AZ ELSŐ HIDROGÉN-MEGHAJTÁSÚ TEHERAUTÓ SZLOVÁKIÁBÓL, A FORD TRUCKS TÁMOGATÁSÁVAL

Orechová Potôň, 2024.11.14. – A szlovák innovatív technológiai vállalat, a Mobility & Innovation Production s.r.o. ma libbentette fel a fátylat az első hidrogénüzemű tehergépjárműről, amely sikeresen átment az EU-előírásoknak megfelelő szabványosítási teszteken.

Közzétéve:

Az első szlovákiai hidrogénhajtású teherautó a Ford Trucks F-MAX platformjára épül, a Ford Trucks egyedülálló támogatásával. Ez a leginnovatívabb hidrogénüzemű tehergépjármű, amely a legszigorúbb európai szabványoknak is megfelel. A termék olyan áttörést jelentő technológiákat alkalmaz, amelyeket a piacon ma elérhető járművekbe még nem építettek be. Minden paramétert alaposan teszteltek és dokumentáltak:
• Az elektromos teherautókhoz képest járműveink megnövelt, akár 750 km-es hatótávolságot kínálnak hosszú távú utakhoz.
• Az üzemanyag-feltöltés gyors és hatékony folyamat, amely egyenletes működési ütemterv kialakítását segíti elő.
• Zökkenőmentes felhasználói élményt nyújt a sofőrök számára, így elérhető lehetőséget jelent a zéró károsanyag-kibocsátási alternatívákra áttérő flották számára a kialakult vezetési szokások megbolygatása nélkül
• Ez a jelenlegi fosszilis tüzelésű teherautókhoz legközelebb álló alternatíva, amely közvetlenül a mindennapi életbe illeszti a zéró károsanyag-kibocsátású szállítmányozást.
• A becsült hatótávolság 600 és 750 km közé tehető, ami egyedülálló más alternatív meghajtási módokhoz képest.
• Ha kizárólag nyerges vontatóknak szánt DuraPower akkumulátorokat használ, a hatótávolság akár 120 km is lehet.
• Beépített REFIRE üzemanyagcella 117 kW-os kapacitással (elérhető 180 és 200 kW-os változatban is).
• Az első teherautó Európában nehéz tehergépjárművekbe integrált Dana Sumo motorral és az EATON speciális, négyfokozatú sebességváltójával, amelyet nehéz tehergépjárművek elektromos meghajtására fejlesztettek ki.
• A szabványosított maximális össztömeg 45 tonna.
• Kerékállása kompatibilis minden pótkocsival, amely megfelel a nem-mega pótkocsikra vonatkozó ISO szabványoknak.
• A teherautó kompatibilitása megegyezik a Ford Trucks F-MAX alapmodell dízel változatáéval.

Lenyűgöző paraméterek

Az M&I RH120R névre keresztelt új, modern és zéró károsanyag-kibocsátású teherautót a DANA TM4 Sumo HV 2500 6-P elektromotor hajtja, 540 kW (734 LE) teljesítményt és akár 2500 Nm nyomatékot biztosítva. A teherautót az Eaton négyfokozatú sebességváltójával szerelték fel, amelyet kifejezetten nehéz gépjárművek E-drive alkalmazásához fejlesztettek ki. A 117 kW teljesítményű Refire Prisma XII+ üzemanyagcella a nagy teljesítményű, 122 kWh kapacitású, vontatóknak szánt DuraPower akkumulátorokat tölti, amelyek CCS2 csatlakozón keresztül is tölthetők. Az egyedülálló teherautó fedélzetén négy, Nproxx gyártmányú 12 kg-os hidrogéntartály található, amelyek lehetővé teszik, hogy a teherautó egyetlen feltöltéssel 600–750 kilométert tegyen meg.

