Fenntartható innovációk

Megérkezett a Ford Truck F-MAX második generációja, ami finomított külsővel, új erőforrással, valamint számos műszaki innovációval igyekszik elnyerni a fuvarozóvállalatok, valamint járművezetők szívét.

Közzétéve:

Kigördült a háromszázezredik teherautó a törökországi Eskişehir városában a Ford Trucks több mint negyvenéves múltú üzeméből. Ebből a szép mennyiségből összesen 36 ezer példány írható az F-MAX zászlóshajó számlájára. A Delta-Truck Kft., a Ford Trucks magyarországi importőre a megjelenése, azaz 2018 óta forgalmazza a típust, ami még abban az esztendőben elnyerte a 2019 International Truck of the Year, vagyis Év Tehergépkocsija díjat. Hazánkban nagyságrendileg ezer F-MAX talált gazdára, és számuk egyre növekszik.

Evolúció, nem revolúció

A Ford Trucks munkatársai is az állandó fejlődésben látják a márka jövőjét. Ezért tovább finomították a mai napig esztétikus megjelenésű Ford F-MAX fülkéjét. Természetesen elsősorban amiatt, hogy csökkentsék a légellenállását. Légterelőelemet helyeztek az A oszlopra, a fülkehátfal és a függőleges légterelő közé pedig szigetelés került. A fényszórók fölé apró szárnyacskákat helyeztek, a kerékjárati ívekben pedig új betét csökkenti a hézagot és ezzel a turbulenciákat. Igény esetén a digitális tükrök rögtön két változatban, prémium- és alapcsomagban váltják le a széltoló külső visszapillantó tükröket.

A digitális tükörrendszer egyik különlegessége az úgynevezett „tolvajfigyelő mód”, ami álló járműnél, gyújtás nélkül, zárt ajtók és megfelelő akkumulátortöltöttség mellett a szerelvény közvetlen környezetét figyeli és mozgást észlelve videófelvételre rögzíti az ólálkodókat. De hagyjuk a csibészeket, inkább a második generációs Ford Trucks F-MAX további technikai finomságaira fókuszáljunk! Ugyanis az aktív hűtőlamellák a dízelmotor hűtésigényének függvényében automatikusan és fokozatmentesen nyitódnak, illetve záródnak. Utóbbi esetben könnyebb a levegő áramlása a fülke körül, ezáltal csökken a jármű légellenállása. A rendszer további előnye, hogy az erőforrás gyorsabban eléri az optimális üzemi hőmérsékletet, ami a hosszabb élettartam mellett jótékonyan hat a takarékosságára is.

Új generációs erőforrás

A 12,7 literes Ecotorq dízelmotor teljesítménye ötszázról 510 lóerőre növekedett, ami azonban ennél sokkal fontosabb, hogy elődjénél immár hat százalékkal takarékosabb. A legnagyobb forgatónyomatéka pedig 2500-ról 2600 newtonméterre növekedett. Ezt olyankor is leadja, amikor ECO-módban 450 lóerőre korlátozott a teljesítménye. A takarékos menetmódban a korábbi 85 helyett, immár 90 kilométer/órás sebességig engedi gyorsulni a vontatót. Pótkocsi nélkül sem engedi duhajkodni a sofőrt, inkább csökkenti az erőforrás forgatónyomatékát és a vontató gyorsulását.

Átformálták a pedáltérképet, így ötven kilométer/órás sebesség felett a gázpedál középállásánál immár nagyobb a motor forgatónyomatéka. Így a hatékonyabb gyorsítás mellett takarékosabban üzemelhet az F-MAX. Az új, saját fejlesztésű, 16 előre- és négy hátrameneti fokozattal felvértezett automatizált sebességváltót gyorsítóáttétellel látták el. Ennek köszönhetően legfelső fokozatban csökkent az erőforrás fordulatszáma és tüzelőanyag-fogyasztása. Ezt elősegítendő hosszabbodott a hátsó tengely áttétele is. Olyannyira, hogy a mega kapcsolási magasságú F-MAX nyerges vontatókba eleve a hosszú, 2,17 áttételű hátsó tengelyt szerelik. A tartósfék szerepét a 450 kilowatt teljesítményű és 3800 newtonméteres forgatónyomatékre képes Voith retarder látja el. Apropó fék! A további hatékonyság érdekében fékbetétvisszahúzó rugókkal szerelték fel a fékrendszert.

