Ezzel remekeltek a csehek

Egy igazi különlegesség tűnt fel idén a Dakar-ralin, méghozzá igen sikeres eredményt elérve. A Praga V4S DKR versenykamion ráadásul egy másik legendás cseh tehergépkocsi-gyártó, a Tatra hírnevét is öregbíti.

Közzétéve:

Bizonyára sokan emlékeznek még a rövid, keskeny csőrrel ellátott, jellegzetesen visító hangú, kiváló terepjáró képességű, 6×6-os, portáltengelyes, eredetileg katonai alkalmazásra tervezett Praga V3S tehergépkocsikra, hiszen hazánkban is szép számban előfordultak szennyvízszállítóként, autódaruként vagy műhelykocsiként. Nos, ezeknek állít emléket a világ legkeményebb terepraliversenyén idén rajthoz állt Praga V4S DKR modell. Ám leginkább csak a nevével teszi ezt, műszaki alapja ugyanis az InstaForex Loprais Team nevű csapat tavalyi Tatra Jamal versenykamionja.

Újjászületett versenykamion

A csapat a Praga V4S DKR megépítésekor megtartotta a Tatra legendás, jól bevált központi csővázát és lengőtengelyes, független felfüggesztéseit, hiszen ez a konstrukció évtizedek óta bizonyít civil alkalmazásokban és nehéz terepversenyeken egyaránt. Elvégre a Tatra a hat győzelmével a második legsikeresebb tehergépkocsi-márka a Dakar-rali több mint negyvenéves történelmében. A kopřivnicei gyártó sajátos megoldása ugyanis nemcsak rendkívül robusztus felépítést, hanem alacsony tömegközéppontjával és a futómű kisebb rugózatlan tömegével versenytempóban is kiváló viselkedést biztosít. Továbbá megtartották a Tatra 815 fülkéjét is. A kissé problémás Caterpillar motort viszont kicserélték egy körülbelül 4100 newtonméter nyomaték kifejtésére képes IVECO erőforrásra, a kézi váltót pedig egy Allison automatikus váltóra. Ezzel egy csapásra megszűntek a tengelykapcsoló-problémák is, ráadásul az automata nagy mértékben tehermentesíti a pilótát verseny közben. Az új hajtáslánc mellett pedig az új felépítmény is hozzájárult ahhoz, hogy még alacsonyabbra kerüljön a jármű tömegközéppontja.

Nagymúltú csapat

A jól felkészített versenykamion mögött egy kétségkívül igen tapasztalt csapat áll. A pilóta a negyvenéves Aleš Loprais, vagyis a legendás, hatszoros Dakar-győztes Karel Loprais unokaöccse. A tehetséges versenyző 2006-ban kezdte a dakaros karrierjét nagybátyja mellett a navigátori ülésben, majd a következő szezonban már a volán mögött ülve megszerezte a Dakar-rali összesített harmadik helyezését. Következő jelentős sikereként 2011-ben a dobogó legfelső fokára állhatott a Selyemút-ralin. Idén pedig a Pragával két szakaszon is a harmadik helyen végzett, míg a közel 7900 kilométeres versenytávot teljesítve az összesített hetedik helyen ért célba. Ez különösen szép eredmény annak tükrében, hogy nem gyári csapatként indultak.

Jön tehergépkocsi is?

A hírnév pedig az utóbbi időben reneszánszát élő Pragának is jól jön. Habár tehergépkocsit több mint tíz éve nem gyártanak, kínálatukban a profi versenygokartoktól a Praga R1R szupersportautón és annak versenykivitelein át a légcsavaros, egymotoros Praga Alfa repülőgépig számos izgalmas termék megtalálható. Lehet, hogy éppen a dakaros sikerek kapcsán a teherautó-gyártáshoz is visszatér a patinás cseh vállalat?

 

 





Megosztom másokkal

A VIARENT újabb lépést tett Szlovákiában: felvásárolta az MHC Mobility nehézjármű flottáját

A VIARENT – Közép-Európa meghatározó haszonjármű-bérbeadó vállalata – tovább erősíti jelenlétét Szlovákiában: sikeresen felvásárolta az MHC Mobility Slovakia nehézgépjármű flottáját. Az akvizíció stratégiai jelentőségű mérföldkő a vállalat régiós terjeszkedésében, és új szintre emeli szolgáltatási kapacitását a szlovák piacon, ahol a VIARENT már több mint egy évtizede, 2013 óta van jelen, a Delta-Truck s.r.o. márkanév alatt.

Könnyű eszköz nehéz munkára

Aligha vitatná bárki, nehéz kenyér a konténerezés. Embert, vontatót és pótkocsit is igencsak próbára tesz a kikötői daruk és a vágányrengetegek közepén sürgölődő átrakók világa. A Delta-Truck Kft. kínálatában immár két évtizede szereplő Kögel márka konténerszállító félpótkocsicsaládjának új tagja, a Port 20 azonban a szó szoros értelmében is „könnyedén” abszolválja a húszlábas konténerek szállításának feladatát.

Globális játékos

Kőkemény pickup, elnyűhetetlen terepjáró, masszív és megbízható teherautók. Ennyi? Korántsem! Noha a Delta-Truck Kft. palettájára tekintve is egyből látható, hogy az Isuzu márka Európában közismert kínálata sem éppen szűkös – a több mint kilencven esztendős márka palettáján ennél jóval több közúti jármű szerepel. Most nemcsak a cégcsoport egész világra kiterjedő tevékenységét, hanem a jövőre szóló … Continued

Különleges feladatok mesterei

Harmincméteres betongerendát, lánctalpas rakodógépet vagy egy teljes gépsort kellene elszállítani? Esetleg óriási kábeldobot? Netán egy egész házat? Itt már csak a Broshuis segíthet! A Delta-Truck Kft. több mint másfél évtizede várja ügyfeleit a speciális igényekre készülő, illetve konténerszállító félpótkocsik egyik legrégebbi gyártójának magyarországi importőreként.