Ford Trucks billencsek, a régészek segítői

Flottamegújítás a Lekri Gép Kft-nél

Közzétéve:

A fenti címet természetesen nem szó szerint kell érteni. Az új járművek az új útépítések és bővítések megelőző feltárási munkáinak előkészületeiben vesznek részt.

A vállalkozás egésze, a Lekri Group 15 évvel ezelőtt alakult és a régészeti feltárások megelőző munkafázisaként végezik a nagy tömegű földmunkákat. Ennek során csak a fölső, áltagosan 0,8-1 méteres földréteget távolítják el forgókotrókkal, jelentősen megkönnyítve, meggyorsítva az értékes leletekhez való hozzáférést a szakemberek számára. A Lekri Gép Kft. a cégcsoport legfiatalabb tagja, az idén jött létre, gyerekkori barátok összefogásával, folytatva a feltárások előkészítését, az építőiparhoz kapcsolódóan.

Az eddigi géppark Volvo csuklósdömperekből és Kamaz billenős tehergépkocsikból állt (összesen 12 darab), valamint 6 darab Hyundai forgókotró. A dömperek bár nagyon jók terepen, de szállítási igényük – mivel közúton nem közlekedhetnek – megnehezítette az alkalmazást és növelte a költségeket. A Kamazok felett eljárt az idő, ezért új fuvareszközöket kellett keresni. A Ford Trucks-hoz és a Delta-Truck Kft-hez a teljes hazai kínálat áttekintése közben jutottak el, majd került sor összesen 6 darab billenős tehergépkocsi beszerzésre. Már a kiválasztásnál eleve 4 tengelyes változatban gondolkoztak.

A terepfeltárás előkészítésre jellemző, hogy a járművek csak a kijelölt munkaterületen belül mozognak, a szállítási távolság gyakran csak néhány száz méter, az elszállított humuszt helyben deponálják, ezért a maximális szállítókapacitás, teherbírás kihasználható. Csak a munkaterületre kivonuláskor vagy új helyszínre átirányításkor közlekednek közúton. A járművek az adott munkaterületet maradnak a terepmunkák befejezésig, a gépkocsivezetőket Ford Transit kisbuszok hozzák-viszik minden nap, ez is a költségcsökkentés része.

Ezért a szervizcsomag is ennek megfelelően lett kiválasztva, nem kilométer, hanem üzemóra alapján, mint a bányákban használatos gépkocsiknál. Az időszakos szervizelést és esetleges javításokat a közeli lébényi szerviz végzi. A gépkocsik finanszírozással, 3 év teljes körű garanciával és karbantartási szerződéssel kerültek beszerzésre.

Az új Ford Trucks billencsek egységesen 8×4-es, 4142D típusúak, 19 köbméteres, hátrabillenő, Arslan gyártmányú felépítménnyel. A sebességváltó 16 fokozatú, kézi kapcsolású, a gumiabroncsozás kimondottan terepes használatra lett kiválasztva. A gépkocsivezetők örömmel és bizalommal fogadták az új munkaeszközöket, az ő eddigi visszajelzéseik szintén pozitívak. Az első jármű június végén érkezett.

További eszközpark-bővítés csak a 2019-es évben várható, még egyelőre nincsenek konkrétumok, mint a vállalkozás további fejlesztésére sem. Jelenleg 16 gépkocsivezető és 6 gépkezelő dolgozik egy műszakban.





Megosztom másokkal

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.

Az idő pénz!

Jelen esetben szó szerint igaz ez a mondás, hiszen aktuális akciónk keretében most a teljes 2024-as lízingdíjat átvállaljuk Öntől! Érdemes tehát gyorsan dönteni, ugyanis valóban minden nap számít. Minél korábban gazdagítja flottáját egy Ford Trucks nyerges vontatóval, annál többet takaríthat meg szilveszterig!

Újabb premier a Ford Otosantól Törökországban: Autópályára szánt 4. szintű vezetésautomatizáló rendszer

Abdulkadir Uraloğlu közlekedési és infrastrukturális miniszter a teszt idejére egy a forgalom elől elzárt autópályaszakaszon, az ICA által épített Yavuz Sultan Selim (Vitéz Szelim szultán) hídon és az Északi körgyűrűn tette próbára a 4. szintű autonóm vezetési technológiával felszerelt teherautót, amelyet elsőként Törökországban fejlesztett ki a Ford Otosan, az autóipar átalakításában élenjáró Ford Trucks nehézhaszonjármű … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 3. rész

A Lamberet hannoveri megjelenéséről beszámoló cikksorozatunk harmadik részéhez érkeztünk. Ezúttal a hűtőfelépítmények specialistájának a belső égésű motorral felszerelt, illetve tisztán elektromos kisáruszállítók és furgonok számára kínált hűtős átalakítások, illetve hűtőfelépítmények választékát mutatjuk be. Innovatív 2024-es újdonságai révén a Lamberet számos járműgyártó standján képviseltethette magát.

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 2. rész

A Lamberet hannoveri palettáját bemutató sorozatunk második részének témája az SR2e félpótkocsik elektromossá alakítására, valamint az utólagos elektromos átalakításokra összeállított Lamberet Energy koncepció. A program a szabályozott hőmérsékletű szállítás környezetvédelmi kihívásaira reagálva konkrét és gazdaságilag is megvalósítható megoldásokat kínál az ágazat számára. Fejlett műszaki megoldásokat sorakoztat fel az elektromos energia tárolására, átalakítására és kezelésére. Ezzel … Continued