Delta-Truck bővülő kínálat

Bár még egy hét van az IAA 2018 járműipari szakkiállítás megnyitásáig, a cégek bemutatópalettája tele van műszaki újításokkal, melyek folyamatosan kerültek gyártásprogramba és a standokon bárki élőben szemügyre veheti ezeket.

Közzétéve:

Maisonneuve tankerek

A Delta-Truck Kft. a Benalu, Kögel, Lamberet pótkocsimárkák hazai képviselője és forgalmazója. A kínálat hamarosan kiegészül, a szintén francia Maisonneuve tankerekkel, mivel a Benalu-csoport megvásárolta a 80 éves múlttal rendelkező céget. A Maisonnevue gyár Cérences városában található, 15 ezer négyzetméteren, 130 dolgozóval folyik a termelés.

Tavalyi árbevételük megközelítette a 20 millió eurót. Profiljuk a különféle élelmiszeripari-, és tejbegyűjtő felépítmények illetve félpótkocsik, ADR-es árukhoz alkalmas tartályfélpótkocsik, hőszigetelt bitumen-szállítók, valamint folyékony veszélyes hulladékok és szennyvíz szállítására alkalmas típusok. A Benalu-csoport értékesítési hálózata révén, a Maisonneuve tankerek Európa egyik piacvezető márkájává léphetnek elő, jelentősen bővítve a haza kínálatot, az eddig legfeljebb látásból vagy hallomásból ismert márkaként.

Lamberet hűtős félpótok

A hűtős félpótkocsiknál egy teljesen új fejlesztésű, kéttagos, mobil térelválasztó fal került bevezetésre egységesen, Ergowall néven. Az egyik legfontosabb különbség, hogy felnyitásához ötször kisebb erőkifejtésre van szükség, mint eddig, jelentősen megkönnyítve és ergonomikusabbá téve a gépkocsivezetők munkáját. A nyitáshoz-záráshoz, klasszikus fém fogantyúk helyett, rugalmas hevedereket alkalmaznak. A második változás meggyorsítja a villástargoncás rakodást, mivel felnyitva csak 170 milliméterrel szűkíti le a pótkocsi függőleges keresztmetszetét, a korábbi 300 milliméter helyett. Ezáltal kisebb a válaszfal és a rakomány sérülésének esélye és akár tempósabban haladhat át alatta a targonca. A harmadik, hogy zárt állapotban, rakodás közbeni ütközéskor bizonyos mértékű, rugalmas, ellentétes irányú deformációra képes, kiküszöbölve a drága és időigényes javítást vagy válaszfalcserét.

Kögel

Számtalan fejlesztést hajtottak végre az elmúlt közel egy év során, a hasznos teherbírás növelésére, a rakodásbiztonság növelésére, a rakodási idők csökkentésére. Ezek együttesen szolgálják a fuvarozók költséghatékony működését és már a Cargo Novum modelleknél folyamatosan bevezetésre kerültek. Például az új konzol az elektromos- és féklevegő-csatlakozók számára, amely a hossztartókra továbbítja az erőhatásokat, vagy a Vario-Fix rögzítési megoldás a rakfelület külső profilján és a rakoncazsebek, amelyek mind a szériakivitelt erősítik. A rakományok rögzítését összesen 2×13 pár, egyenként 2500 kilogramm teherbírású rögzítőszem segíti – opcióban 24 pár rendelhető –, amelyek horgos megoldással is kérhetők és megfelel az EN 12642 Code XL előírásnak is. A külső váz és az alváz hossztartói között, oldalanként 4-4, míg a pótkocsi középvonalában 10 rakoncazseb került kialakításra.

A Kögel KTA tengelyek könnyed, stabil futás nyújtanak, csökkentik az abroncskopást, az úgynevezett „kettős felfüggesztés” által, amely lágy gumiperselyből és rugóacélból készült vezetőkarnak köszönhető. Szükség esetén könnyen, gyorsan javítható. Az IAA 2018 kiállításon számos más újításukkal is megismerkedhetnek a látogatók, mint például a legújabb FastFix, a spaniferhez hasonló, rakományrögzítő heveder, amely két függőleges oszlop közé rögzíthető. Csupán 495 gramm súlyú, gyorsabb és könnyebb kezelni, mint a fa, vagy fém oldalléceket és ha éppen nem szükségesek, akkor a szerszámosládába is berakhatók. A FlexiUse felépítmény-kialakítással maximum 200 milliméterrel növelhető meg a függönyponyvás Cargo félpótkocsik belmagassága, 2,7 és 2,9 méter között, maximum 4 méteres külső magasság mellett. Elöl 25, hátul 50 milliméteres lépcsőkben változtatható a magasság. Az aramidhálós erősítésű függönyponyvázatnak köszönhetően elegendő egy-egy oldalléccel biztosítani a rakományt, eleget téve a DIN EN 12642-Code XL és a Daimler 9.5-ös előírásoknak.

