Fokozatos erősítés

Jóformán világszerte igen erős a Daimler Trucks piaci jelenléte. Európában és Dél-Amerikában a Mercedes-Benz, Észak-Amerikában elsősorban a Freightliner, Ázsiában pedig a Fuso és a BharatBenz márkával hódít. Ugyan több mint harminc éve Ausztráliában is kínálja a Freightlinert, ám most Észak-Amerika legnépszerűbb nyerges vontatójával, az ottani piac 38 százalékát uraló Cascadia típussal igyekszik erősíteni helyzetét a legkisebb földrészen.

Közzétéve:

Nem kis kihívás az ausztrál piacon tehergépkocsit értékesíteni, hiszen gyakran szélsőséges időjárási körülmények között, enyhe terepnek minősülő, poros, sáros utakon kell közlekedniük, nem ritkák a vadgázolások, és sokszor több száz vagy akár ezer kilométert is lakott településektől távol, kietlen vidéken kell megtenniük a járműveknek. Ráadásul itt járnak a leghosszabb, akár 53,5 méteres, illetve legnehezebb, akár kétszáz tonna szerelvényössztömeget is meghaladó szerelvények, vagyis a híres országúti vonatok (road train).

Alaposan felkészített tehergépkocsi

Éppen ezért a Freightliner fejlesztőinek nem csak abból állt a Cascadia felkészítése az ausztrál piacra, hogy a hossztengely mentén áttükrözték a műszerfalat és a kormánykereket. Megerősítették és aláfutásgátlóval látták el a megjelenésében is eltérő lökhárítóját, fülkéjét a szélsőséges éghajlati viszonyokhoz igazították, hajtásláncát pedig alkalmassá tették akár száz tonnát meghaladó szerelvényössztömeg elviselésére is. Az erősen poros vidékek miatt a motor többlépcsős tisztításon keresztül kapja a töltőlevegőt.

Európai rokonság

Egyébként az ausztrál piacon elérhető Cascadia ugyanúgy az Integrált Detroit Hajtásláncot (IDP) kapja, mint az Amerikai Egyesült Államokban rendelhető testvére. Ez azt jelenti, hogy a 350 és 605 lóerő közötti teljesítményszinteket kínáló, 13 és 15 literes, soros, hathengeres dízelmotoroktól a 12 fokozatú automatizált sebességváltón át a hajtott tengelyekig minden részegység a Daimler-konszernhez tartozó Detroit-gyár terméke. Azonban a váltó a Mercedes-Benz PowerShift módosított változata, és a tengelyek is alapvetően a német gyártótól származnak, míg a Detroit Diesel motorokat a csillagos márka ültette át némi optimalizálással a saját járműveibe. Egyszóval a hazánkban is jól ismert Mercedes-Benz Actros és az ausztrál Freightliner Cascadia hajtáslánca igen szoros rokonságban áll egymással. Persze az amerikai szokásoknak megfelelően a kenguruk földjére kerülő csőrösök hajtása is rendelhető független gyártók részegységeivel. Így az ügyfelek választhatnak Cummins motort, Eaton Fuller vagy Allison sebességváltót, valamint Meritor tengelyt is.

Jelentős újítások

A gyártó azonban a saját hajtásláncát ajánlja, amelyet nemrég továbbfejlesztettek, és így a légellenállás mérséklésével együtt öt százalékkal csökkent a Cascadia üzemanyag-fogyasztása az elődjéhez képest. Ráadásul a ráncfelvarrás eredményeként az idén év elején megújult típus az első sorozatgyártású, az SAE besorolása szerint kettes szintű önvezető funkcióval is rendelhető tehergépkocsi az Amerikai Egyesült Államok piacán. Míg az üzemanyagárak növekedése miatt a klasszikus 4×2-es és 6×4-es mellett már 6×2-es hajtásképlettel is készül a Cascadia. Így minden adott ahhoz, hogy már ne csak az Újvilágban, hanem a kontinensnyi országban is kaszkáderősítő módjára javítsa a Freightliner piaci helyzetét.





Megosztom másokkal

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.

Az idő pénz!

Jelen esetben szó szerint igaz ez a mondás, hiszen aktuális akciónk keretében most a teljes 2024-as lízingdíjat átvállaljuk Öntől! Érdemes tehát gyorsan dönteni, ugyanis valóban minden nap számít. Minél korábban gazdagítja flottáját egy Ford Trucks nyerges vontatóval, annál többet takaríthat meg szilveszterig!

Újabb premier a Ford Otosantól Törökországban: Autópályára szánt 4. szintű vezetésautomatizáló rendszer

Abdulkadir Uraloğlu közlekedési és infrastrukturális miniszter a teszt idejére egy a forgalom elől elzárt autópályaszakaszon, az ICA által épített Yavuz Sultan Selim (Vitéz Szelim szultán) hídon és az Északi körgyűrűn tette próbára a 4. szintű autonóm vezetési technológiával felszerelt teherautót, amelyet elsőként Törökországban fejlesztett ki a Ford Otosan, az autóipar átalakításában élenjáró Ford Trucks nehézhaszonjármű … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 3. rész

A Lamberet hannoveri megjelenéséről beszámoló cikksorozatunk harmadik részéhez érkeztünk. Ezúttal a hűtőfelépítmények specialistájának a belső égésű motorral felszerelt, illetve tisztán elektromos kisáruszállítók és furgonok számára kínált hűtős átalakítások, illetve hűtőfelépítmények választékát mutatjuk be. Innovatív 2024-es újdonságai révén a Lamberet számos járműgyártó standján képviseltethette magát.

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 2. rész

A Lamberet hannoveri palettáját bemutató sorozatunk második részének témája az SR2e félpótkocsik elektromossá alakítására, valamint az utólagos elektromos átalakításokra összeállított Lamberet Energy koncepció. A program a szabályozott hőmérsékletű szállítás környezetvédelmi kihívásaira reagálva konkrét és gazdaságilag is megvalósítható megoldásokat kínál az ágazat számára. Fejlett műszaki megoldásokat sorakoztat fel az elektromos energia tárolására, átalakítására és kezelésére. Ezzel … Continued