Benalu újdonságok a lyoni Solutrans 2017 kiállításon

Benalu – Easy Tarp 2.0 és Easytip

Közzétéve:

Az Easy Tarp 2.0 nagytérfogatú, könnyű áruféleségekhez – jellemzően mezőgazdasági terményszállításhoz – alkalmas, billenős félpótkocsijaikhoz egy új, gyors és könnyű, motoros mozgatású ponyvázó berendezést fejlesztettek ki, amely nemcsak jelentősen megkönnyíti és biztonságosabbá teszi a gépkocsivezetők munkáját, hozzávetőlegesen tizedére csökkenti a takaróponyva mozgatását. Az eddig kb. 15 perces nyitás-zárás (fuvarozói tapasztalatok alapján) helyett, csupán 20 másodpercet igényel a ponyva zárása vagy nyitása. Ezáltal tovább csökkenhetők az állásidők, ami flottaszinten, évente komoly időmegtakarítást, nagyobb forgási sebességet eredményez.

Továbbá, nemcsak talajról működtethető – közvetlenül vagy távkapcsolóval – a ponyvázó szerkezet, de a ponyvafedés formáját is újratervezték, a kedvezőbb légellenállás és üzemanyag-fogyasztás érdekében, automatikus megfeszítéssel.

A félpótkocsi homlokfalának és a portálajtó-keret tetején egy-egy fogasléc-szerű kialakítás van keresztirányban. Ebbe kapaszkodik bele a takaróponyva tengelyének mindkét végén lévő egy-egy fogaskerék. A tengely egyik végén egy kisméretű házban lévő, 24 voltos villanymotor hajtja meg a tengelyt, egy csigatengely és fogaskerék kombinációjából álló mechanikán keresztül. Ezzel megsokszorozható a villanymotor nyomatéka, ezért kis teljesítményű és kisméretű motor is elegendő. Az áramellátást lengőkábel biztosítja.

A ponyva keresztirányú megfeszítését a felcsévélő tengely súlya, valamint a motor végzi végállásban, a félpótkocsi oldalfalának felső élénél. Az új rendszernek köszönhetően nemcsak a ponyvázási idő rövidül le lényegesen, hanem a kedvezőbb légellenállás miatt számottevően csökken a fogyasztás is, további megtakarítást eredményezve. A takaróponyva a félpótkocsi hosszúságához, gyártáskor rugalmasan alakítható.

A Benalu másik újdonsága a letapadásra hajlamos rakományok ürítését hivatott megkönnyíteni. Az Easytip nem más, mint egy könnyen, gyorsan, a billenős félpótkocsi padlózatára leteríthető, vastag takarófólia, amely rakodás előtt leterítve megakadályozza, hogy bizonyos, nedves, puha rakományok a padlózatra letapadjanak. Ezáltal elkerülhető a billentés utáni hosszadalmas lapátolás, takarítás. Elegendő felépítményt kicsit újból megemelni és a fóliát vízsugárral lemosni, szükség esetén fertőtleníteni.

A fólia egy dobra van felcsévélve, a felépítmény homlokfalának belső oldalán. A retesz oldását követően csak le kell húzni és kézzel leteríteni. A billentést és tisztítást követően kézzel is gyorsan visszacsévélhető. Az Easytip-nek köszönhetően csökken az úgynevezett szóródási veszteség, a takarításhoz szükséges idő minimalizálható, a fuvareszköz forgási sebessége számottevően megnő. Az alátétponyvát szintén a felépítmény méretéhez igazodik a gyártás során, sőt az említett két megoldás együtt igazán előnyös és a Benalu billenős félpótkocsik önsúlyát sem befolyásolják érdemben. A teherbírás változatlan, de a rakodáshoz kapcsolódó egyéb idők töredékére csökkennek.

Az új megoldásoknak köszönhetően, a Delta-Truck Kft. még költséghatékonyabb, minőségi fuvareszközökkel segíti a vállalkozások versenyképességét.

Delta-Truck Kft.
2315 Szigetszentmiklós,
Leshegyi Ipari Park 13.
tel: 06/24/50-22-50
fax: 06/24/50-22-23
www.delta-truck.hu

forrás: http://www.camiontruck.hu/
K.B.

 





Megosztom másokkal

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.

Az idő pénz!

Jelen esetben szó szerint igaz ez a mondás, hiszen aktuális akciónk keretében most a teljes 2024-as lízingdíjat átvállaljuk Öntől! Érdemes tehát gyorsan dönteni, ugyanis valóban minden nap számít. Minél korábban gazdagítja flottáját egy Ford Trucks nyerges vontatóval, annál többet takaríthat meg szilveszterig!

Újabb premier a Ford Otosantól Törökországban: Autópályára szánt 4. szintű vezetésautomatizáló rendszer

Abdulkadir Uraloğlu közlekedési és infrastrukturális miniszter a teszt idejére egy a forgalom elől elzárt autópályaszakaszon, az ICA által épített Yavuz Sultan Selim (Vitéz Szelim szultán) hídon és az Északi körgyűrűn tette próbára a 4. szintű autonóm vezetési technológiával felszerelt teherautót, amelyet elsőként Törökországban fejlesztett ki a Ford Otosan, az autóipar átalakításában élenjáró Ford Trucks nehézhaszonjármű … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 3. rész

A Lamberet hannoveri megjelenéséről beszámoló cikksorozatunk harmadik részéhez érkeztünk. Ezúttal a hűtőfelépítmények specialistájának a belső égésű motorral felszerelt, illetve tisztán elektromos kisáruszállítók és furgonok számára kínált hűtős átalakítások, illetve hűtőfelépítmények választékát mutatjuk be. Innovatív 2024-es újdonságai révén a Lamberet számos járműgyártó standján képviseltethette magát.

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 2. rész

A Lamberet hannoveri palettáját bemutató sorozatunk második részének témája az SR2e félpótkocsik elektromossá alakítására, valamint az utólagos elektromos átalakításokra összeállított Lamberet Energy koncepció. A program a szabályozott hőmérsékletű szállítás környezetvédelmi kihívásaira reagálva konkrét és gazdaságilag is megvalósítható megoldásokat kínál az ágazat számára. Fejlett műszaki megoldásokat sorakoztat fel az elektromos energia tárolására, átalakítására és kezelésére. Ezzel … Continued