F-MAX – Az év haszongépjárműve 2019
A török gyár az idén ünnepelte alapításának 60 éves évfordulóját, amelyet sikerült megkoronázni életük első „International Truck of the Year” díjával is.
Ugyanakkor ez biztatás és ösztönzés a többi török járműgyártó számára is, hogy igen, lehetséges. Komoly ellenfél érkezett az európai márkák közé, hiszen az F-MAX-ot az európai piacok számára tervezték. Akkor még ott van a háttérben, az önvezető üzemmódra is képes F-Vision koncepcióvontató.
Nem titkolt terv, hogy a jelenlegi 33 országos piaci jelenlétet 2020-ra 51 országra bővítsék, 142 szervizponttal.
Ford Trucks F-MAX kívülről
Az F-MAX egyelőre csak 3,6 méteres tengelytávú, 4×2-es nyerges vontatóként kerül gyártásba, de mindjárt kétféle alvázmagassággal: az F-MAX ötféle, 1050–1300 milliméter közötti kapcsolási magassággal készül, az F-MAX LL 980 milliméteressel és elöl is légrugózással, első-hátsó szintállítással. Erőforrásként a Ford Trucks saját fejlesztésű 500 lóerős, 2500 newtonméteres, 12,7 literes, soros, hatos motorja szolgál (Euro 6). A takarékosságot és a gyors üzemi hőfok elérését egy lekapcsoló légkompresszor, változó szállítókapacitású vízpumpa és fokozatmentesen működő hűtőventilátor is segítik. A motorfék teljesítménye 400 kilowatt.
A saját fejlesztésű motor
Az erőátvitelt 12 fokozatú, ZF TraXon váltómű végzi, takarékos és teljesítményprogrammal, szériában ekoroll funkcióval és opciós intarderrel. Az aktív biztonságot adaptív, GPS-es tempomat, sávfigyelő, aktív vészfékasszisztens, tengelyterhelés-kijelző és abroncsnyomás-figyelő növelik.
A fuvarozók szériaként kapják a fedélzeti internetet és a ConnectTruck csomagot, amely számos szolgáltatást foglal magába: a takarékos vezetést segítő értékelőrendszert, flottairányítási- és távdiagnosztikai rendszert, felhőalapú informatikai rendszerbe továbbít minden lényeges üzemeltetési adatot (gazdaságosság, szervizütemezés, stb.), valamint figyeli az útvonalat és domborzatot, ennek függvényében rugalmasan alakítja a kapcsolási programot, a kedvező fogyasztás és átlagsebesség érdekében.
Ford F-MAX belülről
A gépkocsivezető munka- és pihenési komfortja: ergonómikus műszerfal, professzionális vezetőülések, állítható alsó fekhely, kívül-belül nagy rakodóterek és jókora hűtőszekrény, a hosszú utakra. A színválaszték 9 normál- és 6 metálfényezéssel indul, felárért motoros fülkebillentés szintén kérhető.
Az F-MAX októberben már megtekinthető a Delta-Truck Kft. szigetszentmiklósi telephelyén, decembertől már árajánlatok kérhetők, a rendelésekre 3 hónapos a szállítási határidő. 2019 januárjában beérkeznek az első tesztjárművek is!
A 60. évfordulót a díj tette még emlékezetesebbé
F-Vison –A jövő
Forrás: Camion Truck & Bus Magazin – KB.