Három évtizednyi siker

Idén ünnepli harmincéves jubileumát a haszonjárműbérlési piac élenjáró szereplője, a VIARENT Kft. A cég úttörőként teremtette meg ezt a szolgáltatást hazánkban, és folyamatos innovációival azóta is meghatározó ezen a területen, immár nemzetközi szinten is. Ebből a jeles alkalomból beszélgettünk Stefkó Péterrel, a Delta-Truck cégcsoport vezetőjével a VIARENT szolgáltatásairól, múltjáról, jelenéről és jövőjéről.

Közzétéve:

Mikor és hogyan indult útjára a VIARENT?

Három évvel a haszonjárművek értékesítésével és teljes körű szervizelésével foglalkozó Delta-Truck Kft. megalapítása után úgy éreztük, hogy tehergépjárművek bérbeadásával is érdemes lenne megpróbálkozni. Nyugat-Európában ekkor már éledezett ez az eszközbeszerzési forma. Így 1994-ben mindössze néhány bérjárművel a magyar piacon elsőként elindítottuk ezt a szolgáltatást a VIARENT Kft. keretében.

Miért érdemes a járműbérlést választani?

Először is rendkívül egyszerű, kényelmes és a költségek szempontjából jól tervezhető ez a konstrukció. Az ügyfél havonta csupán egy számlát kap, amely mindent magában foglal a finanszírozási díjtól a karbantartásokon, javításokon, gumiabroncscseréken és biztosítási díjakon át a műszaki mentésig. Ezáltal elkerülhetők a váratlan kiadások, sőt, meghibásodás vagy sérülés esetén 24 órán belül cserejárművet biztosítunk. Emellett a kor kihívásainak megfelelő rugalmasságot is nyújt a bérlés. Ma már nem annyira kiszámítható a világ, hogy az üzemeltetők minden esetben négy évre vagy még hosszabb időre elkötelezhessék magukat egy adott jármű mellett lízingszerződés keretében. Az ügyfelek a bérléssel akár évente más alkalmazási területre való tehergépkocsit szerezhetnek be az adott fuvarozási igényekhez igazodva, például ponyvás helyett hűtős járművet.

Milyen járműbérlési szolgáltatásokat kínál a VIARENT?

Arra törekszünk, hogy a haszonjárművek kategóriáját, alkalmazási területét és a bérlés futamidejét tekintve is minden ügyféligényt kielégíthessünk. Ennek megfelelően a 3,5 tonna össztömeg alatti kishaszonjárművektől a különféle méretű és össztömegű fülke-alvázas tehergépkocsikon át a nyerges vontatókig minden szegmenst több márka termékeivel is lefed a járműparkunk. Ezen belül olyan különleges felhasználású teherautókat is kínálunk, mint a betonkeverők, a darus járművek vagy a hulladékgyűjtők, sőt, egyre több elektromos gépjármű is megtalálható a flottánkban, így valóban bármilyen igényre tudunk megoldást nyújtani. A bérlés időtartama pedig egy naptól több évig is terjedhet. Legújabb szolgáltatásunk segítségével az ügyfelek már mobiltelefonos alkalmazással is átvehetik a bérjárművüket.

Hol tart ma a VIARENT és milyen tervekkel készül a közeljövőre?

Jelenleg mintegy háromezer gépjármű üzemel a flottánkban, és már Szlovákiában, illetve Csehországban is tevékenykedünk, összesen 45 fővel. Ezzel a flottamérettel Magyarországon piacvezetők vagyunk, Közép-Európában az első három, európai szinten pedig az első húsz szereplő közé tartozunk. A közeljövőben a nemzetközi terjeszkedésre fókuszálunk. Ennek következő lépéseként hamarosan megnyitunk egy nagyobb telephelyet Prágában, hogy erősíthessük jelenlétünket a cseh piacon. Célunk az eddigi harminc év folyamatos fejlődését töretlenül folytatni minden tekintetben.





Megosztom másokkal

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.

A név kötelez

Főként az alumínium billencsek mestereként ismerhetjük a Benalu márkát. Az alapítók – Hubert Pora és Dominique Bonduelle urak – már a cég nevével is erre utaltak, amikor a francia bennes (billencs) és az alumínium szavak összetételével jegyezték be cégüket 1967-ben.

Gördülékeny elemcsere

Habár nem nevezhető új koncepciónak, mindeddig senkinek sem sikerült széles körben megvalósítania az elektromos haszonjárművek akkumulátorcserélő rendszerét. Eddig, ugyanis az Isuzu egy olyan koncepciót mutatott be, ami akár működőképes is lehet!

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.