A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási szolgáltatásaikhoz.

Közzétéve:

Idén áprilisában az Isuzu bemutatta új üzleti tervét, amely három üzleti pillérre épül. Az első az önvezető megoldásokat helyezi előtérbe, a második az összekapcsolt szolgáltatásokra, míg a harmadik a szén-dioxid-semleges megoldásokra koncentrál. Az első lépcső fejlesztése érdekében partnerségre léptek az amerikai érdekeltségű Gatik vállalattal, célul tűzve ki azt, hogy 2027-re életre hívjanak egy négyes szintű önvezető haszongépjármű-üzletágat. Ezen a szinten a rendszer már nem várja el a sofőrtől, hogy probléma esetén közbelépjen, hanem képes önállóan biztonságos szituációba vezetni a járművet.

Amerikai álom

A Gatik egy amerikai székhelyű vállalat, amely az önvezető jármű-technológia területén számos elismerést szerzett az elmúlt években. A cég kifejezetten a középső kilométeres logisztikára specializálódott, vagyis az első elosztóközpont és az utolsó raktár közötti fuvarozásra. A közelmúltban pedig az Itochu Corporation, Japán egyik legfontosabb nagykereskedelmi és befektetési vállalatával kötött stratégiai partnerséget. Az együttműködésük célja a B2B középső kilométeres logisztikai szektor további átalakítása, valamint a Gatik önvezető jármű-technológiájának és az Itochu Corporation autóipari szakértelmének kombinálása.

Kart karba öltve

Az Isuzu szakemberei is fantáziát láttak a Gatik törekvéseiben, így megállapodtak az észak-amerikai önvezető üzletág további fejlesztésében. Az Isuzu egy 30 millió dolláros befektetést biztosít a Gatik számára, erősítve a két vállalat közötti partnerséget a négyes szintű önvezető szolgáltatások megvalósításában. A partnerséggel az Isuzu belép a középső kilométeres önvezető szegmensbe. Egyúttal ez lehetővé teszi számára, hogy megfelelően kezelje az iparág sürgető problémáit, mint például a sofőrhiány vagy éppen a gyorsan növekvő szállítási igények. A továbbiakban a két vállalat közösen dolgozik egy új, redundáns biztonsági rendszereket alkalmazó alváz kifejlesztésén, amely kompatibilis az önvezető rendszerekkel.

Ezzel az együttműködéssel mindkét fél elkötelezi magát amellett, hogy vezető szerepet töltsön be az innovációban az önvezető középső kilométeres szolgáltatások terén Észak-Amerikában. Valamint amellett, hogy új értéket teremtsen a közlekedésben, hozzájárulva ezzel a társadalom fejlődéséhez is.





Megosztom másokkal

Lefogyasztott fagyasztós

Igencsak jelentős fogyókúrára fogták a Kögel mérnökei a hűtőfélpótkocsijukat. Az eredmény egy teljesen új paneltechnológia, amely minden érintettnek előnyére válik! Az üzemeltető mérlegét kisebb fogyasztással és nagyobb terhelhetőséggel védi, a környezetet a vontató és az aggregát kisebb károsanyag-kibocsátásával kíméli. Az már csak hab a tortán, hogy a szállított árut hőmérsékletét is hatékonyabban megőrzi.

Fenntartható innovációk

Megérkezett a Ford Truck F-MAX második generációja, ami finomított külsővel, új erőforrással, valamint számos műszaki innovációval igyekszik elnyerni a fuvarozóvállalatok, valamint járművezetők szívét.

Mi fán terem a félpótkocsicentrum?

Mindegy, hogy mezőgazdasági terményt fuvaroz a feldolgozóüzembe, homokot az építkezésekre, távolról idehajózott konténert a kikötőből, esetleg hőmérsékletre érzékeny árut a szűk belvárosokba, a Delta-Truck félpótkocsicentrumban talál megoldást szállítási kihívásaira. Termékpalettánk gazdaságát csak munkatársaink szakértelme múlja felül. Eláruljuk, hogy mi a csuda a félpótkocsicentrum.

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.