullámú sütő és televízió beépítéséhez. A kényelmet állítható fényerejű, LED-es belső lámpák, olvasólámpák és a fekhely mellett nyitható, illetve lesötétíthető ablak fokozza.
Az új, ergonomikusabb ülések mellett a műszerfalat is merőben áttervezték a Mack szakemberei, méghozzá több ezer tehergépkocsi-vezető véleménye és javaslata alapján. Ennek eredményeként a kormánykerék alsó része lapított kivitelű, megkönnyítve a ki- és beszállást, illetve az átjárást a pihenőtérbe. Az automatikus sebességváltó nyomógombjait is magasabbra helyezték a középkonzolon, így könnyebb elérni ezeket. A műszerpanelen ötcolos, színes, grafikus központi kijelző áll a gépkocsivezető rendelkezésére, míg a középkonzolra hétcolos érintőképernyő került teherautós navigációs rendszerrel, Apple CarPlay szolgáltatással és a tolatássegítő kamera képének megjelenítésével. Ezenkívül az Anthem típussal mutatkozott be a Mack Connect telematikai rendszer, amely a tehergépkocsik hálózatba kapcsolhatóságát biztosítja. Az extraként négy kerek analóg műszerrel kiegészíthető középkonzol alsó részén új tárolórendszert alakítottak ki, amelyben nagyméretű italos palackok is elférnek.
Az Anthem hajtáslánca is számos opciót kínál. A 13 literes, hathengeres MP 8 dízelmotor akár 505 lóerős kivitelben is rendelhető, a 13 literes, hathengeres MP 8-TC erőforrás pedig számos korszerű megoldásának köszönhetően az elődjénél kilenc százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztásával tűnik ki. Ez utóbbi egység 415–445 lóerő teljesítménnyel, illetve 1980–2520 newtonméter legnagyobb nyomatékkal választható. A sebességváltók kínálatában mDRIVE, illetve mDRIVE HD automatizált (12, 13 vagy 14 fokozattal), Eaton-Fuller, illetve Maxitorque ES kézi és Allison 4000 automatikus váltó is szerepel. Mindezek alapján a Mack Anthem nevét bizonyára sokan valóban himnuszként emlegetik majd.