Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.

Közzétéve:

Természetesen naivság lenne azt gondolni, hogy ezeknek bármi köze volna az utcai haszonjárművekhez. Mégis jó érzés az idén hatvanesztendős Ford Transit valamelyik példányának kormánykerekét szorongatva felidézni a márka elmúlt időszakban elért sportsikereit.

 

Sivatagi show

Szenegál fővárosának hallattán óhatatlanul a világ legnehezebb terepversenyére gondolunk, hiszen immár 1979 óta az év eleje hagyományosan a Dakar-raliról szól. Bár neve változatlan, a sivatagi száguldás helyszíne immár több éve Szaúd-Arábia – a színes mezőnyben pedig az új Ford Raptor T1+ gyári versenyautók is szerepelnek. Nem akárkikkel a fedélzeten, hiszen a legendás Carlos Sainz Sr. és Mattias Ekström mellett Mitch Guthrie Jr. és a két-, valamint négykerekűek között korábban egyaránt diadalmaskodó Nani Roma is terelget egy-egy megvadított pickupot. Habár az idei a nagy meglepetések futama, hiszen a címvédő Carlos Sainz Sr. már két szakasz után kiesett, ez mit sem von le az új Ford Raptor T1+ érdemeiből.

Ezek közül az egyik legfontosabb a 350 milliméteres rugóúttal büszkélkedő kettős keresztlengőkaros, független felfüggesztés.A hozzávetőleg 7700 kilométeres versenytávon rengeteg különböző körülménnyel kell megbirkóznia, szerencsére a 400 milliméteres szabad magasság és a több mint 70 fokos első terepszög még a sziklákkal szabdalt terepen sem akadályozza a 2010 kilogrammos Raptor T1+ terepjárását. Ahhoz, hogy a vérmes pickup egyáltalán lendületbe jöjjön, a Ford moduláris motorcsaládjának ötliteres, Coyote fedőnévre hallgató V8-as benzinmotorját alakították a hosszútávú sivatagi verseny követelményeihez. Habár ilyenkor szinte kivétel nélkül teljesítménynövekedésre számítanánk, a 360 lóerős paripánál pont az ellenkezője történt. A civil pályára szánt járművek, például a Ford F-150 pickup színes prospektusaiban jóval nagyobb teljesítménnyel kecsegtet az erőforrás, itt azonban a tervezők kezét szigorú homologizációs szabályok kötötték.

Felvillanyozott csúcstámadások

Amennyiben Dakar neve összefonódik a sivatagi ralival, akkor a Sziklás-hegységben tanyázó Pikes Peak csúcs pedig a legőrültebb hegyi felfutó verseny szinonimája. Manapság ráadásul már az sem újdonság, ha egy hegynek felfelé száguldó versenyautó szinte hangtalanul suhan. Hiszen a villanymotoros járművek szépen csöndben elhódították a belső égésű erőforrással versenyző társaiktól a dobogó legfelső fokát. Mi sem példázza ezt jobban, hogy 2024-ben az 1177 kilowattos Ford F-150 Lightning SuperTruck ért fel leghamarabb a csúcsra.

A húsz kilométer hossz, 156 kanyarral és 1440 méter szintkülönbséggel jellemzett időmérőt igencsak magabiztosan, 11 másodperces előnnyel nyerte meg. Habár a szintén elektromos Ford SuperVan 4.2 egy esztendővel korábban elért rekordidejét nem sikerült megdöntenie, még sincs ok a panaszra. Azért, mert az 1471 kilowattos villámfurgon is turnézott egyet tavaly, mégpedig a vidéki, ködös Albionban. Colorado állam legendás hegycsúcsa után a Goodwood Festival of Speed hegyi felfutó rövid és kanyargós pályáján nem tudta teljes mértékben kiaknázni a légterelőkön 240 kilométer/órás sebességnél jelentkező, közel kéttonnás leszorítóerőt. Így is csupán 0,13 másodperccel lemaradva, alig 47,18 másodperc alatt sikerült felszaladnia a domb tetejére, valamint a dobogó második fokára.

Elsőre azt hihetnénk, nem sok a közös vonás e Ford versenygépek és a Viarent flottájában dolgozó Ford Transit Connect, Ford Transit Custom és Ford Transit kishaszonjárművek között. Azonban semmi nem áll távolabb az igazságtól! Amilyen gyorsak a Ford versenyjárművek, mi ugyanolyan gyorsan segítünk rövid és hosszú távú bérleti megoldásainkkal ügyfeleink szállítási kihívásaira választ adni. A költözést vagy az új bútorok hazaszállítását jól felszerelt és kényelmes, modern járművekkel segítjük. Ha hűtést igénylő árukkal dolgozik, akkor is megtalálja nálunk a megfelelő munkaeszközt. Mindegy, hogy egy javítás miatt kiesett saját jármű hiányát vagy akár egy évekre szóló új megbízás jelentette plusz kapacitást kell lefedni, mi megoldást kínálunk mindenre!





Megosztom másokkal

A Ford Trucks európai sofőrképzési programot indít a Drivolutionnal együttműködve

A Ford Trucks újabb mérföldkőhöz érkezett: stratégiai együttműködésre lépett a belga Drivolutionnal, hogy közösen indítsanak el egy egész Európára kiterjedő, hiánypótló sofőrképzési programot. Az innovatív kezdeményezés célja, hogy a sofőrök és flottamenedzserek olyan tudást kapjanak, amellyel a lehető legtöbbet hozhatják ki járműveikből, miközben üzemanyagot spórolnak és növelik a hatékonyságot.

(Még mindig) nem ismernek lehetetlent

Újabb izgalmas összeállítással jelentkezünk a Broshuis ügyfeleinek kiszállított speciális pótkocsikról. A kampeni tervezők ezek révén is igazolták, hogy aligha ismernek lehetetlent. Ezúttal is nagy szakértelemmel és tapasztalattal, mi több elegánsan abszolválták a legkülönlegesebb kihívásokat. A frappáns, olykor bravúros műszaki megoldásoknak a márka alapításának 140. évfordulója kölcsönöz különleges aktualitást.

140 éves a Broshuis!

Emberöltőkben mérhető, nagy idő – még 1885-ben kötelezte el magát a Broshuis a különleges szállítmányozás biztonsága, minősége és innovatív fejlesztése iránt. Az idei év így kerek születésnap a vállalat történelmében, amely alapítása immár 140. évfordulóját ünnepli!