Ezek azonnal nyugalmi állapotba húzzák vissza a fékbetéteket, amint a járművezető levette lábát a fékpedálról. Ezzel csökkentik a felesleges súrlódást, valamint kopást. Ez nemcsak a fogyasztást csökkenti és a betétek élettartamát növeli, hanem egyúttal a finompor-kibocsátást is mérsékli. Gyárilag alacsony gördülési ellenállású, prémiumminőségű gumiabroncsokkal szerelik a második generációs F-MAX haszonjárműveket. Igény esetén az első laprugók feladatát is légrugók veszik át, mi több a mega kapcsolási magasságú nyerges vontatóknál ez egyenesen az alapfelszereltséget gazdagítja.

Takarékossági hullámlovas

Fa Nándorhoz semmi köze, mégis képes vitorlázni a második generációs F-MAX. A prediktív sebességszabályzó rendszerrel, valamint az előrelátó, domborzatkövető hajtásláncvezérléssel összhangban a vitorlázó funkció sík, kanyaroktól mentes úton beállítás függvényében plusz-mínusz három kilométer/órás sebességgel engedi felgyorsulni, majd lelassulni a szerelvényt. Természetesen ezt sem öncélúan teszi, hiszen ezek az innovációk mind a hatékonyság növelését, egyúttal a tüzelőanyag-fogyasztás csökkentését célozzák. Az eredmények magukért beszélnek, ugyanis a második generációs F-MAX akár 11,3 százalékkal lehet takarékosabb az elődjénél. Apropó, az F-LINE is megkapta ezt az új erőforrást, de az már egy másik történet…





Megosztom másokkal

Különleges feladatok mesterei

Harmincméteres betongerendát, lánctalpas rakodógépet vagy egy teljes gépsort kellene elszállítani? Esetleg óriási kábeldobot? Netán egy egész házat? Itt már csak a Broshuis segíthet! A Delta-Truck Kft. több mint másfél évtizede várja ügyfeleit a speciális igényekre készülő, illetve konténerszállító félpótkocsik egyik legrégebbi gyártójának magyarországi importőreként.

Szállító szamuráj

Megbízható japán technika Nippon karakteres stílusában? Korántsem egzotikum, hazai útjainkon sem. Hivatalos márkakereskedőként a Delta-Truck Kft. már 2015 óta forgalmaz Isuzu tehergépjárműveket. Az öt modellsorozat alkotta hazai kínálat legnagyobb tagja az F-széria, amely szülőhazájában Forward néven szerepel a palettán. Jól érzékeltetik a márka sokoldalúságát a szigetország piacán bemutatott, az ott eddig kínált 15 tonnát jelentősen … Continued

Lefogyasztott fagyasztós

Igencsak jelentős fogyókúrára fogták a Kögel mérnökei a hűtőfélpótkocsijukat. Az eredmény egy teljesen új paneltechnológia, amely minden érintettnek előnyére válik! Az üzemeltető mérlegét kisebb fogyasztással és nagyobb terhelhetőséggel védi, a környezetet a vontató és az aggregát kisebb károsanyag-kibocsátásával kíméli. Az már csak hab a tortán, hogy a szállított árut hőmérsékletét is hatékonyabban megőrzi.

Fenntartható innovációk

Megérkezett a Ford Truck F-MAX második generációja, ami finomított külsővel, új erőforrással, valamint számos műszaki innovációval igyekszik elnyerni a fuvarozóvállalatok, valamint járművezetők szívét. Kigördült a háromszázezredik teherautó a törökországi Eskişehir városában a Ford Trucks több mint negyvenéves múltú üzeméből. Ebből a szép mennyiségből összesen 36 ezer példány írható az F-MAX zászlóshajó számlájára. A Delta-Truck Kft., … Continued