A KÖGEL EURO FÉLPÓTKOCSIJÁNAK LEGÚJABB GENERÁCIÓJA KIVÁLÓAN ALKALMAZHATÓ KOMBINÁLT SZÁLLÍTMÁNYOZÁSHOZ
A München-Riem kombinált szállítási terminálon végzett vasúti rakodási próbaüzemmel a Kögel sikeresen bebizonyította, hogy a meghosszabbított félpótkocsi (1-es típusú, hosszabb tehergépjármű) minden normál zsebes vasúti kocsira felrakható, sőt, még a 15 méter hosszú, legújabb generációs vagonra is.
A Kögel vasúti szállításra alkalmas Cargo Rail Euro Trailer (hosszabb 1-es tehergépjármű) legújabb változata, amelynek teljes hossza 17,88 méter, a vonatkozó előírások szerint szintén felrakható minden szabványos zsebes kocsira. Ez a 3.950 (vasút kód P395) és a 4.000 milliméter (P400) magas, illetve a 2.710 és 2.760 milliméteres szabad belmagasságú, valamint a lehajtható aláfutásgátlóval ellátott változatokra érvényes.
A Kögel ezt a München-Riem konténer terminálon végzett rakodási próbaüzem keretében mutatta be. A Cargo Rail Euro Trailer-t a Deutsche Bahn képviselőinek felügyelete mellett egy 980 milliméteres nyeregmagasságú T3000-es kocsira rakták át. Ez azt bizonyítja, hogy a Cargo Rail Euro Trailer minden modern zsebes kocsival (c, e, f, h, i) kompatibilis.
A legújabb generációs Kögel Euro Trailer a hagyományos félpótkocsiknál 1,38 méterrel, az előző generációnál pedig nyolc centiméterrel hosszabb. A bővítést a túl hosszú járművekre és járműszerelvényekre vonatkozó közúti közlekedési szabályok alóli mentességekről szóló német rendelet („LKWÜberlStVAusnV”) 9. módosítása tette lehetővé.
A kódolás biztosítja a pótkocsi illeszkedését a kocsi járműszelvényébe, és a kompatibilitási kódokkal való beazonosítást a felépítmény oldalfalán elhelyezett kódszámtábla segítségével.
Ez azt jelenti, hogy az Euro Trailerrel nemcsak a közúti CO2-kibocsátás csökken bizonyítottan mintegy tíz százalékkal a hagyományos félpótkocsis kombinációhoz képest, de a környezetbarát kombinált közúti-vasúti szállításban is gond nélkül használható. Rendkívül praktikus kialakításának köszönhetően a meghosszabbított félpótkocsi a fuvarozási műveletek mintegy feléhez ideális, szemben a 25,25 méteres, hosszabb, 2-es és 3-as típusú tehergépjárművekkel.
Az éghajlatváltozás elleni küzdelemben ezáltal ez egy rendkívül hatékony, ugyanakkor azonnal rendelkezésre álló eszköz. A Kögel tehát kedvezőnek tartja az 1-es típusú hosszabb tehergépjárművek korlátlan engedélyezését, és ahogyan a 2-es és 3-as típusok esetében erről már megszületett a megegyezés, azzal fordul fel Volker Wissing (FDP) szövetségi közlekedési miniszterhez, hogy tegye meg a szükséges lépéseket.
A CO2-kibocsátás mintegy tíz százalékkal csökken a hagyományos félpótkocsikhoz képest, de a környezetbarát közúti-vasúti kombinált szállításban is gond nélkül használható. A meghosszabbított félpótkocsi nagyfokú gyakorlati alkalmassága miatt a 2-es és 3-as típusú 25,25 méter hosszú tehergépjárművekkel szemben az összes szállítás mintegy feléhez ideális, így ez egy rendkívül hatékony, egyben azonnal rendelkezésre álló eszköze a klímaváltozás elleni küzdelemnek.
A Kögel tehát kedvezőnek tartja az 1. típusú hosszú tehergépjárművek korlátlan engedélyezését, ahogyan a 2-es és 3-as típus esetében már döntöttek is, és azzal a kéréssel fordul Volker Wissing (FDP) szövetségi közlekedési miniszterhez, hogy tegye meg a szükséges lépéseket.