A járműbemutató során a Metrans-szal és a Waberer’s-szel, mint első érdeklődő felekkel írtak alá szándéknyilatkozatot. Mindkét cég úgy tervezi, hogy mindennapi valós műveletek során tesztelik a járműveket, és fontolóra veszik annak lehetőségét, hogy a jövőben a zéró károsanyag-kibocsátású gépjárművel bővítsék flottájukat.

A szlovák Mobility & Innovation Production, s.r.o. (MIP) társaság innovatív technológiákat fejlesztő vállalat, amely különféle járművek zéró károsanyag-kibocsátású hajtórendszereinek kutatására és fejlesztésére összpontosít. Folyamatosan törekszik a legújabb és legfejlettebb, Európai Uniós előírásoknak megfelelő technológiák bevezetésére. Kizárólag olyan koncepciók kidolgozására fókuszál, amelyek teljes mértékben szabványosított megoldást nyújtanak teherszállító gépjárművekben való használatra.

A hidrogén-meghajtású tehergépjármű mellett a MIP 2022-ben bevezette az európai piacra az első rekordalacsony hidrogénfogyasztású városi buszt, megerősítve ezzel európai vezető pozícióját az ultrakönnyű kompozit karosszériás, zéró károsanyag-kibocsátású városi buszok fejlesztése terén.

Idézet Emrah Dumantól, a Ford Trucks alelnökétől

A Ford Trucks a nehézhaszongépjármű-szektor szállítási megoldásainak jövőjét formáló vezető márka. Célunk, hogy értéket teremtsünk a leghatékonyabb szállítási megoldásokkal. Ezzel az elképzeléssel összhangban K+F képességeink, mérnöki szakértelmünk és innovációs befektetéseink révén a technológia terén folyamatosan fejlesztjük termékportfóliónkat. A zéró károsanyag-kibocsátású jövő megteremtésére irányuló célkitűzésünkkel töretlenül haladunk előre, és a megvalósítás érdekében gőzerővel folytatjuk az erőfeszítéseinket a K+F terén.

A Ford Trucks kivételesen értékes lehetőségként tekint a Mobility & Innovation Production s.r.o. vállalattal folytatott együttműködésre. Közös projektjeinkben betöltött úttörő szerepük rendkívül értékes számunkra, különösen az FCEV (Üzemanyagcellás elektromos jármű) technológiák területén. Az együttműködés nemcsak az iparági fejlesztésekhez járul hozzá, hanem elősegíti a környezetbarát szállítási megoldások kidolgozására irányuló céljaink megvalósítását is. Izgatottan várjuk a Mobility & Innovation Production s.r.o. vállalattal kialakított partneri viszonyunk folytatását, és a gyümölcsöző együttműködés nyomán szeretnénk még inkább erősíteni azt. Meggyőződésünk, hogy a jövőben ez a partnerség tovább mélyül és hozzájárul az iparágban fejlesztett innovatív megoldásaink térnyeréséhez.

Idézet Pavel Čulíktól, a MIP ügyvezető igazgatójától

„Az első hidrogénhajtású tehergépjármű, amely Európában sikeresen átment a szabványosítási teszteken, ékes bizonyíték arra, mire képes az emberi találékonyság, ha a csapatmunka erejével párosul. Ez az egyedülálló projekt nem jöhetett volna létre valamennyi résztvevő elhivatottsága és rendkívüli erőfeszítése nélkül. Ez a bátorság, a kreativitás és az együttműködés diadala. Csak egy dolog szomorít el ma, hogy nem oszthatjuk meg ezt a pillanatot azzal a személlyel, aki mindvégig kitartott a döntés mellett, hogy belevágjunk ebbe a kihívásokkal teli projektbe, partnerünkkel, barátunkkal és a jövő technológiai trendjeinek látnokával, Rudolf Hrubý úrral.”

