Gyorsan sokat takarékosan

Két olyan újítást mutatott be nemrég a Kögel, amelyek még tovább fokozzák az üzemeltetés hatékonyságát. Egyrészt már az Euro Trailer félpótkocsikhoz is rendelhető a Kögel FastSlider gyorsponyvarendszer, másrészt átfogóan továbbfejlesztették a Kögel Trailer Axle pótkocsitengelyt.

Közzétéve:

Számottevő előnyöket kínál a fuvarozás hatékonysága terén a Kögel nemrég megszületett Novum generációjának Euro Trailer elnevezésű tagja. Ez a modell ugyanis a szokványos függönyponyvás félpótkocsiknál 1,38 méterrel hosszabb, így tíz köbméterrel nagyobb a raktere. Ennek köszönhetően térfogatáruk szállításakor akár tíz százalékkal is csökkentheti a nyerges szerelvény tonnakilométerre számított üzemanyag-fogyasztását és szén-dioxid-kibocsátását.

Gyors ponyvázás

Ez már önmagában is szép eredmény, azonban az Euro Trailer félpótkocsik termelékenysége még tovább fokozható a mostantól ezekhez is választható Kögel FastSlider gyorsponyvarendszerrel, amely jelentősen csökkenti a rakodások időigényét. Emellett jóval egyszerűbbé és biztonságosabbá teszi a gépkocsivezetők munkáját. A FastSlider esetében a beépített „minirakoncákkal” megerősített függönyponyvát rendkívül könnyű el- és visszahúzni, többek között az egyedi fejlesztésű, nagyon könnyen futó görgőknek köszönhetően. Ezek felül egy alumíniumsínben futnak, ezáltal emelhető tető esetén is használhatók, lent pedig a vázkeretre csavarozással rögzített acélprofil segíti a ponyva megvezetését. Így elhúzáskor a ponyva szoros hullámokban hajtogatódik össze. A jármű mindkét oldalára rendelhető FastSlider ponyva továbbra is biztosítja a külső vázkeret Vario-Fix rögzítési pontjainak és az áthelyezhető léctartó zsebeknek a használatát. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy a FastSlider megoldással ellátott Euro Trailer modellek is megfelelnek a Daimler 9.5, illetve az EN 12642 XL rakományrögzítési szabványok előírásainak, így igen széles körűen alkalmazhatók az italszállítástól az autóiparig.

Új generációs tengely

A pótkocsik Novum generációjához nemrég megérkezett a bajor gyártó saját fejlesztésű és rendkívül sikeres Kögel Trailer Axle pótkocsitengelyének még tovább optimalizált generációja, a Kögel Trailer Axle Novum, vagyis a KTA Novum. Ez a költséghatékony, mérsékelt karbantartásigényű és igen megbízható tengely a csökkentett tömegű alkatrészeivel a szerelvény üzemanyag-fogyasztására, és ezáltal a károsanyag-kibocsátási lábnyomára is kedvező hatással van. Emellett a Kögel mérnökei úgy tervezték át a tengely felfüggesztését, hogy az jobban elvezesse a fellépő erőket a kereszttartóra. Ehhez hozzájárulnak az aszimmetrikus formájú szilentblokkok is, amelyek mérséklik az alkatrészek igénybevételét, és elősegítik a pótkocsik remek menetstabilitását. Ráadásul a KTA Novum tengely legtöbb részegységét kataforetikus merítő eljárás védi meg hosszú időre a korróziótól.

A németek támogatják

Mind a Kögel Euro Trailer modellek, mind a KTA Novum tengelyek jogosultak lehetnek tehát a Németországban a korszerű pótkocsik beszerzését megkönnyítő állai támogatásra. Idéntől ugyanis a német szövetségi kormány a haszonjárművek flottamegújítási programjának részeként pénzügyi hozzájárulást nyújt minden olyan műszaki megoldást felvonultató pótkocsira és félpótkocsira, amelyek ténylegesen csökkentik a közúti fuvarozás szén-dioxid-terhelését. Tökéletesen rímel erre a kezdeményezésre a Kögel mottója is: „A gazdaságosság egyben környezetkímélő is – mert mi ezzel is törődünk”.





Megosztom másokkal

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.

Az idő pénz!

Jelen esetben szó szerint igaz ez a mondás, hiszen aktuális akciónk keretében most a teljes 2024-as lízingdíjat átvállaljuk Öntől! Érdemes tehát gyorsan dönteni, ugyanis valóban minden nap számít. Minél korábban gazdagítja flottáját egy Ford Trucks nyerges vontatóval, annál többet takaríthat meg szilveszterig!

Újabb premier a Ford Otosantól Törökországban: Autópályára szánt 4. szintű vezetésautomatizáló rendszer

Abdulkadir Uraloğlu közlekedési és infrastrukturális miniszter a teszt idejére egy a forgalom elől elzárt autópályaszakaszon, az ICA által épített Yavuz Sultan Selim (Vitéz Szelim szultán) hídon és az Északi körgyűrűn tette próbára a 4. szintű autonóm vezetési technológiával felszerelt teherautót, amelyet elsőként Törökországban fejlesztett ki a Ford Otosan, az autóipar átalakításában élenjáró Ford Trucks nehézhaszonjármű … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 3. rész

A Lamberet hannoveri megjelenéséről beszámoló cikksorozatunk harmadik részéhez érkeztünk. Ezúttal a hűtőfelépítmények specialistájának a belső égésű motorral felszerelt, illetve tisztán elektromos kisáruszállítók és furgonok számára kínált hűtős átalakítások, illetve hűtőfelépítmények választékát mutatjuk be. Innovatív 2024-es újdonságai révén a Lamberet számos járműgyártó standján képviseltethette magát.

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 2. rész

A Lamberet hannoveri palettáját bemutató sorozatunk második részének témája az SR2e félpótkocsik elektromossá alakítására, valamint az utólagos elektromos átalakításokra összeállított Lamberet Energy koncepció. A program a szabályozott hőmérsékletű szállítás környezetvédelmi kihívásaira reagálva konkrét és gazdaságilag is megvalósítható megoldásokat kínál az ágazat számára. Fejlett műszaki megoldásokat sorakoztat fel az elektromos energia tárolására, átalakítására és kezelésére. Ezzel … Continued