Gyorsan sokat takarékosan

Két olyan újítást mutatott be nemrég a Kögel, amelyek még tovább fokozzák az üzemeltetés hatékonyságát. Egyrészt már az Euro Trailer félpótkocsikhoz is rendelhető a Kögel FastSlider gyorsponyvarendszer, másrészt átfogóan továbbfejlesztették a Kögel Trailer Axle pótkocsitengelyt.

Közzétéve:

Számottevő előnyöket kínál a fuvarozás hatékonysága terén a Kögel nemrég megszületett Novum generációjának Euro Trailer elnevezésű tagja. Ez a modell ugyanis a szokványos függönyponyvás félpótkocsiknál 1,38 méterrel hosszabb, így tíz köbméterrel nagyobb a raktere. Ennek köszönhetően térfogatáruk szállításakor akár tíz százalékkal is csökkentheti a nyerges szerelvény tonnakilométerre számított üzemanyag-fogyasztását és szén-dioxid-kibocsátását.

Gyors ponyvázás

Ez már önmagában is szép eredmény, azonban az Euro Trailer félpótkocsik termelékenysége még tovább fokozható a mostantól ezekhez is választható Kögel FastSlider gyorsponyvarendszerrel, amely jelentősen csökkenti a rakodások időigényét. Emellett jóval egyszerűbbé és biztonságosabbá teszi a gépkocsivezetők munkáját. A FastSlider esetében a beépített „minirakoncákkal” megerősített függönyponyvát rendkívül könnyű el- és visszahúzni, többek között az egyedi fejlesztésű, nagyon könnyen futó görgőknek köszönhetően. Ezek felül egy alumíniumsínben futnak, ezáltal emelhető tető esetén is használhatók, lent pedig a vázkeretre csavarozással rögzített acélprofil segíti a ponyva megvezetését. Így elhúzáskor a ponyva szoros hullámokban hajtogatódik össze. A jármű mindkét oldalára rendelhető FastSlider ponyva továbbra is biztosítja a külső vázkeret Vario-Fix rögzítési pontjainak és az áthelyezhető léctartó zsebeknek a használatát. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy a FastSlider megoldással ellátott Euro Trailer modellek is megfelelnek a Daimler 9.5, illetve az EN 12642 XL rakományrögzítési szabványok előírásainak, így igen széles körűen alkalmazhatók az italszállítástól az autóiparig.

Új generációs tengely

A pótkocsik Novum generációjához nemrég megérkezett a bajor gyártó saját fejlesztésű és rendkívül sikeres Kögel Trailer Axle pótkocsitengelyének még tovább optimalizált generációja, a Kögel Trailer Axle Novum, vagyis a KTA Novum. Ez a költséghatékony, mérsékelt karbantartásigényű és igen megbízható tengely a csökkentett tömegű alkatrészeivel a szerelvény üzemanyag-fogyasztására, és ezáltal a károsanyag-kibocsátási lábnyomára is kedvező hatással van. Emellett a Kögel mérnökei úgy tervezték át a tengely felfüggesztését, hogy az jobban elvezesse a fellépő erőket a kereszttartóra. Ehhez hozzájárulnak az aszimmetrikus formájú szilentblokkok is, amelyek mérséklik az alkatrészek igénybevételét, és elősegítik a pótkocsik remek menetstabilitását. Ráadásul a KTA Novum tengely legtöbb részegységét kataforetikus merítő eljárás védi meg hosszú időre a korróziótól.

A németek támogatják

Mind a Kögel Euro Trailer modellek, mind a KTA Novum tengelyek jogosultak lehetnek tehát a Németországban a korszerű pótkocsik beszerzését megkönnyítő állai támogatásra. Idéntől ugyanis a német szövetségi kormány a haszonjárművek flottamegújítási programjának részeként pénzügyi hozzájárulást nyújt minden olyan műszaki megoldást felvonultató pótkocsira és félpótkocsira, amelyek ténylegesen csökkentik a közúti fuvarozás szén-dioxid-terhelését. Tökéletesen rímel erre a kezdeményezésre a Kögel mottója is: „A gazdaságosság egyben környezetkímélő is – mert mi ezzel is törődünk”.





Megosztom másokkal

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.

A név kötelez

Főként az alumínium billencsek mestereként ismerhetjük a Benalu márkát. Az alapítók – Hubert Pora és Dominique Bonduelle urak – már a cég nevével is erre utaltak, amikor a francia bennes (billencs) és az alumínium szavak összetételével jegyezték be cégüket 1967-ben.

Gördülékeny elemcsere

Habár nem nevezhető új koncepciónak, mindeddig senkinek sem sikerült széles körben megvalósítania az elektromos haszonjárművek akkumulátorcserélő rendszerét. Eddig, ugyanis az Isuzu egy olyan koncepciót mutatott be, ami akár működőképes is lehet!