A név kötelez

Főként az alumínium billencsek mestereként ismerhetjük a Benalu márkát. Az alapítók – Hubert Pora és Dominique Bonduelle urak – már a cég nevével is erre utaltak, amikor a francia bennes (billencs) és az alumínium szavak összetételével jegyezték be cégüket 1967-ben.

Közzétéve:

A márka létrehozásakor egyértelműen egyedülállónak számított ez a felépítés, az 1969-ben bemutatott Bretagne alumíniumszerkezetű billencs ötven köbméteres teknőjében akár 24 700 kilogrammot szállíthatott! Egy évvel később debütált a testvére, a szintén teljes egészében alumíniumból épített Diamant tartányos félpótkocsi, és ezek hosszú évekig nem is találtak igazi kihívóra. Ám azóta sem ültek a babérjaikon, többek között olyan innovációk jellemzik a mai termékcsaládokat, mint a változó falvastagságú oldalfal, amely a nagy terhelésnek kitett helyeken vastagabb anyagával elkerüli a külön megerősítések jelentős tömegét. De ugyanilyen a teljesen automatikus elektromos működtetésű fedőponyva vagy éppen a teknőhöz ragaszkodó anyagok leborítását megkönnyítő ponyvás teknőbélés.

Az elmúlt évtizedekben a cég változatos történelme során alaposan kibővítette a termékválasztékát – többek között a konténerszállítás és a rönkszállítás irányába is. Mára több mint húszféle típust kínál csak a Benalu. Ám a cégcsoport a Benalu mellett a Bennes Marrel, a Legras, a Maisonneuve és a Mega márkákat is tömöríti. Négy franciaországi telephelyén kívül a lengyelországi Nysa városában is rendelkezik egy üzemmel, amelyekből évente körülbelül négyezer új jármű kerül ki. Összesen nagyjából 1300 embernek adnak közvetlenül munkát. A legutóbbi beszerzésnek köszönhetően már Benalu–Legras-csoport (Benalu – Legras Group) néven folytatják tevékenységüket.

Nem véletlen ez a névváltozás, hiszen egy jelentős szereplővel bővült a portfólió. A Legras Industries históriája egészen 1919-ig nyúlik vissza, a francia családi vállalkozás kifejezetten a mozgópadlós félpótkocsikra fókuszál. A mozgópadlós járműveket ömlesztett áruk szállításhoz találták ki, olyan alkalmazásokhoz, ahol nem lehet a rakfelületet billentéssel üríteni. Ezekben a padlót alumínium- vagy acélprofilok alkotják, amelyeket a hidraulikus meghajtás külön vagy akár együttesen is mozgathat. Amennyiben mindegyiket egyszerre mozgatja a rendszer, akkor a rakomány is az adott irányba mozdul el, ezzel önkihordóvá válik a jármű.

A mozgó padozattal a félpótkocsiról nemcsak a szállított ömlesztett áru rakodható le, de akár még palettás vagy zsákos áru is rakodható targonca nélkül. Ezért az ilyen járművek a mezőgazdasági, faipari és papíripari termékek szállításához egyaránt használhatók, de akár a hulladékgazdálkodásban is bevethetők. A Benalu is több évtizedes múlttal bír már a mozgópadlós félpótkocsik terén, hiszen 1987-ben debütált az első ilyen típusuk, a Jumboliner. Immár a Legras tapasztalatait és szaktudását is felhasználják a Benalu saját termékeiben. A Delta-Truck immár két évtizede képviseli Magyarországon a Benalu márkát, kínálatunkból a Mega félpótkocsik is elérhetők. Mindegy, hogy billencset vagy mozgó padozatú járművet keres, széles palettánkról bármilyen igényhez szállítunk megfelelő megoldást.





Megosztom másokkal

A név kötelez

Főként az alumínium billencsek mestereként ismerhetjük a Benalu márkát. Az alapítók – Hubert Pora és Dominique Bonduelle urak – már a cég nevével is erre utaltak, amikor a francia bennes (billencs) és az alumínium szavak összetételével jegyezték be cégüket 1967-ben. A márka létrehozásakor egyértelműen egyedülállónak számított ez a felépítés, az 1969-ben bemutatott Bretagne alumíniumszerkezetű billencs … Continued

Gördülékeny elemcsere

Habár nem nevezhető új koncepciónak, mindeddig senkinek sem sikerült széles körben megvalósítania az elektromos haszonjárművek akkumulátorcserélő rendszerét. Eddig, ugyanis az Isuzu egy olyan koncepciót mutatott be, ami akár működőképes is lehet!

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.

Az idő pénz!

Jelen esetben szó szerint igaz ez a mondás, hiszen aktuális akciónk keretében most a teljes 2024-as lízingdíjat átvállaljuk Öntől! Érdemes tehát gyorsan dönteni, ugyanis valóban minden nap számít. Minél korábban gazdagítja flottáját egy Ford Trucks nyerges vontatóval, annál többet takaríthat meg szilveszterig!