Flexibilisen tehermentesít

Szó szerint nehéz feladat a nehézfuvarozás. A túlméretes és túlsúlyos szállítmányok a méretüknél és a tömegüknél fogva nem közlekedhetnek akárhol. A holland Broshuis egy egyszerű, de nagyszerű új megoldással segít kibővíteni a működési területüket.

Közzétéve:

Aki nem szerette a kombinatorikát, az könnyen zavarba jöhet a Broshuis süllyesztett rakfelületű félpótkocsijainak felhasználási lehetőségeit megismerve. Sajnos egy kicsit muszáj lesz matekozni, hogy igazán átlássuk aktuális témánkat. Ugyanis rendkívül rugalmas már maga az alaptermék is, amihez az újdonság készült. A holland pótkocsigyártó belső szóhasználatában csak 100T, azaz száztonnásnak keresztelt termékcsaládja a modularitás magasiskolája.

Ezek a süllyesztett rakfelületű trélerek a nyerges vontatóhoz hattyúnyakkal kapcsolódnak, amely akár levehető kivitelű is lehet. A hattyúnyak alapvetően egy dollyhoz csatlakozik, az pedig az 5-7 tengelyes bogihoz. Ám a levehető nyakú változatok esetében akár közvetlenül a többtengelyes trélerhez is csatlakoztatható. A terhelhetőségükről elnevezett színpados trélerek nem hagyományos merevtengelyeken gördülnek, hanem nagyobb terhelhetőséget biztosító független felfüggesztésű kerekekkel vagy lengőtengelyekkel elérhetők. Előbbi alacsonyabb rakfelületet a másik pedig jóval nagyobb kerékkitérést tesz lehetővé, így mindkettő megtalálja a helyét a speciális fuvarozás kelléktárában.

A közutak, hidak, felüljárók megóvása érdekében a különböző tengelyszámú járművekre különböző maximális össztömeget határoznak meg az előírások. A negyven tonnás össztömegű, nyerges vontatóból és félpótkocsiból álló szerelvény jellemzően öt tengelyen osztja el a terhelését. Amennyiben a fenti nehézfiúkat vesszük, akkor azonban más a képlet. Egy három vagy négytengelyes nehézvontatóból és a mögé kapcsolt, nyolc- vagy tíztengelyes süllyesztett rakfelületű félpótkocsiból áll ilyenkor a járműszerelvény, ami rakománnyal együtt 140-160 tonna is lehet.

Európa-szerte sok helyen jelent egyre nagyobb problémát a közlekedési infrastruktúra karbantartásának elmaradása vagy lassúsága. Emiatt több országban egyre keményebb diót jelent a túlsúlyos járművek útvonaltervezése. Sokszor hatalmas kerülőket kell tenni a méreteik és tömegük miatt eleve különlegesen alapos előkészítést igénylő szállítmányoknak. Nem egy esetben a „felesleges” kitérő megspórolható lenne, ha egy egészen picit kedvezőbben oszlana el a hatalmas tömeg a felújításra váró útszakaszon. És ezzel az alapozással el is jutottunk a mai újdonságunkhoz, amelyek a tengelyterhelést csökkentik.

A FLEX egy egy- vagy kéttengelyes dolly, amely a hattyúnyakhoz kapcsolt dolly és a lengőtengelyes tréler közé illeszthető be. Ezzel akár egy tonnával is csökkenthető az egy tengelyre jutó tengelyterhelés, ami éppen elég lehet ahhoz egy adott útszakaszon, hogy ne kelljen kerülőutat keresni. További előnye, hogy rendkívül könnyen fel- vagy lekapcsolható, mindössze egy negyedóra elég lehet ehhez a mutatványhoz. Vagyis nem kell olyankor feleslegesen cipelni, amikor nincs rá szükség, ám igény esetén mégis gyorsan hadra fogható. A FLEX alkalmazásakor nem változik a rakfelület magassága, a fékrendszere és a felfüggesztése a dollyhoz kapcsolódik.

Az új FLEX tengelyt az egyszeresen vagy kétszeresen kihúzható trélerek közül első körben a 2+6 és a 3+7 tengelyes változatokhoz ajánlja a gyártó. A felsorolt moduláris építőelemekből így 2+6, 2+1+6, 2+2+6 vagy 3+7, 3+1+7, 3+2+7 tengelykombinációk rakhatók össze. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy kihúzhatók, plusz rakfelülettel vagy akár hidraulikus rámpával is rendelhetők, sőt a kormányzásukra is több opció elérhető. A lehetőségek száma, ha nem is végtelen, de igen jelentős. De miért is csodálkoznánk mindezen, hiszen a holland cég a speciális szállítmányok nagymestere, a különleges fuvareszközök legrégebb óta működő gyártója, amely közel 140 éves múltra tekint vissza! A Broshuis új FLEX tengelye már rendelhető opció a süllyesztett rakfelületű trélerekhez a gyártó magyar importőrénél, a Delta-Truck Kft. szigetszentmiklósi telephelyén.





Megosztom másokkal

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.

Az idő pénz!

Jelen esetben szó szerint igaz ez a mondás, hiszen aktuális akciónk keretében most a teljes 2024-as lízingdíjat átvállaljuk Öntől! Érdemes tehát gyorsan dönteni, ugyanis valóban minden nap számít. Minél korábban gazdagítja flottáját egy Ford Trucks nyerges vontatóval, annál többet takaríthat meg szilveszterig!

Újabb premier a Ford Otosantól Törökországban: Autópályára szánt 4. szintű vezetésautomatizáló rendszer

Abdulkadir Uraloğlu közlekedési és infrastrukturális miniszter a teszt idejére egy a forgalom elől elzárt autópályaszakaszon, az ICA által épített Yavuz Sultan Selim (Vitéz Szelim szultán) hídon és az Északi körgyűrűn tette próbára a 4. szintű autonóm vezetési technológiával felszerelt teherautót, amelyet elsőként Törökországban fejlesztett ki a Ford Otosan, az autóipar átalakításában élenjáró Ford Trucks nehézhaszonjármű … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 3. rész

A Lamberet hannoveri megjelenéséről beszámoló cikksorozatunk harmadik részéhez érkeztünk. Ezúttal a hűtőfelépítmények specialistájának a belső égésű motorral felszerelt, illetve tisztán elektromos kisáruszállítók és furgonok számára kínált hűtős átalakítások, illetve hűtőfelépítmények választékát mutatjuk be. Innovatív 2024-es újdonságai révén a Lamberet számos járműgyártó standján képviseltethette magát.