Himnusz a legendás csőrösökhöz

Egy igazi költemény a maga nemében a Mack új generációs, csőrös nyerges vontatója, amelynek a bulldogos gyártó az Anthem, azaz magyarul a Himnusz nevet adta. Habár a látványos jármű az amerikai csőrösök legendáját írja tovább, már a jövő technológiáját vonultatja fel.

Közzétéve:

Teljesen új alapokra helyezett vontatót alkottak a Mack tervezői az Anthem típussal, amelynek fejlesztésekor nagy figyelmet fordítottak a légellenállás csökkentésére a minél kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás érdekében. Végre ez már a tengeren túl is kiemelt szemponttá vált. Így a tetőlégterelőt egy állítható lappal látták el, hogy pontosan a félpótkocsi magasságához lehessen belőni, az alsó terelőlemez feladata pedig a jármű alatti légörvények mérséklése. Ezenkívül a motorházfedél és a lökhárító között is elhelyeztek egy terelőlapot, hogy kedvezőbb legyen a légáramlás, sőt, a vonószemet is leburkolták. További újdonság, hogy a motorházfedél és a lökhárító három-három részből áll, így sérülés esetén olcsóbb a javítás. A külső visszapillantó tükrök rögzítési pontjaihoz pedig rugókat építettek be, így ezek ütközéskor csak behajlanak ahelyett, hogy letörnének. Mindemellett az utolsó csavarig odafigyeltek arra, hogy az Anthem nagyon tartós anyagokból készüljön. A típus korszerűségét jól mutatja, hogy LED-es fényszórókkal is rendelhető.

A kisebb lakásnak is beillő fülke 35 százalékkal tágasabb az elődjénél, és már 216 centiméter a belmagassága. Sokkal több tárolóhellyel látták el, a vezetőülés mögötti gardróbszekrényből pedig asztalka húzható ki például étkezéshez vagy munkavégzéskor a laptop elhelyezéséhez. A fülkébe gyári hűtőszekrény is kerülhet, valamint elektromos előkészítés rendelhető mikrohullámú sütő és televízió beépítéséhez. A kényelmet állítható fényerejű, LED-es belső lámpák, olvasólámpák és a fekhely mellett nyitható, illetve lesötétíthető ablak fokozza.

Az új, ergonomikusabb ülések mellett a műszerfalat is merőben áttervezték a Mack szakemberei, méghozzá több ezer tehergépkocsi-vezető véleménye és javaslata alapján. Ennek eredményeként a kormánykerék alsó része lapított kivitelű, megkönnyítve a ki- és beszállást, illetve az átjárást a pihenőtérbe. Az automatikus sebességváltó nyomógombjait is magasabbra helyezték a középkonzolon, így könnyebb elérni ezeket. A műszerpanelen ötcolos, színes, grafikus központi kijelző áll a gépkocsivezető rendelkezésére, míg a középkonzolra hétcolos érintőképernyő került teherautós navigációs rendszerrel, Apple CarPlay szolgáltatással és a tolatássegítő kamera képének megjelenítésével. Ezenkívül az Anthem típussal mutatkozott be a Mack Connect telematikai rendszer, amely a tehergépkocsik hálózatba kapcsolhatóságát biztosítja. Az extraként négy kerek analóg műszerrel kiegészíthető középkonzol alsó részén új tárolórendszert alakítottak ki, amelyben nagyméretű italos palackok is elférnek.

Az Anthem hajtáslánca is számos opciót kínál. A 13 literes, hathengeres MP 8 dízelmotor akár 505 lóerős kivitelben is rendelhető, a 13 literes, hathengeres MP 8-TC erőforrás pedig számos korszerű megoldásának köszönhetően az elődjénél kilenc százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztásával tűnik ki. Ez utóbbi egység 415–445 lóerő teljesítménnyel, illetve 1980–2520 newtonméter legnagyobb nyomatékkal választható. A sebességváltók kínálatában mDRIVE, illetve mDRIVE HD automatizált (12, 13 vagy 14 fokozattal), Eaton-Fuller, illetve Maxitorque ES kézi és Allison 4000 automatikus váltó is szerepel. Mindezek alapján a Mack Anthem nevét bizonyára sokan valóban himnuszként emlegetik majd.





Megosztom másokkal

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.

Az idő pénz!

Jelen esetben szó szerint igaz ez a mondás, hiszen aktuális akciónk keretében most a teljes 2024-as lízingdíjat átvállaljuk Öntől! Érdemes tehát gyorsan dönteni, ugyanis valóban minden nap számít. Minél korábban gazdagítja flottáját egy Ford Trucks nyerges vontatóval, annál többet takaríthat meg szilveszterig!

Újabb premier a Ford Otosantól Törökországban: Autópályára szánt 4. szintű vezetésautomatizáló rendszer

Abdulkadir Uraloğlu közlekedési és infrastrukturális miniszter a teszt idejére egy a forgalom elől elzárt autópályaszakaszon, az ICA által épített Yavuz Sultan Selim (Vitéz Szelim szultán) hídon és az Északi körgyűrűn tette próbára a 4. szintű autonóm vezetési technológiával felszerelt teherautót, amelyet elsőként Törökországban fejlesztett ki a Ford Otosan, az autóipar átalakításában élenjáró Ford Trucks nehézhaszonjármű … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 3. rész

A Lamberet hannoveri megjelenéséről beszámoló cikksorozatunk harmadik részéhez érkeztünk. Ezúttal a hűtőfelépítmények specialistájának a belső égésű motorral felszerelt, illetve tisztán elektromos kisáruszállítók és furgonok számára kínált hűtős átalakítások, illetve hűtőfelépítmények választékát mutatjuk be. Innovatív 2024-es újdonságai révén a Lamberet számos járműgyártó standján képviseltethette magát.

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 2. rész

A Lamberet hannoveri palettáját bemutató sorozatunk második részének témája az SR2e félpótkocsik elektromossá alakítására, valamint az utólagos elektromos átalakításokra összeállított Lamberet Energy koncepció. A program a szabályozott hőmérsékletű szállítás környezetvédelmi kihívásaira reagálva konkrét és gazdaságilag is megvalósítható megoldásokat kínál az ágazat számára. Fejlett műszaki megoldásokat sorakoztat fel az elektromos energia tárolására, átalakítására és kezelésére. Ezzel … Continued