Generációváltás

GEN2 – félreérthetetlenül adta a Ford Trucks a szakma és a nagyközönség tudtára, hogy új nemzedékében mutatkozik be népszerű F-MAX sorozata. A Magyarországon a Delta Truck Kft. által forgalmazott járműcsalád mind hajtásrendszerében, mind pedig megjelenésében és kényelmében megújulva, illetve számos újdonsággal gazdagodva érkezik a piacra.

Közzétéve:

A Ford Trucks új F-MAX sorozata maradéktalanul megőrizte semmi mással össze nem téveszthető formavilágát és karakterét. A stílusos külső azonban már a legkorszerűbb technikát rejti. Ez éppúgy érvényes az üzemanyaggal bő 11 százalékkal takarékosabban bánó Ecotorq GEN2 motorra, mint a sebességváltójára, opcionálisan elöl is légrugós futóművére, új tárcsafékeire és fejlett vezetéstámogató rendszereire. Nem maradtak azonban adósok a konstruktőrök a fülke külső és belső fejlesztésével sem! Ugyanígy a legújabb gazdaságosságnövelő technikák sem hiányozhatnak a Ford Trucks zászlóshajójának palettájáról.

Nemcsak tetszetős, hanem a légellenállása is kedvező

A hangsúlyos Ford emblémát hordozó, átdolgozott hűtőrács harmonikusan simul a fülke lendületes vonalaiba, éppúgy a fülke színére fényezve, mint a lökhárító. Hasonlóképpen karakteresek a nappali menetfény egyéni motívumával szegélyezett fekete fényszóróbetétek, de ezt a dinamikus stílust tükrözik a nagy méretű hátsó LED-lámpatestek is. A légellenállás mérséklését szolgálják az A oszlopok burkolatai, a fülke sarkainak légterelő idomai, a kerékjáratok burkolatai és a fülke körüli légterelőrendszer, illetve ez utóbbi és a lökhárító új tömítései. Fejlett megoldás a hűtőrács állítható zsaluzata (AGS), amely a motortérbe áramló levegő mennyiségének szabályzásával javítja az aerodinamikai tulajdonságokat, illetve biztosít optimális hőmenedzsmentet. Igazi high-tech megoldás a digitális tükörrendszer, amely szintén jelentősen hozzájárul a légellenállás mérsékléséhez. Monitorjain a manőverezést támogató segédvonalak, a 15 colos utasoldalin pedig a holttérfigyelő rendszer (BLIS) figyelmeztetései is megjelennek. Fejlett funkciói között szerepel a pótkocsi mozgását követő automatikus látómezőállítás (Auto Pan), illetve a pihenők alatt embert, gépet és üzemanyagot vigyázó „őrszem” (Sentinel) üzemmód. Utóbbi egyfajta biztonsági övezetet hoz létre a jármű mellett, felvételeket készítve és a Connectruck rendszeren keresztül tájékoztatva a sofőrt és a flottamenedzsert az ott megfigyelt aktivitásról.

Nemcsak tágas, hanem korszerű és kényelmes is

Míg a 12 col képátlójú digitális műszerfal igény szerint jeleníti meg információi sokaságát, a 12,4 colos központi multimédiás monitor 13 nyelven értő hangvezérléssel egészül ki. A mobiltelefon az erre kialakított rekeszben akár már vezeték nélkül is tölthető. A kulcsot pedig elegendő például a középkonzol tálcájába helyezni, a motor egyszerű gombnyomásra indul. A multifunkciós kormánykerék is megújult, a rögzítőfék pedig elektronikus működtetésű. A Sentinel funkció mellett további egyszerű, ám hatékony biztonsági megoldás a robusztus belső ajtóretesz (Max Security Lock). A kényelmes pihenést a nagy felületű, vastagabbra párnázott ágy segíti, amelyről könnyen elérhető a fülkehátfal 7 colos érintőképernyője. Erről számos kényelmi funkció, köztük a légkondicionáló berendezés, a rádió és a telefon is kezelhető. A kellemes közérzetről igény szerint választható árnyalatú és erősségű hangulatvilágítás gondoskodhat. A felszereltségi kínálatban Komfort- és a Luxuscsomag áll rendelkezésre, a csúcsmodell pedig az új F-MAX SELECT különleges változat.

Nemcsak erős és nyomatékos, hanem korszerű és takarékos is

A 12,7 literes ECOTORQ GEN2 erőforrás a korábbinál is izmosabb, ezentúl 510 lóerős változatában gondoskodik az új F-MAX hajtásáról. Optimális égésfolyamatát megnövelt sűrítési arány és égési csúcsnyomás, átdolgozott dugattyútető és új generációs üzemanyag-befecskendezés segíti. Hengerfeje és szelepei is megújultak, korszerű anyagválasztása és konstrukciója eredményeképpen pedig 47 kilogrammal könnyebb elődjénél. Az új, változó szállítású olajszivattyú takarékos módon mindenkor a pillanatnyi üzemi körülményekhez igazodik, a dugattyúhűtés új, elektronikus szabályzású fúvókái pedig az üzemanyag-megtakarítás jegyében aktívan szabályozzák a dugattyú hőmérsékletét. Az új termosztatikus kenőolaj-szelep magasabb és állandó olajhőmérséklettel mérsékli a súrlódási veszteségeket. Az új hűtőkör hatásfokát áthelyezett termosztát növeli, az új víznyomás-érzékelő pedig a hűtőrendszer hibáinak korai észlelésével kíméli a motort. A domborzatkövető hajtásláncvezérlés (PCC) igényes gazdaságosságnövelő alfunkciója a „vitorlázó” üzemmód (Sailing Mode). Ez az egyenes útszakaszok domborzati jellemzőit figyelembe véve – és mindvégig a motor leggazdaságosabb üzemi tartományában maradva – kismértékben a beállított sebességérték fölé is gyorsíthatja a járművet, hogy azután innen szabadon gördülve, valamivel a megadott sebesség alá „vitorlázhasson”. A könnyebb és környezetkímélőbb szervizelést patronos olajszűrő segíti. Az ECOTORQ GEN2 hidrogénezett növényi olajjal (HVO) is üzemeltethető, amellyel a szén-dioxid-kibocsátás nyolcvan százalékot meghaladó mértékben csökkenthető!

