Harmadával takarékosabb!

Valójában semmilyen innovatív vagy egyedülálló műszaki megoldást nem tartalmaz a Volvo Trucks legújabb tanulmányszerelvénye, hanem csak a már ma is elérhető és könnyen megvalósítható technológiákat alkalmazza egy komplett rendszerként. Az eredmény mégis megdöbbentő: harminc százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztás, illetve károsanyag-kibocsátás.

Közzétéve:

Amikor közel két évvel ezelőtt megjelent a Volvo Trucks tanulmányszerelvénye, a Concept Truck, akkor elsősorban az áramvonalas megoldásaival és a csökkentett tömegével ért el jelentősen kisebb üzemanyag-fogyasztást. Nemrég azonban a Volvo Buses részleg autóbuszokkal szerzett tapasztalatain alapulva hibrid hajtáslánccal is kiegészítették a koncepciójárművet.

A Svéd Energiaügynökség és az Amerikai Egyesült Államok Energiaügyi Minisztériuma által támogatott projekt keretében megszületett Volvo Concept Truck alapja a Volvo FH 420 modell a D13-as dízelmotor Euro VIc generációjával ellátva. A fejlesztők azonban aerodinamikai szempontból a teljes szerelvényt optimalizálták, vagyis a vontató hátsó és a félpótkocsi összes kerekét, valamint az alváz alját leburkolták, továbbá áttervezték a két jármű közötti rést áthidaló oldalsó légterelőket, illetve a hűtőlevegő áramlását. Ezenkívül jobban legömbölyítették a vontató orrát, lefedték a fellépőket, a visszapillantó tükröket pedig kamerákkal helyettesítették, míg a félpótkocsi hátuljára oldalra hajtható légterelő lapokat szereltek fel. Mindezek eredményeként jelentősen, negyven százalékkal mérséklődött a szerelvény légellenállása. Szintén hozzájárul a fogyasztáscsökkentéshez, hogy kis gördülési ellenállású gumiabroncsokkal látták el a teljes szerelvényt, valamint sikerült két tonnát lefaragni a vontató saját tömegéből.

Végül, de nem utolsósorban párhuzamos elvű hibrid hajtásláncot kapott a vontató. Ennek villanymotorja az egyszázalékosnál meredekebb lejtőkön és fékezés közben a mozgási energiát elektromos energiává alakítva visszatáplálja az akkumulátorokba. Majd ezt felhasználva sík szakaszokon, illetve enyhe emelkedőkön a villanymotor besegít a jármű hajtásába. Ehhez optimalizálták a domborzathoz előrelátóan igazodó I-See hajtásláncvezérlést is, így a jármű akár tíz kilométeren keresztül is tisztán elektromos üzemmódban haladhat.

Mindezek hatására jelenleg harminc százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztásnál tartanak a fejlesztők. A projekt végső célja azonban a fogyasztás felére csökkentése a távolsági fuvarozásban. Persze ez a tanulmányjármű egyelőre még nem áll az ügyfelek rendelkezésére, de bizonyos megoldásai folyamatosan jelennek meg a sorozatgyártású Volvo tehergépkocsikon.

Forrás: Rolling Tons magazin, www.rollingtons.hu





Megosztom másokkal

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.

Az idő pénz!

Jelen esetben szó szerint igaz ez a mondás, hiszen aktuális akciónk keretében most a teljes 2024-as lízingdíjat átvállaljuk Öntől! Érdemes tehát gyorsan dönteni, ugyanis valóban minden nap számít. Minél korábban gazdagítja flottáját egy Ford Trucks nyerges vontatóval, annál többet takaríthat meg szilveszterig!

Újabb premier a Ford Otosantól Törökországban: Autópályára szánt 4. szintű vezetésautomatizáló rendszer

Abdulkadir Uraloğlu közlekedési és infrastrukturális miniszter a teszt idejére egy a forgalom elől elzárt autópályaszakaszon, az ICA által épített Yavuz Sultan Selim (Vitéz Szelim szultán) hídon és az Északi körgyűrűn tette próbára a 4. szintű autonóm vezetési technológiával felszerelt teherautót, amelyet elsőként Törökországban fejlesztett ki a Ford Otosan, az autóipar átalakításában élenjáró Ford Trucks nehézhaszonjármű … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 3. rész

A Lamberet hannoveri megjelenéséről beszámoló cikksorozatunk harmadik részéhez érkeztünk. Ezúttal a hűtőfelépítmények specialistájának a belső égésű motorral felszerelt, illetve tisztán elektromos kisáruszállítók és furgonok számára kínált hűtős átalakítások, illetve hűtőfelépítmények választékát mutatjuk be. Innovatív 2024-es újdonságai révén a Lamberet számos járműgyártó standján képviseltethette magát.

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 2. rész

A Lamberet hannoveri palettáját bemutató sorozatunk második részének témája az SR2e félpótkocsik elektromossá alakítására, valamint az utólagos elektromos átalakításokra összeállított Lamberet Energy koncepció. A program a szabályozott hőmérsékletű szállítás környezetvédelmi kihívásaira reagálva konkrét és gazdaságilag is megvalósítható megoldásokat kínál az ágazat számára. Fejlett műszaki megoldásokat sorakoztat fel az elektromos energia tárolására, átalakítására és kezelésére. Ezzel … Continued