A név kötelez

Főként az alumínium billencsek mestereként ismerhetjük a Benalu márkát. Az alapítók – Hubert Pora és Dominique Bonduelle urak – már a cég nevével is erre utaltak, amikor a francia bennes (billencs) és az alumínium szavak összetételével jegyezték be cégüket 1967-ben.

Közzétéve:

A márka létrehozásakor egyértelműen egyedülállónak számított ez a felépítés, az 1969-ben bemutatott Bretagne alumíniumszerkezetű billencs ötven köbméteres teknőjében akár 24 700 kilogrammot szállíthatott! Egy évvel később debütált a testvére, a szintén teljes egészében alumíniumból épített Diamant tartányos félpótkocsi, és ezek hosszú évekig nem is találtak igazi kihívóra. Ám azóta sem ültek a babérjaikon, többek között olyan innovációk jellemzik a mai termékcsaládokat, mint a változó falvastagságú oldalfal, amely a nagy terhelésnek kitett helyeken vastagabb anyagával elkerüli a külön megerősítések jelentős tömegét. De ugyanilyen a teljesen automatikus elektromos működtetésű fedőponyva vagy éppen a teknőhöz ragaszkodó anyagok leborítását megkönnyítő ponyvás teknőbélés.

Az elmúlt évtizedekben a cég változatos történelme során alaposan kibővítette a termékválasztékát – többek között a konténerszállítás és a rönkszállítás irányába is. Mára több mint húszféle típust kínál csak a Benalu. Ám a cégcsoport a Benalu mellett a Bennes Marrel, a Legras, a Maisonneuve és a Mega márkákat is tömöríti. Négy franciaországi telephelyén kívül a lengyelországi Nysa városában is rendelkezik egy üzemmel, amelyekből évente körülbelül négyezer új jármű kerül ki. Összesen nagyjából 1300 embernek adnak közvetlenül munkát. A legutóbbi beszerzésnek köszönhetően már Benalu–Legras-csoport (Benalu – Legras Group) néven folytatják tevékenységüket.

Nem véletlen ez a névváltozás, hiszen egy jelentős szereplővel bővült a portfólió. A Legras Industries históriája egészen 1919-ig nyúlik vissza, a francia családi vállalkozás kifejezetten a mozgópadlós félpótkocsikra fókuszál. A mozgópadlós járműveket ömlesztett áruk szállításhoz találták ki, olyan alkalmazásokhoz, ahol nem lehet a rakfelületet billentéssel üríteni. Ezekben a padlót alumínium- vagy acélprofilok alkotják, amelyeket a hidraulikus meghajtás külön vagy akár együttesen is mozgathat. Amennyiben mindegyiket egyszerre mozgatja a rendszer, akkor a rakomány is az adott irányba mozdul el, ezzel önkihordóvá válik a jármű.

A mozgó padozattal a félpótkocsiról nemcsak a szállított ömlesztett áru rakodható le, de akár még palettás vagy zsákos áru is rakodható targonca nélkül. Ezért az ilyen járművek a mezőgazdasági, faipari és papíripari termékek szállításához egyaránt használhatók, de akár a hulladékgazdálkodásban is bevethetők. A Benalu is több évtizedes múlttal bír már a mozgópadlós félpótkocsik terén, hiszen 1987-ben debütált az első ilyen típusuk, a Jumboliner. Immár a Legras tapasztalatait és szaktudását is felhasználják a Benalu saját termékeiben. A Delta-Truck immár két évtizede képviseli Magyarországon a Benalu márkát, kínálatunkból a Mega félpótkocsik is elérhetők. Mindegy, hogy billencset vagy mozgó padozatú járművet keres, széles palettánkról bármilyen igényhez szállítunk megfelelő megoldást.





Megosztom másokkal

Az Interstate királya

Tengerentúli márkájával sem kevésbé sikeres a Daimler Truck, mint a VIARENT kínálatában is nagy népszerűségnek örvendő Mercedes-Benz Actros sorozatával. A két óceán között ívelő, soksávos aszfaltcsíkok szolgálnak az amerikai freewayvilág egyik csúcsragadozója, a Freightliner Cascadia fő vadászterületéül.

Minden, ami vontatható

Egészen egyedi igények szerinti szállítóeszközre lenne szükség? Személyautó mögé, esetleg teherautó-felépítményként, netán nehézvontatós járműszerelvény formájában? Széles palettával, mondjuk 750 kilogrammtól egészen 50 tonna össztömegig? Nos, a megoldás csakis a Delta-Truck kínálatának egyik legsokoldalúbb tagja, a Humbaur lehet!

Újabb mesterek újabb különleges feladatokra

Néhány hete már gyűjtöttünk egy csokorra valót a Broshuis ügyfeleinek kiszállított, speciális pótkocsik és alkalmazások közül. Ezúttal legalább annyira különleges és a tekinteteket sem kevésbé vonzó megoldásokat mutatunk be. A szerte Európában, üzemelő pótkocsik – és szállítmányaik – aligha számítanak mindennaposnak.

A VIARENT újabb lépést tett Szlovákiában: felvásárolta az MHC Mobility nehézjármű flottáját

A VIARENT – Közép-Európa meghatározó haszonjármű-bérbeadó vállalata – tovább erősíti jelenlétét Szlovákiában: sikeresen felvásárolta az MHC Mobility Slovakia nehézgépjármű flottáját. Az akvizíció stratégiai jelentőségű mérföldkő a vállalat régiós terjeszkedésében, és új szintre emeli szolgáltatási kapacitását a szlovák piacon, ahol a VIARENT már több mint egy évtizede, 2013 óta van jelen, a Delta-Truck s.r.o. márkanév alatt.

Könnyű eszköz nehéz munkára

Aligha vitatná bárki, nehéz kenyér a konténerezés. Embert, vontatót és pótkocsit is igencsak próbára tesz a kikötői daruk és a vágányrengetegek közepén sürgölődő átrakók világa. A Delta-Truck Kft. kínálatában immár két évtizede szereplő Kögel márka konténerszállító félpótkocsicsaládjának új tagja, a Port 20 azonban a szó szoros értelmében is „könnyedén” abszolválja a húszlábas konténerek szállításának feladatát.

Sajtóközlemény

2025. április 17. A Ford Trucks az Egyesült Királyságra és Írországra is kiterjeszti nemzetközi hivatalos szervizhálózatát: Támogatás az ügyfeleknek minden útvonalon