A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási szolgáltatásaikhoz.

Közzétéve:

Idén áprilisában az Isuzu bemutatta új üzleti tervét, amely három üzleti pillérre épül. Az első az önvezető megoldásokat helyezi előtérbe, a második az összekapcsolt szolgáltatásokra, míg a harmadik a szén-dioxid-semleges megoldásokra koncentrál. Az első lépcső fejlesztése érdekében partnerségre léptek az amerikai érdekeltségű Gatik vállalattal, célul tűzve ki azt, hogy 2027-re életre hívjanak egy négyes szintű önvezető haszongépjármű-üzletágat. Ezen a szinten a rendszer már nem várja el a sofőrtől, hogy probléma esetén közbelépjen, hanem képes önállóan biztonságos szituációba vezetni a járművet.

Amerikai álom

A Gatik egy amerikai székhelyű vállalat, amely az önvezető jármű-technológia területén számos elismerést szerzett az elmúlt években. A cég kifejezetten a középső kilométeres logisztikára specializálódott, vagyis az első elosztóközpont és az utolsó raktár közötti fuvarozásra. A közelmúltban pedig az Itochu Corporation, Japán egyik legfontosabb nagykereskedelmi és befektetési vállalatával kötött stratégiai partnerséget. Az együttműködésük célja a B2B középső kilométeres logisztikai szektor további átalakítása, valamint a Gatik önvezető jármű-technológiájának és az Itochu Corporation autóipari szakértelmének kombinálása.

Kart karba öltve

Az Isuzu szakemberei is fantáziát láttak a Gatik törekvéseiben, így megállapodtak az észak-amerikai önvezető üzletág további fejlesztésében. Az Isuzu egy 30 millió dolláros befektetést biztosít a Gatik számára, erősítve a két vállalat közötti partnerséget a négyes szintű önvezető szolgáltatások megvalósításában. A partnerséggel az Isuzu belép a középső kilométeres önvezető szegmensbe. Egyúttal ez lehetővé teszi számára, hogy megfelelően kezelje az iparág sürgető problémáit, mint például a sofőrhiány vagy éppen a gyorsan növekvő szállítási igények. A továbbiakban a két vállalat közösen dolgozik egy új, redundáns biztonsági rendszereket alkalmazó alváz kifejlesztésén, amely kompatibilis az önvezető rendszerekkel.

Ezzel az együttműködéssel mindkét fél elkötelezi magát amellett, hogy vezető szerepet töltsön be az innovációban az önvezető középső kilométeres szolgáltatások terén Észak-Amerikában. Valamint amellett, hogy új értéket teremtsen a közlekedésben, hozzájárulva ezzel a társadalom fejlődéséhez is.





Megosztom másokkal

Süllyesztett rakfelület, emelkedett hatékonyság

Jelentős fejlesztést eszközölt járműpalettáján a speciális szállítmányoknál használt pótkocsik legrégebbi, egyben egyik legnagyobb szakértője, az 1885-ben alapított Broshuis. A mélyágyas, valamint síkágyas félpótkocsik után a lesüllyesztett rakfelületű, kényszerkormányzású hátsó tengellyel felvértezett trélereket is felfrissítették.

Az idő pénz!

Jelen esetben szó szerint igaz ez a mondás, hiszen aktuális akciónk keretében most a teljes 2024-as lízingdíjat átvállaljuk Öntől! Érdemes tehát gyorsan dönteni, ugyanis valóban minden nap számít. Minél korábban gazdagítja flottáját egy Ford Trucks nyerges vontatóval, annál többet takaríthat meg szilveszterig!

Újabb premier a Ford Otosantól Törökországban: Autópályára szánt 4. szintű vezetésautomatizáló rendszer

Abdulkadir Uraloğlu közlekedési és infrastrukturális miniszter a teszt idejére egy a forgalom elől elzárt autópályaszakaszon, az ICA által épített Yavuz Sultan Selim (Vitéz Szelim szultán) hídon és az Északi körgyűrűn tette próbára a 4. szintű autonóm vezetési technológiával felszerelt teherautót, amelyet elsőként Törökországban fejlesztett ki a Ford Otosan, az autóipar átalakításában élenjáró Ford Trucks nehézhaszonjármű … Continued

A Lamberet a 2024-es hannoveri IAA Transportation kiállításon – 3. rész

A Lamberet hannoveri megjelenéséről beszámoló cikksorozatunk harmadik részéhez érkeztünk. Ezúttal a hűtőfelépítmények specialistájának a belső égésű motorral felszerelt, illetve tisztán elektromos kisáruszállítók és furgonok számára kínált hűtős átalakítások, illetve hűtőfelépítmények választékát mutatjuk be. Innovatív 2024-es újdonságai révén a Lamberet számos járműgyártó standján képviseltethette magát.