Ford Trucks színekbe öltözött a Lánchíd

Nem túlzás történelmi pillanatnak nevezni egy híd életében a terhelési próbát. A Lánchíd esetében nem a mostani volt az egyetlen ilyen esemény, de a november 12-én lebonyolított teszt mind közül talán a legkomplexebb volt és ehhez a Ford Trucks is hozzájárult.

Közzétéve:

Ez a hozzájárulás egészen konkrétan járművekben mérhető, hiszen a terheléses vizsgálatok elvégzéséhez a szakembereknek 24 darab 20 tonnás járműszerelvényre volt szükségük. Ezeket pedig a Mobiltrans Zrt. biztosította, amely a Ford Trucks egyik legelső magyarországi flottavásárlója volt.

Jelképpé váló múlt

Különösen nagy jelentősége van az átkelőnek, nemcsak Budapest, hanem egész Magyarország életében. A haladást, összetartozást jelképező híd az elmúlt évtizedekben többször is megújult. A második világháború lezárását követően az újjáépítés egyik legfontosabb szimbóluma az volt, amikor 1949 november 20-án átadták megújult Lánchidat. A Pestet Budával összekötő útvonal a vár alatt húzódó Alagúttal együtt különös jelentőséggel bírt az építés és az újjáépítés idején is. Nemcsak a kereskedelem, hanem az emberek közlekedése kapcsán is különösen fontos útvonal volt ez és nincs ez másként napjainkban sem.

A Lánchídon az újjáépítést követően még kétszer végeztek nagyobb felújítást. 1973-ban újraaszfaltozták az útburkolatot és röntgenvizsgálatokkal ellenőrizték a láncokat, valamint rozsdátlanították az acél szerkezetet. 1986 és 1988 között pedig szintén egy nagyobb felújításon esett át az átkelő, ekkor azonban – bár az időtartam hosszabb volt – kevésbé érintették a híd szerkezetét a munkálatok.

Hídfelújítás mércéje a próba

Az aszfaltozási munkálatok befejezését követően, a legutóbbi 2021 tavaszán kezdődő felújítás végét jelezve a szakemberek elvégezték az átkelő terheléses tesztjeit. Ennek során a hídon és a Duna partjain geodéziai műszerekkel mérték a híd lehajlását. A 0,5 milliméter pontosságú mérések garantálják azt, hogy a Lánchíd megfelelően viselkedik a különböző terhelések esetén. A 24 darab Ford Cargo nyerges vontató álló helyzetben és különböző sebességekkel haladva biztosította a terhelést. Az egyenként 20 tonna tömegre kisúlyozott szerelvények a szakemberek instrukcióinak megfelelően hajtottak fel a hídra, álltak meg, majd indultak el és haladtak többször is. A teljes műveletsor több mint öt órát vett igénybe. Úgy tűnik a mérnökök és a kivitelezők is jó munkát végeztek, hiszen a szakemberek által számolt és a mért értékek megegyeztek, vagyis a résztvevők azt kapták amit vártak.

A Ford Trucks és Mobiltrans közös sikere

Egy ilyen nagyszabású projektben közreműködni mindig nagy élmény és persze izgalmas feladat is. A 36 Ford Trucks 1848-at és egy darab Ford F-Max nyergesvontatót üzemeltető cég még 2017-ben vásárolta az első 10 darab járművet a Delta-Truck Kft.-től. Ezeket azóta is nagy megelégedéssel használják, amire komoly bizonyíték, hogy a legújabb járművüket 2022 második felében, alig egy hónapja vették át. Az üzemeltetési tapasztalatok kedvező alakulása biztosította a közös munkát az elmúlt öt évben és ezeknek köszönhetően a felek hosszú távon számolhatnak egymással. A fővállalkozótól megbízást kapó Mobiltrans Zrt. és a Ford Trucks magyarországi importőri feladatait ellátó Delta-Truck Kft. egyaránt büszke arra, hogy múlt szombaton 24 darab Ford Trucks 1848 állhatott fel a Lánchídra és segítségükkel ellenőrizhették a szakemberek az elmúlt másfél évben elvégzett munkák eredményét. Ezeknek köszönhetően pedig december közepén a forgalom egy része visszakaphatja a Lánchidat, azt követően pedig a munkálatok teljes befejezése után a gyalogosok is újra átkelhetnek Budapest legelső állandó Duna hídján.

Az eseményről beszámolt többek között az RTL, a Híradó és a Telex is.





Megosztom másokkal

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.

Az idő pénz!

Jelen esetben szó szerint igaz ez a mondás, hiszen aktuális akciónk keretében most a teljes 2024-as lízingdíjat átvállaljuk Öntől! Érdemes tehát gyorsan dönteni, ugyanis valóban minden nap számít. Minél korábban gazdagítja flottáját egy Ford Trucks nyerges vontatóval, annál többet takaríthat meg szilveszterig!

Újabb premier a Ford Otosantól Törökországban: Autópályára szánt 4. szintű vezetésautomatizáló rendszer

Abdulkadir Uraloğlu közlekedési és infrastrukturális miniszter a teszt idejére egy a forgalom elől elzárt autópályaszakaszon, az ICA által épített Yavuz Sultan Selim (Vitéz Szelim szultán) hídon és az Északi körgyűrűn tette próbára a 4. szintű autonóm vezetési technológiával felszerelt teherautót, amelyet elsőként Törökországban fejlesztett ki a Ford Otosan, az autóipar átalakításában élenjáró Ford Trucks nehézhaszonjármű … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 3. rész

A Lamberet hannoveri megjelenéséről beszámoló cikksorozatunk harmadik részéhez érkeztünk. Ezúttal a hűtőfelépítmények specialistájának a belső égésű motorral felszerelt, illetve tisztán elektromos kisáruszállítók és furgonok számára kínált hűtős átalakítások, illetve hűtőfelépítmények választékát mutatjuk be. Innovatív 2024-es újdonságai révén a Lamberet számos járműgyártó standján képviseltethette magát.

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 2. rész

A Lamberet hannoveri palettáját bemutató sorozatunk második részének témája az SR2e félpótkocsik elektromossá alakítására, valamint az utólagos elektromos átalakításokra összeállított Lamberet Energy koncepció. A program a szabályozott hőmérsékletű szállítás környezetvédelmi kihívásaira reagálva konkrét és gazdaságilag is megvalósítható megoldásokat kínál az ágazat számára. Fejlett műszaki megoldásokat sorakoztat fel az elektromos energia tárolására, átalakítására és kezelésére. Ezzel … Continued