Fél évszázadnyi munkaviszonnyal is szalonállapotban

Legtöbben már csak kedvtelésből, hobbijárműnek tartanak ötvenéves tehergépkocsikat. Nem úgy a holland Hoefnagels család, amely mindennapos kemény munkára használ 45-50 éves DAF teherautókat. Azonban annyira gondos karbantartás mellett, hogy a járművek egytől egyig szinte olyan állapotúak, mintha csak tegnap gördültek volna le a gyártósorról.

Közzétéve:

Tavaly ünnepelte fennállásának kilencvenedik évfordulóját a DAF. Ennek alkalmából kihirdette, hogy keresi a legidősebb, de még üzemeltetésben lévő DAF tehergépkocsit. A jelentkezés egyik alapfeltételeként kikötötték, hogy a gépjárműnek a mai napig üzleti célú közúti fuvarozást kell végeznie, tehát nem restaurált múzeumi példányokra vadásztak. A gyártó egyik közösségi médiafelületére feltöltött kisfilm olaj volt a tűzre, és a világ minden részéről özönlöttek a jelentkezők. Azonban a legöregebb teherautóra szinte egy kőhajításnyira bukkant rá a DAF, az eindhoveni gyárának szomszédságában fekvő Bakel faluban.

Veterán flotta

A jármű a vándorvidámparkokat üzemeltető Hoefnagels család tulajdona, amely nem is csak egy, hanem négy kitűnő állapotú, ötven év körüli életkorú veterán DAF tehergépkocsit is használ a vidámpark eszközeinek szállítására egész Hollandia területén. A családi vállalkozás mindegyik teherautóját újonnan szerezte be, és azóta folyamatos, gondos karbantartás mellett üzemelteti. A járművek a vidámparkok szezonalitásának megfelelően télen garázsban állnak, ám kora tavasztól késő őszig folyamatosan fuvarozzák a hatalmas vidámparki szerkezeteket egyik helyszínről a másikra.

Munkára termettek

„Az 1975-ös 2800-as és az 1971-es 1600-as típuson kívül két A1600-as is megtalálható a flottánkban. Az egyik békánk – a kinézete miatt hívjuk így – 1968-as, a másik 1969-es évjáratú. Nem kíméljük a járműveinket, szinte minden nap keményen dolgoznak. A legidősebb már több mint ötvenéves, de még messze áll a nyugdíjba vonulástól. Ugyanúgy használjuk ezeket a járműveket, mint bárki más a teherautóit. Miért, nem erre valók a DAF tehergépkocsik?” – magyarázta a legnagyobb természetességgel Frits és Nicky Hoefnagels, a családi vállalkozás tulajdonosai. Persze kötődésük a járműveikhez azért nem mindennapi, elvégre nem készíttet minden üzemeltető diorámát a teherautóiról.

 





Megosztom másokkal

Lefogyasztott fagyasztós

Igencsak jelentős fogyókúrára fogták a Kögel mérnökei a hűtőfélpótkocsijukat. Az eredmény egy teljesen új paneltechnológia, amely minden érintettnek előnyére válik! Az üzemeltető mérlegét kisebb fogyasztással és nagyobb terhelhetőséggel védi, a környezetet a vontató és az aggregát kisebb károsanyag-kibocsátásával kíméli. Az már csak hab a tortán, hogy a szállított árut hőmérsékletét is hatékonyabban megőrzi.

Fenntartható innovációk

Megérkezett a Ford Truck F-MAX második generációja, ami finomított külsővel, új erőforrással, valamint számos műszaki innovációval igyekszik elnyerni a fuvarozóvállalatok, valamint járművezetők szívét.

Mi fán terem a félpótkocsicentrum?

Mindegy, hogy mezőgazdasági terményt fuvaroz a feldolgozóüzembe, homokot az építkezésekre, távolról idehajózott konténert a kikötőből, esetleg hőmérsékletre érzékeny árut a szűk belvárosokba, a Delta-Truck félpótkocsicentrumban talál megoldást szállítási kihívásaira. Termékpalettánk gazdaságát csak munkatársaink szakértelme múlja felül. Eláruljuk, hogy mi a csuda a félpótkocsicentrum.

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.