Egzotikus nagyvad, avagy kishaszongépjármű Koreából

Márciusban a Genfi Autószalonon bemutatkozott a SsangYong Musso vadonatúj generációja.

Az immár a Mahindra égisze alá tartozó koreai gyártó legújabb pickupja a Rexton szabadidő-autón alapulva született meg, ami sok mindent meghatároz, jelentsen ez jó vagy kevésbé jó hírt a vásárlóknak.

Közzétéve:

Habár koreaiul orrszarvút jelent a Musso név, az új generáció esetében ez inkább csak az erejére, robusztusságára és szívósságára utalhat, ugyanis megjelenése egyáltalán nem otromba. A gyártó bevallása szerint a Musso kishaszongépjármű külső dizájnját a természet áramló mozgásai által inspirált Nature-born 3 Motion formai nyelv határozza meg. Mindenesetre praktikus, hogy az ajtók a küszöböt is eltakarják, így kisebb az esélye, hogy az utasok összekoszolják a ruhájukat be- és kiszálláskor. Opcióként xenonfényszórók, LED-es helyzetjelzők és irányjelzők, illetve akár húszcolos könnyűfém keréktárcsák is rendelkezésre állnak. A belsőtérben személyautós formavilág, tágas tér és kiváló minőségérzet uralkodik, és akár bőrkárpitozású, motorosan állítható, fűthető és szellőztethető ülések is rendelhetők. A 8 vagy 9,2 colos, érintőképernyős szórakoztató és információs rendszer az Apple CarPlay és az Android Auto alkalmazásokat is támogatja, valamint Bluetooth-on keresztül is társítható mobiltelefonnal. Nem hiányzik a digitális, kétzónás légkondicionáló sem, míg az Easy Access funkció az ajtó nyitásakor a vezetőülést olyan helyzetbe állítja, hogy könnyebb legyen beszállni. Kifejezetten praktikus a 360 fokos madártávlati kép a manőverezéshez.

Fő a biztonság

A koreai fejlesztők nagyon sok módosítást hajtottak végre, hogy az elődhöz, vagyis az Actyon típushoz képest jelentősen csökkentsék a zaj- és rezgésszintet. Legalább ennyire kiemelten kezelték a biztonság fokozását is, így már hat légzsákkal is rendelhető a Musso. A SsangYong az elmondása szerint a világon elsőként alkalmazott 1,5 gigapascal szakítószilárdságú acélt az alvázhoz, amely így kimagaslóan merev, ugyanakkor könnyű. A korszerű asszisztensek közül többek között holttérfigyelő (BSD), hátsó keresztforgalmat figyelő (RCTA), sávváltást segítő (LCA), elektronikus menetstabilizáló (ESP), lejtmenetvezérlő (HDC), aktív borulásgátló (ARP), a vészfékezést a féklámpák villogtatásával jelző (ESS) és guminyomás-figyelő (TPMS) rendszer is rendelkezésre áll.

Kényelem a teherbírás előtt

A több mint két tonna saját tömegű, 5,1 méter hosszú Musso ugyan létraalvázra épül, ahogyan az egy igazi pickuptól elvárható, és elöl kettős keresztlengőkaros felfüggesztések dolgoznak, ami szintén megszokott a kategóriában, azonban a hátsó merevtengely laprugók helyett csavarrugókat kapott. Ez jót tesz a menetkényelemnek, azonban nem kedvez a hasznos terhelhetőségnek. A Musso teherbírása ugyanis összkerékhajtás esetében kiviteltől függően 688 és 800 kilogramm között változik, míg a versenytársak körében 1-1,1 tonna az általános. Platóján viszont elfér egy Euro-raklap, és egy praktikus 12 voltos/120 wattos csatlakozó aljzatot is elhelyeztek itt. A pickup kézi sebességváltó esetén legfeljebb 2,8, míg automatikus váltóval 3,0 tonnát vontathat.

Terepre is való kishaszongépjármű

A Rextonból származó, soros, négyhengeres, 2,2 literes, 181 lóerős dízelmotor viszont a kategória átlagának megfelelő teljesítményt nyújt, az pedig kifejezetten dicséretes, hogy 400 newtonméter legnagyobb forgatónyomatékát már 1400-as fordulatszámtól kifejti. Ehhez hatfokozatú kézi vagy hatfokozatú automatikus sebességváltó társítható. Az elsőkerék-hajtás elektromosan kapcsolható, ezenkívül terepáttétel és hátsó differenciálzár is segíti a terep nehézségeinek leküzdését. A magyarországi árak egyelőre nem ismertek, azonban a koreai márkának nem szokott túl vastagon fogni a ceruzája. Így a most már európai ízléssel is széles körben elfogadható külső-belső megjelenésű, sok korszerű extrát kínáló, biztonságos és erős Musso elődeinél nagyobb piaci sikerre számíthat.





Megosztom másokkal

Innováció minden téren

Zajlik az élet az Isuzu háza táján – a Delta-Truck Kft. által forgalmazott, illetve a VIARENT bérautó-kínálatában is népszerű márka vezetői, tervezői és gyártástechnológusai jól láthatóan nem vesztegették az időt az elmúlt hónapok során. Innovatív fejlesztőmunkájuk meghozta gyümölcsét, legyen szó fenntartható alapanyagok használatáról, korszerű technikák átvételéről vagy éppen a márka nemzetközi jelenlétének további bővítéséről.

Generációváltás

GEN2 – félreérthetetlenül adta a Ford Trucks a szakma és a nagyközönség tudtára, hogy új nemzedékében mutatkozik be népszerű F-MAX sorozata. A Magyarországon a Delta Truck Kft. által forgalmazott járműcsalád mind hajtásrendszerében, mind pedig megjelenésében és kényelmében megújulva, illetve számos újdonsággal gazdagodva érkezik a piacra.

Delta-Truck ismét a MagyarBrands díjazottjai között

A Delta-Truck cégcsoport 2025-ben ismét elnyerte a MagyarBrands „Kiváló Üzleti Márka” díjat. A független szakmai zsűri döntése alapján a Delta-Truck azon magyar vállalatok közé tartozik, amelyek hosszú távon is kiemelkedő teljesítményt nyújtanak, és meghatározó szereplői a hazai üzleti életnek.

Innovációval és bővüléssel a jövő útján

Csupa jó hír érkezett a Broshuis háza tájáról! Ezzel pedig a Delta-Truck Kft. ügyfeleinek is, hiszen immár több mint másfél évtizede kínáljuk partnereinknek a nehézvontatás és a konténerszállítás speciális igényekre készülő félpótkocsijait – mégpedig az egyik legnagyobb múltra visszatekintő gyártó magyarországi importőreként!

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik négyes szintű önvezetési rendszereinek vizsgálatára. A nagyszabású projekthez járműgyártói oldalról negyedmagával társult a VIARENT kínálatában is népszerű Isuzu.