 

Nemcsak robusztus, hanem hatékony és gazdaságos is

A Ford Trucks F-MAX erőátviteli rendszere és futóműve egyaránt a kiemelkedő hatásfok és a gazdaságos üzem jegyében született. A sebességváltó áttételezése gyorsító (overdrive) fokozatot is tartalmaz. A korábbi 17,03–1,00 áttételi tartomány hosszabb, 14,107–0,823-re módosult, ahol a 15. a direktfokozat. Az üzemi motorfordulatszám csökkentését, s ezzel üzemanyag-megtakarítást célzó megoldás új, megfelelően illesztett hátsóhíd-áttételekkel egészül ki. Ugyancsak újdonság az opcionális első légrugózás, amely a laprugókat felváltva egyszerre kölcsönöz kényelmesebb és stabilabb menettulajdonságokat az F-MAX számára. A mintegy 30 kilogramm tömegmegtakarítás mellett az első légrugózás további előnye az akár távirányítással is változtatható első szabadmagasság. A rendszer memóriájában tárolható két magasságérték könnyű ki- és beszállással segítheti nagyban például a terítőfuvarozást. A légrugózás az első tengelyterhelés hozzávetőleges mérését is lehetővé teszi. A tárcsafékek új megoldásaként V alakú fékbetét-visszahúzó rugók gondoskodnak arról, hogy a betétek gyorsan visszatérjenek alaphelyzetükbe. Ezzel hatékonyan vehetik elejét a fék oldását követően visszamaradó gazdaságtalan fékezőnyomaték jelenségének. Ezzel nemcsak az üzemanyag-fogyasztás csökken, hanem a fékpor felesleges kibocsátásának megakadályozásával az emisszió is. Sokkal jelentősebb energiamegtakarítás érhető el azonban a gördülési ellenállás mérséklésével. A menetellenállások e fajtája egészében a nehézkategóriájú teherautók üzemanyag-fogyasztásának akár harmadát is kiteheti. A második generációs F-MAX ezért alacsony gördülési ellenállású (LRR) gumiabroncsokkal érkezik. Ezeket kifejezetten úgy tervezték, hogy a lehető legalacsonyabb szinten tartsák a gördülés során hő formájában elvesztegetett energiát, hatékonyan, akár bő három százalékkal csökkentve a szén-dioxid-kibocsátást.

Nemcsak a második, hanem valóban új generáció is

Amint látható, a Ford Trucks F-MAX GEN2 formájában a legkorszerűbb teherautóval bővült a Delta-Truck Kft. palettája, s rövidesen minden bizonnyal a VIARENT bérautó-kínálata is. Sok sikert a Ford Trucks új zászlóshajójának!

 





Megosztom másokkal

Generációváltás

GEN2 – félreérthetetlenül adta a Ford Trucks a szakma és a nagyközönség tudtára, hogy új nemzedékében mutatkozik be népszerű F-MAX sorozata. A Magyarországon a Delta Truck Kft. által forgalmazott járműcsalád mind hajtásrendszerében, mind pedig megjelenésében és kényelmében megújulva, illetve számos újdonsággal gazdagodva érkezik a piacra. A Ford Trucks új F-MAX sorozata maradéktalanul megőrizte semmi mással … Continued

Delta-Truck ismét a MagyarBrands díjazottjai között

A Delta-Truck cégcsoport 2025-ben ismét elnyerte a MagyarBrands „Kiváló Üzleti Márka” díjat. A független szakmai zsűri döntése alapján a Delta-Truck azon magyar vállalatok közé tartozik, amelyek hosszú távon is kiemelkedő teljesítményt nyújtanak, és meghatározó szereplői a hazai üzleti életnek.

Innovációval és bővüléssel a jövő útján

Csupa jó hír érkezett a Broshuis háza tájáról! Ezzel pedig a Delta-Truck Kft. ügyfeleinek is, hiszen immár több mint másfél évtizede kínáljuk partnereinknek a nehézvontatás és a konténerszállítás speciális igényekre készülő félpótkocsijait – mégpedig az egyik legnagyobb múltra visszatekintő gyártó magyarországi importőreként!

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik négyes szintű önvezetési rendszereinek vizsgálatára. A nagyszabású projekthez járműgyártói oldalról negyedmagával társult a VIARENT kínálatában is népszerű Isuzu.

A Ford Trucks európai sofőrképzési programot indít a Drivolutionnal együttműködve

A Ford Trucks újabb mérföldkőhöz érkezett: stratégiai együttműködésre lépett a belga Drivolutionnal, hogy közösen indítsanak el egy egész Európára kiterjedő, hiánypótló sofőrképzési programot. Az innovatív kezdeményezés célja, hogy a sofőrök és flottamenedzserek olyan tudást kapjanak, amellyel a lehető legtöbbet hozhatják ki járműveikből, miközben üzemanyagot spórolnak és növelik a hatékonyságot.