Fokozatos erősítés

Jóformán világszerte igen erős a Daimler Trucks piaci jelenléte. Európában és Dél-Amerikában a Mercedes-Benz, Észak-Amerikában elsősorban a Freightliner, Ázsiában pedig a Fuso és a BharatBenz márkával hódít. Ugyan több mint harminc éve Ausztráliában is kínálja a Freightlinert, ám most Észak-Amerika legnépszerűbb nyerges vontatójával, az ottani piac 38 százalékát uraló Cascadia típussal igyekszik erősíteni helyzetét a legkisebb földrészen.

Közzétéve:

Nem kis kihívás az ausztrál piacon tehergépkocsit értékesíteni, hiszen gyakran szélsőséges időjárási körülmények között, enyhe terepnek minősülő, poros, sáros utakon kell közlekedniük, nem ritkák a vadgázolások, és sokszor több száz vagy akár ezer kilométert is lakott településektől távol, kietlen vidéken kell megtenniük a járműveknek. Ráadásul itt járnak a leghosszabb, akár 53,5 méteres, illetve legnehezebb, akár kétszáz tonna szerelvényössztömeget is meghaladó szerelvények, vagyis a híres országúti vonatok (road train).

Alaposan felkészített tehergépkocsi

Éppen ezért a Freightliner fejlesztőinek nem csak abból állt a Cascadia felkészítése az ausztrál piacra, hogy a hossztengely mentén áttükrözték a műszerfalat és a kormánykereket. Megerősítették és aláfutásgátlóval látták el a megjelenésében is eltérő lökhárítóját, fülkéjét a szélsőséges éghajlati viszonyokhoz igazították, hajtásláncát pedig alkalmassá tették akár száz tonnát meghaladó szerelvényössztömeg elviselésére is. Az erősen poros vidékek miatt a motor többlépcsős tisztításon keresztül kapja a töltőlevegőt.

Európai rokonság

Egyébként az ausztrál piacon elérhető Cascadia ugyanúgy az Integrált Detroit Hajtásláncot (IDP) kapja, mint az Amerikai Egyesült Államokban rendelhető testvére. Ez azt jelenti, hogy a 350 és 605 lóerő közötti teljesítményszinteket kínáló, 13 és 15 literes, soros, hathengeres dízelmotoroktól a 12 fokozatú automatizált sebességváltón át a hajtott tengelyekig minden részegység a Daimler-konszernhez tartozó Detroit-gyár terméke. Azonban a váltó a Mercedes-Benz PowerShift módosított változata, és a tengelyek is alapvetően a német gyártótól származnak, míg a Detroit Diesel motorokat a csillagos márka ültette át némi optimalizálással a saját járműveibe. Egyszóval a hazánkban is jól ismert Mercedes-Benz Actros és az ausztrál Freightliner Cascadia hajtáslánca igen szoros rokonságban áll egymással. Persze az amerikai szokásoknak megfelelően a kenguruk földjére kerülő csőrösök hajtása is rendelhető független gyártók részegységeivel. Így az ügyfelek választhatnak Cummins motort, Eaton Fuller vagy Allison sebességváltót, valamint Meritor tengelyt is.

Jelentős újítások

A gyártó azonban a saját hajtásláncát ajánlja, amelyet nemrég továbbfejlesztettek, és így a légellenállás mérséklésével együtt öt százalékkal csökkent a Cascadia üzemanyag-fogyasztása az elődjéhez képest. Ráadásul a ráncfelvarrás eredményeként az idén év elején megújult típus az első sorozatgyártású, az SAE besorolása szerint kettes szintű önvezető funkcióval is rendelhető tehergépkocsi az Amerikai Egyesült Államok piacán. Míg az üzemanyagárak növekedése miatt a klasszikus 4×2-es és 6×4-es mellett már 6×2-es hajtásképlettel is készül a Cascadia. Így minden adott ahhoz, hogy már ne csak az Újvilágban, hanem a kontinensnyi országban is kaszkáderősítő módjára javítsa a Freightliner piaci helyzetét.





Megosztom másokkal

Szállító szamuráj

Megbízható japán technika Nippon karakteres stílusában? Korántsem egzotikum, hazai útjainkon sem. Hivatalos márkakereskedőként a Delta-Truck Kft. már 2015 óta forgalmaz Isuzu tehergépjárműveket. Az öt modellsorozat alkotta hazai kínálat legnagyobb tagja az F-széria, amely szülőhazájában Forward néven szerepel a palettán. Jól érzékeltetik a márka sokoldalúságát a szigetország piacán bemutatott, az ott eddig kínált 15 tonnát jelentősen … Continued

Lefogyasztott fagyasztós

Igencsak jelentős fogyókúrára fogták a Kögel mérnökei a hűtőfélpótkocsijukat. Az eredmény egy teljesen új paneltechnológia, amely minden érintettnek előnyére válik! Az üzemeltető mérlegét kisebb fogyasztással és nagyobb terhelhetőséggel védi, a környezetet a vontató és az aggregát kisebb károsanyag-kibocsátásával kíméli. Az már csak hab a tortán, hogy a szállított árut hőmérsékletét is hatékonyabban megőrzi.

Fenntartható innovációk

Megérkezett a Ford Truck F-MAX második generációja, ami finomított külsővel, új erőforrással, valamint számos műszaki innovációval igyekszik elnyerni a fuvarozóvállalatok, valamint járművezetők szívét.

Mi fán terem a félpótkocsicentrum?

Mindegy, hogy mezőgazdasági terményt fuvaroz a feldolgozóüzembe, homokot az építkezésekre, távolról idehajózott konténert a kikötőből, esetleg hőmérsékletre érzékeny árut a szűk belvárosokba, a Delta-Truck félpótkocsicentrumban talál megoldást szállítási kihívásaira. Termékpalettánk gazdaságát csak munkatársaink szakértelme múlja felül. Eláruljuk, hogy mi a csuda a félpótkocsicentrum.