Múlt hónapban vezették be az opciós Strong & Go felépítmény-kialakítást és a Kögel ponyvás félpótkocsik minden változatához rendelhető: Cargo, Mega, Light plus kivitelhez, valamint a Novum szériához is. Ez szintén megfelel a DIN EN 12642-Code XL és a Daimler 9.5-ös előírásoknak. A gitterboxokat nem szükséges csoportban rögzíteni, a normál euroraklapon történő italszállításhoz elegendő egy sor oldalléc is, a normál felépítményeknél megkövetelt 3 vagy 4 sor léc helyett. A Kögel Cargo típusai igény szerint, Ro-Ro forgalomra alkalmas, megerősített kivitelben szintén rendelhetők. Az alváz hossztartói és az oldalváz között 10 milliméter vastag, átlós merevítőlemez, a királycsapnál is egy 10 milliméteres merevtő lap van. A félpótkocsi 4 darab, egyenként 12 tonna teherbírású rögzítőszemmel rendelkezik. A közlekedés biztonságát irányjelző funkcióval kiegészített, oldaljelző borostyánsárga lámpák növelik.

Minden Cargo típusnál a felülről történő (darus) be- és kirakodás biztonságát az új EasyFix Stopper nevű (opciós) retesz növeli –, a nyitható tetőt nyitott és zárt állapotban egyaránt biztosítja; a tetősín oldalába építették; a rakodás közbeni tetősérülést is megakadályozza. A tető előrehúzásánál automatikusan reteszel, megakadályozva a visszacsúszást, a záráshoz egyetlen kézmozdulattal oldható. A Kögel Cargo félpótkocsik tartósságát olyan extrák is növelhetik igény szerint, mint például a 12 milliméter vastag és 1,25 méter magas védőlemez, hátsó sarokerősítésű ajtóportál, megerősített acél-gumi ütközők hátul, az alvázat hátul lezáró, 8 milliméteres derékszögű lemez vagy a többkamrás Kögel Luxima hátsó lámpák. A szerkezetek festése UV-álló.

Természetesen vevő- és piaci igény szerint, a Novum típusok oldalfalas, TIR vámzáras, tekercságyas és kombinált fuvarozáshoz emelőzsebes kivitelekben egyaránt rendelhetők.

További Kögel modellek

A zárt, szárazárus Kögel Box Light maximum 730 kilogrammal is könnyebb lehet, a normál Kögel Box félpótkocsihoz képest, a rakomány javára.

Új modell a Port 45 Triplex konténerszállító, amelynél a középső hosszabbítás mellett, az első- és hátsó vázrésze egyaránt kitolható. Ezáltal szinte minden, 2×20, 1×30, 1×40 lábas konténerek, valamint 45 lábas High-Cube, rövid (hattyúnyak) alagutas és 45-ös High-Cube eurokonténerek, sőt még 13,6 méteres, csereszekrények szintén szállíthatók. Az önsúly 4550–4800 kilogramm között alakul, amit alumínium légtartályokkal és felnikkel sikerült számottevően csökkenteni. A technikai össztömeg 41 tonna, ez 36,2 tonna körüli teherbírást jelent.

Végül még meg kell említeni a billenős félpótkocsikat, amelynél az acél alváz, alumínium puttony (24 vagy 27 m3), alumínium légtartályok és felnik, akár 430 kilogrammos önsúlycsökkenést jelentenek a teljes acél konstrukcióhoz képest.

■ További beszámoló a hannoveri IAA 2018 után, de érdeklődni és rendelni már most lehet a Delta-Truck Kft-nél.

 

Delta-Truck Kft.
2310 Szigetszentmiklós, Leshegyi Ipari Park 13.
Tel.: +36-24/50-22-22 • fax: +36-24/50-22-33
www.deltatruck.hu





Megosztom másokkal

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.

Az idő pénz!

Jelen esetben szó szerint igaz ez a mondás, hiszen aktuális akciónk keretében most a teljes 2024-as lízingdíjat átvállaljuk Öntől! Érdemes tehát gyorsan dönteni, ugyanis valóban minden nap számít. Minél korábban gazdagítja flottáját egy Ford Trucks nyerges vontatóval, annál többet takaríthat meg szilveszterig!

Újabb premier a Ford Otosantól Törökországban: Autópályára szánt 4. szintű vezetésautomatizáló rendszer

Abdulkadir Uraloğlu közlekedési és infrastrukturális miniszter a teszt idejére egy a forgalom elől elzárt autópályaszakaszon, az ICA által épített Yavuz Sultan Selim (Vitéz Szelim szultán) hídon és az Északi körgyűrűn tette próbára a 4. szintű autonóm vezetési technológiával felszerelt teherautót, amelyet elsőként Törökországban fejlesztett ki a Ford Otosan, az autóipar átalakításában élenjáró Ford Trucks nehézhaszonjármű … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 3. rész

A Lamberet hannoveri megjelenéséről beszámoló cikksorozatunk harmadik részéhez érkeztünk. Ezúttal a hűtőfelépítmények specialistájának a belső égésű motorral felszerelt, illetve tisztán elektromos kisáruszállítók és furgonok számára kínált hűtős átalakítások, illetve hűtőfelépítmények választékát mutatjuk be. Innovatív 2024-es újdonságai révén a Lamberet számos járműgyártó standján képviseltethette magát.