Gördülékeny elemcsere

Habár nem nevezhető új koncepciónak, mindeddig senkinek sem sikerült széles körben megvalósítania az elektromos haszonjárművek akkumulátorcserélő rendszerét. Eddig, ugyanis az Isuzu egy olyan koncepciót mutatott be, ami akár működőképes is lehet!

Közzétéve:

Akkumulátorcserélő rendszerének a hangzatos „EVision Cycle Concept“ nevet adta a japán gyártó a koncepció 2023 októberi bemutatásakor. A tervhez a japán környezetvédelmi minisztérium kiírása adta a kezdő lökést 2021-ben. Ők ugyanis egy olyan elektromos teherautó kifejlesztésére hívták keringőre a hazai ipar figyelmét, aminél az akkumulátorok a gyorstöltés helyett gyorsan és biztonságosan cserélhetők. Ezzel szándékosan nem a megállíthatatlanul fejlődő, infrastrukturális szempontból is jelentős előnyben lévő, energiatöltésre épülő rendszerek ellen, hanem azok mellett szeretnének életképes alternatívát kínálni a japánok.

Az idő pénz

Az immár hagyományosnak mondható elektromos járművekhez képest az akkumulátorcserélő állomásoknál elsősorban a friss energia „tankolásának” nagyságrendekkel rövidebb időszükségletére figyelünk fel. Pedig akad még néhány fontos tulajdonságuk, amelyekkel a töltőhálózatok, főleg gyorstöltő hálózatok fölé tudnának kerekedni. Hiszen nem elhanyagolható szempont, hogy a járműből kiszedett akku élettartama a komótos töltéssel jelentősen növelhető.

Továbbá a töltésfolyamat előre tervezhetősége jelentősen csökkentheti a hálózat leterheltségét, valamint a költségek is jobban kordában tarthatók, hiszen csúcsidőn kívül az áram is olcsóbb. Azzal, hogy az akkumulátorok és a járművek függetlenek egymástól, a karbantartásuk is sokkal könnyebb, valamint javul a kihasználtság is. Többműszakos munkarend esetén egyetlen jármű több különböző akkumulátorral folyamatosan dolgozhat. Egyúttal a parlagon fekvő akkumulátorok a megújuló energiaforrások tárolójaként is funkcionálhatnak.

Álomból valóság

Időközben a Mitsubishi Corporation is csatlakozott a projekthez. Közösen elnyerték a japán gazdasági, kereskedelmi, valamint ipari minisztérium (METI) kifejezetten a Délkelet-ázsiai Nemzetek Szövetsége (ASEAN) országait célzó kiírását. Ez amellett, hogy fellendíti a régió gazdaságát, jótékonyan hat a japán ipar innovációjára, valamint fejlődésére is. A tervek szerint 2025-ben Thaiföldön elkezdődhetnek az akkumulátorcserélő állomások gyakorlati próbái is. Az Isuzu és Mitsubishi választása nem véletlenül esett a délkelet-ázsiai monarchiára, ahol – a többi japán gyártóval együtt – a hatvanas évek óta fejlesztik következetesen a haszonjárműgyártást, azon belül is a pickupok építését. Az Isuzu, nagyon bölcsen, több vasat tart egyszerre a tűzben.

A 2030-ig látható, középtávú tervei szerint több, párhuzamos technológiát fejleszt egyszerre. Ezek egyike az „EVision Cycle Concept“ akkumulátorcserélő rendszer, amit a 2025-ben kezdődő tesztelések pozitív visszajelzéseinek megfelelően szeretnének más régiókra is kiterjeszteni. Hogy mindez mikorra válik szériaéretté és a hazai piacon is elérhetővé azt még nem tudjuk. Azt azonban igen, hogy a japán haszonjárműgyártót immár egy évtizede képviselő Delta-Truck értékesítői a megbízható és nagy teherbírású Isuzu teherautók széles választékát kínálják már most is. A palettán szereplő 3,5 és 14 tonna közötti típusok mindegyikére jellemző, hogy a teljes hosszukhoz képest kiemelkedően nagy felépítményezhető hosszt kínálnak, így valóságos térfogatbajnokok!





Megosztom másokkal

Az Interstate királya

Tengerentúli márkájával sem kevésbé sikeres a Daimler Truck, mint a VIARENT kínálatában is nagy népszerűségnek örvendő Mercedes-Benz Actros sorozatával. A két óceán között ívelő, soksávos aszfaltcsíkok szolgálnak az amerikai freewayvilág egyik csúcsragadozója, a Freightliner Cascadia fő vadászterületéül.

Minden, ami vontatható

Egészen egyedi igények szerinti szállítóeszközre lenne szükség? Személyautó mögé, esetleg teherautó-felépítményként, netán nehézvontatós járműszerelvény formájában? Széles palettával, mondjuk 750 kilogrammtól egészen 50 tonna össztömegig? Nos, a megoldás csakis a Delta-Truck kínálatának egyik legsokoldalúbb tagja, a Humbaur lehet!

Újabb mesterek újabb különleges feladatokra

Néhány hete már gyűjtöttünk egy csokorra valót a Broshuis ügyfeleinek kiszállított, speciális pótkocsik és alkalmazások közül. Ezúttal legalább annyira különleges és a tekinteteket sem kevésbé vonzó megoldásokat mutatunk be. A szerte Európában, üzemelő pótkocsik – és szállítmányaik – aligha számítanak mindennaposnak.

A VIARENT újabb lépést tett Szlovákiában: felvásárolta az MHC Mobility nehézjármű flottáját

A VIARENT – Közép-Európa meghatározó haszonjármű-bérbeadó vállalata – tovább erősíti jelenlétét Szlovákiában: sikeresen felvásárolta az MHC Mobility Slovakia nehézgépjármű flottáját. Az akvizíció stratégiai jelentőségű mérföldkő a vállalat régiós terjeszkedésében, és új szintre emeli szolgáltatási kapacitását a szlovák piacon, ahol a VIARENT már több mint egy évtizede, 2013 óta van jelen, a Delta-Truck s.r.o. márkanév alatt.

Könnyű eszköz nehéz munkára

Aligha vitatná bárki, nehéz kenyér a konténerezés. Embert, vontatót és pótkocsit is igencsak próbára tesz a kikötői daruk és a vágányrengetegek közepén sürgölődő átrakók világa. A Delta-Truck Kft. kínálatában immár két évtizede szereplő Kögel márka konténerszállító félpótkocsicsaládjának új tagja, a Port 20 azonban a szó szoros értelmében is „könnyedén” abszolválja a húszlábas konténerek szállításának feladatát.

Sajtóközlemény

2025. április 17. A Ford Trucks az Egyesült Királyságra és Írországra is kiterjeszti nemzetközi hivatalos szervizhálózatát: Támogatás az ügyfeleknek minden útvonalon