Idézet Onódi Jánostól, a MIP vezérigazgatójától

„Rendkívül büszke vagyok kutatási és fejlesztési csapatunk eredményeire. Jelentős sikert értünk el, amely új mércét állít fel a zéró károsanyag-kibocsátású nehézhaszongépjárművek világában. Miközben szinte nap mint nap bukkan fel számos új projekt az alternatív meghajtású teherautók fejlesztése terén, mi sikeresen befejeztük ezt a projektet. Ez azt mutatja, hogy Szlovákia tehetséges emberekkel büszkélkedhet, akik nemcsak a kiváló minőségű termékek gyártásában, de azok fejlesztésében is jeleskednek. Stratégiai partnerünkkel, a Ford Trucks-szal megmutatjuk, hogy az innováció és a fenntarthatóság kéz a kézben járhat.”

A Ford Trucks haszongépjárműveinek minőség, tartósság és hatékonyság terén elért eredményei igazolják a cég – teljes üzemeltetési költség csökkentésén alapuló – nemzetközi termékstratégiájának sikerességét. A Ford Trucks több mint fél évszázados tervezési és gyártási tapasztalatot ötvöz piacspecifikus termékek fejlesztése terén szerzett szakértelemmel, hogy megépítse járművei fő alkatrészeit, beleértve a vadonatúj motorokat.

A DuraPower számára a jelen együttműködés jelenti az első mérföldkövet, hiszen akkumulátorrendszereivel Európában első alkalommal lát el 44 tonnás üzemanyagcellás teherautót.
A DuraPower rendkívül büszke arra, hogy egy innovatív projektet támogat, amelynek keretében akkumulátorait az Eaton 4-fokozatú sebességváltójával, az NPROXX 700 bar nyomású hidrogéntartályaival és a hatékony Refire üzemanyagcellás rendszerrel együtt építették be.

Az NPROXX világelső a nagynyomású hidrogén tárolására szolgáló 4-es típusú nyomástartó tartályok tervezésében, fejlesztésében és gyártásában. A szénszál-erősítésű polimerekből (CFRP) készült termékek és rendszerek gyártásában különböző iparágak terén szerzett 40 éves tapasztalatára alapozva, az NPROXX hidrogéntároló alkalmazások széles skálájához kínál kompozit tartályrendszereket és egyedi megoldásokat.

A globális TÜV SÜD hálózat 1000 fiókkal rendelkezik világszerte, és 28 000 embert foglalkoztat.
A TÜV SÜD Czech az 1990-es években alakult, és ma 400 embert foglalkoztat. Elsődleges célja a termékek és a folyamatok független ellenőrzése és tanúsítása. Iparágtól függetlenül megoldásokat is tervez a vállalat számára, annak teljes életciklusa során.

„A Mobility & Innovation Production-nal hosszú távon működünk együtt, ezért már a kezdetektől meghívást kaptunk a hidrogénhajtású tehergépjármű projektbe. Szabályozási szempontból formálhattunk véleményt a műszaki megoldásokról, és jó irányba terelhettük a tervezők erőfeszítéseit. Ennek eredményeként a végleges szabványosítási tesztek gördülékenyen zajlottak” – mondja Martin Hron, a cseh TÜV SÜD Czech mobilitási részlegének igazgatója.

A REFIRE Group teljes értéklánccal rendelkező hidrogéntechnológiai vállalat, amely teljes ökoszisztémákat kínál, és katalizátorszerepet játszik a piacokon. A cég hidrogéntermelési berendezéseket szállít, többek között elektrolizátorokat és teljesítménytranszformátorokat.

Az 1983-ban alapított DRABPOL Automotive innovatív rendszermegoldásokat kínál teherautó-, busz- és speciális gépjárműgyártók számára. „Elektromobilitás DRABPOLLAL” programjuk elektromos és hidrogén-meghajtású rendszereket integrál fedélzeti elektronikákkal. DANA portfóliójából a cég a legmagasabb ügyfélkövetelményeknek is megfelelő, fejlett hajtásvezérlési megoldásokat kínál. Szolgáltatásaik közé tartozik az elektromos tervezés, a gyártás, a szoftverfejlesztés, valamint az ISO26262 és GSR előírásoknak való megfelelőség biztosítása. A DRABPOL stabilitást és a rugalmasságot nyújtó, megbízható partner.

