F-MAX – Az év haszongépjárműve 2019

A török gyár az idén ünnepelte alapításának 60 éves évfordulóját, amelyet sikerült megkoronázni életük első „International Truck of the Year” díjával is.

Közzétéve:

Ugyanakkor ez biztatás és ösztönzés a többi török járműgyártó számára is, hogy igen, lehetséges. Komoly ellenfél érkezett az európai márkák közé, hiszen az F-MAX-ot az európai piacok számára tervezték. Akkor még ott van a háttérben, az önvezető üzemmódra is képes F-Vision koncepcióvontató.

Nem titkolt terv, hogy a jelenlegi 33 országos piaci jelenlétet 2020-ra 51 országra bővítsék, 142 szervizponttal.

Ford  Trucks F-MAX kívülről

Az F-MAX egyelőre csak 3,6 méteres tengelytávú, 4×2-es nyerges vontatóként kerül gyártásba, de mindjárt kétféle alvázmagassággal: az F-MAX ötféle, 1050–1300 milliméter közötti kapcsolási magassággal készül, az F-MAX LL 980 milliméteressel és elöl is légrugózással, első-hátsó szintállítással. Erőforrásként a Ford Trucks saját fejlesztésű 500 lóerős, 2500 newtonméteres, 12,7 literes, soros, hatos motorja szolgál (Euro 6). A takarékosságot és a gyors üzemi hőfok elérését egy lekapcsoló légkompresszor, változó szállítókapacitású vízpumpa és fokozatmentesen működő hűtőventilátor is segítik. A motorfék teljesítménye 400 kilowatt.

A saját fejlesztésű motor

Az erőátvitelt 12 fokozatú, ZF TraXon váltómű végzi, takarékos és teljesítményprogrammal, szériában ekoroll funkcióval és opciós intarderrel. Az aktív biztonságot adaptív, GPS-es tempomat, sávfigyelő, aktív vészfékasszisztens, tengelyterhelés-kijelző és abroncsnyomás-figyelő növelik.

A fuvarozók szériaként kapják a fedélzeti internetet és a ConnectTruck csomagot, amely számos szolgáltatást foglal magába: a takarékos vezetést segítő értékelőrendszert, flottairányítási- és távdiagnosztikai rendszert, felhőalapú informatikai rendszerbe továbbít minden lényeges üzemeltetési adatot (gazdaságosság, szervizütemezés, stb.), valamint figyeli az útvonalat és domborzatot, ennek függvényében rugalmasan alakítja a kapcsolási programot, a kedvező fogyasztás és átlagsebesség érdekében.

Ford F-MAX belülről

A gépkocsivezető munka- és pihenési komfortja: ergonómikus műszerfal, professzionális vezetőülések, állítható alsó fekhely, kívül-belül nagy rakodóterek és jókora hűtőszekrény, a hosszú utakra. A színválaszték 9 normál- és 6 metálfényezéssel indul, felárért motoros fülkebillentés szintén kérhető.

Az F-MAX októberben már megtekinthető a Delta-Truck Kft. szigetszentmiklósi telephelyén, decembertől már árajánlatok kérhetők, a rendelésekre 3 hónapos a szállítási határidő. 2019 januárjában beérkeznek az első tesztjárművek is!

A 60. évfordulót a díj tette még emlékezetesebbé

 F-Vison –A jövő

Forrás: Camion Truck & Bus Magazin – KB.





Megosztom másokkal

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.

A név kötelez

Főként az alumínium billencsek mestereként ismerhetjük a Benalu márkát. Az alapítók – Hubert Pora és Dominique Bonduelle urak – már a cég nevével is erre utaltak, amikor a francia bennes (billencs) és az alumínium szavak összetételével jegyezték be cégüket 1967-ben.

Gördülékeny elemcsere

Habár nem nevezhető új koncepciónak, mindeddig senkinek sem sikerült széles körben megvalósítania az elektromos haszonjárművek akkumulátorcserélő rendszerét. Eddig, ugyanis az Isuzu egy olyan koncepciót mutatott be, ami akár működőképes is lehet!