F-MAX – Az év haszongépjárműve 2019

A török gyár az idén ünnepelte alapításának 60 éves évfordulóját, amelyet sikerült megkoronázni életük első „International Truck of the Year” díjával is.

Közzétéve:

Ugyanakkor ez biztatás és ösztönzés a többi török járműgyártó számára is, hogy igen, lehetséges. Komoly ellenfél érkezett az európai márkák közé, hiszen az F-MAX-ot az európai piacok számára tervezték. Akkor még ott van a háttérben, az önvezető üzemmódra is képes F-Vision koncepcióvontató.

Nem titkolt terv, hogy a jelenlegi 33 országos piaci jelenlétet 2020-ra 51 országra bővítsék, 142 szervizponttal.

Ford  Trucks F-MAX kívülről

Az F-MAX egyelőre csak 3,6 méteres tengelytávú, 4×2-es nyerges vontatóként kerül gyártásba, de mindjárt kétféle alvázmagassággal: az F-MAX ötféle, 1050–1300 milliméter közötti kapcsolási magassággal készül, az F-MAX LL 980 milliméteressel és elöl is légrugózással, első-hátsó szintállítással. Erőforrásként a Ford Trucks saját fejlesztésű 500 lóerős, 2500 newtonméteres, 12,7 literes, soros, hatos motorja szolgál (Euro 6). A takarékosságot és a gyors üzemi hőfok elérését egy lekapcsoló légkompresszor, változó szállítókapacitású vízpumpa és fokozatmentesen működő hűtőventilátor is segítik. A motorfék teljesítménye 400 kilowatt.

A saját fejlesztésű motor

Az erőátvitelt 12 fokozatú, ZF TraXon váltómű végzi, takarékos és teljesítményprogrammal, szériában ekoroll funkcióval és opciós intarderrel. Az aktív biztonságot adaptív, GPS-es tempomat, sávfigyelő, aktív vészfékasszisztens, tengelyterhelés-kijelző és abroncsnyomás-figyelő növelik.

A fuvarozók szériaként kapják a fedélzeti internetet és a ConnectTruck csomagot, amely számos szolgáltatást foglal magába: a takarékos vezetést segítő értékelőrendszert, flottairányítási- és távdiagnosztikai rendszert, felhőalapú informatikai rendszerbe továbbít minden lényeges üzemeltetési adatot (gazdaságosság, szervizütemezés, stb.), valamint figyeli az útvonalat és domborzatot, ennek függvényében rugalmasan alakítja a kapcsolási programot, a kedvező fogyasztás és átlagsebesség érdekében.

Ford F-MAX belülről

A gépkocsivezető munka- és pihenési komfortja: ergonómikus műszerfal, professzionális vezetőülések, állítható alsó fekhely, kívül-belül nagy rakodóterek és jókora hűtőszekrény, a hosszú utakra. A színválaszték 9 normál- és 6 metálfényezéssel indul, felárért motoros fülkebillentés szintén kérhető.

Az F-MAX októberben már megtekinthető a Delta-Truck Kft. szigetszentmiklósi telephelyén, decembertől már árajánlatok kérhetők, a rendelésekre 3 hónapos a szállítási határidő. 2019 januárjában beérkeznek az első tesztjárművek is!

A 60. évfordulót a díj tette még emlékezetesebbé

 F-Vison –A jövő

Forrás: Camion Truck & Bus Magazin – KB.





Megosztom másokkal

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.

Az idő pénz!

Jelen esetben szó szerint igaz ez a mondás, hiszen aktuális akciónk keretében most a teljes 2024-as lízingdíjat átvállaljuk Öntől! Érdemes tehát gyorsan dönteni, ugyanis valóban minden nap számít. Minél korábban gazdagítja flottáját egy Ford Trucks nyerges vontatóval, annál többet takaríthat meg szilveszterig!

Újabb premier a Ford Otosantól Törökországban: Autópályára szánt 4. szintű vezetésautomatizáló rendszer

Abdulkadir Uraloğlu közlekedési és infrastrukturális miniszter a teszt idejére egy a forgalom elől elzárt autópályaszakaszon, az ICA által épített Yavuz Sultan Selim (Vitéz Szelim szultán) hídon és az Északi körgyűrűn tette próbára a 4. szintű autonóm vezetési technológiával felszerelt teherautót, amelyet elsőként Törökországban fejlesztett ki a Ford Otosan, az autóipar átalakításában élenjáró Ford Trucks nehézhaszonjármű … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 3. rész

A Lamberet hannoveri megjelenéséről beszámoló cikksorozatunk harmadik részéhez érkeztünk. Ezúttal a hűtőfelépítmények specialistájának a belső égésű motorral felszerelt, illetve tisztán elektromos kisáruszállítók és furgonok számára kínált hűtős átalakítások, illetve hűtőfelépítmények választékát mutatjuk be. Innovatív 2024-es újdonságai révén a Lamberet számos járműgyártó standján képviseltethette magát.

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 2. rész

A Lamberet hannoveri palettáját bemutató sorozatunk második részének témája az SR2e félpótkocsik elektromossá alakítására, valamint az utólagos elektromos átalakításokra összeállított Lamberet Energy koncepció. A program a szabályozott hőmérsékletű szállítás környezetvédelmi kihívásaira reagálva konkrét és gazdaságilag is megvalósítható megoldásokat kínál az ágazat számára. Fejlett műszaki megoldásokat sorakoztat fel az elektromos energia tárolására, átalakítására és kezelésére. Ezzel … Continued