Az EATON több mint 175 országban működő energiagazdálkodási vállalat. Energiahatékony termékeket és szolgáltatásokat kínál, hogy segítse ügyfeleit az elektromos, hidraulikus és mechanikai teljesítmény megbízható és fenntartható kezelésében. Az Eaton segíti az embereket az energia hatékony felhasználásában, támogatja a fenntartható üzleti gyakorlatokat, és arra ösztönzi az alkalmazottakat, hogy pozitív hatással legyenek közösségeikre és a világra.

KAPCSOLAT
Mobility & Innovation Production s.r.o.
Orechová Potôň 800
SK-930 02 Szlovák Köztársaság
Mobil: +421 915 364 842
office@mobility-innovation.sk

Letölthető dokumentumok (sajtóközlemény, fotók, videó): LINK

MÉDIAKAPCSOLAT
Katarína Paľo
Mobil: +421 910 269 752
katarina.palo@mobility-innovation.sk

 





Megosztom másokkal

AZ ELSŐ HIDROGÉN-MEGHAJTÁSÚ TEHERAUTÓ SZLOVÁKIÁBÓL, A FORD TRUCKS TÁMOGATÁSÁVAL

Orechová Potôň, 2024.11.14. – A szlovák innovatív technológiai vállalat, a Mobility & Innovation Production s.r.o. ma libbentette fel a fátylat az első hidrogénüzemű tehergépjárműről, amely sikeresen átment az EU-előírásoknak megfelelő szabványosítási teszteken. Az első szlovákiai hidrogénhajtású teherautó a Ford Trucks F-MAX platformjára épül, a Ford Trucks egyedülálló támogatásával. Ez a leginnovatívabb hidrogénüzemű tehergépjármű, amely a … Continued

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.

Az idő pénz!

Jelen esetben szó szerint igaz ez a mondás, hiszen aktuális akciónk keretében most a teljes 2024-as lízingdíjat átvállaljuk Öntől! Érdemes tehát gyorsan dönteni, ugyanis valóban minden nap számít. Minél korábban gazdagítja flottáját egy Ford Trucks nyerges vontatóval, annál többet takaríthat meg szilveszterig!

Újabb premier a Ford Otosantól Törökországban: Autópályára szánt 4. szintű vezetésautomatizáló rendszer

Abdulkadir Uraloğlu közlekedési és infrastrukturális miniszter a teszt idejére egy a forgalom elől elzárt autópályaszakaszon, az ICA által épített Yavuz Sultan Selim (Vitéz Szelim szultán) hídon és az Északi körgyűrűn tette próbára a 4. szintű autonóm vezetési technológiával felszerelt teherautót, amelyet elsőként Törökországban fejlesztett ki a Ford Otosan, az autóipar átalakításában élenjáró Ford Trucks nehézhaszonjármű … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 3. rész

A Lamberet hannoveri megjelenéséről beszámoló cikksorozatunk harmadik részéhez érkeztünk. Ezúttal a hűtőfelépítmények specialistájának a belső égésű motorral felszerelt, illetve tisztán elektromos kisáruszállítók és furgonok számára kínált hűtős átalakítások, illetve hűtőfelépítmények választékát mutatjuk be. Innovatív 2024-es újdonságai révén a Lamberet számos járműgyártó standján képviseltethette magát.

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 2. rész

A Lamberet hannoveri palettáját bemutató sorozatunk második részének témája az SR2e félpótkocsik elektromossá alakítására, valamint az utólagos elektromos átalakításokra összeállított Lamberet Energy koncepció. A program a szabályozott hőmérsékletű szállítás környezetvédelmi kihívásaira reagálva konkrét és gazdaságilag is megvalósítható megoldásokat kínál az ágazat számára. Fejlett műszaki megoldásokat sorakoztat fel az elektromos energia tárolására, átalakítására és kezelésére. Ezzel … Continued