Erős alternatíva

Hamarosan piacra kerül a pickupok Teslája, a tisztán elektromos hajtású Rivian R1T.

Nemcsak annyi a párhuzam a Tesla típusokkal, hogy az R1T is már eredetileg villanyjárműnek készült, hanem az is, hogy a Rivian szintén egy amerikai startupcég.

Közzétéve:

Egyszerre két típus sorozatgyártásának a beindításán is gőzerővel dolgozik a Rivian, az R1S szabadidő-autó az R1T pickup zárt rakterű változata. Ehhez a munkához pedig nagy lökést adott, hogy februárban 700 millió dollárt fektetett a cégbe az Amazon, míg áprilisban 500 millió dollárt  a Ford.

Platós gördeszka

Az elektromos haszonjárműveknél bevett szokás szerint a Rivian típusai is egy gördeszkának nevezett alapra épülnek, amely az alváz mellett az akkumulátorcsomagot, a villanymotorokat, az első és a hátsó futóművet, valamint a fék- és hőmérsékletszabályzó rendszert is magában foglalja. Ez egyrészt nagyon rugalmasan alkalmazhatóvá teszi ezt az önjáró alvázat, másrészt felette sok hely jut az utasoknak és a csomagjaiknak, illetve a rakománynak. További járulékos előny az alacsonyabb tömegközéppont a kedvező menettulajdonságok érdekében. Ehhez egyébként a független, kettős keresztlengőkaros elülső és a független, többlengőkaros hátsó futómű is hozzájárul. Sőt, dinamikus keresztstabilizátor, adaptív lengéscsillapítás és szintszabályzós légrugózás is gondoskodik arról, hogy nehéz terepen, illetve autópályán nagy sebességnél egyaránt megfelelően viselkedjen a pickup. Terepjáró-képességét egyébként akár 360 milliméter szabad hasmagasság, 1000 milliméter gázlómélység, 34, 26 és 30   fokos első, középső, illetve hátsó terepszög, valamint 45 fokos kapaszkodóképesség jellemzi.

Villamos erőgép
Mindemellett a 2,67 tonna saját tömegű, 3,47 tonna össztömegű, közel 5,5 méter hosszú és két méter széles pickup akár kétszáz kilométer/óra sebességgel is száguldhat, hiszen minden kerekénél egy-egy 147 kilowatt, azaz 200 lóerő teljesítményű villanymotor dolgozik, egyenként akár 3500 newtonméter nyomatékot küldve a talajra. Az ügyfelek 105, 135 vagy 180 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomagot választhatnak majd, persze masszív alsó védőburkolattal ellátva, hogy terepen se sérüljenek. A hatótávolság ennek megfelelően 370 és 640 kilométer között lehet. Félórás gyorstöltéssel 160 kilowatt töltőteljesítmény mellett akár 320 kilométerrel is növelhető a hatótávolság. Míg az adaptív akkumulátorszabályzás a vezetési stílust és szokásokat figyelembe véve optimális energiafelhasználásról gondoskodik, megnövelve ezzel az akkumulátor élettartamát.

Rakodóhelyek kánaánja

A belsőtér kialakításánál a tervezők egyrészt törekedtek a prémiumszínvonalú anyaghasználatra, másrészt a nagy igénybevételnek kitett helyeken a sportszergyártók által alkalmazott strapabíró és könnyen tisztítható anyagokat vetettek be. Ezenkívül az R1T a zárható rakterek mennyiségét illetően is élenjár a pickupok kategóriájában. A hagyományos motortér helyén egy 330 literes csomagtartó kínálkozik, ezt egészíti ki a hátsó ülések és kerekek közötti, keresztben kialakított, 350 literes, kétoldalt fedéllel zárt tároló, míg az ülések alatt egy 95 literes tárolóhelyet is kialakítottak. A nem túl tágas, 1,4 méter hosszú és 1,39 méter széles plató alatt pedig egy szintén zárt, 200 literes tároló található. A rakfelületen két beépített heveder segíti a rakomány rögzítését, amelyet kamera is figyel.

Korszerű hálózatba kapcsolhatóság

Az R1T elektronikus rendszere is igen átgondolt tervezésre vall. A jármű működése ugyanis egy biztonságos és korlátlan további fejlesztési lehetőségeket biztosító operációs rendszerre épül. Így minden Rivian jármű egy adatfelhő alapú rendszerbe továbbítja az üzemelés során gyűjtött menetadatokat, ez persze visszafelé is működik, távolról is elvégezhetők a szoftverfrissítések. Persze az utasoknak is állandó internetkapcsolattal kedveskedik az R1T. Mindehhez az Egyesült Államokban kedvezményekkel csökkentve 61 500 dolláros, azaz bő 18 millió forintos alapár társul majd. Amerikában a tervek szerint már jövőre átvehetik az ügyfelek az első járműveket, míg a világ más részein 2021 folyamán várható a piaci bevezetés. Így akár hazánkba is eljuthat ez az innovációkkal tele pickup.





Megosztom másokkal

Szállító szamuráj

Megbízható japán technika Nippon karakteres stílusában? Korántsem egzotikum, hazai útjainkon sem. Hivatalos márkakereskedőként a Delta-Truck Kft. már 2015 óta forgalmaz Isuzu tehergépjárműveket. Az öt modellsorozat alkotta hazai kínálat legnagyobb tagja az F-széria, amely szülőhazájában Forward néven szerepel a palettán. Jól érzékeltetik a márka sokoldalúságát a szigetország piacán bemutatott, az ott eddig kínált 15 tonnát jelentősen … Continued

Lefogyasztott fagyasztós

Igencsak jelentős fogyókúrára fogták a Kögel mérnökei a hűtőfélpótkocsijukat. Az eredmény egy teljesen új paneltechnológia, amely minden érintettnek előnyére válik! Az üzemeltető mérlegét kisebb fogyasztással és nagyobb terhelhetőséggel védi, a környezetet a vontató és az aggregát kisebb károsanyag-kibocsátásával kíméli. Az már csak hab a tortán, hogy a szállított árut hőmérsékletét is hatékonyabban megőrzi.

Fenntartható innovációk

Megérkezett a Ford Truck F-MAX második generációja, ami finomított külsővel, új erőforrással, valamint számos műszaki innovációval igyekszik elnyerni a fuvarozóvállalatok, valamint járművezetők szívét.

Mi fán terem a félpótkocsicentrum?

Mindegy, hogy mezőgazdasági terményt fuvaroz a feldolgozóüzembe, homokot az építkezésekre, távolról idehajózott konténert a kikötőből, esetleg hőmérsékletre érzékeny árut a szűk belvárosokba, a Delta-Truck félpótkocsicentrumban talál megoldást szállítási kihívásaira. Termékpalettánk gazdaságát csak munkatársaink szakértelme múlja felül. Eláruljuk, hogy mi a csuda a félpótkocsicentrum.