A név kötelez

Főként az alumínium billencsek mestereként ismerhetjük a Benalu márkát. Az alapítók – Hubert Pora és Dominique Bonduelle urak – már a cég nevével is erre utaltak, amikor a francia bennes (billencs) és az alumínium szavak összetételével jegyezték be cégüket 1967-ben.

Közzétéve:

A márka létrehozásakor egyértelműen egyedülállónak számított ez a felépítés, az 1969-ben bemutatott Bretagne alumíniumszerkezetű billencs ötven köbméteres teknőjében akár 24 700 kilogrammot szállíthatott! Egy évvel később debütált a testvére, a szintén teljes egészében alumíniumból épített Diamant tartányos félpótkocsi, és ezek hosszú évekig nem is találtak igazi kihívóra. Ám azóta sem ültek a babérjaikon, többek között olyan innovációk jellemzik a mai termékcsaládokat, mint a változó falvastagságú oldalfal, amely a nagy terhelésnek kitett helyeken vastagabb anyagával elkerüli a külön megerősítések jelentős tömegét. De ugyanilyen a teljesen automatikus elektromos működtetésű fedőponyva vagy éppen a teknőhöz ragaszkodó anyagok leborítását megkönnyítő ponyvás teknőbélés.

Az elmúlt évtizedekben a cég változatos történelme során alaposan kibővítette a termékválasztékát – többek között a konténerszállítás és a rönkszállítás irányába is. Mára több mint húszféle típust kínál csak a Benalu. Ám a cégcsoport a Benalu mellett a Bennes Marrel, a Legras, a Maisonneuve és a Mega márkákat is tömöríti. Négy franciaországi telephelyén kívül a lengyelországi Nysa városában is rendelkezik egy üzemmel, amelyekből évente körülbelül négyezer új jármű kerül ki. Összesen nagyjából 1300 embernek adnak közvetlenül munkát. A legutóbbi beszerzésnek köszönhetően már Benalu–Legras-csoport (Benalu – Legras Group) néven folytatják tevékenységüket.

Nem véletlen ez a névváltozás, hiszen egy jelentős szereplővel bővült a portfólió. A Legras Industries históriája egészen 1919-ig nyúlik vissza, a francia családi vállalkozás kifejezetten a mozgópadlós félpótkocsikra fókuszál. A mozgópadlós járműveket ömlesztett áruk szállításhoz találták ki, olyan alkalmazásokhoz, ahol nem lehet a rakfelületet billentéssel üríteni. Ezekben a padlót alumínium- vagy acélprofilok alkotják, amelyeket a hidraulikus meghajtás külön vagy akár együttesen is mozgathat. Amennyiben mindegyiket egyszerre mozgatja a rendszer, akkor a rakomány is az adott irányba mozdul el, ezzel önkihordóvá válik a jármű.

A mozgó padozattal a félpótkocsiról nemcsak a szállított ömlesztett áru rakodható le, de akár még palettás vagy zsákos áru is rakodható targonca nélkül. Ezért az ilyen járművek a mezőgazdasági, faipari és papíripari termékek szállításához egyaránt használhatók, de akár a hulladékgazdálkodásban is bevethetők. A Benalu is több évtizedes múlttal bír már a mozgópadlós félpótkocsik terén, hiszen 1987-ben debütált az első ilyen típusuk, a Jumboliner. Immár a Legras tapasztalatait és szaktudását is felhasználják a Benalu saját termékeiben. A Delta-Truck immár két évtizede képviseli Magyarországon a Benalu márkát, kínálatunkból a Mega félpótkocsik is elérhetők. Mindegy, hogy billencset vagy mozgó padozatú járművet keres, széles palettánkról bármilyen igényhez szállítunk megfelelő megoldást.





Megosztom másokkal

Különleges feladatok mesterei

Harmincméteres betongerendát, lánctalpas rakodógépet vagy egy teljes gépsort kellene elszállítani? Esetleg óriási kábeldobot? Netán egy egész házat? Itt már csak a Broshuis segíthet! A Delta-Truck Kft. több mint másfél évtizede várja ügyfeleit a speciális igényekre készülő, illetve konténerszállító félpótkocsik egyik legrégebbi gyártójának magyarországi importőreként.

Szállító szamuráj

Megbízható japán technika Nippon karakteres stílusában? Korántsem egzotikum, hazai útjainkon sem. Hivatalos márkakereskedőként a Delta-Truck Kft. már 2015 óta forgalmaz Isuzu tehergépjárműveket. Az öt modellsorozat alkotta hazai kínálat legnagyobb tagja az F-széria, amely szülőhazájában Forward néven szerepel a palettán. Jól érzékeltetik a márka sokoldalúságát a szigetország piacán bemutatott, az ott eddig kínált 15 tonnát jelentősen … Continued

Lefogyasztott fagyasztós

Igencsak jelentős fogyókúrára fogták a Kögel mérnökei a hűtőfélpótkocsijukat. Az eredmény egy teljesen új paneltechnológia, amely minden érintettnek előnyére válik! Az üzemeltető mérlegét kisebb fogyasztással és nagyobb terhelhetőséggel védi, a környezetet a vontató és az aggregát kisebb károsanyag-kibocsátásával kíméli. Az már csak hab a tortán, hogy a szállított árut hőmérsékletét is hatékonyabban megőrzi.

Fenntartható innovációk

Megérkezett a Ford Truck F-MAX második generációja, ami finomított külsővel, új erőforrással, valamint számos műszaki innovációval igyekszik elnyerni a fuvarozóvállalatok, valamint járművezetők szívét.